Juu eli siis Kanttuwei producktion hakee Raumalle tai rauman lähelle sijoittuvia kummitustarinoita/legendoja. Näiden pitää siis olla "aitoja" ei siis hatusta heitettyjä. Olemme tekemässä dokumenttia raumalaisista kummitustarinoista.
Kanttuwei kiittää ja kuittaa
Tarkasta sivut(kehitys vaiheessa)www.freewebs.com/kanttuwei
Kummitusjuttuja?
49
12765
Vastaukset
- eu-ki
Eurajoella Vuojoen kartanon vieressä oleva vanha hullujenhuone! Sinne! Ja on oikeita juttuja!
- Laborig
voisinko pyytää hieman tarkemmin mikä tai mitä sielää tapahtuu? Kummitus tai muu sellainen :)
- ariez
Eikös Rauman vanhan kaupungintalon tornissa kummittele? jos joku tietäis jotain juttua paikasta?
- Varasto 12
Varastossa 12 huuhailee öisin joku nuorehko mies puku päällä ja tulee aina välillä kaupunginpuoleiselle ovelle ja huutaa.... Jamppuuuu....Sorsaaaa..... Tuu hakeen mut poies et mä ehtisin vielä otavaan. Jarmo...
Juuu. semmonen kummajainen siellä huutelee aina öisin.
- naikkonen 75
Kuullut juttua että öisin täydenkuun aikana kuuluu hullujen höpinöitä ja päätön ratsumies vaeltelee hevosella pitkin vuojoen peltoja. Toinen juttu on punainen läikkä kartanon lattialla joka ei lähde millään pois että siihen olisi pudonnut joku lapsi joskus 30luvulla..että tälläsiä..että olis sen verta..tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta tälläseiä kuullut kun olin kierroksella joskus siellä
- Katsukka
Kartanon omistajan tytär on tosiaan pudonnut tähän kohtaan, johon on väriltään lähinnä ruskea veriläikkä syöpynyt. Kyse ei ole mistään legendasta, vaan näin on todella tapahtunut. Tosin siihen ei tietääkseni edes liity mitään kummitustarinaa.
En muista tarkkaan kenestä oli kyse, ja millä aikakaudella, mutta Eurajoki-kirjoista löytynee tarkepaa tietoa. Vuojoen kartanostakin on tietääkseni tehty oma julkaisunsa.
- PunainenHyrrä
Eurassa on vissiin joku Kauttuan Klubi tai joku tämmönen.. Siellä on kuulemma joku valkea nainen tai semmonen..(?) se putos jostain parvekkeelta tai jotain ja laitettiin kellotapuliin..:)
- Hui hai
Rauman vesitornissa kummittelee Kolibakteeri.
- Katavkarin Efraim
Joo, ja Kataviston saaressa kummittelee kuulemma joku vielä elossa oleva tekohammaslääkäri.
- A47R674
Olkiluodontien varressa lapijoen koulun jälkeen on autiotalo keskellä metsää...
Talossa huhutaan asuneen mummo ja nuori tyttö. Mummon sanotaan seonneen ja tappaneen tämän kanssaan asuneen tytön. Itse olen tuolla talolla käynyt ja siellä jo pihalle mennessä kuuluu outoja ääniä ja ikkunassa saattaa näkyä vilahdus jostain hahmosta. Varsinkin naiset/tytöt ovat tunteneet talossa ollessaan suurta ahdistuneisuutta ja pelkoa.- Huu huu huu
Et kai vaan ole karannut sieltä Vuojoen hullujenhuoneesta?
- kotiseutu 1
Siis ,olkiluodon tien varrellako?oon siellä asunut lapsuuteni enkä oo moisesta mummosta koskaan kuullut !
- nainenw355
Siinä samalla tontilla nykyään uusi talo
- vkrizzu
siis pääseekö sinne taloon vielä sisälle?
