Kun on angiina, niin kouluunhan saa mennä vuorokauden kuluttua lääkekuurin aloittamisesta. Se ei siis ilmeisesti tartu enää silloin? No, joka tapauksessa, voiko siis tuon saman vuorokauden jälkeen alkaa vaikka suudella jonkun kanssa? Vai voiko se jotenkin tarttua niin..?
Angiinan tarttuminen
10
24852
Vastaukset
- muutamia vuorokausiakuurin aloittamisen jälkeenkin! Ja ei tietenkään suutelua angiinaisen kanssa ellei halua tieten tahtoen streptokokkia itselleen!!!! - oma kohtainen kokemusAikoinaan tyttöystäväni, eli nykyinen vaimoni, oli jatkuvassa angiinakierteessä, kunnes häneltä leikattiin nielurista. Hänellä oli angiina yli 10 kertaa kahden vuoden aikana, eikä se kertaakaan tarttunut minuun. Vaikka ei maltettu olla suutelemattakaan. Eli ei se taida olla kovin paha tarttumaan. 
- aina kipeäoma kohtainen kokemus kirjoitti:Aikoinaan tyttöystäväni, eli nykyinen vaimoni, oli jatkuvassa angiinakierteessä, kunnes häneltä leikattiin nielurista. Hänellä oli angiina yli 10 kertaa kahden vuoden aikana, eikä se kertaakaan tarttunut minuun. Vaikka ei maltettu olla suutelemattakaan. Eli ei se taida olla kovin paha tarttumaan. MInä ja avomieheni olemme harrastaneet jo muutaman vuoden tätä perinnettä, että sairastamme molemmat angiinan kolmesti putkeen. Ja nykyään jo tietää, että kun toinen alkaa valittaa kurkkuaan, että nyt ei pussailla eikä syödä samalta lautaselta ja yritetään muutoinkin varoa tartuttamista, niin eipä koskaan onnistu. JOka kerta ollaan molemmat kipeinä. Että juupa, kyllä tuo voi erittäin herkästikin tarttua. 
 Ja alkuperäinen, muistathan vaihtaa hammasharjan kuurin puolivälissä, niin et sitten vahingossa myöhemminkään kuurin aikana tartuta suudellessa ketään.
- tarttumaan,oma kohtainen kokemus kirjoitti:Aikoinaan tyttöystäväni, eli nykyinen vaimoni, oli jatkuvassa angiinakierteessä, kunnes häneltä leikattiin nielurista. Hänellä oli angiina yli 10 kertaa kahden vuoden aikana, eikä se kertaakaan tarttunut minuun. Vaikka ei maltettu olla suutelemattakaan. Eli ei se taida olla kovin paha tarttumaan. oli kokemuksenne sitten mitkä tahansa. Asian fakta-puolta voi vaikkapa googlailla. 
- oåpoåpotarttumaan, kirjoitti:oli kokemuksenne sitten mitkä tahansa. Asian fakta-puolta voi vaikkapa googlailla. angiinan. Kertaakaan ei ole tarttunut muihin perheenjäseniin, joten uskoisin että ei tartu yhtä helposti kuin esim. tavallinen virusflunssa vaan vaatii suoran sylkikontaktin. Ja sitähän on ihan helppoa välttää. 

- muutama sananen"angiina, akuutti tonsilliitti, tonsillitis acuta 
 viruksen tai streptokokin aiheuttama äkillinen nielurisatulehdus, jolle ovat ominaisia kuumeilu ja vaaleat peitteet risojen pinnalla"
 Taudinaiheuttajia on useita. Siis myös tarttuvuus vaihtelee. Virusperäiseen angiinaan ei antibiootit edes tehoa, vaikka ne usein päivystyksestä tyrkätään käteen ennen testejä.
 Minä olen sairastanut useamman angiinan tartuttamatta perheenjäseniä / poikaystävää, mutta pari angiinaa olen myös onnistunut tartuttamaan (toinen sisarelle, toinen poikakaverille). Eiköhän se suutelu voi odottaa sen verran että olet terve, siis myös yksi oireeton päivä?- blööblööA-streptokokki-infektio ei tartu 1–2 päivää antibioottihoidon aloittamisen jälkeen. 

- hieno hommaVoiko bakteeri tarttua oraaliseksissä? - minttu räik....Bakteeri ei tarttunut, mut oksennus tuli.. saatto olla vaikutusta myös liialla innokkuudella.. 
- minttu räik....Bakteeri ei tarttunut, mut oksennus tuli.. saatto olla vaikutusta myös liialla innokkuudella.. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605160
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut333775
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302700
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131951
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161726
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2121562
- 1561384