JUOKSEMISTA?

italiaano

Minulla ei ole minkäänlaista vinttikoiraa vaan ihan muunsorttinen. Olen aina ihaillut italian vinttikoiria.

onko totta, että vinttikoirat vaativat todella paljon juoksemista? vai riittääkö viikonloppujuokseminen?

minkälainen on vinttikoirien, vaikkapa juuri italianvinttikoiran, liikunnantarve siis?

3

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa ainakin

talvella jää tuo liikunta pakostakin vähiin. On meinaan sitten todella kylmänarka koira! Niillä on aivan olematon karvapeite ja rasvakerros. Pienen pienet karvattomat tassut ja paperinohuet korvat jotka takuulla jäätyvät jo pikkupakkasilla. Mulle tuli italiaano monen sattuman summana. Aivan ihana koira luontteeltaan, vähän liiankin kiltti. Mikäli päädyt italiaanoon, saat varautua koiran pukemiseen seuraavat 15 vuotta! Sadeasu, takki, kurapuku, toppapuku, tossut, hattu.... Jos otat pennun, ota ehdottomasti kevät- tai kesäpentu! Paljon helpompi opettaa sisäsiistiksi. Siksi mullekin tämä koira tuli kun alkuperäinen omistaja ei ollut saanut koiraansa kolmessa vuodessa sisäsiistiksi. Minä sain kyllä kuukaudessa, kärsivällisyydellä ja hellyydellä. On kuulemma aika yleisiä nuo sisäsiisteysongelmat italiaanoilla. Johtuneeko sitten juuri tuosta niiden kylmänarkuudesta... Mutta kyllä italiaano liikkuakin jaksaa, vapaana juokseminen on niille mieluisinta.

• simba ja bumba

Niin kyllä me pärjätään ihan kahdella vaatteella vaan. Mantteli ja haalari riittää hyvin

• jotakin...

Italianvinttikoira ei kovin kummosesti tarvitse liikuntaa, vähiten vinttikoirista. Hyvällä säällä olisi hyvä tehdä yksi pidempi lenkki päivässä, esim. tunnin lenkki, mutta ei se ole ihan joka päivä välttämätöntä. Vapaana juoksutus olisi tietysti parasta liikuntaa, mutta harvoin italiaano yksin viitsii juosta, sillä pitäisi olla kaveri.Tämä yhdistyksen sivuilla oleva lause pitää hyvin paikkansa: Tämä pieni erityislaatuinen vinttikoira on kuin perunalastu - yksi ei riitä vaan niitä pitää ottaa lisää!

Meilläkin on vain kaksi vaatetta: takki ja lahkeellinen haalari. Ja tietysti myös tossut. Italiaano on tosiaankin todella kylmänarka koira, kaikkein kovimmilla pakkasilla sen kanssa ei pahemmin mennä ulos ollenkaan.

Ihana rotu, suosittelen lämpimästi!

http://sic.fi/fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      156
      3352
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2667
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2584
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      133
      2487
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1721
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1590
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      38
      1293
    Aihe