- Varma tieto
Kataviston saaressa aikanaan polulla tuli talvella kulkijaa vastaa vanhan naisen hahmo, jolla oli huivi niin , ettei kasvoja näkynyt. Hieman ennen kohtaamista mummo oli äkkiä kääntynyt polulta metsään ja hävinnyt sinne. Lumeen ei jäänyt hänestä mitään jälkiä.
- Ihan totta
Katavistossa asuu nykyäänkin henkilö, joka näkee näkyjä. Niitä on muuallakin aina ollut ja tulee aina olemaan.
- Anonyymi
Näin kanssa ja se huusi häivy saarestani
- en viitsi tänne lait
Rauman saaristoista on monia tarinoita jotka ovat totta, itse en osaa kertoa niitä kunnolla mutta olen kuullut niistä jotain:)
- `öysti
Paranvaheen kerrostalot? onko niissä tapettu joku?
- asunutParanvaheessa
Asuin paranvahe 2 enkä huomannut mitään omituista alueella asuin noin 4-5kk siellä ja myös pimeällä ulkoilin
- Supox
Tiedäks te muita autiotaloja Raumalta?
- merh123
Jotain jutttua ainakin monnan autiotalosta, kameratki siellä nykyää on ku jotkut nuoret kävi, ja sorkan suunnalla myös, monnan tarinaa en taida olla kuullukkaan sen tarkemmin ku että kummittelee, sorkassa tais olla joku hirttoitsemurhatapaus
- käkikellotalo
Jos tarkoitat Monnassa sitä jo purettua korkeaharjaista hautausmaan takana ollutta taloa, olen kuullut että joku mies olisi joskus hirttänyt itsensä sinne ja jotain että "narkkaritalo"
Olen siellä sisälläkin aikanaan käynyt ja voin vaan sanoa että mielenkiintoinen paikka oli. - V10
Millon muka purettu???
- SiilosenSimo
Päärakennus purettiin joskus 2010 paikkeilla. Ulkorakennukset ovat vielä paikallaan huonokuntoisina.
Ei sinne minun tietämän mukaan ole kukaan hirttäytynyt koskaan. Joku perhe sen omisti vielä 90-luvulla, mutta siirtyi sitten Rauman koiraseuran omistukseen hetkeksi, kunnes jäi käyttämättä/"autioksi" joskus -99 paikkeilla.
Narkkareita tai kummituksiakaan ei ole näkynyt, mitä siellä päin joskus kävin kävelyllä, kun nyt lähellä asustelen :). Teinithän siellä pisti paikkoja paskaksi kovaa tahtia ja nuorisoa mielikuvitusta tollainen paikka tietysti innostaa. Tunnelmallinen paikkahan se oli tai on, ei siinä, varsinkin teininä seikkaillessa varmasti. - SiilosenSimo
SiilosenSimo kirjoitti:
Päärakennus purettiin joskus 2010 paikkeilla. Ulkorakennukset ovat vielä paikallaan huonokuntoisina.
Ei sinne minun tietämän mukaan ole kukaan hirttäytynyt koskaan. Joku perhe sen omisti vielä 90-luvulla, mutta siirtyi sitten Rauman koiraseuran omistukseen hetkeksi, kunnes jäi käyttämättä/"autioksi" joskus -99 paikkeilla.
Narkkareita tai kummituksiakaan ei ole näkynyt, mitä siellä päin joskus kävin kävelyllä, kun nyt lähellä asustelen :). Teinithän siellä pisti paikkoja paskaksi kovaa tahtia ja nuorisoa mielikuvitusta tollainen paikka tietysti innostaa. Tunnelmallinen paikkahan se oli tai on, ei siinä, varsinkin teininä seikkaillessa varmasti....tai saattoi olla, että vähän myöhemmin purettiin kuin 2010, mutta on siitä jo monta vuotta kumminkin.
