Huoh... Tässä tilanteessa siis todella ollaan.
En tätä ikinä uskonut itselleni tapahtuvan. Olen aina ollut erittäin vastuuntuntoinen ehkäisyasioissa ja aborttia en ikinä ole ajatellut joutuvani tosissani miettimään. Toki olen miettinyt MILLOIN lapsen haluaisin, ja missä vaiheessa sitä EN haluaisi. Olen erittäin lapsirakas, ja tällä hetkellä periaatteessa haluaisin lapsen, mutta en ole siihen vielä valmis koska en ole saavuttanut näitä asioita elämässäni:
-opiskelut opiskelultu
-"nuoruuden elämäminen"
-vakituinen kumppani
-vakituinen työpaikka (rahallisesti siis mahdollisuudet huolehtia lapsesta)
-kihloihin, naimisiin, yhdessä asumista, -> yhteisellä päätöksellä lapsen hankkiminen
Elämä ei todella mene niinkuin haluaa. Kirjoittelenko todella Suomi24:n keskustelupalstoille abortista?!
Erosin vuosi sitten parin vuoden seurustelusuhteesta. En ikinä halunnut käyttää pillereitä, ja ainut vaihtoehto minulle oli kondomi. Pitkän seurustelusuhteen aikana kondomi väkisinkin hajosi pari kertaa. Noh, jälkiehkäisypillerin jouduin hakemaan näiden kertojen jälkeen.
N. vuosi sitten erosin tästä suhteesta. Viihdyin noin puoli vuotta yksikseni. Nyt olen muutaman kuukauden seurustellut (eli ei todellakaan voi puhua vakiintuneesta suhteesta, "alkuhuumaa", eikä periaatteessa mitään vakavaa.) Sovimme kondomiehkäisystä. Kondomi meillä EI ole ikinä pettänyt tai ainakaan selvästi hajonnut. Sen aina tarkistimme.
Kk-kietoni on yleensä erittäin säännöllinen. En ole erityisesti laihtunut yms, miksi kk:seni jäisivät pois. Aluksi parin päivän jälkeen ajattelin menkkojen poisjäämisen johtuvan opiskelustressistä. Nyt menkat ovat olleet puolitoista viikkoa poissa. Lueskelin netistä "oireita" mitkä voi tunnistaa jo hyvin alkuraskaudesta..esim rintojen arkuus ja ruumiin kohonnut lämpötila sopi minulle. Toki en tiedä kuinka luotettavia nämä ovat.
Siis kohta 2viikkoa kuukautiset ovat olleet poissa. Eikö 2 viikon sanota olevan "kriittinen aika" jolloin voit olla huolissasi? (jos siis lasta et halua) Ei näin kauaa voi olla myöhässä pelkän stressin takia? Onko mahdollista että ne jäisivät kokonaan yhden kerran pois?
Niin, tiedän, olen menossa ostamaan raskaustestin. Sanomattakin se pelottaa. Enkä tiedä mitä tekisin. Abortti tuntui ennen ehdottomalta ajatukselta jos tulisi tällaisessa elämänvaiheessa raskaaksi. Nyt en todella tiedä mitä tehdä. Opiskelut on kesken ja olen muutenkin rahaton ja elän pelkillä opiskelutuilla pienessä yksiössäni. Haluanko saada lapsen 19-vuotiaana?
Mikä on mahdollisuus tulla raskaaksi jos käyttää kondomia, eikä se mene rikki? Todella toivon että huolehdin turhasta, ja todella olisi mahdollista että kuukautiset olisivat jostain muusta syystä MYÖHÄSSÄ.
Ainakin sain kirjoittettua asioita tähän. Edes vähän auttaa. Kiitos jos jaksoit lukea.
Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Jotain?
ITSEKIN VIELÄ LAPSI
19
2523
Vastaukset
- sitä
kondomia koko yhdynnän ajan, eli mies ei ole paljaan siittimen kanssa edes "käynyt" sinussa?(niissä ns. touhutipoissa kun ON siittiöitä ja raskauteen niitä tarvitaan vain ja ainoastaan se yksi) Oletteko vedellä tarkistaneet että kondomi on ehjä? Se kun on ainut, varma tapa tarkistaa kondomin ehjyys? Aivan pienen pieniä reikiäkin kun voi olla...
Toivon mukaan kuukautisesi ovat muusta syystä myöhässä, mutta tee se testi, älä ihmeessä pitkitä sen tekoa.
Jaksamisia! - ....
Ne on normaaleja oireita myös ennen kuukautisia että rinnat on arat ja lämpöhän kohoo aina loppukierroks.
No, taustatietona että mä tulin raskaaks 18v ja sain lapsen 19v. Alkuun jouduin harkitsemaan aborttia ja siihen painostettiin. En pystyny meneen ja voin sanoa että sitä päätöstä ei oo ainakaan tarttenu katua! Ihan hyvin on elämä kantanu vaikka enimmän aikaa oon ollu yh ja opiskelutkin oli vielä sillon edessä. No, myöhemmin suoritin 2 tutkintoo (iltalukio amatsu) 3,5 vuodessa..
Niin että luultavasti jos tuntuu vähänkään siltä että abortti ois väärä ratkasu niin sitten se tod.näk onkin. Mutta tosiaan, en ois vielä hirveen huolissani tossa tilanteessa, kokemukseni mukaan se kortsu menee hajotessaan ihan näkyvän riekaleiks. Ja sitten voi olla että mitä enemmän nyt ootat niitä menkkoja niin ressikin voi siirtää.
No, toivotaan että tilanne selviää mahdollisimman pian ja saat helpotuksen!- itku
Säälittävää miten aikuiset ihmiset kuvittelevat olevansa vielä lapsia.
Olet aikuinen, älä haikaile lapsuuttasi enää. - tyttönen:(
itku kirjoitti:
Säälittävää miten aikuiset ihmiset kuvittelevat olevansa vielä lapsia.
Olet aikuinen, älä haikaile lapsuuttasi enää.Joku kysyi olemmeko käyttäneet kondomia koko yhdynnan ajan..Kyllä. Tiedossa on että yhdessä pisarassa on tuhansiatuhansia siittiöitä. Ei mitään "otan pois enenku tulee"-toimintaa olla harrastettu. Ja kondomin ehjänä olo on tarkistettu. Muutaman kerran paniikki kyseisestä asiasta ollut, että sen olen oppinut tekemään. Niin ja se pienikin reikä on mahdollisuus. Olisi edes mennyt kunnolla rikki, niin olisi heti voinut hommata jälkiehkäisyn! Aborttikun ei todellakaan ole sama asia...
Harmi kun aina ajattelin, että en halua nuorena ruveta käyttämään pillereitä, koska niiden pitkäaikaisvaikutustahan ei vielä tiedä. Monelle ystävälle tuottaneet sivuoireita, ja sanotaan että lapsenkin hankkiminen myöhemmin vaikeutuu jos aloittaa nuorena hormoneillansa "leikkimisen". Nyt tässä tilanteessa ollessani todella toivon että olisin pillereihin siirtynyt.
"Säälittävää miten aikuiset ihmiset kuvittelevat olevansa vielä lapsia.
Olet aikuinen, älä haikaile lapsuuttasi enää."
Mistä sinä tunnet minut ja tiedät kuinka "aikuinen" olen? Toki, ikä ei kerro ihmisen kypsyyttä. Mielestäni on vastuutonta ryhtyä koulut kesken, rahattomana yksinhuoltajaäidiksi. Minusta ei vain yksinkertaisesti ole siihen. Onko se lapselle oikein? En todella pystyisi huolehtimaan lapsesta. En vaikka kuinka haluaisin. Ja todellisuudessa olen hihittävä iloinen positiivinen tyttönen, joka pelleilee joka asialla. Ehkäpä se viesteistäni ei käy ilmi. Eipä tässä mitään hauskaa olekaan. Teksistänikö sait kuvan että olen kypsä ja aikuinen? Omasta mielestäni olen pelkkä kakara. Nuoruuden haluaisin elää. Ja ainakin jos lapsen nuorena synnyttäisin, tahtoisin sen olevan toivottu ja yhdessä loppuelämän kumppanin kanssa.
"No, toivotaan että tilanne selviää mahdollisimman pian ja saat helpotuksen!"
Kiitoksia paljon.
"Niin että luultavasti jos tuntuu vähänkään siltä että abortti ois väärä ratkasu niin sitten se tod.näk onkin."
Järki sanoo ei, mutta pystyykö siihen lopulta... sitä en tiedä. - minullakin oli juuri..
tyttönen:( kirjoitti:
Joku kysyi olemmeko käyttäneet kondomia koko yhdynnan ajan..Kyllä. Tiedossa on että yhdessä pisarassa on tuhansiatuhansia siittiöitä. Ei mitään "otan pois enenku tulee"-toimintaa olla harrastettu. Ja kondomin ehjänä olo on tarkistettu. Muutaman kerran paniikki kyseisestä asiasta ollut, että sen olen oppinut tekemään. Niin ja se pienikin reikä on mahdollisuus. Olisi edes mennyt kunnolla rikki, niin olisi heti voinut hommata jälkiehkäisyn! Aborttikun ei todellakaan ole sama asia...
Harmi kun aina ajattelin, että en halua nuorena ruveta käyttämään pillereitä, koska niiden pitkäaikaisvaikutustahan ei vielä tiedä. Monelle ystävälle tuottaneet sivuoireita, ja sanotaan että lapsenkin hankkiminen myöhemmin vaikeutuu jos aloittaa nuorena hormoneillansa "leikkimisen". Nyt tässä tilanteessa ollessani todella toivon että olisin pillereihin siirtynyt.
Mistä sinä tunnet minut ja tiedät kuinka "aikuinen" olen? Toki, ikä ei kerro ihmisen kypsyyttä. Mielestäni on vastuutonta ryhtyä koulut kesken, rahattomana yksinhuoltajaäidiksi. Minusta ei vain yksinkertaisesti ole siihen. Onko se lapselle oikein? En todella pystyisi huolehtimaan lapsesta. En vaikka kuinka haluaisin. Ja todellisuudessa olen hihittävä iloinen positiivinen tyttönen, joka pelleilee joka asialla. Ehkäpä se viesteistäni ei käy ilmi. Eipä tässä mitään hauskaa olekaan. Teksistänikö sait kuvan että olen kypsä ja aikuinen? Omasta mielestäni olen pelkkä kakara. Nuoruuden haluaisin elää. Ja ainakin jos lapsen nuorena synnyttäisin, tahtoisin sen olevan toivottu ja yhdessä loppuelämän kumppanin kanssa.
Kiitoksia paljon.
"Niin että luultavasti jos tuntuu vähänkään siltä että abortti ois väärä ratkasu niin sitten se tod.näk onkin."
Järki sanoo ei, mutta pystyykö siihen lopulta... sitä en tiedä.eli joo minä olen myös 19 vuotias tyttö..olin 18 kun sain tietää olevani raskaana..elän avoliitossa (erittäin huonossa sellaisessa) olen onneton..
tiedän tunteesi ja paniikkisi..itse vain en pystynyt tekemään aborttia..ja nyt olen raskauden puolessa välissä ja katunut en ole yhtään..tunnen pienen liikkeet jo ja en voi kuvitellakkaan mitään ihanampaa!toivottavasti saat oman ratkaisusi tehtyä..ajattelin vain kertoa ettet ole ainoa ja vaikka pitäisitkin lapsesi, en usko että kadut..ja elämä ei tähän lopu..:) - ........................
Joku kysyi olemmeko käyttäneet kondomia koko yhdynnan ajan..Kyllä. Tiedossa on että yhdessä pisarassa on tuhansiatuhansia siittiöitä. Ei mitään "otan pois enenku tulee"-toimintaa olla harrastettu. Ja kondomin ehjänä olo on tarkistettu. Muutaman kerran paniikki kyseisestä asiasta ollut, että sen olen oppinut tekemään. Niin ja se pienikin reikä on mahdollisuus. Olisi edes mennyt kunnolla rikki, niin olisi heti voinut hommata jälkiehkäisyn! Aborttikun ei todellakaan ole sama asia...
Kiitoksia paljon.
Järki sanoo ei, mutta pystyykö siihen lopulta... sitä en tiedä.tee se testi, raskaus on epätodennäköinen syy kuukautisiesi myöhässä oloon, syitä on muitakin, hormonaalisia, sellaisia joissa tulee rintojen arkuutta ym., samantyypisiä oireita kuin ennen kuukautisia tai alkuraskaudessa.
Ihmisen keho ei ole kone, joten kuukautisten poisjäänti ilman raskauttakin on ihan inhimillistä.
Voimia Sinulle! - tyttönen:(
........................ kirjoitti:
tee se testi, raskaus on epätodennäköinen syy kuukautisiesi myöhässä oloon, syitä on muitakin, hormonaalisia, sellaisia joissa tulee rintojen arkuutta ym., samantyypisiä oireita kuin ennen kuukautisia tai alkuraskaudessa.
Ihmisen keho ei ole kone, joten kuukautisten poisjäänti ilman raskauttakin on ihan inhimillistä.
Voimia Sinulle!En ole sitä testiä aiemmin uskaltanut tehdä. Pakko oli heti tänään kauppaan lähteä. Ostin lääkäreiden ja gynekologien käyttämän testin jonka luotettavuus kuulemma on 99,99%.
Pompin huusin ja hypin onnesta kun näin vaan yhden viivan! Luin testiä tarkemmin, ja siinä luki että olet raskaana vaikka toinen viiva olisi vain heikko viiva.
Noh... Olin näkeväni myös toisen viivan. Hermostuin.
Odotin puolisen tuntia ja tein testin uudestaan. Näytti yhtä tummaa punaista viivaa ja toista heikompaa hyvinhyvin vaaleaa viivaa.
Menin ihan hysteeriseksi ja itkin ja vapisin ja menin totaaliseen shokkitilaan. Näin se siis menee. Maailmassa on niin paljon lapsettomuutta, ja moni yrittää lasta eikä saa. Minä joka en missään nimessä halunnut lapsia nyt tulin raskaaksi vaikka edes kondomi ei mennyt edes rikki.
Aivan käsittämätöntä. En todellakaan tiedä mitä teen. En todella. Muutenkin tuntuu että en edes itsestäni pysty pitämään huolta, miten sitten lapsesta? Jotenki tulee kuva että olisin todella huono äiti...nyt.
Olen puolisen vuotta miettinyt kissan ostamista.."en voi ottaa kissaa, kun ei ole varaa edes itteäni elättää"..jopa jyrsijöiden osto tuntui liian kalliilta! Ei ole kauan kun asiasta puhuin.
Nyt olisi sitten vähän kalliimpi asukki tulossa kun kissa. Ironista.
Mutta kiitoksia kaikille vastauksista ja "kannustuksista". Yritän ajatella lapsen parasta, mutta mistä minä tiedän mikä lapsen etu on. Onko taloudellinen tilanne ja ikä todella syy tehdä abortti. Olenko paha ihminen jos teen abortin... Voinko todella tappaa oman lapseni...
Todella paha ja sekava mieli.
"ei noin minulle ikinä tule käymään"
Mukavaa "talven" jatkoa kaikille ja rauhallista joulun odotusta. Eiköhän tästä selvitä... - ninette_
En ole sitä testiä aiemmin uskaltanut tehdä. Pakko oli heti tänään kauppaan lähteä. Ostin lääkäreiden ja gynekologien käyttämän testin jonka luotettavuus kuulemma on 99,99%.
Pompin huusin ja hypin onnesta kun näin vaan yhden viivan! Luin testiä tarkemmin, ja siinä luki että olet raskaana vaikka toinen viiva olisi vain heikko viiva.
Odotin puolisen tuntia ja tein testin uudestaan. Näytti yhtä tummaa punaista viivaa ja toista heikompaa hyvinhyvin vaaleaa viivaa.
Menin ihan hysteeriseksi ja itkin ja vapisin ja menin totaaliseen shokkitilaan. Näin se siis menee. Maailmassa on niin paljon lapsettomuutta, ja moni yrittää lasta eikä saa. Minä joka en missään nimessä halunnut lapsia nyt tulin raskaaksi vaikka edes kondomi ei mennyt edes rikki.
Aivan käsittämätöntä. En todellakaan tiedä mitä teen. En todella. Muutenkin tuntuu että en edes itsestäni pysty pitämään huolta, miten sitten lapsesta? Jotenki tulee kuva että olisin todella huono äiti...nyt.
Olen puolisen vuotta miettinyt kissan ostamista.."en voi ottaa kissaa, kun ei ole varaa edes itteäni elättää"..jopa jyrsijöiden osto tuntui liian kalliilta! Ei ole kauan kun asiasta puhuin.
Mutta kiitoksia kaikille vastauksista ja "kannustuksista". Yritän ajatella lapsen parasta, mutta mistä minä tiedän mikä lapsen etu on. Onko taloudellinen tilanne ja ikä todella syy tehdä abortti. Olenko paha ihminen jos teen abortin... Voinko todella tappaa oman lapseni...
Mukavaa "talven" jatkoa kaikille ja rauhallista joulun odotusta. Eiköhän tästä selvitä...Ohhoh! Oletko nyt ihan varma, ettet vain "ole näkevinäsi" viivaa. Kyllä mun mielestä raskaustestissä aina on toisessakin ikkunassa viiva, jos oikein tarkasti katsoo. Sehän on se tila, mihin väri menee. Vaikutat siltä, että olet todella hermostuneessa mielentilassa. Ja tunnetusti tuolloin ihminen näkee pahimmassa tapauksessa vaikka elefantteja.
- mikä testi?
En ole sitä testiä aiemmin uskaltanut tehdä. Pakko oli heti tänään kauppaan lähteä. Ostin lääkäreiden ja gynekologien käyttämän testin jonka luotettavuus kuulemma on 99,99%.
Mukavaa "talven" jatkoa kaikille ja rauhallista joulun odotusta. Eiköhän tästä selvitä...Meinaan vaan että ei olis ihan eka kerta ku näillä herkemmillä testeillä tulee vääriä plussia...(kokemusta on) ja ihan selkeä tuli mulla ettei tarttenu mitenkä edes tihrustella, vaan empä kuitenka raskaana ollu.
Ja tuliko se mahdollinen haamu testiajan sisällä? Sillähän ei oo enää merkitystä jos vasta myöhemmin. Että kyllä mä nyt taidan myös kallistua enempi siihen arvioon että et oo raskaana. - satua
Mukavaa "talven" jatkoa kaikille ja rauhallista joulun odotusta. Eiköhän tästä selvitä...Itse uskoin vasta, kun sain kahdesta erilaisesta apteekin testistä positiivisen vastauksen :D Käy hakemassa huomenna uusi (erilainen?) testi, tai jos sun on helppo käydä jonkun terveydenhoitajan/lääkärin vastaanotolla, käy hakemassa sieltä lähete ihan labrakokeeseen. Ehkä sen lähetteen voisi saada puhelimitsekin, tietääkö joku paremmin?
satua kirjoitti:
Itse uskoin vasta, kun sain kahdesta erilaisesta apteekin testistä positiivisen vastauksen :D Käy hakemassa huomenna uusi (erilainen?) testi, tai jos sun on helppo käydä jonkun terveydenhoitajan/lääkärin vastaanotolla, käy hakemassa sieltä lähete ihan labrakokeeseen. Ehkä sen lähetteen voisi saada puhelimitsekin, tietääkö joku paremmin?
Lähetteen saa suoraan neuvolan luukulta. Näytteen voi ottaa jo valmiiksi mukaan ja jättää samantien labraan, tuloksen saa soittamalla samana päivänä.
- Rainora
Mukavaa "talven" jatkoa kaikille ja rauhallista joulun odotusta. Eiköhän tästä selvitä...teetitkö labrassa raskaustestin, ja oliko se positiivinen? Apteekin raskaustesteissä on muuten kaikissa heikolla se toinenkin viiva, jos oikein tihrustaa. Joka tapauksessa, muutama päivä myöhemmin tehty testi antaa selkeän toisen viivan, jos olet tosiaan raskaana.
Siltä varalta, että et ole raskaana tai päädyt aborttiin: harkitse nyt toista ehkäisyvaihtoehtoa. Hormonit eivät todellakaan ole ainoa vaihtoehto, esim. kuparikierukan saa kyllä nuori ja synnyttämätönkin, riippumatta siitä, että useissa paikoissa siitä levitetään virheellistä tietoa. Yksityinen lääkäri useimmiten suostuu sen asentamaan, ja pyytäessä on oltava tiukka. Kierukan ehkäisyteho on alimmillaankin kondomia vastaava, ja sitä voi myös käyttää kondomin kanssa.
