kasvojen jännittäminen

onneton otus

Ongelma on vähän outo, tai en tiedä. Jännitän kasvojani, tai enemmänkin suutani vieraiden ihmisten kanssa jutellessani. Siitä johtuen hymyileminen on lähes mahdotonta, siitä tulee enemmänkin irvistys.. kuin en pitäisi tilanteessa olemisesta. Aina kun joudun tilanteeseen jossa juttelen pidempään kahden kesken oudomman kanssa, alan miettiä kasvojani, en pysty rentoutua ja alan kuvitella sen toisen katselevan minua, luullen ettei minua voisi vähempää kiinnostaa :/

Ylioppilaskuvani meni ihan pilalle, kun hymyn tilalla oli kamala irvistys.

Minun täytyisi oppia rentoutumaan, kuinka se onnistuu? :(

5

3527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

Varmaan näyttelijät osaa ottaa vaikka minkälaisia ilmeitä. Heidän täytyy tietää.

• Jännittäjä!

Mulla on ihan sama ongelma, eli jännitän kasvojani ja suutani vieraitten ihmisten kanssa.Viimein hakeuduin lääkäriin kun oireet eivät helpottaneet. Siellä kerroin kaikki ongelmat mitä mulla on, diagnoosi oli että jännitän sosiaalisista pelkotiloista. Sain lääkityksen siihen ongelmaan(xanor). Ne ei poista ongelmaa mutta lievittää oireita.Olen käyttäny lääkkeitä kohta 8 vuotta ja pärjään niitten kanssa. Nykyään nää lääkkeet ovat mustalla listalla,koska näihin jää helposti koukkuun.Suosittelisin terapiaa ensin, lääkkeet on viimeinen vaihtoehto.Itse olen oppinu rentoutumaan, nauramalla, irvistelemällä jne, mutta älä tee tätä julkisella paikalla:)Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä teidän ongelmaan.

• minnie68

Mulla ja mun isällä sama juttu, kun pitää puhua huulet jännittyy ja koko suu ja se vielä näkyykin. En ole keksinyt keinoa millä siitä pääsisi eroon.

• Käyny?

Lääkärissä, tään ongelman takia!

• minullakin...

Olen myös kärsinyt tuosta samasta niin kauan kuin muistan... alan lähennellä jo 40 vuoden ikää. Joskus se on häirinnyt elämääni paljonkin ja vieläkin se vie ajatuksistani/energiastani koko ajan osansa. Mutta ikä tuo sen että alkaa olla itselleen vähän armollisempi, hyväksyy jo enemmän sitä, ettei ole täydellinen. Välillä ajattelen niin että olen hieman "vammainen" ja hyväksyn sen itsessäni, kun en sille mitään pysty tekemään. Tuo taas helpottaa siinä mielessä, että onneksi olen vain näin VÄHÄN vammainen, parempi näin kuin että olisin vaikka pyörätuolissa neliraajahalvaantuneena.

Olen myös opetellut kääntämään huomion itsestäni muihin, esim kaupassa tarkkailen vaivihkaa muita ihmisiä. Ja olen huomannut, etten olekaan ainoa "omituinen" otus. Jos minkälaista ominaisuutta ihmisissä löytyy, nykimistä, silmien räpsyttelyä, vapinaa, kömpelyyttä, punastuneita kasvoja, hermostuneisuutta... tai huonoja ryhtejä, omituisia kävelytyylejä, lihavuutta, aknearpisia kasvoja. Paljon näkee sellaisia ihmisiä, että voi vain huokaista, että onneksi minulla ei ole noin.

Valokuvattavana oleminen on myös minulle vaikeaa, jännityneet suupieleni alkavat vapista... minulla jännittyy joskus posket tai kulmakarvat tai korvien seutu. On se tosi ärsyttävää, mutta enää en masennu siitä kovinkaan paljon. Minusta avainsana on sen ominaisuuden hyväksyminen.

Yksi hyvä rentoutuskeino tuntuu olevan juokseminen. Veri alkaa kiertämään koko kehossa, myös kasvoilla ja juoksun "tärähdykset" myös jotenkin rentouttaa. Rytmi nollaa ajatukset. Pitää vain juosta rennosti ja kiinnittää varsinkin yläkropan rentouteen, ettei nosta hartioita. Ja lenkin jälkeen endorfiinit jyllää koko kehossa, myös kasvoilla... kantsii kokeilla.

Olis jännittämisen kokemuksista asiaa vaikka sivutolkulla, mutta ei tässä nyt tämän enempää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      149
      2489
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe