ulkomaiden tuontikoirat

SarkkuTheKoirafani

Huomio Helsinki!
Edelleen haetaan virosta koiria tänne Suomeen myyntiin. Vaikka koirilla olisikin passit ja mikrosirut, ne silti voivat olla sairaita. Miettikää kahdesti ennen kun tällasen koiran ostatte koska kulut voivat olla erittäin suuret ja esim lapsellenne ostama joululahja voi olla vaan 2 kk ilo! Koirat saa virosta hankittuna suht halvalla, mutta ei se halvaksi kuitenkaan tule.Kasvattajat/myyjät eivät eivät ota minkäänlaista vastuuta koirien hoitokustannuksiin!!! Suosittelen että jos koiraa olette hankkimassa niin jos alkuperä on viro tai muutenkin tuontikoira ulkomailta niin jättäkää ostamatta. Ennemmin maksatte normaalihinnan ja saatte terveen koiran, mikä tulee loppujen lopuksi kuitenkin halvemmaksi!! Jouluiloa ja terveet koirat.

9

3819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pan-epidemia

      NIINHÄN NIITÄ KULJETELLAAN. KOIRIA VAIKKA SUOMIKIN ON PULOLLAAN SAMA-ROTUISIA.
      ESIM. ULKOMAILLA SYNTYNYT- TOISEN KENNELMAAN PAPERIT..
      SITTEN KUN KYSYY PENNUN MYYJÄLTÄ, JOKA TUONUT KOIRAN ULKOMAILTA-OMALTA KASVATILTA-JOTTA MISSÄ OLO SUHTEISSA KOIRAN PENTU ON AIKANSA VIETTÄNYT..ILMAN IHMISIÄ-KELLARISSA VISSIIN.
      -SIINÄPÄ PULMIA KERRAKSEEN.
      ULKOMAAN TUONTI BOIKOTTIIN.

      • roturekku

        Joo, kaikilla olisi varmasti hauskempaa, kun Suomessa olisi vain nämä viisi suomen kotoperäistä rotua: suomenajokoira, karjalankarhukoira, suomenpystykorva, lapinkoira ja lapinporokoira! Kaikki muuthan on alunperin joskus tänne suomeen ulkomailta rahdattu, eikö? Saanko kysyä mitä rotua itse harrastat?

        Nyt kun tänne Suomeen kuitenkin on tuotu enemmän rotuja kuin tiettävästi missään muussa maassa esiintyy, niin tässäpä pähkinä sinulle:
        Miten pidät suomessa pienipopulaatioisen rodun hengissä ilman tuonteja? Oma rotuni on lyhyessä ajassa kasvanut räjähdysmäisesti, ja ilman uusia tuonteja täällä olisi kohta kaikki koirat serkkuja/tätejä/setiä keskenään. Se varmaan tuottaisi entistä terveempiä koiria, mitä luulet?

        Ja itse alkuperäiseen aiheeseen: tapasin pari viikkoa sitten virosta tuodun pennun, joka oli uudessa kodissa ehtinyt olla vain kaksi tuntia, kun jo rupesi ripuloimaan -> parvohan sillä todettiin. Sai tosissaan taistella hengestään, ja hoitoihin meni tavattomasti rahaa. Pentu kuitenkin selvisi, onneksi. Omistaja kuitenkin sanoi, että yllättävän kalliiksi tuli, kun ei kaikki mennytkään putkeen. Puhumattakaan siitä huolesta ja murheesta minkä sairas pentu aiheuttaa. Odotetaan innolla uutta iloista perheenjäsentä ja sitten käykin noin. :(


    • On..

      Tuotu virost tänne suomeen.Oli ihan terve ja iloinen pentu,nyt jo 2 vuotta :)

      Ei ne kaikki sairaita ole.Mun koira eli siis Sage's Love (Sakke) On ihan normaali ja kiva koiruli.Hyvää joulua vaan sinnekkin.

    • mur

      ensinnäkin se kyllä lukee niillä sivuilla että ne voi olla sairaita.että ostaja tietää riskit.ja koirat ovat leikattuja!!!ja mielestäni tuonti koirat on hyvä juttu.mitä pahaa siinä on jos halutaan antaa koirille toinen tilaisuus onnelliseen elämään. parempi sekin kuin antaa niiden vaan kuolla esim.nälkään. eikä se niiden koirien vika ole. ja muutenkin oli ne sitten mistä vaan tuotu tai ostettu suomesta niin ei sitä voi taata että ne terveitä on.

      • 010101

        Onko kaikki virosta tuodut koirat nimenomaan koiratarhalta - EI! Sama koskee muita maita, pidetään tuontikoirat ja rescuekoirat erikseen, ei tule niin pahoja sekaannuksia


    • Blaah

      Kuka idiootti ostaa koiran joululahjaksi? Saa mun puolesta niiltä jäädä kaikki koirat ostamatta!

      • mardeliinuska

        Ei tuonnissa mitään vikaa , kun tuodaan asiallisesti, terveitä kauniita rotukoiria.
        Näin toimii tuttavani . Olen 4 tuontikoiraa ostanut ja kaikki terveitä iloisia ja kauniita koiria.
        Tulen edelleenkin ostamaan tuontikoiria juuri jalostuksellisten näkökohtien takia.
        Ostajan kannattaa katsoa keneltä tuontikoiran ottaa.


      • minä vaan
        mardeliinuska kirjoitti:

        Ei tuonnissa mitään vikaa , kun tuodaan asiallisesti, terveitä kauniita rotukoiria.
        Näin toimii tuttavani . Olen 4 tuontikoiraa ostanut ja kaikki terveitä iloisia ja kauniita koiria.
        Tulen edelleenkin ostamaan tuontikoiria juuri jalostuksellisten näkökohtien takia.
        Ostajan kannattaa katsoa keneltä tuontikoiran ottaa.

        Vanha viesti mihin tässä vastailen mutta askarruttaa edelleen tämä asia.. Olen nyt itse siinä tilanteessa että harkitsen unkarista tuodun koiran ottamista? Kaikki paperit,rokotukset,passit sun muut kuulema kunnossa? Ja tuodaan laillisesti ja kaupasta tehdään kennelliiton sopimus.. Mitäs sanotte?


      • koiravauva
        minä vaan kirjoitti:

        Vanha viesti mihin tässä vastailen mutta askarruttaa edelleen tämä asia.. Olen nyt itse siinä tilanteessa että harkitsen unkarista tuodun koiran ottamista? Kaikki paperit,rokotukset,passit sun muut kuulema kunnossa? Ja tuodaan laillisesti ja kaupasta tehdään kennelliiton sopimus.. Mitäs sanotte?

        hei,

        olen myös harkinnut pennun ottamista kennelistä Unkarista!

        Otitko koiran sieltä ja miten kaikki sujui? Tuliko mitään yllätyksiä tuonnin kanssa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe