Pelkkä turistirysä?

Krissu86

Helmikuussa pitää päästä lämpimään.Läheiseltä lentokentältä on lentoja vain Kanarialle ja sitä tässä nyt harkitaan.
Äitini haluaa kunnon rantalomalle,eli hyvä hiekkaranta,meri ja paljon aurinkoa.Minä ja kaverini haluaisimme vähän jotain muutakin.
Mielikuvissani Kanarialla on enemmän suomalaisia kuin pienessä kunnassa,ruokalistat ja palvelut hoituuu suomen kielellä ja ostokset ovat krääsää made in china-tyyliin.Mutta on kai siellä muutakin?Eli jotain aitoa ja alkuperäistä kaivattaisiin.Kanarialla käyneet valaiskaa minua ja oikaiskaa ennakkoluulojani.Mitä suosittelette?

10

1763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manolo

Ei pita paikka etta suomilla parjaisi. Tule tutto tanne ja ei varma tarvi sano suomi sanakaa. Me tekee sule tortilla tule tule.

• vaikka

ettei ole mitään Kanaria juttua jne. Ja suomella ei pärjää, ele kielellä kyllä.Se että menu on huono suomi kieli ei takaa että siellä parjaa hyva.

• vain

On totta, että kanarialla on oma "maineensa" turistirysänä, mutta niin on monella muullakin paikalla. Itse olen ihastunutrakastunut puerto del cruziin, teneriffalla. Paikka on kaunis, rantoja löytyy 2 kpl ,joissa ottaa aurinkoa ja lisäksi vielä merivesialtaat. Kaupungista löytyy lisäksi paikallista väestöä suht paljon. Bussilla pääsee vaikka la oratavan kylään, jossa ei hirvittäviä määriä turisteja näy, sen sijaa saa aika rauhassa kierrellä kirkkoja ja nähtävyyksiä paikallisten seassa. Shoppailijat voivat pistäytyä teneriffan pääkaupungissa santa cruzissa, joka on kuin mikä tahansa pääkaupunki. Puerto del cruzista löytyy lisäksi papukaijapuisto (eläintarha), jossa kannattaa käydä! Orkideapuisto, banaaniplantaasit jne... Mielestäni yksi aidoimpia kanarialta löytyviä "turistirysiä". Lisäksihän voi harkita omatoimimatkaa näille pienemmille saarille, esim. comera (vai mikähän se oli), joisa itse haluaisin vielä joskus vierailla ennenkuin sinnekin aletaan vääntää pakettimatkoja.

• totta sekin

että jos pitää sateesta niin paikka on paras Kanarialla sillä tunnetusti herkin ilmoille ja valitettavasti niille kehnoille.

• jorge julio
        totta sekin kirjoitti:

että jos pitää sateesta niin paikka on paras Kanarialla sillä tunnetusti herkin ilmoille ja valitettavasti niille kehnoille.

"Jossakin päin maailmaa sataa tälläkin hetkellä!"
        No varsinaiseen asiaan. Olen käynyt Tenerifellä, Puerto de la Cruzissa kerran vuodessa, 9 vuoden ajan. Lomani on kestänyt 2 - 3 viikkoa. Lomapäiviä on kertynyt yhteensä about 130 ja niistä sateisia on ollut korkeintaan 15.Yleensä lämpötila on ollut n. 27-36 astetta eli hyvin on tarennut. Ajankohta on aina ollut maaliskuu.Minusta Puerto de la Cruz on aivan mahtava paikka.
        Sinne taas maaliskuussa 2007!
        Yes!

• epäilen
        jorge julio kirjoitti:

No varsinaiseen asiaan. Olen käynyt Tenerifellä, Puerto de la Cruzissa kerran vuodessa, 9 vuoden ajan. Lomani on kestänyt 2 - 3 viikkoa. Lomapäiviä on kertynyt yhteensä about 130 ja niistä sateisia on ollut korkeintaan 15.Yleensä lämpötila on ollut n. 27-36 astetta eli hyvin on tarennut. Ajankohta on aina ollut maaliskuu.Minusta Puerto de la Cruz on aivan mahtava paikka.
        Yes!

ko kaveria ja naurattaa kun oikein 36C lämmintä? Varmaan joo, ja ei ole satanut juuri koskaan? Kaikki Kanarian kävijät tietää kiertää kaukaa ko paikan, sataa 365 päivästä ainakin 250 ja nekin harvat päivät ovat sitten kesällä.
        Kahdesti olen käynyt ja aina satanut koko viikon, helmikuussa 2002 ja huhtikuussa 2005 ja satoi joka päivä ja eikä ollut 36C lämmintä, ei edes 25C.

• ihme juttu
        jorge julio kirjoitti:

Yes!

että maaliskuussa Puerto De La cruzissa on 36C varjossa? lopeta paskan puhuminen ja heti. Ja et oloe edes käynyt jos jatkat tuota latua.

• huvittaa
        jorge julio kirjoitti:

Yes!

ole kokeillut mitään parempaa johdetta? naurattaa tuollaiset, 9 vuotta ja samassa paikassa? Mitä siellä tekee niin monesti? ei voi kuin ihmetellä, tosissaan...

• jorge julio
        epäilen kirjoitti:

ko kaveria ja naurattaa kun oikein 36C lämmintä? Varmaan joo, ja ei ole satanut juuri koskaan? Kaikki Kanarian kävijät tietää kiertää kaukaa ko paikan, sataa 365 päivästä ainakin 250 ja nekin harvat päivät ovat sitten kesällä.
        Kahdesti olen käynyt ja aina satanut koko viikon, helmikuussa 2002 ja huhtikuussa 2005 ja satoi joka päivä ja eikä ollut 36C lämmintä, ei edes 25C.

Kirjoitukseni ei ollutkaan tarkoitettu uskottavaksi ja sille saa ihan vapaasti nauraa jos siltä tuntuu!!! Voi vain ihmetellä miksi kymmenet tuhannet suomalaiset käyvät Puerto de la Cruzissa vuosittain , jos se on niin "kylmä" ja sateinen kuin edellä mainitut nimimerkit väittävät?
        En voi lopettaa p....n puhumista kun en ole sitä edes aloittanut!
        Nimimerkki " ihme juttu " näyttää vierailevan täällä suomi 24 sivuilla " komentelemassa " muitakin!? Hanki ihmeessä itsellesi ELÄMÄ!
        Nimimerkki " et sitten ": mistä päättelet etten ole käynyt muuallakin kuin Puerto de la Cruzissa? Ihan totta saa sitä ihmetellä ihan tosissaan ja oikeesti!
        Edelleenkin Puerto de la Cruzin on mahtava paikka!! Paikalliset asukkaat ovat ystävällisiä ja pitävät SUOMALAISISTA! Loma onnistuu jos itse niin haluaa!

Hasta luego amigas y amigos!

Terveisin: Jorge Julio

• Mari.

Mikä on matkakohteenne? Olisi helpompi antaa vinkkejä ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe