aloittelijalle toimiva perusstrategia muita neuvoja. Olen lukenut artikkeleita ym., joten tiedän jo aika paljon, mutta en ole vielä pelannut. Lähinnä 25 dollarin buy-in 5-6 hengen peliä ajattelin. Pelaan varmaan useampaa pöytää yhtä aikaa, eli ehkä kolmea. Hienoudet voi tässä varmaan unohtaa, että pysyy itse mukana. Tunnen jo ohjelman ja olen play-moneylla kolmea pöytää hakannut. Vinkkiä?
Antakaapas Texasiin
7
2332
Vastaukset
- joukok
Määritä kassa paljon saat päivässä hävitä.
Lähtökädet kuntoon.
Korotuksen jalo taito.
Opettele check-reraiset niillä saa hyvät nousut jos kaverit tekee virheitä.
Saletilla ota aina kaikki mitä saat. Sääli pokerissakin on sairaus. - Näin meillä
1) Aloituskortit haltuun kirjallisuuden avulla ja se miten milläkin avataan peliä. Vaikka freerollit ovatkin aika halonhakkuutta tulee niissä ohjelma ja idea tutuksi paremmin kuin play money jutuissa varsinkin jos selviät alkuvaiheen yli.
2) Foldaus. Bluffia tulee harvimmin mitä luuletkaan eli jos kaverilta suurta korotusta rupeaa tulemaan kärkiparisi todennäköisesti ei pidä. Eli pitää yrittää oppia milloin jäljessä.
3) Veikkasin että alussa parempi keskittyä yhteen shortti pöytään. Max 6 pöydässä käsiä tulee tunnissa jopa 100 kipaletta joten kolmella pöydällä tulee aloittelijalle liian nopeita päätöksiä. Tarkoitus kuitenkin alussa ehtiä miettiä ja harkita peliä sekä oppia samalla. Oppi vähän rajallista jos läiskytät kolme shortti pöytää yhtä aikaa. Kolmella pöydällä kavereiden tarkkailu on rajallista.
4) Käy aina katsomassa pelien jälkeen mitkä kädet olivat niitä häviökäsiä. Vertaa niitä aloituskortti taulukoihin jne.
5) Aloita noilla no depo bonuksilla aivan minimi pöydistä. Sitten kun saat niissä rollia kasvatettua seuraavalle tasolle niin siirry vasta sitten tekemään pistoja. 25 by in on vähän turhan iso aloitus taso mielestäni. Ei tuolla tasolla yleensä aivan aloittelijat tee muuta kuin häviä rahansa. Turhan isolla tasolla huomaat hävinneesi muutaman sata euroa parissa illassa ja lopetat koko homman väittäen että peli perustuu tuuriin :-). Kannattaa muistaa että tuolla tasolla voit tosiaankin hävitä sen 25e yhdellä jaolla ja jakoja se 100 tunissa eli muutama ikävä ohi veto kun sattuu samalle illalle niin kassasi meni siinä.
6) Puheet siitä että pikkulimiiteissä ei pärjää kun ihmiset katsoo kaikella ei pidä paikkaansa. Toki sen muutaman käden voi hävitä mutta sitä varten on rollia. Jos sen saman käden pelaa 50 kertaa niin tulos näkyy siinä. Eli pikkulimiiteissä on oltava voittava pelaaja jotta voit voittaa seuraavilla tasoilla.
Ihan yleisesti kannattaa myöntää itselleen että jos häviää pelaa väärin ja huonosti vain niin voi oppia. Chattailut pelatessa muitten kanssa kannattaa unohtaa voit toki kehua hienoja käsiä muuten haittaa vain keskittymistä. Ketään vastustajia ei pidä haukkua todennäköisesti he vain ovat pelanneet vähemmän aikaa kun itse. Toki hölmöilystä rankaistaa ja rahat viedään :-)- tässähän
oli paljon hyviä vinkkejä. Täytyy varmaan sillä yhdellä pöydällä alottaa jossain 10 dollarin pöydissä.
Lisää kysymyksiä:
1) Mitä jos vastassa on selvästi isomman stäkin kerännyt pelaaja, joka tekee suhteellisesti suuria korotuksia koko ajan. Pitääkö vain odottaa kärkiparia ja mennä mukaan? Jostain luin, että isolla stäkillä kannattaa hakea niitä korkeampia käsiä, eli kolmosia ja suoria ym. ja sitten pienemmillä hakee vain kärkiparin ja menee mukaan.