- ninette_
Sano mun sanoneen, ettet ole raskaana. Joulun alla on muutenkin kaikenlaista stressiä opinnoista ja muista loppuvuoden kiireistä, että kehosi on tod.näk. reagoinut siihen. Eikä ne kuukautiset ainakaan yhtään nopeammin tule, jos hermoilet niiden perään.
Kyllä sen kondomin täytyy mennä oikeasti rikki, jos raskaaksi meinaa tulla vahingossa. Mulla on ollut joskus kuukautiset monta kuukautta pois.
Ajattelin itse 19-vuotiaana hyvin samalla tavalla kuin sinä. Eli kaiken täytyy olla valmista kun lapsi tulee. Kuinka ollakaan, biologinen kello alkoi tikittää 26-vuotiaana, enkä malttanutkaan sitten tehdä opintoja täysin pois alta. Aviomies kyllä löytyy, joten lapsi on ihan toivottu. Elä nuoruuttasi ja lopeta turhat murheet ainakin hetkeksi. - www.lopettakaatappaminen.info
mieti tarkkaan mitä teet...lapsi on kuitenkin elävä olento.haluatko murhata sellaisen joka kasvaa sisälläsi...hän ei voi sanoa "äiti älä tee sitä"...hän voi tehdä elämästä elämisen arvoisen...hän on aina luonasi eikä koskaan hylkää.....
- 1977
Haluan vastauksen, siksi juoksen perässäsi... Laitoin sinulle enmmän kysymyksiä, sillä kerroit olevasi pro-lifen jäsen, tuonne seuraavalle sivulle yhteen keskusteluun (jani12345 tai jotain oli aloittaja).
haluasisin tietää yhdistyksen kannattajan kannan aborttivideoihin. Olen asiaa kysynyt muutamilta johtokunnan jäseniltänne, mutta he eivät kyenneet keskusteluun, vaan aloittivat solvaamisen. Uskonko väärin kun kuvittelen sinun pystyvän parempaan?
Eli siis Mikä on mielipiteesi aborttivideoiden tuottamisesta? Etkö näe ristiriitaa siinä, että yrität vastustaa aborttia, mutta kuitenkin markkinoita ja tuotat abortteja (siis niitä joita videoilla tapahtuu)? Onko mielestäsi videoiden hyöty aborttien vastustuksessa kuitenkin niin suuri, että sen takia kannattaa maksaa se videolla tapahtuva abortti? Miksi se usalainen lapsen alku on niin arvoton, että se mielestäsi kannattaa tappaa?
Vai toivoisitko, että sitäkään lasta ei olisi tapettu? Silloin sinulla ei olisi tätä hienoa materiaalia mitä markkinoida, mutta se lapsi eläisi... Jos näin toivoisit, et ehkä ole ajatellut tarkemmin markkinointisi taustoja, mikä sinänsä vaikuttaa oudolta jos olet yhdistysaktiivi, etkä tiedä tekemistesi taustoja...
Haluan vain rehellisesti tietää mikä on motiivi, miksi ihmiset haluavat levittää kyseistä materiaalia. Tiedän kyllä ne motiivit miksi niitä alunperin tehdään, mutta en usko sinulla olevan poliittisia vaikutteita, vai olenko väärässä?
Kun maailmassa puhutaan niin hirveästi nykyisin informaatioähkystä; kaiken informaation suodattamisesta jne, on vaikea kuvitella, että vielä joku rehellisesti voisi olla tietämättä, että kyseisten videoiden tuottamisessa käytetään hyväksi naisten surkeaa tilannetta. Se että joku ei vielä siitä ole tietoinen, saattasi olla yksi syy miksi joku haluaisi edelleen näitä videoita markkinoida tai katsoa, mutta oletko sinä sellainen, vai onko sinulla jokin muu motiivi miksi silti haluat videoita tuotettavan?
Minä annan sinulle hyvän idean; Ajatus jota ajat on erittäin kaunis; vastustetaan tappamista. Kaltaisiasi löytyy varmasti monia, vaikkakin vähemmistö koko kansasta, mutta silti voisit etsiä jonkin muun, ystävällisemmän, eettisemmän tavan ajaa asiaasi kuin kuuluminen pro-life järjestöön. Vertaan asiaa nyt eläintensuojeluun; ajatus on kaunis ja aktivismi on hyväksi nuorille ja aikuisillekin, järjestöihin kuuluminen ei ole koskaan pahasta. Mutta se järjestön laatu, siihen kiinnitä huomiota: mm. oikeutta eläimille jen käyttävät epäeettisiä keinoja, jotka eivät meille kaikille käy; aiheuttavat joskus enemmän pahaa. Vaihtoehtona on esim animalia, joka tekee vain eettisiä tekoja; pyrkii vaikuttamaan lainsäädäntöön jne. Niistä voi valita mihin haluaa kuulua...
Sama aborteissa, jos ei löydy "eettisesti hyvää järjestöä", niin perusta sellainen vaikka itse. Älä lähde mukaan järjestöihin, jotka tekevät vain hallaa kauniille ajatuksellesi. Pro-life tapattaa lapsia tuottamalla materiaalia provoiksi. (Sama kuin turkistarhauksen vastustajat itse maksaisivat kattujen tappamisesta ja nylkemisestä saadakseen video materiaalia...) Emme voi pelastaa niitä lapsia jotka jo kuvattuihin on tapettu, mutta jos boikotoimme kaikki noita kuvattuja, ei niitä tehdä uusia. (Kuten sitä kettua ei pelasta enää mikään joka on jo tukishattuna, mutta jos kukaan ei osta sitä hattua, seuraava pelastuu...) - epämurhis
minä olen 19, todellakin vielä aivan lapsi. en minä osaa mitään lasta kasvattaa. ei minulla ole edes elämänkokemusta. minä olen aivan lapsi vielä. että älä sinä tule sanomaan minulle että minun pitäisi olla aikuinen.
- kortsuista :)
Ei ainakaan meillä ole koskaan ehjänä säilynyt kortsu johtanut raskauteen ja niitä on käytetty satoja. Ei rikkimennytkään muuten... :)
Jos nyt olisit raskaana, niin sinä et ensinnäkään ole enää lapsi vaan aikuinen. Opiskella voi ja suorittaa akateeminen loppututkintokin, vaikka saisi lapsia opiskeluaikana. Jos olisit raskaana, niin varmasti selviäisit! Mikä olisi hyvä puoli hommassa? Jos päätyisit poikaystäväsi kanssa yhteen, ja päättäisitte hankkia kaikki lapset esim. ennen kuin olet 22v niin sinähän olisit vasta 40v kun kuopus lähtisi kotoa. :)
Osta testi ja testaa, et varmasti ole raskaana.- testi, se antaa
100:sti varman tuloksen!
- anjo do céu
Toivottavasti testi on negatiivinen! Sain itsekin 3 viikkoa sitten elämäni yllätyksen-olen raskaana ja nyt kun ei ole oikea hetki. Itsekin ennen tätä en edes voinut ajatella aborttia, kamala koko ajatus ja olin kova kritisoimaan abortin tehneitä. Itsekin käytin kondomia aina ja miten pikkuinen on päässyt on yllätys. Ei minulla itsellänikään ollut mitään tavallisia raskaus oireita, jokin siellä pikku päässä sanoi, että kaikki ei ole kunnossa. kannatta suoraan muuten mennä oman terveyskeskuksen labraan tekemään se r-koe, koska se on 100% varma.Lapsista pidän itsekin ja kumpanini kanssa haluaisimme jälkeläisiä, mutta kun nyt työt ja raha ovat loppumassa, opiskelut kesken ja tulevaisuus muutenkin hämärä, niin ei tunnu reilulta pientä kohtaan tuoda hänta maailmaan, missä ei ole kunnollista turvaa. Aivan hirveä olo koko ajan ja tiedän, että abortti tulee tappamaan minut henkisesti, mutta en pysty tarjoamaan pienokaiselleni mitään, enkä tahdo hänen kärsivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376