Miten synnytys yleensä käynnistetään, jos on tarvetta. Tabletein? Ja kauanko ne vaikuttavat, ennenkuin alkaa tapahtua?
Entä jos tehdään keisarinleikkaus, käynnistetäänkö silloinkin (anteeksi ehkä tyhmä kysymys :)
Kuinka synnytys
8
480
Vastaukset
- käynnistetään!
Tippaletku käsivarteen, mitälie ainetta annetaan?
t:isä, kaksi tytärtä - laaketieteen knd.
Heippa!
synnytys voidaan kaynnistaa (yeisimmin) kahdella tapaa.
1.suonensisaisella laakityksella
2.kohdunkaulaa pehmittavilla laake"puikoilla" tai voiteella jotka asetetaan vaginaalisesti
2. on pehmeampi vaihtoehto joka saattaa saada luonnollisesti synnytyksen kayntiin, mutta ei yksistaan riita "pakottamaan" supistuksia.
1. vaihtoehto kaynnista synnytyksen ja tuota tippaa voidaan kayttaa myos edistamaan luonnollisesti alkanutta, mutta pysahtynytta synnytysta (esim. epiduraalin laiton jalkeen).
laake mita annetaan on kehon oma hormoni oksitosiini, joka kaynnistaa luonnollisesti synnytyksen, kun istukka alkaa sita erittamaan aidin verenkiertoon. oksitosiini pehmittaa kohdunkaulaa ja saa aikaan kanavaa avaavat supistukset.
suunnitellussa sektiossa ei kaynnisteta, koska synnytyskanavan ei tarvitse aueta vauvalle. talloin aidin ei tarvitse "turhaan karsia" avautumiskivuista. - yhen-äiti-80
Mulle annettiin ensin pieniä murusia jostain tableteista muutaman tunnin välein jotka aiheuttu supistuksia...supisteli yhden yön ja aamulla kun olin 1cm auki niin pääsin synnytyssaliin jossa laitettiin tippa suoneen ja sitäkautta jotain ainetta joka sitten kunnolla aloitti synnytyksen.
Käynnistys aloitettiin näillä "murusilla" tiistaina päivällä, ja tipan sain suoneen keskiviikkona aamupäivällä ja poika syntyi keskiviikko iltana, että sen verran meni mulla aikaa synnytyksen käynnistämisestä vauvan syntymään.- "näin meillä" -ty...
Kun lääketieteen kandi on yllä antanut tyhjentävän ja asiallisen vastauksen?
...jostain tableteista...jotain ainetta???
Ap. ei kysynyt, että kuinka teillä sujui käynnistys? Tai, että kertokaa kokemuksia.
Mutu-tiedolla ei tässä ole nyt taas sijaa... - meppe
"näin meillä" -ty... kirjoitti:
Ap. ei kysynyt, että kuinka teillä sujui käynnistys? Tai, että kertokaa kokemuksia.
Mutu-tiedolla ei tässä ole nyt taas sijaa...muulla kun mutulla jos ei lääkärin lakkia omista.
Minä ainakin luin innolla oman kokemuksen viis minä lääkäreistä jotka eivät itse ole tapausta henk.koht. omalle kropalleen kokeneet!!! - Aa3
Mutu-tiedolla ei tässä ole nyt taas sijaa...Ap kysyi myös aikaa, kauanko kestää ennenkuin vaikutus alkaa, ja siihen mielestäni yhen-äiti vastasi hyvin - oman kokemuksensa kautta. Minua ainakin kiinnostaa myös muiden kokemukset, vaikka lääketieteen kandi asiapuolen selvittikin (itsellä tod.näk. käynnistys edessä).
- yhen-äiti-80
Mutu-tiedolla ei tässä ole nyt taas sijaa...mä vaan itse mieluummin kuulen omakohtaisia kokemuksia kuin lääketieteen termejä lueteltuina. Asiatietoahan löytää netistä ja lääketieteen kirjoista. Mulle niillä aineiden nimillä ei ainakaan ole mitään merkitystä, silloin kun olin itse menossa ekaa kertaa käynnistykseen niin kiinnosti kyllä vain lähinnä just se käynnistelyn kesto ja kivut yms.
- maanantaina käynnistys edessä
hei! tuttavallani käynnistettiin useampi vuosi sitten ensin kielen alle laitettavalla tabletilla mutta kun ei tehonnut niin kolkeiltiin alapäähän geeliä, eikä siitäkään apua niin loppujen lopuksi tipalla käynnistyi.. mutta en tiedä kuinka kauan synnytys sitten loppujen lopuksi kesti!
Itse tässä jännityksellä odotan lähtöä, toivottavasti ennen maanantaita..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067492
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1045274Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253471Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3531515Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?571330