Äkilliset mielialavaihtelut

,,,,,,

ja niihin liittyvät paniikkikohtaukset.Esim nyt suht normaali olotila mutta parin minuutin päästä rupee ahdistaa ja miettimään kaikkea tulevaa ja miten siitä selviää.Tällänen olo ollut nyt noin viikon.Lääkäriin en viitsi mennä kun tiedän että vastaus on jotain tyyliin "se ihan normaalia ja menee ohi".Lisäks kokoajan pakko olla jotain tekemistä,heti jos on paikoillaan ja rupee miettimään asioita(alitajuntaisesti)alkaa se järkyttävä ahdistus mihin liittyy noita paniikkikohtausoireita.

9

2819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

On täydellisen samanlainen olotila! Se on ärsyttävää, välillä oon ihan iloinen ja ajattelen että turhien asioiden ajatteleminen on ihan tyhmää. Ja sit vähän ajan kuluttua saatankin alkaa murehtimaan kaikenlaista ja sitten rupee ahdistaa.

• ,,,,,,

se olla että tää on jotain ihan normi kaamosmasennusta mutta mitä jos tää jatkuu ja jatkuu vaan?Kai se jossain vaihees sitte on pakko käydä siel lekurilla koska tää vie kaiken elämän halun.

• ....
        ,,,,,, kirjoitti:

se olla että tää on jotain ihan normi kaamosmasennusta mutta mitä jos tää jatkuu ja jatkuu vaan?Kai se jossain vaihees sitte on pakko käydä siel lekurilla koska tää vie kaiken elämän halun.

Ainakaan murehtia ja miettiä mitä jos täää jatkuu.
        Mua ainakin masentaa tää saakelin sateisuus ja pimeys hirveästi.

• myös täällä

Voi jeeves, täällä myös. Siis jo pitkään ja ihan liian rajuja. Se hankaloittaa, kun ensin on suunnilleen superiloinen tai energinen ja hetkessä taas niin synkissä vesissä ja kokee kaiken olevan itseään vastaan.

Mitään maanisdepressiivisyyttä se ei voi olla, kun nehän tulee pidemmissä jaksoissa.
      Mutta mitään ihan normaaliakaan tuskin on.
      Paitsi luultavasti murrosiässä se on, ehkä mulla hei on viivästynyt murrosikä.
      Huono vitsi, mutta oikeasti, jos joku tietää jonkun syyn, niin kertokoot...

• ....

Mullahan on murrosikä, tai siis oon 15 niin se varmaan johtuu myös osittain siitä.. :p

• Melkeen insinööri

Itellä ollu kanssa tuollaisia tosi akillisiä mielialanvaihteluita. On kauhean raskasta kun tunnetila menee ylhäältä alas tosi nopeesti ja ilman mitään syytä. Tai ei ainakaan tunnu siltä.

Omalla kohdallani luulisin tuon mielialalääkkeiden(paniikkihäiriötä varten) käytön lopettamisen vaikuttavan. Lopetettu pikkuhiljaa ja nyt alkusyksystä kokonaan. Noin kuukausi sen jälkeen iski nää oireet. Nyt olen taas noin kuukauden syöny lääkkeitä. Tuntuu ettei vielä hirveästi vaikuta. Toivottavasti alkaa vaikuttamaan.

Kauheeta kun esim. koulussa mieliala menee sellasesta normaalista tai hyvästä äärimmäisen synkäksi ja ahdistavaksi yhtäkkiä. Alkaa ihan vapista joskus ja tuntuu et menee ihan lukkoon. Ei pysty selkeesti ajattelemaan haluais vaan päästä tilanteesta pois. Alkaa melkeen itkettää, mut ei kuitenkaan ala. Koko ajan pelkää et muut huomaa ja pitää jonain hulluna. Silloin ei pysty olemaan yhtään oma itsensä.

Välillä kun on oikein synkkä olo niin tulee fiilis et vois vaikka tappaa itsensä ja sit seuraavassa hetkessä tuntuu taas, että kyllä se tästä. Kummallinen tää ihmismieli!

• äiti 38

Mulla on vähän kanssa että jos ajattelenkin tulevaa joulua, täytyisi käydä sukuloimassa, juoda kahvia... sydän alkaa hakkaan, kädet hikoileen. Helmikuulla isän synttärit, voi ei, kutsuukohan ne kahville, vielä kakun kera. Eihän mulla tuu mitään kahvittelusta saati kakun lusikoimisesta. Vielä porukkaa ympärillä.
      Ei vaan pitäisi ajatella liiaksi tulevia. Hengittää syvään ja ajatella tätä päivää.

• Mikael :)

Minun mielialat ovat kun suomen kevät vaihtelevat about 30-60 kertaa päivän aikana.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Mikael :) kirjoitti:

Minun mielialat ovat kun suomen kevät vaihtelevat about 30-60 kertaa päivän aikana.

Minulla on sama ongelma, aina tulee outoja ns. murehtimis kohtauksia" joissa saatan murehtia vaikka tulevaisuuttani tai "mitä jos" tunteita joissa kuulen vaikka telkkarista murhan tai ammuskelun tapauksen niin asetan itseni siihen asemaan ja mietin "mitä jos päässäni kilahtaa noin ja tekisin samoin" ja se alkaa kauheesti ahistamaan ja paniikkikohtaus tulee tämän kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4124
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      93
      3552
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3279
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2765
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2279
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      36
      2058
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      1992
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1514
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1460
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1456
    Aihe