öljyväri maalaus

maalari

eli miten on, onko haittaa sikiölle?
millaiset liuottimet kaikkein epähaitallisimmat?

8

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

yhdyssana.

• maalari

Kiitos kun kerroit.

Siis tarkoitin öljyväreillä maalaamista.

• maalira
        maalari kirjoitti:

Kiitos kun kerroit.

Siis tarkoitin öljyväreillä maalaamista.

Ole hyvä. Öljyväreillä maalaaminen kirjoitetaan tietenkin erikseen, mutta öljyvärimaalaus tietenkin yhteen.
        Näin opin ala-asteella.

• Miro'

Eihän se mitään terveellistäkään ole hengitellä niitä höyryjä..

Ite jätin ne hommat kokonaan raskausajaksi. Jos nyt on pakko, niin huolehdi ainakin kunnon tuuletuksesta, äläkä usein ainakaan maalaa.

• on sassua

ite maalasin eikä tullu mieleenkään...etten voisi.. jas ihan terve lapsi sylissä nyt... kaikkee te kans mietitte

• *PaintEr*

Toiset ne miettii ja toisille ei edes tule mieleen. Tinneri ei ole mitenkään terveellinen liuotin.

• tinua?
        *PaintEr* kirjoitti:

Toiset ne miettii ja toisille ei edes tule mieleen. Tinneri ei ole mitenkään terveellinen liuotin.

Eihän öljyvärimaalauksessa tarvita tinua. Vain pellavaöljyä ja tärpättiä, ei niitäkään paljon. Itse olin paljon paljon vaarallisemmassa työssä ollessani raskaana, paljon suihkutettavia liuottimia (=menee henkeen), enkä silti saanut vammaista lasta. Tai katsotaan nyt, ainakin pari vuotta ollut neuvolan mukaan normaali lapsi.

• maalari myös
        tinua? kirjoitti:

Eihän öljyvärimaalauksessa tarvita tinua. Vain pellavaöljyä ja tärpättiä, ei niitäkään paljon. Itse olin paljon paljon vaarallisemmassa työssä ollessani raskaana, paljon suihkutettavia liuottimia (=menee henkeen), enkä silti saanut vammaista lasta. Tai katsotaan nyt, ainakin pari vuotta ollut neuvolan mukaan normaali lapsi.

Enpä usko, että silloin tällöin, jos raskaus aikana öljyväreillä maalailet, olisi juurikaan mitään haittaa. Itse olen rakennusmaalari ja sain töistä vapautuksen raskaus ajaksi. Kotona silti vähän maalailin, öljymaaleilla ja lateksilla. En paljoo tosin, pidä huoli ilman vaihdosta ym... mutta terve, reipas, normaali lapsi se on tääläkin tässä vaiheessa 11 kk vanhana :) Tästäkin esimerkki; joka ei tietenkään liity asiaan.... Helsingissä Mannerheimintiellä, jos kävelet päivällä vähän aikaa, saat enemmän haitallisia aineita kehoosi, kuin hammaslääkärin röntgenistä... mitäs tästä voimme oppia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe