Herätät henkiin

Rellutar

Joka ruudun takana
sama tietämättömyys
olemattomuuden näkymättömät kädet
sulkevat hauraat ajatukseni.

Itku
joka vaeltaa latvasta latvaan
kuljettaa saa kyyneleeni
haluan antaa ne pois.

Juuri tässä hetkessä
sieluni ojentuu sinua kohti.

Tullessasi
avaat suljetut ristikot
edessä on elämä
kaiken tietoisuus.

Kaikki
mikä minusta oli lakannut
ja kuollut
sinä herätät henkiin.

6

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Sinä herätit minut! :)
      Ihana tuulahdus iltaan,
      tälläistä hyvää runoa kaipasinkin!

      Kiitos tästä! :)

      • Rellu

        Kiitoksia, kiva kuulla että runoni oli mieleesi.
        Josko tuo nyt niin hyvä, mutta päätin kuitenkin
        jotain tuoda vaihteeksi.

        Jouluvalmistelut varmaan sinulla siellä jatkuu,
        kovin pian se on taas edessä, kuten aina.

        Mutta, muista huilata välillä, kyllä se joulu
        aina tulee hössöttämättäkin.

        Kiitz ja kivaa päivää.


    • Hessu-kissa.

      se Kaija Kärkisen ja Ile Kallion viisu "Kuka saa sun kyyneleet", soi hittinä radiotaajuuksilla tässä vuotena muutamana. Siinä tilanne on kyllä täysin erilainen kuin runossasi, mutta tuo "kuljettaa saa kyyneleeni// haluan antaa ne pois" tuo vain -bäng- laulun sanat mieleen.

      Kauniita sanoja. Ajatuksena se, että "kaiken tietoisuus" olisi juuri sitä täydellisintä elämää on äärimmäisen mielenkiintoinen. Mmmmm, pidän siitä. Niin paljon musertavaa tuskaa, mutta myös iloa ja kauneutta: ehkä se todella on elämää täysimmillään... Kun herää havainnoimaan ja tuntemaan ympäröivän maailman ja muut ihmiset. Sitä paitsi ilmaus on hienosti sidottu ensimmäisen säkeistön tietämättömyyteen.

      Viimeinen säkeistö on mielestäni aivan turha, henkiin herättäminen riittää mainiosti noin otsikkona, toistettuna tuntuu turhalta. Korvaani särähtää myös tuo "kaikki". Eikö sen pitäisi olla "kaiken". Edellinen nyt on ihan pikkuseikka, mutta hyppäsipä vain silmilleni. Yleisesti runosi on oikein mukavaa luettavaa. Ensimmäinen säkeistö kiehtova, kiinnostava aloitus. Täytyy sanoa, että ajan mittaan ilmaisusi on kehittynyt mielettömästi. Ja ota tämä kohteliaisuutena: siksi sen tarkoitin. ;)

      • Rellu

        nyt kun sanoit tuon biisin, niin eittämättä
        runossa on samoja fiiliksiä sattumoisin kylläkin.

        Onhan meillä kaikilla joskus elämässä tilanteita,
        kun kaikki ympärillä oleva tuntuu olemattomalta,
        kuin ajatuskaan ei kulkisi. Ja vaikka vaihdat
        ikkunasta ikkunaan, tilanne ei muutu.
        Jokaista ulos katsottaessa edessä on sama
        tietämättömyyden, olemattomuuden tunne.
        Tuuli itkee puissa, kyyneleet vuolaasti vierivät
        poskilla " ota tuuli kyyneleeni, vie ne
        ikuisuuksiin, en halua vuodattaa niitä enää "
        ajatus oli se mikä tuossa oli takana.

        Mutta, turhaahan minä nyt tässä analysoin runoani
        sinulle, kyllähän sinä fiksuna likkana asian olet
        ymmärtänyt, jotenkin vaan sorruin " seliseli "
        linjalle.

