Uiminen rv 37

Ketä uskoa?

Olen raskausviikolla 37 ja lääkäri totesi kohdunsuun olevan pehmennyt ja auki yhdelle sormelle. Kysyin, voinko vielä käydä uimassa. Mutisi jotain tyyliin "ei kai siitä haittaakaan ole ja uintihan on hyvä liikuntamuoto". Uskallanko mennä uimahalliin, vai otanko liian suuren riskin saada jonkun tulehduksen näin loppumetreillä? Ärsyttää kun jotenkin tuntui toi lääkärin vastaus niin ympäripyöreältä, jotenkin se ei vaikuttanut yhtään miettivän tota tulehdusvaaraa.

7

3788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 34+0

Mulle neuvolassa sanoi terveydenhoitaja, et normaalissa raskaudessa uimassa saa käydä viikolle 36 asti...ei pitempään...ja jos on esim.supisteluja pitää lopettaa aiemmin, joten ite en oo enää käyny...Kohdunsuun tän hetken tilannetta en tiiä...

• ...jos kerran auki...

Jos on yhdelle sormelle auki, jättäisin nuo uimahallissa pulikoimiset "seuraavaan kertaan" :-)
      Näin maallikosta on outoa, ettei hän sitä kieltänyt...

• meppe

niin mikäs siinä pulikoimasta.
        Sikiökalvot suojelee vauvaa ja oma ph:n ja muut vastustukset pitäisi pitää muuten tulehdukset poissa.

Kyllähän ne ihmiset synnyttääkin veteen.

Mutta jos se noin huolta teettää niin kannattaa kyllä jättää uimiset vauvauinnin puolelle :)

• uida enää

...kun eihän ole pakko? eihän?

Kysyin neuvolassa uimisasiaa. Sain tällaisen neuvon. Uimahallissa käyminen lisää tulehdusriskiä (esim. hiiva). Mutta lääkkeillähän ne on hoidettavissa. Uimiseen ei ole mitään estettä niin kauan kun lapsivettä ei tihku.

• Riski?

Fysioterapeutin mukaan ei ole hyvä käydä uimassa rv 30 jälkeen, juuri tuon tulehdusvaaran vuoksi. Uimahallissa on niin paljon pöpöjä. Haluatko välttämättä mennä vielä uimaan?

• 2xmamma

..uimaan. Periaatteessa ei pitäisi olla haittaa, jos sikiökalvot ehjät. Itselläni oli kesällä sama tilanne ja neuvolassa sanoivat, että ei suositella, jos kohdunsuu on auki. En itse uskaltanut ottaa riskiä, kun pystyi helteistä huolimatta olemaan uimattakin :-) Ehtii sitä sitten myöhemminkin..
      Uimahalleissa on kuitenkin paljon pöpöjä. Sitten jos vaikka tulisi joku tulehdut, niin varmasti itseä harmittaisi, että miksi tulikin mentyä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe