kertokaa mulle missä kaikkialla suomessa voi naiset käydä intin? ja muutenkin kokemuksia jne naisilta jotka armeijan ovat suorittaneet, onko samaa rataa kuin miehillä? ei mitään erilaista kohtelua? entä onko tuvat eriksen naisille? kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa vaivautua vastaileen :)
naiset inttiin
15
3954
Vastaukset
- Jonna-82
Kaikki armeijaan menevät naiset palvelevat Hämeenlinnan Huorapataljoonassa, jossa heille opetetaan sodanaikaiset tehtävät.
- kyynel87
saiskos joitain asiallisia vastauksia, kiitos.
- Toni 20v
Katoppa tuolta:
http://www.mil.fi/varusmies/naisten_vapaaehtoinen_asepalvelus.dsp
Mun tietääkseni ei ole mtn erityiskohtelua ja tuvat on erikseen naisille... - Amelia E
Naisia otetaan alokkaiksi lähes kaikkiin varuskuntiin joissa alokaskoulutusta järjestetään, lukuun ottamatta rajalle aikovia naisia jotka sijoitetaan aina Onttolaan. Erikoisjoukkoihin voi myös päästä jos pärjää testeissä. Tuvat on yleensä naisille erikseen. Poikkeustapauksiakin on, ainakaan laivoilla ei ole erillismajoitusta.
- perustietoa
Hei,
Naiset voivat toivoa sijoittamista mihin tahansa palveluspaikkaan siinä missä miehetkin. Puolustusvoimilla on tasa-arvosuunnitelma, ja naisia ja miehiä kohdellaan Puolustusvoimissa tasa-arvoisesti. Poikkeuksena naisille maksetaan hieman enemmän päivärahaa (muistaakseni tästä päivärahan lisäosuudesta käytetään termiä 'varusraha') henkilökohtaisten hygieniatarvikkeiden yms. ostoon, sillä puolustusvoimilla ei ole tarjota naispuolisille varusmiehille erillisiä alusvaatteita tai vastaavaa. Tuvat on kasarmilla erikseen naisille, kuin tas leireillä ja laivaston aluksilla ei ole erillismajoitusta.
Toivottavasti tuosta on hyötyä. Tutustu myös sivustoon www.mil.fi, sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto hetkessä.- Rimps-u
Leirien ja laivaston alusten lisäksi myös kasarmilla saattaa joutua poikien kanssa samaan tupaan.Tähän kait pitäisi kysyä kaikkien osapuolien mielipide,mutta itseltäni ei ainakaan kysytty kun oli j-kaudella kasarmin ainoa nainen.Mikäs siinä sekamajoitus on ihan ok ja joukkueen yhteishenki oli parempi mitä p-kaudella kun oltiin tyttöjen tuvassa keskenämme.
- r-e-s-s-u
Mil.fi -sivujen lisäksi kannattaa vilkaista "aamukampa" -foorumi.
Sieltä löytyy asiallista tietoa palvelusvaihtoehdoista ja -olosuhteista ympäri Suomenmaan. - Juha.
On pyritty tekemään niin samanlaiseksi kuin olla ja voi. Mm. sen takia, koska kukaan nainen ei mene sinne pakosta, vaan haluaa kehittyä ihmisenä ja haluaa kenties huomata, onko itsessään yhtään "miestä". Toisin osa miehistä, menevät sinne lusmuilemaan ja haluavat sieltä vain se "suoritettu merkinnän".
- Antimilitaristi80
Ihan vaan vinkkinä (kokeneena miespuolisena), mene semmoiseen hommaan, josta on OIKEASTI hyötyä.
- K
ja kuten jo edellisen nimim. kertoo, ei taida olla paras mahollinen ihminen kommentoimaan. Minusta ainakin on todella hienoa, että naisetkin haluaa palvella isänmaata. Armeijastakin voi olla hyötyä, paljonkin, kun vaan on asenne kohdallaan :)
- =)
Oon kauan miettinyt itekkin ko aihetta,ja kohta alkaa ikärajat paukkua vastaan.Pitäis tehdä päätöksia siis piakkoin..
Että kiitosta vaan kaikille asiallisesti kommentoineille,oli mullekin hyötyä... - voi jumalauta
Vitun naiset ku tunkee sinne armeijaa, en ole homo mutta miks niide pitää ees sinne mennä? pilaavat sen, tehäänkö miehille vapautus ja annetaa sitte naisille asepalvelus
- hahahah gay.
Vastaan tolle ylemmälle kirjoittajalle..
ööm onko sulla jotain ongelmia naisten armeijaan menosta ? Herranjestas musta tuntuu että pärjäät itse siellä niin huonosti, että naiset vie sut mennen tullen armeijan tehtävissä. Pidäppä pullamössö pääsikiinni ja painu sinne inttiin miehistymään.- Annö
Samaa mieltä... Kasva aikuiseksi.
- valinta eessä
Minun mielestä ei oo mitään vikaa siinä, että jotkut meistä naisistakin haluaa intin käydä..Minun mielestä meitä pitäs arvostaa, koska me sinne vapaaehtosesti mennään, joten en usko että hirveen moni nainen sinne pelleilemään menee. Itse olen joku aika sitten 17-vuotta täyttänyt ja harkitsen myös vakavasti inttiin menoa, vaikka valinnan vaikeutta onkin niin hyvin kiinnostunut olen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768