valaistusta ostamassa

???????

Olen ostamassa akvaariooni(noin 200l 120 cm pitkä), lisää valoa, koska siinä on nyt vain 45W. Mitä määrää suosittelisitte. Ymmärsin että pitäisi olla tässä akvassa 100 W (0,5 W * 200), joten kannattaako ostaa kaksiputkinen loistevalokotelo(2*30W)vanhojen (30w 15w) viereen?

7

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Mites pitkä se oikein on kun mun 36W joita on neljä,on sopivan 130cm pitkään akvaarioon. 240l akvassa on kolme putkea 30W.

Saisiko tuosta jo vinkkiä?

• ???????

Niinkuin aiemmin kirjoitin niin 30 ja 15 W on tällä hetkellä. No eiköhän noilla vinkeillä jo akvaariokauppaan päästä.

• tumpelo

riittääkö yksi 30w lamppu 120 cm ja 190 litran akvaariossa

• ??????
        tumpelo kirjoitti:

riittääkö yksi 30w lamppu 120 cm ja 190 litran akvaariossa

Eipäs taida riittää mun tietomäärän mukaan

• fish KING
        ?????? kirjoitti:

Eipäs taida riittää mun tietomäärän mukaan

... JOTTAKUITENKINTOISAALTA... riippuu tietty mitä akvaariossa on ja minkä sävyn putki valaisimessa on?

• ?????

http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=GRUPPE&c=Aufsetzleuchten&t=e_temgroup&start=1&dif=14&userid=0tmD5asek5P59roZ6EpkztTcFjrLti9fV62&uhaupt=1&G_menu22=1&path1=Fluorescent lighting&mpath1=22&path2=Overtank Lamps&mpath2=0

Onko kokemusta tällaisista valaisinkoteloista? Onko tuo pituus aina sen kotelon vai putken pituus, eli voisinko ostaa 120 cm 120 pitkään akvaarioon? ja olisiko 3*38 W liikaa 200 litraan?

• ?????

Ei taidakaan olla kovin käytännöllinen jos haluaa pitää kansalasit päällä, voikokaan niitä pitää jos tollaisen ostaa..koska en ajatellut kasvattaa kasveja vedestä ylös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1511
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe