mitäpä mieltä

mami-07

olette raskausajan tupakoinnista?
ite oon polttanu 8vuotta,aika paljon...
mut nyt kun sain tietää odottavani esikoista,vähensin heti 2-5 röökiin päivässä.
kaverille oli lääkäri sanonu ettei saa lopettaa kun seinään,et vauva on jo "tottunut" nikotiiniin...pitäneekö lie paikkaansa?? :o

8

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna-

Poltan myöskin, tosin en saisi koska minulla on astma, mutta nyt ajattelin ainakin yrittää lopettaa ja se toivottavasti myös onnistuu. Onhan se totta, että tupakointi voi vahingoittaa lasta. Siksi yritänkin päästä siitä eroon. Minun tätini poltti koko raskauden ajan 8-10 tupakkaa päivässä ja serkkuni syntyi ihan terveenä.

• mami-07

tosi moni tuttu on polttanut raskauden koko ajan ja lapset on syntyny ihan terveenä...
        mut tottahan se on ettei se terveellistä oo :)

• "pate"
        mami-07 kirjoitti:

tosi moni tuttu on polttanut raskauden koko ajan ja lapset on syntyny ihan terveenä...

Mulla on ollu ihan hirvee morkkis, ku oon polttanu ennen ku sain tietää raskaudesta.. Tosin täytyy myöntää, että on sitä tullu harrastettua vieläki, tosin enää töissä ja muutama tupakki päivässä.. Se vaa on vaikeeta, ku ei vielä oikein tahtois puhua kellekkää odottavansa, ku tahtois että pääsee vähän pidemmälle.. Nyt on mittarissa vasta 7 viikkoo.. Ja joka paikkaa ku menee, ni kaikki arvaa heti tilanteen ku sanoo lopettaneensa tupakoinnin.. jos tiiätte mitä tarkotan.. oon kuitenki polttanu 8 vuotta, ni kukaa ei usko että heräsin yks kaunis päivä ja päätin lopettaa..! Ja sehän tässä kamalinta on, ku ei oikeestaa ees tee mieli, mutta ku se on tapa.. Sitä ei edes ajattele.. Tosin nyt oon ruvennu tekee sitä, et poltan muutamat hatsit ja tumppaan, mutta ei se paljon morkkiksee auta.. IKÄVÄÄ..olla tupakan orja!!

• mama82
        mami-07 kirjoitti:

Itse olen polttanut melkein 10 vuotta mutta kun sain tietää olevani raskaana lopetin! Mielestäni on suunnattoman vastuutonta polttaa jos tietää että saattaa vaarantaa lapsden terveyden! En voi väittää ettäkö en haluaisin polttaa joka päivä mutta valitsen että ern polta koska asetan lapsen edun kuitenkin omien tarpeitteni edelle! Niin kuin neuvoisin teidänin tekevän! Vaikka joidenkin polttavien äitien lapset ovatkin syntyneet terveinä lisää polttaminen raskauden aikana riskejä kaikenlaisille sairauksille! Ja muistakaa jos poltatte raskauden aikana syntyy lapsi nikotiini riippuvaisena...

• tavalla

ajateltuna vastasyntyneenkin pitäisi antaa haistella tupakansavua, jotta saisi "tarvitsemansa" nikotiiniannoksen.. Eli lopeta ihmeessä heti kerralla vaan.

• alma05

eli siis... Poltan kyllä VAIKKA olen RASKAANA!!! HUI!! Päivästä riipuen 5-10/pvä. Yritin lopettaa, mutta ei onnistunut mun kohdalla. 2 hyvää ystävääni poltti myös raskauden aikana, ja molempien vauvat olivat ihan normaalikokoisia. Toisella 3520g ja toisella 3770g. Ja ihan terveitä. Eikä kummallakaan ole mitään ns. vieroitusoireita!!! En tietenkään sano, että on vauvalle hyväksi, ei tietenkään ole. Mutta ei ole sekään jos äiti stressaa ja on pahantuulinen!! JOKAINEN TEKEE ITSE OMAN PÄÄTÖKSENSÄ!!

• alma05

Onnea odotukseen!

• mami-07

kiitos paljon vastauksista =)
      hauskaa joulun odotusta kaikille =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      279
      5838
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      37
      3396
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2637
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2102
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      78
      1635
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      126
      856
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      855
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      804
    Aihe