        Tuntien kritisointiasi jo, niin uskon oikein
        hyvin viimeisen kappaleesi alkuun
        " Viimeinen säkeistö on mielestäni aivan turha,
        henkiin herättäminen riittää mainiosti noin otsikkona " jne

        Mutta, minä olen jotenkin niin pinttynyt aina
        siihen, ei välttämättä oikeaan tapaan, että
        runon loppu pitäisi olla " selventävä "
        Enkä suinkaan tällä aliarvioi lukijaa, etteikö
        hän ymmärtäisi, mitä ajan takaa. Taitaa olla
        vain sitä pinttymää, josta toki voisi yrittää
        päästä eroon, thanks.

        Olet oikeassa, että " kaikki " olisi voinut
        korvata jotenkin muuten. Mutta jos se olisi
        alkanut sanalla " kaiken " niin eihän jatko
        olisi voinut olla " mikä minusta jne, vaan
        se olisi pitänyt olla

        " kaiken minusta lakanneen ja kuolleen
        sinä herätät henkiin "

        No, johan tuli seliteltyä, huhhuh !

        * Kiittää nöyrimmästi Hessun kommentoinnin
        päätöksestä *


      • Z**
        Rellu kirjoitti:

        nyt kun sanoit tuon biisin, niin eittämättä
        runossa on samoja fiiliksiä sattumoisin kylläkin.

        Onhan meillä kaikilla joskus elämässä tilanteita,
        kun kaikki ympärillä oleva tuntuu olemattomalta,
        kuin ajatuskaan ei kulkisi. Ja vaikka vaihdat
        ikkunasta ikkunaan, tilanne ei muutu.
        Jokaista ulos katsottaessa edessä on sama
        tietämättömyyden, olemattomuuden tunne.
        Tuuli itkee puissa, kyyneleet vuolaasti vierivät
        poskilla " ota tuuli kyyneleeni, vie ne
        ikuisuuksiin, en halua vuodattaa niitä enää "
        ajatus oli se mikä tuossa oli takana.

        Mutta, turhaahan minä nyt tässä analysoin runoani
        sinulle, kyllähän sinä fiksuna likkana asian olet
        ymmärtänyt, jotenkin vaan sorruin " seliseli "
        linjalle.

        Tuntien kritisointiasi jo, niin uskon oikein
        hyvin viimeisen kappaleesi alkuun
        " Viimeinen säkeistö on mielestäni aivan turha,
        henkiin herättäminen riittää mainiosti noin otsikkona " jne

        Mutta, minä olen jotenkin niin pinttynyt aina
        siihen, ei välttämättä oikeaan tapaan, että
        runon loppu pitäisi olla " selventävä "
        Enkä suinkaan tällä aliarvioi lukijaa, etteikö
        hän ymmärtäisi, mitä ajan takaa. Taitaa olla
        vain sitä pinttymää, josta toki voisi yrittää
        päästä eroon, thanks.

        Olet oikeassa, että " kaikki " olisi voinut
        korvata jotenkin muuten. Mutta jos se olisi
        alkanut sanalla " kaiken " niin eihän jatko
        olisi voinut olla " mikä minusta jne, vaan
        se olisi pitänyt olla

        " kaiken minusta lakanneen ja kuolleen
        sinä herätät henkiin "

        No, johan tuli seliteltyä, huhhuh !

        * Kiittää nöyrimmästi Hessun kommentoinnin
        päätöksestä *

        Tähän runnoon on näköjään
        annettu jo nii eteviä kommenttija
        että minä sanosin vuan että oeskoon
        tässä semmone sykolookinen ylösnoosemus??


      • Rellu
        Z** kirjoitti:

        Tähän runnoon on näköjään
        annettu jo nii eteviä kommenttija
        että minä sanosin vuan että oeskoon
        tässä semmone sykolookinen ylösnoosemus??

        onhan noita muutamia sentään tullut, vaikka kovin
        on vaisun oloista kommentointi ollutkin.

        Oikeen hyvinhän sinäkin osasit;
        " sykolookinen ylösnousemus "

        Kiitän uskollista kommentoijaani.

        Leppoisaa illan jatketta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe