Arjatar huom! Miltä nyt Samuilla näyttää

Lähtö maanantai-iltana

Tämä viesti on oikeestaan kohdistettu Arjattarelle, sillä tiedän, että olet siellä Samuilla, ilmeisesti. Millanen sää? Löytyykö se aurinko, jota ollaan sinne mm. tulossa hakemaan.
Bophutin rannalle ollaan menossa. Chawengilla ainakin web kameran mukaan tulee aikas kovasti.
Ollaan niinku omatoimimatkalaisia, joten voitko suositella meille jotain mukavia retkiä.....(2 aik. 12 v tyttö).....Jotain kivaa tietoa näin matkakuumeiselle porukalle, joka siis lähtee suunnistamaan sinne päin maanantai-iltana....
Kiitos etukäteen, jos näit tämän ja vielä jotain vastaatkin.

9

1783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArjatarOriginal

      valinnasta!!!! Sää on ollut aikaan nähden poikkeuksellisen upea (ainakin viimevuoteen verratuna). Sadellut on, mutta kuuroina ja lähinnä iltaisin/öisin. (Juuri äsken satoi noin 10 min.)Meri on Chawengissa aina aika myrskyinen/isohkot aallot. Bophutin poukama on useimmiten tyynempi ja niin myös on viereisen Maenamin lahti. Bophutin rannoilla on toisinaan veneitä, mutta kyllä siellä uida voi. Vesi on ollut mielettömän lämmintä (27-30 astetta). Aamut ovat olleet rasvatyynejä viimeiset pari viikkoa. Vasta tänä aamuna oli vähän aaltoja kun koilisesta kävi leuto tuulahdus. Päivät ovat olleet etupäässä aurinkoisia. Valoa täällä saa, vaikka pilveilisikin. Ja vilu ei pääse kiusaamaan. Tosin ensimmäisinä iltoina saatte todennäköisesti kylmiä väreitä, johtuen päivän aurinkoannoksesta. Tekemistähän saarelta löytyy niin aikuiselle kuin nuorelle tytöllekkin. Shoppailu on Bangkokia tyyriimpää, mutta edullista suomalaisille. Majapaikastanne löydätte todennäköisesti ilmaisen kartan ja retkiesitteitä. Jos olette kauemmin, suosittelen lähisaarilla vierailua (mikäli ei tule myrskyjä!). Norsuihin ei muuten koskaan kyllästy. Minulle tuottaa edelleenkin suurta iloa käydä ruokkimassa nuoria norsuja banaaneilla (niitä saa ostaa pilkkahintaan paikanpäältä). Kyytiin en ole muuten koskaan uskaltautunut. Nathon on kiva kaupunki (uskaltautukaan syrjäkujille ja torille) ja sieltä voi tehdä löytöjä. Chawengista saa sitten ne feikkilaukut (käytän niitä surutta itsekin) ja muut vermeet. Älkää mopoilko. Kulkekaa lava-autolla tai vuokratkaa auto ja kuski. Saaren ympäri tekee edullisen retken ihan omin päin kun hyppää aina haluamassaan kohdassa pois saarta kiertävästä lava-autosta ja sitten taas jatkaa matkaa. Välit maksavat noin 10-50 B. Iltaisin kannattaa pitää taskulamppua mukana (joskus sähköt oikuttelevat). Tesco Lotus tarjoaa paitsi ostosmahdollisuuksia, myös elokuvia ja keilailua ja hyviä, edullisia ruokapaikkoja. Aika tajunnanvirtaa tällä kertaa, mutta pääasiat kai tuli kerrottua...ei, pääasia on se että täällä on ihanaa! Bophut (Fisherman village) on muuten minulle täällä sellainen "Nizza". Siellä on kiva käydä tepastelemassa ja istuskelemassa ihanissa ravintoloissa. Happy Elefant tarjoilee myös koirille!!!!! (tosin vain rannalle ;-))) ) Ai niin, jos rohkeutta riittää koittakaa Canopya! Vaijereiden varassa viidakon puunlatvojen tasalla! Mieletöntä! (en mennyt itse, mutta olen ollut kuvaamassa). Ja sitten vielä rannoista. Rannat eivät tällä saarella kuulu kenellekkään yksityisesti, joten niillä voi liikkua aivan vapaasti. Voitte siis tehdä vaikka kävelyretken Maenamin rannalla ja pulahtaa aina välillä mereen ja vierailla rannan ravintoloissa. Ja kun sitten törmäätte saarella koiriin niin älkää pelätkö! Koiria on joka puolella ja ne luonnollisesti haukkuvat kun astutte niiden reviirille. Jatkakaa matkaa normaaliin tapaan niistä välittämättä. Jos haluatte voitte ojentaa niille kätenne ja koira käy haistamassa sitä. Tämän jälkeen koira todennäköisesti antaa teille kulkuluvan. Kiitos Samui Dogrescue Centerin - täällä ei pitäisi olla enää rabiesta. (siellä voi muuten vierailla - ihania ihmisiä ja paljon koiria ja kissoja) Koirat saa tarvittaessa loitommalle huutamalla "Pai" (=Go!). Jos oikein pelottaa (turhaa) niin olkaa ottavinane kivi maasta ja heittävinänne koiraa. Itse koitan koko ajan opettaa koiriani ymmärtämään "rannallamme" virailevia ihmisiä. Ai niin ja vielä; käykää etelän "muslimikylässä" (=must) ja vesiputouksilla (kuivalla ilmalla, tiet sateella pahoja). Ja syökää paljon hedelmiä!!!! Tervetuloa!

      • vähintään 3 merkkiä

        Kiitoksia Arjattarelle mukavasta tarinoinnista.
        Samui sinänsä on itselleni jo tuttu, eikä tekstissä siten mitään varsinaisesti uutta, mutta mukavaahan se on aina kuulla kuulumisia paikan päältä.

        "Älkää mopoilko." Tuohon lauseeseen olisi mukavaa saada hieman perusteluja.

        Tiedän kyllä jo, että onnettomuuksia sattuu ja että Samui mainitaan joissakin lähteissä peräti Thaimaan pahimmaksi paikaksi mitä mopo onnettomuuksiin tulee. Samuin betoni päällysteisistä teistä tekee petollisia jyrkät ja korkeat pudotukset pehmeälle hiekalle, eli jos pientareelle ajautuu tai ajaa, niin helposti menee samantien mukkelismakkelis. Toinen yllätyksiä aikaan saava tekijä on tuulen betonin päälle pöllyttä irtohiekka. Kaarre, irtohiekkaa, kokemattomuus ja etujarrulla jarrutus ovat huono yhdistelmä. Varmastikaan ei edes tarvitsisi mainita, että kun ja jos mopoilu kuvioihin liitetään mukaan alkoholi, niin...

        Silti, olen itse mopoillut (Honda Dream 125cc) Samuin ympäriämpäri eikä kohdalleni ole sattunut pienintäkään onnettomuuden vaaraa, toisin kuin muualla Thaimaassa on sattunut. Mopolla Samuilla liikkuminen onkin minun mielestä todella kätevää ja miellyttävää, voittaa nämä saarta kiertävät lava-autot 6 - 1 . Olisikin mielenkiintoista kuulla Arjattarelta - ja miksei muiltakin kokemusta omaavilta - että; miksi EI mopoilulle Samuilla?


      • Lähtö maanantai-iltana

        Kuten arvasinkin, siellähän sinä....ja TUHANNESTI KIITOS VASTAUKSESTASI. Koko perhe riemuitsi, kun lueskelin viestisi ja nyt eikun odottamaan. Odottavan aika on kyllä pitkä. Vielä 2 yötä ja koko maanantai päivä täytyy odottaa, kunnes päästään täältä pimeästä, lumettomasta, sateisesta Suomesta sinne Samuille.
        Kiitos.


      • Hennis
        vähintään 3 merkkiä kirjoitti:

        Kiitoksia Arjattarelle mukavasta tarinoinnista.
        Samui sinänsä on itselleni jo tuttu, eikä tekstissä siten mitään varsinaisesti uutta, mutta mukavaahan se on aina kuulla kuulumisia paikan päältä.

        "Älkää mopoilko." Tuohon lauseeseen olisi mukavaa saada hieman perusteluja.

        Tiedän kyllä jo, että onnettomuuksia sattuu ja että Samui mainitaan joissakin lähteissä peräti Thaimaan pahimmaksi paikaksi mitä mopo onnettomuuksiin tulee. Samuin betoni päällysteisistä teistä tekee petollisia jyrkät ja korkeat pudotukset pehmeälle hiekalle, eli jos pientareelle ajautuu tai ajaa, niin helposti menee samantien mukkelismakkelis. Toinen yllätyksiä aikaan saava tekijä on tuulen betonin päälle pöllyttä irtohiekka. Kaarre, irtohiekkaa, kokemattomuus ja etujarrulla jarrutus ovat huono yhdistelmä. Varmastikaan ei edes tarvitsisi mainita, että kun ja jos mopoilu kuvioihin liitetään mukaan alkoholi, niin...

        Silti, olen itse mopoillut (Honda Dream 125cc) Samuin ympäriämpäri eikä kohdalleni ole sattunut pienintäkään onnettomuuden vaaraa, toisin kuin muualla Thaimaassa on sattunut. Mopolla Samuilla liikkuminen onkin minun mielestä todella kätevää ja miellyttävää, voittaa nämä saarta kiertävät lava-autot 6 - 1 . Olisikin mielenkiintoista kuulla Arjattarelta - ja miksei muiltakin kokemusta omaavilta - että; miksi EI mopoilulle Samuilla?

        Tultiin just Samuilta ja liikenne on aivan kaoottista - ainoa miinus saarella. Retkipäivänä (autolla) näimme kaksi mopo-onnettomuutta, toisessa paikallinen menehtyi, toisessa ulkomaalainen loukkaantuneena uhrina. Likipiti-tilanteita Chawengin keskustassakin jatkuvasti joten ei todellakaan turha kommentti Arjattarelta.

        Autollakin pääsee joten miksi riskeerata mopolla!


    • ArjatarOriginal

      Sää sitten muuttui kerta heitolla! Aika kovaa on tuullut ja vesi viilentynyt, mutta loppuviikosta on luvattu parempaa säätä. Toivottavasti olette nauttineet matkasta silti. Ai niin, älkää ottako itseenne, jos ette aina saa ravintolassa sitä mitä olette tilanneet. Sitä sattuu kaiken aikaa ja kaikille. Se ei tunnu olevan niin tarkkaa....

      • maanantai-ilta....

        Kylla taalla tuulee, mutta onneksi on edes lammin. toivotaan kuitenkin, etta aurinkokin loytyisi.


    • samuilover

      Tanskalaista ja Ruotsalaista miestä ammuttu Samuilla Chaweng beach:llä. Tanskalainen kuoli välittömästi ja Ruotsalainen lennätettiin vakavasti loukkaantuneena Bangkok:iin seuraavana päivänä.

      • samuille lähdössä

        Mistä tämä välikohtaus johtui?
        Tapahtuuko tällaista useinkin siellä?


      • samuilover

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe