Muillakin tuntuu olevan webaston toimimattomuuden kanssa ongelmia (eber tai artic, T1 & T2 napit kellossa) ja hieman enemmän kyseltyäni sain asentajalta/korjaajalta vastausta:
Konetta ei saa ikinä käynnistää samaan aikaan kun Webasto on päällä, ensimmäinen käynnistys nokeaa koko systeemin??, webasto pitää sammuttaa ennen käynnistystä ja jos tarve on panna sen jälkeen uudelleen päälle.
Asentaja ei näin ole tehnyt ja hänellä kuulemma toiminut 3 vuotta ku junan vessa.
et sillee....
Volvo V70 Webasto
10
7466
Vastaukset
- KHa
Käynnistän aina Webaston ollessa jo päällä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Syy voi olla paskassa dieselissä, mitä saa, kun ei tankkaa laatukamaa.
Alla oleva lainaus ei kyllä ole linjassa luullun ongelman kanssa.
"webasto pitää sammuttaa ennen käynnistystä ja jos tarve on panna sen jälkeen uudelleen päälle. Asentaja ei näin ole tehnyt ja hänellä kuulemma toiminut 3 vuotta ku junan vessa." - käyttää
Ardicin ohjaimessa (luultavasti webastonkin) on
jännitevalvonta: jos jännite putoaa alle 8 V:n
(vai oliko 9V), lämmittimen sisällä oleva ilma-
puhallin pysähtyy välittömästi, ja koska vehje
on silloin hehkuvan kuuma, puhallinkalusto
sulaa pilalle! Jos auton akku on tuliteräkunnossa,
startatessa jännite ei putoa alle em. rajan, ja
vehje pelaa edelleen. Mutta jospa onkin kova pakkanen
tai jos akku ei ole täydessä latauksessa tai
akku on ikääntynyt, jännite alittaa rajan ja
puhallin sulaa paskaksi. Niin että asentajan
tieto oli oikea. Asialla ei ole mitään tekemistä
huonolaatuisen polttoöljyn kanssa, kuten joku tietäjä
tuossa arvelee. Tdi:n startin ottama virtapiikki
käynnistyksen alkuhetkellä on noin 950A ja
alkuperäisen Volvo-akun (olikos 74Ah) starttivirraksi
luvataan vain 660A, jännite notkahtaa melkein joka startissa
alle kriittisen 8V! Joten minä ainakaan en starttaile
kun Ardic on käynnissä. Eipä sitä sitten olekaan
tarvinnut korjailla.- Webasto..ko
Aikaisemmin toimi (sillo kun hankin seiskakymppisen) ja yhtäkkiä huomasin ettei enää toimi.
Normaalisti kun paineli webasto/lämmitin nappia pohjassa niin hetken valon vilkkumisen jälkeen kuului napsahduksia ja sitten kohinaa, nyt ei enää tapahdu mitään muuta kuin valon vilkuntaa.
Akku oli aivan paska ja vaihdon sen heti kun käynnistys vaikeuksia oli jo n 20 asteen pakkasessa, akun vaihdon jälkeen kuitenkaan ei ole ruvennut pelittämään.
Täytynee prkl viedä sille asentajalle remonttiin. - käyttää
Webasto..ko kirjoitti:
Aikaisemmin toimi (sillo kun hankin seiskakymppisen) ja yhtäkkiä huomasin ettei enää toimi.
Normaalisti kun paineli webasto/lämmitin nappia pohjassa niin hetken valon vilkkumisen jälkeen kuului napsahduksia ja sitten kohinaa, nyt ei enää tapahdu mitään muuta kuin valon vilkuntaa.
Akku oli aivan paska ja vaihdon sen heti kun käynnistys vaikeuksia oli jo n 20 asteen pakkasessa, akun vaihdon jälkeen kuitenkaan ei ole ruvennut pelittämään.
Täytynee prkl viedä sille asentajalle remonttiin.Jos ardic on sammahtanut esim. vesipumpun sähköliittimen
hapettumisen takia (mikä on tyyppivika/suunnitteluvika:
liitin on suorassa suolavesisuihkussa!!!!), ts. pumppu ei käynnisty,
kun pitäisi, tallentuu ardicin ohjaimeen vikakoodi, joka
estää lämmittimen käyntiinlähdön, ennenkö vikakoodi
nollataan korjaamon tietokoneella. Vaikka siis itse korjaisi
pumppuvian, on korjaamossa kuitenkin käytävä vikakoodin
nollauksessa!!!!! - .
käyttää kirjoitti:
Jos ardic on sammahtanut esim. vesipumpun sähköliittimen
hapettumisen takia (mikä on tyyppivika/suunnitteluvika:
liitin on suorassa suolavesisuihkussa!!!!), ts. pumppu ei käynnisty,
kun pitäisi, tallentuu ardicin ohjaimeen vikakoodi, joka
estää lämmittimen käyntiinlähdön, ennenkö vikakoodi
nollataan korjaamon tietokoneella. Vaikka siis itse korjaisi
pumppuvian, on korjaamossa kuitenkin käytävä vikakoodin
nollauksessa!!!!!.
- Webasto
sekoita eberiä ja articia Webastoon. Puhu mieluummin vaikkapa lämmittimistä.
Eberi ja artic ovat Webaston kopioijia, kaikki merkittävät patentit ovat Wepastolla.
Tilanne on sama kuin Volvo - Mersu akselilla. Volvo yrittää koota autoa eri valmistajien osista ja kusettaa sitten tyhmiä mainonnalla. Mersu tekee itse autonsa ja tulos on nähtävillä vaikkapa tästä:
www.tuulilasi.fi/tutkii/?subarea=&article=102951- joo
Kukakohan tekee mersulle jarruosat, pa-ruiskut,
tuulilasit, ajovalolyhdyt, männät, ecut,......
Ettäkö mersu itse vai?
Ota kuule selvää. Mersukin on käyttänyt
joitakin aikoja sitten mm. Volvon Ardic-lämmittimiä! - Älä
joo kirjoitti:
Kukakohan tekee mersulle jarruosat, pa-ruiskut,
tuulilasit, ajovalolyhdyt, männät, ecut,......
Ettäkö mersu itse vai?
Ota kuule selvää. Mersukin on käyttänyt
joitakin aikoja sitten mm. Volvon Ardic-lämmittimiä!Sitten minun täytyy etsiä jokin muu syy suureen laatueroon, joka vallitsee välillä Mersu/Webasto -> Volvo/Arctic.
Erohan on niin suuri, että jokin selkeä syy siinä täytyy olla.
Volvomiehiä on niin hauska provottaa kun Volvoissa on pellin alla ranskalaisia ja Saksalaisia koneita ja pojat on olevinaan niin ruotsalaista että.
Esim Dieselvolvo-miehet ovat varsin otettuja kun löytävät Volvostaan volkkarin logot.
Miten muuten uusi, sutena syntynyt, Volvon "oma" D5- kone voi olla suoritusarvoiltaan niin onneton?
Eipä ole siitä (D5) paljoa enää hehkutettu; on nimittäin kuluttaja-asiamiehellä aiheen parissa melkoisesti työtä. - 220CDI-->D5
Älä kirjoitti:
Sitten minun täytyy etsiä jokin muu syy suureen laatueroon, joka vallitsee välillä Mersu/Webasto -> Volvo/Arctic.
Erohan on niin suuri, että jokin selkeä syy siinä täytyy olla.
Volvomiehiä on niin hauska provottaa kun Volvoissa on pellin alla ranskalaisia ja Saksalaisia koneita ja pojat on olevinaan niin ruotsalaista että.
Esim Dieselvolvo-miehet ovat varsin otettuja kun löytävät Volvostaan volkkarin logot.
Miten muuten uusi, sutena syntynyt, Volvon "oma" D5- kone voi olla suoritusarvoiltaan niin onneton?
Eipä ole siitä (D5) paljoa enää hehkutettu; on nimittäin kuluttaja-asiamiehellä aiheen parissa melkoisesti työtä.Sen enempää tähän Volvo/MB keskusteluun kommentoimatta, pari kysymystä heräsi:
Miten ne suoritusarvot on onnettomat?
Mitä töitä sillä kuluttaja-asiamiehellä on "aiheen parissa"? - hukassa
Älä kirjoitti:
Sitten minun täytyy etsiä jokin muu syy suureen laatueroon, joka vallitsee välillä Mersu/Webasto -> Volvo/Arctic.
Erohan on niin suuri, että jokin selkeä syy siinä täytyy olla.
Volvomiehiä on niin hauska provottaa kun Volvoissa on pellin alla ranskalaisia ja Saksalaisia koneita ja pojat on olevinaan niin ruotsalaista että.
Esim Dieselvolvo-miehet ovat varsin otettuja kun löytävät Volvostaan volkkarin logot.
Miten muuten uusi, sutena syntynyt, Volvon "oma" D5- kone voi olla suoritusarvoiltaan niin onneton?
Eipä ole siitä (D5) paljoa enää hehkutettu; on nimittäin kuluttaja-asiamiehellä aiheen parissa melkoisesti työtä.Yritä ny ressukka petrata sisälukutaitoa: Ardic
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692723
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 441216
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197