Rakenneuudistus

elämäntapapartiolainen

Tässä yleisesti tiedustelisin muiden mielipiteitä wanhasta kunnon 3-vaihepartiosta uuteen uljaaseen 5-vaihepartioon siirtymisestä. Eli sudenpentujen, vartiolaisten ja vaeltajien korvaamista viidellä vaiheella.
Onko tämä todella tarpeellista? Kuinka moni lpk meinaa vaihtaa lippukuntansa rakennetta?

7

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikkuli

      uudistus kuullostaa ihan kivalta. tai siis me ainakin ollaan aina ihan hukassa kun pitäs saada uusia vartionjohtajii tms. ilmottauduin jopa johonkin uudistuksen vaikuttajaverkostoon, harmi vaan, ettei mulle oo laitettu mitään vastausta siltä suunnalta, en tiiä oonko nyt sitte mukana.

      meijän lpk ei varmaan kovin innolla kyllä lähe mukaan, vaikka mä olisinkin uudistuksen kannalla.

    • kpmi

      Vaimeasti innostavalta kuullostaa mielestäni. Varmasti helpompi toteusttaa isoissa lippukunnissa kuin pienissä. Parikymppisten pitäminen toiminnassa mukana on hyvä asia, mikäli tämä nyt sitten sitä helpottaa.

      Yleensä ottaen olen sitä mieltä, että miksi korjata, jos ei ole rikki...

      • aikkuli

        eikös ole rikki, jos suuri osa tietyn ikäsistä lähtee lätkimään? Jos tietyssä vaiheessa partio jää, ja syy on se, ettei oo tarpeeks mielekästä ja mukavaa ohjelmaa, ni ei se musta toimivalta kuullosta.


      • kpmi
        aikkuli kirjoitti:

        eikös ole rikki, jos suuri osa tietyn ikäsistä lähtee lätkimään? Jos tietyssä vaiheessa partio jää, ja syy on se, ettei oo tarpeeks mielekästä ja mukavaa ohjelmaa, ni ei se musta toimivalta kuullosta.

        Ehkei vika ole ohjelmassa, vaan innostavien vetäjien puuttumisessa.
        Jotenkin kuullostaa, että ohjelmasta sinänsä ei asia riippuisi, vaan siitä, kuka saa innostettua mukaan.


      • örkki
        kpmi kirjoitti:

        Ehkei vika ole ohjelmassa, vaan innostavien vetäjien puuttumisessa.
        Jotenkin kuullostaa, että ohjelmasta sinänsä ei asia riippuisi, vaan siitä, kuka saa innostettua mukaan.

        Toki vetäjien mielekkyys on ohjelmaa tärkeämpää. Kivan vj:n kanssa vessan pesu tai leirin purkaminenkin voi olla kivaa.

        Olen kuitenkin tämän uudistuksen puolella. (Tosin se todellakin on helppo toteuttaa vain suuremmissa lippukunnissa.) Kenties kivoja johtajia alkaa tämän muutoksen kautta putkahtaa entistä enemmän, kun ihmiset saadaan jatkamaan partiossa...

        Meidän lippukuntamme ottaa uudistuksen käyttöön ensi syksynä.


      • nenialoitrap
        örkki kirjoitti:

        Toki vetäjien mielekkyys on ohjelmaa tärkeämpää. Kivan vj:n kanssa vessan pesu tai leirin purkaminenkin voi olla kivaa.

        Olen kuitenkin tämän uudistuksen puolella. (Tosin se todellakin on helppo toteuttaa vain suuremmissa lippukunnissa.) Kenties kivoja johtajia alkaa tämän muutoksen kautta putkahtaa entistä enemmän, kun ihmiset saadaan jatkamaan partiossa...

        Meidän lippukuntamme ottaa uudistuksen käyttöön ensi syksynä.

        Ei pelkkä nimien muutos paranna mitään, ryhmiä johtavat samat naamat. Pitäisi panostaa ohjelman sisältöön ja tukimateriaaleihin, eikä hämätä uusilla nimillä. Ohjelma saisi olla selkeämpi ja kattavampi ei vielä vaikeaselkoisempi ja pirstaleisempi.


    • Entinen vj

      ...mutta kun meillä kaikki vj:t ovat ylä-asteella ja uudistuksen jälkeen vielä ylä-astelaiset eivät voi olla johtajia ja mitäs teet kun paikkakunnalta opiskelu paikkoja löytyy ainoastaan 1 lukio jonne harva menee ei ole kovin montaa vanhempaa johtajaa paikkakunnalla joka voisi johtaa viikottain. Eli emme ole todellakaan innolla mukana (itse muutin heti peruskoulun jälkeen 100km päähän opiskelemaan).
      Periaatteeltaan toi uudistus on ihan mahtava idea, mutta suunnittelijat ovat tosiaan kokonaan unohtaneet pienet paikkakunnat ja vaikka paikkakuntamme on pieni lpk:n jäsen määrä silti yli 100.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe