naiset inttiin

kyynel87

kertokaa mulle missä kaikkialla suomessa voi naiset käydä intin? ja muutenkin kokemuksia jne naisilta jotka armeijan ovat suorittaneet, onko samaa rataa kuin miehillä? ei mitään erilaista kohtelua? entä onko tuvat eriksen naisille? kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa vaivautua vastaileen :)

15

3928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonna-82

      Kaikki armeijaan menevät naiset palvelevat Hämeenlinnan Huorapataljoonassa, jossa heille opetetaan sodanaikaiset tehtävät.

      • kyynel87

        saiskos joitain asiallisia vastauksia, kiitos.


    • Toni 20v
    • Amelia E

      Naisia otetaan alokkaiksi lähes kaikkiin varuskuntiin joissa alokaskoulutusta järjestetään, lukuun ottamatta rajalle aikovia naisia jotka sijoitetaan aina Onttolaan. Erikoisjoukkoihin voi myös päästä jos pärjää testeissä. Tuvat on yleensä naisille erikseen. Poikkeustapauksiakin on, ainakaan laivoilla ei ole erillismajoitusta.

    • perustietoa

      Hei,

      Naiset voivat toivoa sijoittamista mihin tahansa palveluspaikkaan siinä missä miehetkin. Puolustusvoimilla on tasa-arvosuunnitelma, ja naisia ja miehiä kohdellaan Puolustusvoimissa tasa-arvoisesti. Poikkeuksena naisille maksetaan hieman enemmän päivärahaa (muistaakseni tästä päivärahan lisäosuudesta käytetään termiä 'varusraha') henkilökohtaisten hygieniatarvikkeiden yms. ostoon, sillä puolustusvoimilla ei ole tarjota naispuolisille varusmiehille erillisiä alusvaatteita tai vastaavaa. Tuvat on kasarmilla erikseen naisille, kuin tas leireillä ja laivaston aluksilla ei ole erillismajoitusta.

      Toivottavasti tuosta on hyötyä. Tutustu myös sivustoon www.mil.fi, sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto hetkessä.

      • Rimps-u

        Leirien ja laivaston alusten lisäksi myös kasarmilla saattaa joutua poikien kanssa samaan tupaan.Tähän kait pitäisi kysyä kaikkien osapuolien mielipide,mutta itseltäni ei ainakaan kysytty kun oli j-kaudella kasarmin ainoa nainen.Mikäs siinä sekamajoitus on ihan ok ja joukkueen yhteishenki oli parempi mitä p-kaudella kun oltiin tyttöjen tuvassa keskenämme.


    • r-e-s-s-u

      Mil.fi -sivujen lisäksi kannattaa vilkaista "aamukampa" -foorumi.

      Sieltä löytyy asiallista tietoa palvelusvaihtoehdoista ja -olosuhteista ympäri Suomenmaan.

    • Juha.

      On pyritty tekemään niin samanlaiseksi kuin olla ja voi. Mm. sen takia, koska kukaan nainen ei mene sinne pakosta, vaan haluaa kehittyä ihmisenä ja haluaa kenties huomata, onko itsessään yhtään "miestä". Toisin osa miehistä, menevät sinne lusmuilemaan ja haluavat sieltä vain se "suoritettu merkinnän".

    • Antimilitaristi80

      Ihan vaan vinkkinä (kokeneena miespuolisena), mene semmoiseen hommaan, josta on OIKEASTI hyötyä.

      • K

        ja kuten jo edellisen nimim. kertoo, ei taida olla paras mahollinen ihminen kommentoimaan. Minusta ainakin on todella hienoa, että naisetkin haluaa palvella isänmaata. Armeijastakin voi olla hyötyä, paljonkin, kun vaan on asenne kohdallaan :)


    • =)

      Oon kauan miettinyt itekkin ko aihetta,ja kohta alkaa ikärajat paukkua vastaan.Pitäis tehdä päätöksia siis piakkoin..
      Että kiitosta vaan kaikille asiallisesti kommentoineille,oli mullekin hyötyä...

    • voi jumalauta

      Vitun naiset ku tunkee sinne armeijaa, en ole homo mutta miks niide pitää ees sinne mennä? pilaavat sen, tehäänkö miehille vapautus ja annetaa sitte naisille asepalvelus

    • hahahah gay.

      Vastaan tolle ylemmälle kirjoittajalle..
      ööm onko sulla jotain ongelmia naisten armeijaan menosta ? Herranjestas musta tuntuu että pärjäät itse siellä niin huonosti, että naiset vie sut mennen tullen armeijan tehtävissä. Pidäppä pullamössö pääsikiinni ja painu sinne inttiin miehistymään.

      • Annö

        Samaa mieltä... Kasva aikuiseksi.


    • valinta eessä

      Minun mielestä ei oo mitään vikaa siinä, että jotkut meistä naisistakin haluaa intin käydä..Minun mielestä meitä pitäs arvostaa, koska me sinne vapaaehtosesti mennään, joten en usko että hirveen moni nainen sinne pelleilemään menee. Itse olen joku aika sitten 17-vuotta täyttänyt ja harkitsen myös vakavasti inttiin menoa, vaikka valinnan vaikeutta onkin niin hyvin kiinnostunut olen! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe