Mitä tässä oikeen pitäisi tehdä? Ihana, melkeen 2 kk vanha potra poika ja ihan hirveä syyllisyys.
Tunnen ajoittain todella kovaa syyllisyyttä ja surua niiden äitien takia, jotka eivät saa kokea tätä onnellisuutta= vaikka kehitysmaaaäiti, jonka lapselle ei riitä ruoka tai jonka lapsi kuolee synnytyksessä avun puuttuessa.
Pelkäsin koko raskausajan että jotain sattuu ja synnytyksen jälkeen että jotain sattuu. Synnytyskin oli ihan perseestä.
Itken välillä silmät päästä kun olen niin surullinen.
Ihan hirveä
5
765
Vastaukset
Älä nyt hyvä ihminen koe mitään syyllisyyttä! Sulla on ihana vauva, ole siitä onnellinen!
Kaikilla ei ole omaa vauvaa, totta. Mutta ei tämä maailma muutenkaan ole oikeudenmukainen, missään suhteessa. Minäkin voisin potea syyllisyyttä kun minulla esim .vakituinen työpaikka. Kaikilla ei ole. Mutta miksi tuntea syyllisyyttä? Tämähän on minun elämääni. Olen onnellinen mitä minulla on.
Pelko raskauden aikana ja sen jälkeenkin on normaalia. Vanhemmat ovat aina huolissaan lapsistaan. Se on sitä rakkautta.
Ja synnytys nyt on aina rankka juttu. Se on niin raadollista mutta uskoppa vaan , aika kultaa muistot! Jonkin ajan päästä et muista kuinka kauheaa se oli, kuinka paljon sattui.
Itke vaan kun itkettää, itku puhdistaa. Kunhan muistat että itkun pitää joskus loppua. Nyt on kaikkein tärkeintä että katsot ihanaa vauvaasi ja sanot hänelle ääneen kuinka ihana hän on, kuinka paljon hähtä rakastatkaan ja KUINKA ONNEKAS OLET kun olet saanut voin suloisen vauvan!
Ei tämä vanhemmuus aina herkkua ole ollut mutta ihmisiähän me kaikki vaan ollat!
Hyvää Joulun aikaa teille!- ihana kollegaäiti
älä huoli. olet aivan normaali humaani rakastava ÄITI!
itselläni etenkin vauvaaikana ihan kestämättömiö samoja fiiliksiä, ja on kyllä nyt muutaman vuoden jälkeenkin jaljellä ...
olet tunteva välittävä ihminen josta on tullut äiti. äitiys ei ole helppoa, monessakaan mielessä! - syyllisyys kaihertaa
Tuntuu silti hirveän syylliseltä.
Ei ole mitään ihanempaa kuin sylissä tuhiseva, vanhalta maidolta haiseva pikkupallero, joka kakka, oksentaa ja haisee välillä ko vanha juoppo. Mie en koskaan arvannut&uskonut että voisin rakastaa jotakuta näin paljon.
Ja aina iskee se syyllisyys...miksi minä saan olla näin onnellinen kun joku toinen ei saa olla? Tuntuu etten ole ansainnut tätä.- edellä kollegalle
minä tunsiin jopa syyllisyyttä siitä kun ei osunut vammainen lapsi omalle kohdalle, kun tiedän miten lapsia lyödään suomessa vähemmästäkin. ajattellin että mulla olis ollut sille rakautta. äijä katteli vieressä ihmeissään itkemistäni ...(ennen kuin häipyi siis)
luulen että se on tosi normaalia, sitä piti ihan mielisairaana kunnes rupesi kuulemaan muilta äideiltä ihan samaa, nykyään pidän epäinhimillisenä sitä jos äiti sanoo ettei välitä muista lapsista ja heidän kohtalosta, olet tunteva ihminen ja se on hyvä (sitä paitsi herkkyys vaatii älykkyyttä;)
- syyllisyys vaan jatkuu
Samperi. Tää ei tunnu kivalta. Nyt olen vielä alkanut ajattelemaan mitä kaikkea kamalaa omalle nyytille voi sattua. Musta tulee hermoheikko tätä menoa.
Voispa kelloa kääntää vuodella taaksepäin, niin olisin autuaan tietämätön. Ihan pimeetä että näin paljon voi pelätä asioita, joita tuskin koskaan tulee tapahtumaan. Mie en ole eläissäni rakastanut ketään näin paljon enkä koskaan ole kokenut olevani kellekkään näin tarpeellinen.
Alkoholisti/läheisriippuvuusperheen lapsena oon aina tuntenut olevani rakkaudeton ja tarpeeton. Ruma, tyhmä, syyllinen, liikaa elämässä.
Kunpa tuon pikkutirpanan elämä olisi parempaa...ja jos minusta riippuu, niin taatusti on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1474711BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2043950- 2113167
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1093029Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main712823- 1231683
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok91605- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2471156MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1431122