kohdunsuun

pituus

Oli tänään synnytystapa-arvio ja viikkoja nyt 37 5. Ennen kohdunsuun pituus on ollut 3cm . Nyt oli lyhentynyt eli oli 2cm ja vähän pehmeä). Mitähän tämä tarkoittaa?! Olisiko synnytys lähellä? Unohdin kysyä asiaa lääkäriltä.
Kiitos

6

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

ennenkuin synnytys voi käynnistyä, tarvitsee ensisynnyttäjältä olla hävinnyt tua koko 3cm. Eli synnytys tuskin on lähellä. eihän sitä koskaan tiedä, jokaisella eri lailla. mutta tämä minun mielipiteeni.

• Mun kokemus

Eli, mulla oli viimeinen neuvolalääkäri viikolla 35 2. Lääkäri sanoi tuolloin, että kohdun kaulaa 2cm, pehmennyt.
      Nyt, viikolla 38 4 äitipolilla sanottiin, että kohdun kaulaa 2,5cm, täysin pehmennyt ja auki melkein kahdelle sormelle.(Kävin äitipolilla myös viikolla 37 5 ja silloin kaulaa jäljellä tuo 2cm, auki sormelle)
      Äitipolilla oli huomattavasti tarkempi tutkimus kuin neuvolassa, siitä johtuu tuo kohdunkaulan mitta, joka ensin 2cm ja sitten "pidentynyt" 2,5cm:iin. Epäili myös, että nyt kun on enemmän auki, niin saa tutkittua vähän paremmin tuon pituuden.
      Silti ei voi ennustaa syntyykö ennen vai jälkeen lasketun ajan.
      Eli ei tuosta kohdunkaulan pituudesta/pehmeydestä pelkästään voine ennustaa kuinka lähellä synnytys on =)
      Kyllä se syntyy, kun on valmis!

Hyvää loppuodotusta sekä joulun odotusta!

• alkup.

kiitos vastauksista:)

• meppe

mulla oli kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä ja 1cm auki.

Se tarkoittaa vaan sitä että homma on lähtenyt pehmenemään ja valmistumaan tulevaa synnytystä varten mutta siitä ei voi ennustaa paljoa mitään muuta kun sen että homma on lähtenyt käyntiin :)

Itse täällä 39 1 vielä avaavien tuntemusten kanssa kärvistelen ja odottelen selkeämpiä säännöllisiä supistuksia.

Ainakin kohdunkaulalla on pitempi aika valmistautua koitokseen eli ei ollenkaan paha vaikka yliaikaiseksi menisikin.

• maami
        meppe kirjoitti:

mulla oli kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä ja 1cm auki.

Se tarkoittaa vaan sitä että homma on lähtenyt pehmenemään ja valmistumaan tulevaa synnytystä varten mutta siitä ei voi ennustaa paljoa mitään muuta kun sen että homma on lähtenyt käyntiin :)

Itse täällä 39 1 vielä avaavien tuntemusten kanssa kärvistelen ja odottelen selkeämpiä säännöllisiä supistuksia.

Ainakin kohdunkaulalla on pitempi aika valmistautua koitokseen eli ei ollenkaan paha vaikka yliaikaiseksi menisikin.

SORRY, nyt tulee erittäin tyhmä kysymys, mutta jos en kysy niin en saa mielerauhaa:

-Mulla ei ole neuvolakortissa merkattu kohdunkaulasta mitään.
        Onko toi kohdunsuun pituus sama asia. Mulla on merkattu vaan siellä missä lukee PITUUS. Mutta siinä missä lukee AUKI niin on ihan tyhjä. Mihin kohtaan toi merkataan..Siis että kuinka paljon toi kohdunkaulaa on auki?

• mie vaan
        maami kirjoitti:

SORRY, nyt tulee erittäin tyhmä kysymys, mutta jos en kysy niin en saa mielerauhaa:

-Mulla ei ole neuvolakortissa merkattu kohdunkaulasta mitään.
        Onko toi kohdunsuun pituus sama asia. Mulla on merkattu vaan siellä missä lukee PITUUS. Mutta siinä missä lukee AUKI niin on ihan tyhjä. Mihin kohtaan toi merkataan..Siis että kuinka paljon toi kohdunkaulaa on auki?

mun käsityksen mukaan sen merkkaa lääkäri sisätarkastuksen jälkeen lisätietoja kohtaan. tai näin ainakin mulla on tehty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      345
      6383
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3806
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      83
      974
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      880
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      836
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      820
    7. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      813
    8. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      813
    9. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      810
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      731
    Aihe