Hei kaikki hoitotyötä tekevät!
Oletteko jaksaneet äitiyslomaan asti vai missä vaiheessa olette jääneet sairaslomalle?
Millainen työsi on?
hoitajat
5
523
Vastaukset
- sumpsu85
Moi. Itse olen vanhustyössä, paljon on nostoja ja vuorot tehdään yksin. Jäin sairaslomalle rv 26 supistusten ja selkäkipujen vuoksi!! Nyt menossa rv 30 ja olo parantunut huomattavasti kun ei tarvitse enää olla töissä=) millasesa työssä itse oot??
- Piipsu
Alavatsa kivut alkoi viikolla 18 ja yltyi aina kun tein jotain jossa vähänkin jouduin voimaa käyttämään niin koviksi että jouduin pysähtymään ja istumaan alas, ja ne kesti aina melki kaksi tuntia tullessaan. Lääkäri meinasi että ne olisi ennenaikaisia supistuksia mutten kyllä itse sanoisi ihan niinkään. Taisi vain olla kovin rajuja liitos- ja kasvukipuja. Sairaslomalle jäin töistä viikolla 20 ensin viikoksi, sitten kahdeksi ja lääkäri kirjotti vielä kuukaudenkin pätkän jossain vaiheessa kunnes huomasi ettei nää kivut mihinkään häivy ja kirjotti loppuun saakka. Suositteli vielä ottamaan äitiysloman varhennettuna, jotenka näin sitten teinkin. Kaikki oli onneksi kannustavia ja sanoi ettei mikään työ ole riskin arvoinen, vauva tärkein, ja näinhän se on. Itselle vain tuli sellainen olo että mitähän muut nyt ajattelee ja parempina päivinä kun kipuja ei tullut (kun vain makasin) niin ajattelin että olenkohan turhaan sairaslomalla, kunnes taas alkoi sattua niin kovasti että taas maattiin pari tuntia hievahtamatta.
Olen töissä vakipaikalla osastolla, jossa on neljä solua ja yhteensä viisi hoitajaa per vuoro. Eli suurimmaksi osaksi joutuu tekemään yksin työnsä. Meidän solussa on seitsemän matalatasoista potilasta/asukasta joilla osalla on vaipat ja he kulkevat talutettuna. Jokainen tarvitsee päivittäisissä toimissaan paljon apua. Jokainen asukas on autettava erikseen ja aikaa menee ja hiki tulee...
Mitenkäs itselläsi? - rv 34+0
Vanhainkodin vuodeosastolla vakityössä olen..Paljon nostoja , vääntelyjä ja kääntelyjä, jopa yksin...
Täl hetkel oon talvilomalla, mut töissä en oo ollu n. 2 kuukauteen...Saikulle jouduin jäämään supisteluepäilyjen takia...Äitiysloma alkaa ens lauantaina...
Just tos eilen mietin, et miten oisin täl hetkel töissä voinu ollakkaa; nivuset tosi kipeet, yöt tukalia, ajoittain supistelee kotonakin...Onnex jäin ajoissa pois...Vaik mieli oois vielä töitä tehnykin, järki sanoi kuitenkin toisin... - itsekin
olen itse hoitajana "osastolla" jossa kaikki ovat täysin autettavia, osa jopa vuoteen omia ja vaipat on kaikilla. Eli "nosteltavaa" meillä töissä riittää ja nyt olen raskaudessani aivan alkutapaleella. Minua on alkanut mietityttämään myös sama asia, että kuinka kauan jaksaa tehdä töitä. Itse olen osa-aikainen joka on raskauden takia hyvä. Tiedän entuudesta jo, että työpaikallani osa työntekijöistä vähättelee niitä hoitajia jotka jäävät sairaslomalle kesken, ennen kuin äitiysloma alkaisi. myös tämä asenne vaivaa mieltäni. itse olen sijainen, ollut samassa paikassa töissä 1,5vuotta.. jännittää työllistyminen kaiken jälkeen.
- sijaistilanteen
huomioon ottaen,sua soitetaan töihin jo ennenkuin äitiyslomasi loppuu;)) Kyllä hoitajilla töitä riittää,ole huoleti ja nauti tulevasta vauvasta ja äitiyslomasta. Töitä ehtii tekemään vielä vuosikymmeniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960