Katsellut jo jonkin aikaa kyseistä Bmw maallia kolmihenkisen perheemme autoksi. Lähinnä kiinnostanut rajallisen budjetin ansiosta alle 12te hintaluokissa pyörivät autot. Varusteina pakollinen on ilmastointi, mutta aika vähän näköjään kyseistä autoja ilman ilmastointia edes löytyy. Onko kontti tarpeeksi tilava rattaita ajatellen? Mites sisätilat kolmelle? Mitä muuta pitää ottaa huomioon autoa ostettaessa eli esim. huoltojen hinnat, bensankulutus, vakuutusmaksut, käyttövarmuus jne. Olisin erittäin kiitollinen asiallisista vastauksista!
BMW E39 523 perheautoksi?
8
2626
Vastaukset
- auto
Rattaat mahtuu takaluukkuun. Apukuskin turvatyynyä ei pysty kytkemään pois päältä, eli lasta ei voi laittaa etupenkille turvaistuimeen. Sisätilat on vähän pienet auton kokoluokkaan nähden, mutta tilaa kuitenkin on aika hyvin. Ton apukuskin turvatyynyn käsittääkseni saa kyllä huollossa ohjelmoitua pois päältä.
Auto on hiljainen, yksi hiljaisimmista ja erittäin hyvä ajaa, sitä ylistetiin maailman parhaana autona luokassaan autolehdistöissä ympärimaailman joskus vuonna 97. Mutta tolla hinnalla en usko että löydät hyvää yksilöä, jostain 16 000 ylöspäin alkaa jo löytymään jotain. Lähempänä 20 000 tekee jo erittäin hyviä löytöjä. Tiedän kokemuksesta kun itse ostin tollaisen joku aika sitten. - E39-bensa
Bensaa vie seka-ajossa noin 10-12l, matka-ajossa toki vähemmän, noin 8-9l. Nämä siis automaatin lukemia. Manuaalilla en edes harkitsisi.
Vakuutusmaksut ovat kalleimmasta päästä, huollot osineen aika keskihintaista, poislukien tietysti M-mallit ja ehkä muutkin V8-mallit.
Sisätilat ovat riittävät, riippuu tietysti miten leveästi haluaa siellä röhnöttää. - hyvä
kulutus seka-ajoa tietokoneenmukaan 8.4 L/100
tilava lämmin sekä runsas varustelutaso
kaikinpuolin hyvä valinta- kulutus
Ihmeen vähän sulla seka-ajossa kulutus, varmaan suurin osa kyllä maantieajoa. Nimittäin mulla 528iA ja keskikulutus tietokoneen mukaan 11.4 ja n. puolet maantieta ja puolet kaupunkiajoa. Uskon kyllä et toi 523 juo kaupungissa sellaista jotain 13-14 litraa / 100km. 528 viekin sit jo 16 litraa
- ####
kulutus kirjoitti:
Ihmeen vähän sulla seka-ajossa kulutus, varmaan suurin osa kyllä maantieajoa. Nimittäin mulla 528iA ja keskikulutus tietokoneen mukaan 11.4 ja n. puolet maantieta ja puolet kaupunkiajoa. Uskon kyllä et toi 523 juo kaupungissa sellaista jotain 13-14 litraa / 100km. 528 viekin sit jo 16 litraa
Hetkellinen kulutus on noissa sinun mainitsemissa
luvuissa.Meillä tämä on noin 9 bemari.
316 318 320A 518 (pari 520) 323 735 525
Kultukseltaan Vähimmällä on kulkenut 523 Ja 735
eniten kuluttivat 518 sekä 320A Kumpikin Maatieajossa yli 10L/100
- Pepeeeeee
Uskallan suositella, myös manuaalivaihteilla. Ei tuo automaattia vaadi missään nimessä vaikka nimenomaan steptronicia on ylistetty aika lailla. Itse olen ajanut manuaalia ja aski on oikein mukava ja mukavahan kepillä on kikkailla. Luotettavassa maineessahan tuo e39 korimalli on ja ajomukavuus huipussaan. käy täällä niin selviää kaikki mitä haluat tietää: www.btcf.fi, siltä foorumille ja eikun hakusanaksi esim. e39.
- parempi
perheautoksi ehdottomasti touring malli
- M.D.
On kyllä todella hyvä ajettava ja hiljainen. TM koeajossa aikanaan hiljaisin koeajettu auto kautta aikojen! Olen eri mieltä tuosta hintahaarukasta. Uskon, että hyvän yksilön löytää 12t eurollakin kun tarpeeksi eri vaihtoehtoja käy läpi. Siis sedanin. Touringiin tarvitsee laittaa pari tonnia lisää. Varusteita on yleensä tarpeeksi.
Pikkuvukoja itselläni ollut paljon niin alustan, vaihteiston kuin sähkölaitteidenkin suhteen. Autossa tuntuu olevan liian monimutkainen sähkötekniikka toimiakseen moiteetta. Tuntuu siltä, että muut valmistajat (mm. MB) ovat päässeet yhtä monimutkaiselle tasolle vasta uusimmissa malleissaan lähivuosina. Alustassa on tässä mallissa - ainakin Touringissa - tyyppivikana tutina, joka ilmenee 110 km/h nopeudella. Edellä mainitulta palstalta löydät aiheesta keskustelua luettavaksesi vaikka koko joululoman ajaksi. Tuo vika tuntuu olevan lähes mahdoton korjata. Tuo kannattaa siis testata ja ajaa sen verran ylinopeutta talvirajoituksilla pidempikin matka koeajolla. Moottorissa omassa autossani (528) ei koskaan ollut mitään pienintäkään huomauttamista. Kaiken lisäksi moottori käy todella upeasti... Olen oman yksilöni myynyt ja sitä on joka päivä ikävä. Niinkuin kaikkia aiempiakin bemareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602