En jaksa enää, en. Tätä ainaista pahaaoloa. Elämäni on yhtä jatkuvaa alamäkeä. Anoreksia vaihtunut ahmimishäiriöksi viimeisen puolenvuoden aikana. Hyvin ei mennyt silloin aiemminkaan mutta nykyään on aina niin valtavan paha olo, että on ihan ikävä anoreksiaa. Kaikki pienetkin heilahtelut mielialassa tai päiväjärjestyksessä ajavat ahmimaan. Tänään on ollut todella huono päivä ja kroppa huutanut sokerihumalaa ja ähkyä (meni sitten illan aikana kaksi pullaa, 200 gramman levy suklaata, 100 grammaa karkkia, jäätelötuutti, 200 gramman suklaakonvehtipaketti ja pari minipatukkaa.. Hyi että.Paha olo). Ei tämä näin voi jatkua. En vain tiedä miten tästä voisi parantua,kun jo olen yrittänyt auttaa itseäni hakeutumalla terapiaan. Silti sama ahmimishomma jatkuu, tuntuu että nyt joulun alla kun stressiä ollut enemmän niin se vain pahenee...;-( Ja itse joulu pelottaa aivan valtavasti, kaikki se ruoka ja suklaa vapaasti ahmittavana ympärillä. Alan hautoa välillä jo melko itsetuhoisia ajatuksia. En kestä tätä lihovaa kehoani ja ainaista pahaa oloa, ja silti aina aina aina ahmin uudestaan. Olen jo onnistunut löytämään syitäkin syömisongelmiini mutta silti sama käytös jatkuu. En kohta jaksa enää... Pohjalla ollaan.
ei enää...
5
647
Vastaukset
- katja
Ymmärrän sinua täysin, koska minulla on ollut täsmälleen samat tuntemukset ja teot. Tuo karkki-sulkaa määrä tuntui tutulta ja paha olo ja lihominen myös. Valitettavasti. Nyt on niin vetämätön olo, ettei jaksaisi tehdä mitään. Sekin ärsyttää ja saa syömään. Haluaisin niin, että voisimme keskustella tästä lisää ja auttaa jotenkin toisiamme. Nyt ainakin tiedät, että täällä on toinen, joka kärsii aivan samasta.
- eijaksaei..
Eli siis olen ketjun aloittaja. On tavallaan lohdullista että teitä löytyy useampikin jotka tämän helvetin kanssani jaatte, mutta toisaalta se on surullista sillä tätä ei toivoisi kenellekkään ;-( Tänään on ollut hieman parempi päivä kuin eilen, eli ei herkkujen ahmintaa. Olen yrittänyt vain kiltisti tehdä hyvää täyttävää tavallista ruokaa ja syödä kunnolla, ettei ahmimishimo iskisi. Siitä tämä ahmimisurani alunperin saikin alkunsa, liian intensiivisestä laihduttamisesta ja nälkiintymisestä silloin anoreksia-aikoina. Tiedän etten voi ahmimisesta parantua jos en opettele syömään vuosien jälkeen taas kunnolla normaalia ruokaa, mutta se on välillä niin vaikeaa ja tottumuksestakin säännöstelee syömistään. Ja säännöllisesti repsahtaa ahmimaan. Ja lihonut todellakin olen, aivan valtavasti, näinä ahmimiskuukausina. Nyt olen vielä normaalipainoinen, mutta silti järkyttävään tahtiin lihonut ihan muutamassa kuukaudessa ja jos sama vauhti jatkuu... Siksi yritän opetella täsmäsyömään kunnon ruokaa, vaikka samalla nämä lihotut kilot taas saavat aikaan halun alkaa uudelleen laihduttaa.. Niin en saa kuitenkaan alkaa tehdä, tai en ikinä pääse ahmimisestani! Voi kun osaisinkin lohduttaa itseäni muulla kuin ahmimalla valtavat kasat suklaata kerralla ja sitten inhoamalla itseäni, ja tekemällä sen tyhmänä silti aina uudestaan ja uudestaan.. Vaikeaa.
- katja
eijaksaei.. kirjoitti:
Eli siis olen ketjun aloittaja. On tavallaan lohdullista että teitä löytyy useampikin jotka tämän helvetin kanssani jaatte, mutta toisaalta se on surullista sillä tätä ei toivoisi kenellekkään ;-( Tänään on ollut hieman parempi päivä kuin eilen, eli ei herkkujen ahmintaa. Olen yrittänyt vain kiltisti tehdä hyvää täyttävää tavallista ruokaa ja syödä kunnolla, ettei ahmimishimo iskisi. Siitä tämä ahmimisurani alunperin saikin alkunsa, liian intensiivisestä laihduttamisesta ja nälkiintymisestä silloin anoreksia-aikoina. Tiedän etten voi ahmimisesta parantua jos en opettele syömään vuosien jälkeen taas kunnolla normaalia ruokaa, mutta se on välillä niin vaikeaa ja tottumuksestakin säännöstelee syömistään. Ja säännöllisesti repsahtaa ahmimaan. Ja lihonut todellakin olen, aivan valtavasti, näinä ahmimiskuukausina. Nyt olen vielä normaalipainoinen, mutta silti järkyttävään tahtiin lihonut ihan muutamassa kuukaudessa ja jos sama vauhti jatkuu... Siksi yritän opetella täsmäsyömään kunnon ruokaa, vaikka samalla nämä lihotut kilot taas saavat aikaan halun alkaa uudelleen laihduttaa.. Niin en saa kuitenkaan alkaa tehdä, tai en ikinä pääse ahmimisestani! Voi kun osaisinkin lohduttaa itseäni muulla kuin ahmimalla valtavat kasat suklaata kerralla ja sitten inhoamalla itseäni, ja tekemällä sen tyhmänä silti aina uudestaan ja uudestaan.. Vaikeaa.
Ja taas oli kuin minun ajatuksistani tuo sun teksti. Pelottavaa, miten sitä käyttäytyy aivan kuin muut syömishäiriöiden uhrit, tietämättä kuitenkaan miten muut toimivat!
Mullakin ahmiminen on varmasti tullut sen seurauksena, että niin monet kuukaudet olin aliravitussa tilassa ja siis pidättäydyin kaikesta hyvästä ja vähänkään epäterveellisestä. Ei kai nyt sellaista voi mieli eikä keho kestää loputtomiin!! ei mitenkään yllättävää, että kroppa ja aivot suhtautuvat siihen tällä tavalla. Mutta ei tämä kivaa ole. Pelkkää helvettiä, kun päähän ei mahdu muuta kuin ruoan ajattelu. Ja lihomisen. Ja lahduttamisen. Mäkin olen päättänyt, etten enää ainakaan samalla tavalla laihduta. Ei siis enää pakkoliikuntaa, tai nälkäkuureja. Haluan elää kuin "NORMAALIT" ihmiset! Oi kun jokun osaisi parantaa, vaikka hypnotoimalla.
Mäkin olen yrittänyt tuota ns. tavallista syömistä, mutta ei se kestä pitkään. Jossain vaiheessa ahmin senkin tavallisen terveellisen ruoan, ja eihän se sitten ole enää terveellistä. Mäkin olen lihonnut nyt lyhyen ajan kuluessa silminnähden ja inhottaa!! Aina kun oksentaa tai syö jotain mitä ei pitäisi, ajattelee, no tän kerran, tämä on sitten vika kerta...ja AINA se toistuu! miten sitä itseään voikaan niin huijata. No me ollaan siinä jo ammattilaisia, nimittäin huíjaamisessa, itsemme ja toisten.
- myös..
liittyisin joukkoon.. Mulla on ollut jonkinasteista syömishäiriötä vuoden verran, mutta ei ikinä ongelmaa ahmimisen kanssa [mitä nyt silloin tällöin]. Nyt aivan viime kuukausina se on kuitenki astunut elämääni. Hävettää oikein kuinka paljon näinkin pieneen ihmiseen mahtuu. Ja siis toistaiseksi pieneen.. Vatsa mulla on kyllä valtava.. yritän sitten aina seuraavana päivänä syödä vähemmän, jos olen sortunut ahmimaan, jotta en lihoisi. Pidemmän päälle tässä ei ole mtn järkeä. Joulu pelottaa kyllä koska rakastan jouluruokaa ja sukaalta. Olin ahimatta puolitoista viikkoa, mutta nyt taas toissapäivänä sorruin. Ja nytkin tekisi kovasti mieli kaikkea :S. Miten tästä pääsee eroon????? Oletteko te lihonnut sitten ahmimisen seurauksena???
- ahmatti89
Moi! Jokainen teistä on ihan kuin kopio musta! Oisin varmaan kirjottanut ihan samat tekstit. Asia on kuitenkin se, että olen ns. päässyt kuiville.. toistaiseksi. Olen nyt 8vko:n ajan pystynyt hallitsemaan itseni (mikä on ennenkuulumatonta) ja olen välillä tehnyt rankkaakin treeniä. Kiloja on lähtenyt upeat 8 (1½ vuoden aikana niitä kertynyt ahmimisesta 13). Pelkään nyt kuitenkin sitä, kun alusta asti olin päättänyt, että jouluaattona on ns. välipäivä, eli saan mättää herkkuja naamaan niin paljon kuin haluan ja sen voimalla tässä on eletty nämä kaksi kuukautta.. Niin siis pelkään ettei itsekurini toimikaan enää kuten viimeksi ja en saa enää aloitettua kuria syömisteni kanssa. Olen jo miettinyt, että pitäisikö jättää kokonaan herkuttelu väliin. Se, että söisin kohtuudella ei ole vaihtoehto. Sitä on kokeiltu ja se johtaa vain siihen että sen yhden illan kestää, mutta seuraavana päivänä ahmin. Toisaalta nyt kun olen näin pitkällä, tiedän, että pystyn olla syömättäkin nameja, ja se on myös aina hyvä motivaaio "kun olen jo näin kauan ollut, miksi sortua".. Olen siis nämä 8vkoa ollut tiukan syömismäärän varassa: aamulla pieni lautasellinen puuroa, lounas koulussa normaalikokoinen annos ruokaa, välipala: 2 kuppia jogurttia ja välillä sekaan mysliä (eri aikoihin iltapäivää siis) ja iltapalaksi hedelmä.
Pelottaa antaa itselleni vapauksia. Pysyn kyllä näissä tiukoissa rajoissa, mutta en pakolla löysissä..... Auttakaa ja kertokaa mielipiteenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015