Pelkoja pelon perään !

Näin tai niin = (

Olen päätynyt aborttiin.
Raskaustestin tein jo heti ekana päivänä kuukautisten poisjäännin jälkeen ja seuraavana päivänä soitin terveyskeskukseen ja menin lääkärille, joka kirjoitti suostumuksen ja lähetteet labraan kokeili kohdun koon. Samana päivänä myös soitin sairaalaan ja varasin ajan lääkkeelliseen keskeytykseen. Päätöksestäni olen aivan varma asiaa selittelemättä. Nyt kun tein testin niin ajoissa tämä "odottaminen" on tosi tuskaa. Olen tietenkin tosi surullinen, mutta asian kanssa sujut. Nyt vaan on iskenyt kamalat pelot siitä että raskaus onkin pidemmällä..... jospa vaikka viimeiset kuukautiset tulikin "turhaan". Ongelmana on tämä joulu, ensimmäinen mahdollinen aika (6 vkoa täynnä) raskauden toteamiseen olisi ollut 22.12, mutta minulle sanottiin että pyhien takia keskeytystä ei silloin aloiteta, vaan minulle varattiin aika 27.12. Silloin raskaus siis pitäisi olla alle 7 viikkoa. Itse kyllä elän tämän päätöksen kanssa, mutta kun haluaisin sen tehdä heti.
Pelottaa että lääkäri toteaa että viikkoja onkin paljon enemmän !

8

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Mitä sen on väliä jos kerran päätökses oot jo tehny eikä asioita mihinkään muuttais??

• pelottaa..

Ihminen on aivan hädissään näiden asioiden takia..
        Ja tämä aihe on juuri sellainen ettei kenenkään tarviis rueta aukomaan päätä ihmiselle joka joutuu kyseisen ratkaisun tekemään.. kyllä sitä kuule miettii jos jonkinmoista. Aihe on erittäin vaikea ja stressaava. On omakohtaisia kokemuksia..

• pakko!!
        pelottaa.. kirjoitti:

Ihminen on aivan hädissään näiden asioiden takia..
        Ja tämä aihe on juuri sellainen ettei kenenkään tarviis rueta aukomaan päätä ihmiselle joka joutuu kyseisen ratkaisun tekemään.. kyllä sitä kuule miettii jos jonkinmoista. Aihe on erittäin vaikea ja stressaava. On omakohtaisia kokemuksia..

Herää kysymys, jos se kerran niin paljo pelottaa, ressaa, hätäännyttää jne. niin onko abortti sillon edes viisas/paras ratkasu!!?

• Alkup.
        pakko!! kirjoitti:

Herää kysymys, jos se kerran niin paljo pelottaa, ressaa, hätäännyttää jne. niin onko abortti sillon edes viisas/paras ratkasu!!?

Tähän asiaan ei ole viisasta eikä parasta ratkaisua, on vain huonoja asioita. Eli paniikin aiheuttaa se että joka tapauksessa on vain huonoja vaihtoehtoja, asiaa ei voi korjata eikä muuttaa millään muulla lailla ....... Mutta siinähän se on asian kanssa pitää elää loppuelämänsä, mutta mieluummin kärsin minä.

• oikein hyvin...

Myös mulla oli vastaavia pelkoja, että jos raskaus onkin jo niin pitkällä, että lain mukaan sitä ei enää saa tehdä. Sitähän sinäkin kai eniten pelkäät, vai? Sen verran voin lohduttaa, että lääkäri kokeillessaan kohtua, pystyy hyvinkin tarkkaan arvioimaan raskauden keston. Ja toisekseen ns."valemenkat" ovat erittäin harvinaisia. Eli uskoisin kyllä, että tuo viikko 4-5 pitää kohdallasi paikkansa.
      Mä olen myös tehnyt abortin täydellisen varman päätöksen kanssa ja sen kanssa olen pystynyt elämään todella hyvin. Mitään jälkikatumusta en tuntenut vaan etenin järjen kanssa eteenpäin. Hieman toki pelotti, että mitä sitten kun saan lapsia toivotusti... Nyt olen viikolla 17 raskaana onnellisesti, eikä ainakaan toistaiseksi menneisyyden haamut ole alkaneet kummitella. Kun päätös on varma, ei katumuksiakaan yleensä tule.
      Tsemppiä jatkoon. Hyvin kaikki menee!

• tiedostamaton

Ikävät asiat on tapana torjua tiedostamattomaan ja sitten voi uskotella itselleen että kaikki on erinomaista! Parhaiten se onnistuu ottamalla kylmän 'järkevä' asenne.

Mietippä sitten ku pidät sylissäs sitä vauvaas, miks se oli sulle tärkeempi kun se minkä tapoit. Selitä sille myös joku päivä miksi sisarus kuoli äidin tahdosta.

• sen tehdä
        tiedostamaton kirjoitti:

Ikävät asiat on tapana torjua tiedostamattomaan ja sitten voi uskotella itselleen että kaikki on erinomaista! Parhaiten se onnistuu ottamalla kylmän 'järkevä' asenne.

Mietippä sitten ku pidät sylissäs sitä vauvaas, miks se oli sulle tärkeempi kun se minkä tapoit. Selitä sille myös joku päivä miksi sisarus kuoli äidin tahdosta.

hyvillä mielin. Uskon, että kasvattamalla lapsestani vastuullisen ja fiksun ihmisen, hän myös tulee ymmärtämään nuoruudessani tehdyn ratkaisun. Joka siis on oikea edelleenkin. Koskaan elämässäni en ole suurempaa helpotusta kokenut kuin silloin abortin jlk. Niin kauan, kun ei taustoja tiedä, on helppoa tulla arvostelemaan. Kuitenkin se olen viimekädessä minä, joka sen totuuden kanssa elän, eikä kukaan muu. Jos minä siihen pystyn, ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista. Enhän minäkään ihmettele Sinun elämänvalintojasi, vai kuinka?

• Alkup.

Kiitos sinulle viestistäsi ja en todellakaan ole kylmä ja välinpitämätön asiasta, mutta kun tässä on yritettävä itse jaksaa ja elää elämää eteenpäin. Huolehdittavana minulla on yksi lapsi ja juuri sen takia asia on minulle selvä. Olen aina vastustanut aborttia, olen elännyt vakituisessa parisuhteessa yli 10 vuotta ja kun tuo hormoonallinen ehkäisy minulta kiellettiin yli 5 vuotta sitten niin olen aina sanonut kumppanilleni etten ikinä voisi tehdä aborttia, mutta elämä kouluttaa ja kuulostaa ehkä juuri siksi oudolta että "pystyn" aborttiin on se että minulla on lapsi ja vielä muistissa selkeästi ensimmäiset puoli vuotta, itsemurha oli hyvin lähellä, enkä voi siltä ummistaa silmiäni sillä haluan olla äiti ja huolehtia pojastani. Ja muille vastaajille tiedoksi etten näe syytä kertoa pienelle lapselle tämmöisistä asioista ja toivon kasvattavani pojastani empaattisen ja kunnollisen miehen, joka pystyy sitten ehkä aikuisena ymmärtämään asioita ......... Joskus mietin tällä palstalla olevia vastauksia ja kommentteja ja mietin mikä saa ihmiset tuomitsemaan niin helposti ! Ja tällä viestillä en tarkoittanut pahaa edelliselle kirjoittajalle vaan täydestä sydämestä kiitän tsemppaamisesta, sillä ei tämän pidä helppoa ollakkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe