Yhdessä kelloseppäliikkeessä on aika mukavalta vaikuttava myyjätär, jonka haluan "omalle puolelle". Kaikesta päätellen (se hekotti ja hymyili kovasti kun kävin asioimassa siellä aikaisemmin) sitä periaatteessa kiinnostaisi. Ideoita siitä miten saisi homman etenemään? Onko liian hävytöntä pistää joku ruusulähetys sille töihin?
Kauppaneidin iskeminen
6
2748
Vastaukset
- iskeminen
mitenkään työajan ulkopuolella?
Myyjä on periaatteessa siellä työsuhteessa työnantajan palveluksessa, ei viettämässä vapaa-aikaansa. Asiakassuhteen & yksityissuhteen sekoittaminen voi luoda yllättäviä väärinkäsityksiä.
Parhaassa tapauksessa poliisit tulevat hakemaan kiinaisen asiakkaan pois häiritsemästä.- Asiakas
Työn ja vapaa-ajan haluan pitää erillään. Kauppa on kauppa, eikä mikään lihatiski. Ei ne hirveistä diggaa jos jokatoinen asiakas on kimpussa.
Mutta silti. "Onko sinusta titaaniranneke parempi kun teräksinen, BTW, milloin sulla loppuu työaika tänään, ja haittaako jos olen vastassa kun olisi muutama juttu mitä en kehtaa nyt kysyä?" Ei, fiksumpaa olisi kyllä lähettää ne ruusut sinne työpaikalle. Mutta onko se puolestaan sitten miten viisasta? - ruusuja
Asiakas kirjoitti:
Työn ja vapaa-ajan haluan pitää erillään. Kauppa on kauppa, eikä mikään lihatiski. Ei ne hirveistä diggaa jos jokatoinen asiakas on kimpussa.
Mutta silti. "Onko sinusta titaaniranneke parempi kun teräksinen, BTW, milloin sulla loppuu työaika tänään, ja haittaako jos olen vastassa kun olisi muutama juttu mitä en kehtaa nyt kysyä?" Ei, fiksumpaa olisi kyllä lähettää ne ruusut sinne työpaikalle. Mutta onko se puolestaan sitten miten viisasta?Kaikki ei pidä romanttisena, itse olisin pelkästään kiusaantunut jos joku asiakas alkaisi lähentelemään kukkasin.
En ole kauppaneiti mutta muuten asiakaspalvelutyössä, ja kaikki iskuyritykset ovat tähän mennessä tulleet juopuneilta, epätoivoisilta, lipeviltä tai tekohauskoilta, tai oikeastaan kaikilta noilta yhteensä. Älä ole sellainen, ja onnea matkaan!
- myyjä itsekin
Monet asiakaspalvelutyössä olevat ihmiset ovat luonnostaan ulospäinsuuntautuneita ja iloisia ihmisiä. Asiakkaan kanssa jutellaan ja saatetaan heittää huulta ja tottahan toki asiakkaan vitseille -niille huonommillekin- nauretaan. Älä sekoita myyjän työhön kuuluvaa sosiaalisuutta aitoon kiinnostukseen.
Itse olen monesti joutunut myös hankaliin tilanteisiin kun asiakas alkaa rampata työpaikallani tiheään ja jopa suoranaisesti haitata työntekoani. Myyjillä kun on muutakin tekemistä (muut -maksavat- asiakkaat, tavaran purku, somistus..) kuin tarinoida ihastuneiden asiakkaiden kanssa jotka todellakin tulevat pelkästään kuluttamaan aikaa myymälään jossa on se mukava myyjäneiti.. Kun näin on käynyt, en ole voinut muuta tehdä kuin alkaa suhtautua kylmäkiskoisemmin ja jättää jutustelut ko. henkilön kanssa minimiin. Olen avoliitossa joten en ole kiinnostunut kenestäkään asiakkaastani "sillai".
Voihan tietysti olla että myyjäneitokainen on ihastunut sinuun, mutta kertomaani kannattaa myös miettiä.- Asiakas
työ työnä ja huvi huvina. Se todellakin on mälsää näissä jutuissa että hyvä asiakaspalvelija on ystävällinen asiakkaille, ja jotkut ei helposti erota ystävällistä hymyä ihastuneesta.
Sitä yritän kaikin voimin välttää että olisin kenellekään jonkinlainen rasite.
Olen tyypiltäni sellainen että kysyn aika paljon ennen ostosta, varsinkin jos tavara on vähänkään arvokkaampi. Tämän voi ehkä ymmärtää niin että olisin itse ihastunut?
Mutta ennenkaikkea, kauppa on ensisijaisesti kauppa eikä mikään sinkkumesta.
Jännittää vähän mitä se yksi miespuolinen lemmikkimyyjä ajatteli minusta kun todellakin kysyin lemmikistäni suhteellisen paljon.
Muttamutta. Kiitos nyt sinunkin kommentistasi koskien tätä. - ehdotus tämäkin
Asiakas kirjoitti:
työ työnä ja huvi huvina. Se todellakin on mälsää näissä jutuissa että hyvä asiakaspalvelija on ystävällinen asiakkaille, ja jotkut ei helposti erota ystävällistä hymyä ihastuneesta.
Sitä yritän kaikin voimin välttää että olisin kenellekään jonkinlainen rasite.
Olen tyypiltäni sellainen että kysyn aika paljon ennen ostosta, varsinkin jos tavara on vähänkään arvokkaampi. Tämän voi ehkä ymmärtää niin että olisin itse ihastunut?
Mutta ennenkaikkea, kauppa on ensisijaisesti kauppa eikä mikään sinkkumesta.
Jännittää vähän mitä se yksi miespuolinen lemmikkimyyjä ajatteli minusta kun todellakin kysyin lemmikistäni suhteellisen paljon.
Muttamutta. Kiitos nyt sinunkin kommentistasi koskien tätä.Itsekään en ole mikään ammattilainen antamaan iskemisvinkkejä, enkä ole ihan samoissa hommissakaan, mutta olisiko kuitenkin helpointa vaan joskus ostosten yhteydessä kysäistä, että haluaisiko myyjä mahdollisesti joskus lähteä ulos? Tietenkin kannattanee valita sellainen hetki, että on mahdollisimman rauhallista, eikä juurikaan työkavereita tms lähettyvillä, niin kohde ei joudu kieltäytymään sen takia että sattuu olemaan töissä. Tai rohkeasti vaikka jättää myyjälle oma puhelinnumero lapulla tms? Tietenkin huomaamattomasti, mutta näin myyjä saisi itse päättää ottaako yhteyttä vai ei, eikä tarvitsisi tunteaan oloaan kiusaantuneeksi tai ahdistelluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770