2) Shortissa täytyy varmaan pelata hieman löysemmin kuin 10 hengen pöydässä? Jopa korotus 67 suittereilla?
3) Mikä olisi sopiva session pituus? Meinaan vaan, että jos hakkaa 2 tuntia ja tulos on /-0 niin saattaa ilmentyä halukkuutta pelata enemmän käsiä ja alkaa bluffaamaan koko ajan ym. vastaavaa (tilttaus). Oisko tuo 2 tuntia illassa sopiva?
4) Mitä tulisi tehdä, jos tulee bad beat, eli häviää nelosilla isommille nelosille kaikki pöydässä olevat rahansa (on käynyt play moneyssa)? Pikku tauko, pidempi tauko vai uutta putkeen?
5) Varmaan tulis sitte pöytä valita mahdollisimman löysä sellainen, eli että flopit katotaan usein. Mutta mikä on korkea floppi-%´, 50, 60 vai 70 vai mikä? Mitä muuta pöydän valinnassa tulis huomioida?
6) Entä jos vastassa on hullu, joka korottaa saman verran joka kierroksella korteista viis? Siis jos tulee vaikka 10 kättä peräkkäin, jotka joutuu kippaamaan, niin heti kun lähtee mukaan niin sehän arvaa, että mulla on hyvä käsi, niin se kippaa sit heti ekasta mun korotuksesta ja lopettaa ite korottamisen. Siihen mennessähän kaveri on saanu multa monta blindia jo kerättyä. Mähän häviin sille! - jotain pientä ja vaatimatonta
tässähän kirjoitti:
oli paljon hyviä vinkkejä. Täytyy varmaan sillä yhdellä pöydällä alottaa jossain 10 dollarin pöydissä.
Lisää kysymyksiä:
1) Mitä jos vastassa on selvästi isomman stäkin kerännyt pelaaja, joka tekee suhteellisesti suuria korotuksia koko ajan. Pitääkö vain odottaa kärkiparia ja mennä mukaan? Jostain luin, että isolla stäkillä kannattaa hakea niitä korkeampia käsiä, eli kolmosia ja suoria ym. ja sitten pienemmillä hakee vain kärkiparin ja menee mukaan.
2) Shortissa täytyy varmaan pelata hieman löysemmin kuin 10 hengen pöydässä? Jopa korotus 67 suittereilla?
3) Mikä olisi sopiva session pituus? Meinaan vaan, että jos hakkaa 2 tuntia ja tulos on /-0 niin saattaa ilmentyä halukkuutta pelata enemmän käsiä ja alkaa bluffaamaan koko ajan ym. vastaavaa (tilttaus). Oisko tuo 2 tuntia illassa sopiva?
4) Mitä tulisi tehdä, jos tulee bad beat, eli häviää nelosilla isommille nelosille kaikki pöydässä olevat rahansa (on käynyt play moneyssa)? Pikku tauko, pidempi tauko vai uutta putkeen?
5) Varmaan tulis sitte pöytä valita mahdollisimman löysä sellainen, eli että flopit katotaan usein. Mutta mikä on korkea floppi-%´, 50, 60 vai 70 vai mikä? Mitä muuta pöydän valinnassa tulis huomioida?
6) Entä jos vastassa on hullu, joka korottaa saman verran joka kierroksella korteista viis? Siis jos tulee vaikka 10 kättä peräkkäin, jotka joutuu kippaamaan, niin heti kun lähtee mukaan niin sehän arvaa, että mulla on hyvä käsi, niin se kippaa sit heti ekasta mun korotuksesta ja lopettaa ite korottamisen. Siihen mennessähän kaveri on saanu multa monta blindia jo kerättyä. Mähän häviin sille!1.Joo noinhan se suunnilleen on.
2. Shortissa tosiaan täytyy pelata löysemmin kuin fullissa, tai blindit syö sun stacksis. Välillä on hyvä reissata just kaikilla suittereilla ja konnektoreilla. Shortti on kuitenkin kuvaparien ja hai korttien peli.
3. Tämä on täysin yksilöllinen asia. Joku voi pelata 10 pöytää 10 tuntia putkeen, eikä keskittyminen herpaannu hetkeksikään. Jollekin 1 pöytä ja 1 tunti voi olla liika. Eli omien kokemuksien ja fiiliksien mukaan.
4.
fullissa korkea on päälle 40, mitä suurempi sitä parempi tosiaankin. Muuta jos ottaa huomioon, niin kannattaa seurata pari kierrosta pöydän peliä ja koittaa miettiä, kuka se fisu onkaan, ja missä istuu herra KATSOKAAS TÄTÄ BLUFFIA.
7. Mulla toimii ylensää se että vaan maksan ja sökötän koko ajan, niin se heittää pian all.in bluffit :D. Tästä saa kuitenkin olla melko varma, että jää muutakin kuin blindit pottiin. Tässä vaan yksi esimerkki
Itse olen melko aloitteleva pelaaja, mutta toivottavasti noista nyt jotain hyötyä olis. :=) - KKsuited ;)
tässähän kirjoitti:
Lisää kysymyksiä:
6) Entä jos vastassa on hullu, joka korottaa saman verran joka kierroksella korteista viis? Siis jos tulee vaikka 10 kättä peräkkäin, jotka joutuu kippaamaan, niin heti kun lähtee mukaan niin sehän arvaa, että mulla on hyvä käsi, niin se kippaa sit heti ekasta mun korotuksesta ja lopettaa ite korottamisen. Siihen mennessähän kaveri on saanu multa monta blindia jo kerättyä. Mähän häviin sille!1.Joo noinhan se suunnilleen on.
2. Shortissa tosiaan täytyy pelata löysemmin kuin fullissa, tai blindit syö sun stacksis. Välillä on hyvä reissata just kaikilla suittereilla ja konnektoreilla. Shortti on kuitenkin kuvaparien ja hai korttien peli.
3. Tämä on täysin yksilöllinen asia. Joku voi pelata 10 pöytää 10 tuntia putkeen, eikä keskittyminen herpaannu hetkeksikään. Jollekin 1 pöytä ja 1 tunti voi olla liika. Eli omien kokemuksien ja fiiliksien mukaan.
4.
fullissa korkea on päälle 40, mitä suurempi sitä parempi tosiaankin. Muuta jos ottaa huomioon, niin kannattaa seurata pari kierrosta pöydän peliä ja koittaa miettiä, kuka se fisu onkaan, ja missä istuu herra KATSOKAAS TÄTÄ BLUFFIA.
7. Mulla toimii ylensää se että vaan maksan ja sökötän koko ajan, niin se heittää pian all.in bluffit :D. Tästä saa kuitenkin olla melko varma, että jää muutakin kuin blindit pottiin. Tässä vaan yksi esimerkki
Itse olen melko aloitteleva pelaaja, mutta toivottavasti noista nyt jotain hyötyä olis. :=) - numerot ja muut
jotain pientä ja vaatimatonta kirjoitti:
1.Joo noinhan se suunnilleen on.
4.
Itse olen melko aloitteleva pelaaja, mutta toivottavasti noista nyt jotain hyötyä olis. :=)sekasin, mutta älkää antako sen haitata.
- Näin meillä
tässähän kirjoitti:
Lisää kysymyksiä:
6) Entä jos vastassa on hullu, joka korottaa saman verran joka kierroksella korteista viis? Siis jos tulee vaikka 10 kättä peräkkäin, jotka joutuu kippaamaan, niin heti kun lähtee mukaan niin sehän arvaa, että mulla on hyvä käsi, niin se kippaa sit heti ekasta mun korotuksesta ja lopettaa ite korottamisen. Siihen mennessähän kaveri on saanu multa monta blindia jo kerättyä. Mähän häviin sille!1) Pöytää valitessa kannattaa katsoa että pöydässä ei olisi pelaajaa jonka stackki on paljon suurempi kuin muilla. Tuo sanomasi turnaus juttua ehkä enemmänkin. Mutta isoa stackkia vastaan sinun pitäisi pystyä pelaamaan suht koht samoja käsiä kuin muutenkin. Toki sillä erolla että veto tyyppisillä käsillä ei mukaan voi lähteä koska pelaat todennäköisesti yksin häntä vastaan. Pelattavia parit 7 stä ylös kuva kortti yhdistelmät sen sijaan 6,7 offarit jne eivät oikein lähde isompaa stackkia vastaan. Se värin vetokin on vain 35% todennäköisyydellä täynnä show dowinssa joten sinä et voi periaatteessa laittaa puolta potista 35% todennäköisyydelle voittaa se. Jos pari muuta tai yksikin iso stacin liksäksi mukana voit katsoa toki loppuun.
2) Toki..blindit ovat kohdallasi useammin. 67 suittarit eivät ole mielestäni korotuskäsi nuo katsotaan loppupositioista jos mukana tarpeeksi maksajia ja potti ei ole korotettu. Väri ja suora tulevat niin harvoin että silloin jos sen saat pitää olla pöydässä maksajia. Pikkulimiitissä jos joku saa kärkiparin hän katsoo suht koht varmasti käden loppuun korotuksistasi huolimatta. Eli noitakin pelataan mutta ei suinkaan korottamalla maksajia pois.
3) Tämä vaihtelee aivan siitä miten pystyt keskittymään. Alussa tuo aika varmaankin ok juuri tuon tilttauksen takia mutta jossain vaiheessa tilttaukset helpottuu ja pystyt pelaamaan samaa peliä riippumatta siitä miten peli kulkee tai miten pitkään olet pelannut.
4) Yleensä vaihdan suosiolla pöytää paitsi jos vastassa kivoja pelaajia. Noitahan sattuu ja niihin pitää vain suhtautua niin että tottakai niitä tulee aina ei voi voittaa. Lähinnä vaan pikatutkailu että pelasitko käden ok ja jos pelasit sitä ei turhia muistella. Alussa nämä ovat toki tilttauksen kannalta vaarallisia mutta noihinkin oppii suhtautumaan. Tässä tulee toki se että rollin pitää kestää.
5) Shortissa mitä isompi sitä parempi. Fullissa vähän vierastan ainakin fixu puolella ylilöysiä pöytiä kun tahtoo tulla inhottavia häviöitä. Nl fullissa saa olla löysiä itse pitää sitten lyödä vähän rankemmin.
6) Not etkä häviä päinvastoin nuo on mukavia vastustajia. Eli se saa viedä blindit muutaman kiekan aivan rauhassa siitä ei pidä nl puolella välittää. Pikkuisen sitkeyttä ja sulle napsahtaa osuma käsi. Ei nuo osaa lopettaa korotusta vaan jatkavat sitä show downiin asti luullen että kyllä se nytkin foldaa. Eli blindit eivät ole mitään tuommoisia pelaajia vastaan heitä vastaan kun riittää yksi ok käsi ja heidän koko stackki valahtaa omalle puolelle. Toki tässä tulee se että et saa epävarmoilla käsillä lähteä mukaan vaan pitää sitkistellä. Toisaalta osumaasi ei välttämättä kannata ilmoittaa heille isolla korotuksella jos heiltä korotus haluja tuntuu riittävän.
Vielä yksi ohje:
Nyt kun rupeat pelaamaan rahasta ota aluksi tavoitteeksi tehdä 5e päivässä voittoa jos saat tuon tehtyä voit tyytyväisenä lopettaa siltä päivältä. Toikin tekisi kuussa jo 140e. Kun 5e päivässä vakioituu tavoitteeksi 10e jne. Eli keskimääräisesti pitäisi pystyä tuottamaan joka päivä voittoa. Satojen taalojen hetkittäisistä tuotoista ei ole mitään iloa jos pelaat kuukausitasolla miinusta.
Sitten rupeat huomaamaan että pelaat saman aikaa mutta päivätuotto on noussut eli hei jotain on opittu. Sitten rauhassa tasoja ylös mutta rauhassa aina rollia voittavalla tasolla kasvattaen. Rahaa kannattaa sitten aina siirtää jemmaan netelleriin tai vastaaviin hyvin bonuksien ja pahan päivän varalle kaikkia pelirahoja ei ainakaan itse kannata pitää kiinni yhdessä saitissa. Pysyy peli tiukkana ja helppo käyttää tulevat bonnarit jne hyödyksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740