- paranormaali
eurajoen sydänmaissa on niin sanottu "helvetintalo". talon ympärillä kasvaa isoja kuusia eikä sitä näe tieltä. itse kavereiden kanssa siellä käytiin ja oli kyllä karmiva paikka. talon niinsanotussa "olohuoneessa" on luukku josta pääsee talon kellariin. kamujen kanssa sinne taskulampulla katsottiin eikä pohjaa näkynyt. yläkertaan vie pienet ja vanhat puurappuset. yläkerrassa oli hirttoköysi katossa ja tuoli kaatuneena lattialla. yhtäkkiä hiilihanko heilui savupiipun vieressä. siinä kohtaa kyllä otettiin jalat alle. että semmosta
- Miettelijäs
Missä kohtaa sydänmaantietä sijaitsee?
- Anonyymi
missä päin sydänmaita sijaittee??
- ei voi
ei mikää kuollu voi jäähä kummittelee,demoni sinne jää jos se ihmine on vaikka murhattu!
- Innostunut:33
Lisää?
- yuk9999
Uotilan vanhaatietä, noin 500 metriä yläasteelta eteenpäin, oikealle rinteeseen jää tasakattoinen punatiilinen talo jossa metsittynyt tontti, kukaan ei ole asunut vuosikymmeniin, outoja valonkajastuksia ja välähdyksiä usein pakkasöinä. Taloon liittyy joku karmiva tositarinakin jota en viitsi kertoa kun en ole varma.
- Piikakin
Kyseiseen taloon ei liity mitään kummallista, karmivaa, tai yliluonnollista.
- UotilaHallussa
Uotilassa Maalaamontiellä
sijaitsee niin sanottu "Ritvan autiotalo", jossa pihalla myös ulkorakennus. Asunut 1900 luvulla Ritva Dahlberg niminen nainen perheineen. Talo täynnä vanhoja postikortteja ja lankakeriä yms. Jos joku tietää enemmän talosta niin kertokaahan vaan.- EyesWideOpen_
Ritvan autiotalo on järin kummallinen paikka.. Joka kerta kun lähelle menee tulee olo kuin joku tarkkailisi. Talossa perheellä ollut asiat hyvin, mutta talosta ollaan poistuttu ns. pahan saattelemina...
- Tiedän12
EyesWideOpen_ kirjoitti:
Ritvan autiotalo on järin kummallinen paikka.. Joka kerta kun lähelle menee tulee olo kuin joku tarkkailisi. Talossa perheellä ollut asiat hyvin, mutta talosta ollaan poistuttu ns. pahan saattelemina...
Ritvan taloa vastapäätä asuu hieman epäilyttävä mummo, tarkkailee vierailijoita. Kirjeiden päivämääristä päätellen talossa ei ole asuttu vuosiin. Hauska vierailukohde ellei lähiympäristössä liiku muita.
- Kiinnostunut22
Minkä värinen tuo ritvan autiotalo on?
- Kameravalvooikkunastakuu
Kortelassa ihme kämppä. Ihan suht siisti, ehkä vähän kulahtanut talo ja pihavarasto, pikku puomi tienvarressa ja talo 20 m päästä tienvarresta, ikkunat suljettuna yms.. Tämä on minua aina mietityttänyt.. Kaikenlaista huhua kuullut. Ollut jo 10's vuosia
- sierstantie
Kortelan/Unajan rajalla Sierstantiellä myös mielenkiintoinen autiotalo tien päässä.
Kyseessä on iso valkoinen mustakattoinen talo, joka aikanaan varmasti ollut jonkun rikkaan hieno talo, on hieman "linnamainen"
Rakennettu varmaan joskus 80-luvulla? Erittäin mielenkiintoinen tämä myös, olisi hienoa joskus päästä sisälle, onko yhtä hieno sisältä. - Romumiäs
Jos olemme samassa talossa (Kortelan/Unajan rajalla Sierstantiellä) kyseessä on jo edesmenneen yrittäjän rakennuttama talo jota ko. henkilö ei koskaan ehtinyt käyttää. Suurin salamyhkäisyys talossa on luultavasti sen asumattomuuden aiheuttanut vesivahinko. ;-) :-)
- samassaollaan
Kyllä puhumme samasta talosta. Tiedän juu että eräs rahamies sen aikanaan rakennutti, eikä sitten asunutkaan siinä. Sellaistakin kuulin että se ois ollut joku kilpailujuttu jonkun kahden äijän välillä kumpi rakennuttaa hienomman talon? :-D
Tämän kertomuksen mukaan toinen talo olisi Vermuntilassa ja toinen sitten tämä Sierstantien. En koskaan kuullut minkä vuoksi ei alkanut asua siinä, jotain juttua että kesken olisi hieman jäänyt, mutta ei se minusta kyllä kesken ole.
Tietääkö joku milloin rakennettu? Montako huonetta ja minkälainen sisältä? Kaksikerroksinenhan se on.
Vesivahinko? Mistä sai alkunsa ja miten, jos kerta siinä talossa ei ole koskaan asuttu? Rakastan just autiotaloja ja varsinkin erikoisempia sellaisia. - Elämäonon
Tiedän tapauksen. Olen toisen kilpailijan poika. Kaheksänkytä luvulla oli raumalla oikeasti muutama kova bisnesmies, mitkä kilpailivat keskenään ja kunnioittivat toisiaan. Semmosta pientä vittuilua, puolin ja toisin. Niitä oli todellisuudessa kolme, ketkä kilpailivat keskenään kenellä komeempi talo. Siellä ne entisessä raumanlinnassa välillä vetivät hyväntuulista vittuilua keskenään, että kuka on se kovin rahamies, huumorilla. Yksi on joukosta poissa ja se talo on hänen. Sitä en tiedä, että miksi on jätetty tyhjilleen, mutta voi olla nykyaikana melkoisen vaikea myydä noin isoa taloa. Ja varmaan vaikea myydä yleensäkkään rauman kokoisessa paikassa noin isoa taloa. Kyllä se rakennuttaja siellä loppuun asti asu. R.I.P. Hänen muistolleen, hieno mies! Jos joku omainen tunnistaa kenestä kerron, tiedätte varmaan kenen poika olen, sen kovimman kilpailijan:)
- pojalle
On kyllä melkoinen lukaali. Satutko tietämään/muistamaan montako huonetta?
Onko uima-allasta tms niinkuin monissa aikansa luksustaloissa? Minkälainen muuten sisältä? Ilmeisesti huhupuhetta nuo että olisi jäänyt kesken ja että talossa olisi ollut vesivahinko/kosteusvaurioita...
Minähän vuonna on valmistunut ja kauanko omistaja siinä asui? Itse olen syntynyt -88 ja niin kauan kuin muistan, on talo ollut tyhjillään. Jotenkin se on aina kiehtonut.
Siksi tuli aika paljon noita kysymyksiä. :D - Uotilassakummittelee
Näitä tarinoita löytyy harmittavan vähän Raumalta.. Itse en ole käynyt kuin Murtamon talossa muutama vuosi sitten (todella kammottava paikka) ja sen lisäksi muistoissani on lapsuuden aikainen muistikuva Uotilasta eräästä autioituneesta talosta jonka pihamaa oli hoitamaton ja pihalla oli todella kuumottavan näköinen keinu (Kolantie/Elontie). En tiedä että onko talo jo purettu, noilta tienoilta en ole ainakaan taloa löytänyt kun olen myöhemmin siellä käynyt etsimässä.
- Murtamolainen
Mikä murtamon talo?
- Uotilassakummittelee
Murtamolainen kirjoitti:
Mikä murtamon talo?
Ei se talo varsinaisesti Murtamossa sijaitse, pikemminkin Kivikylän tienoilla, yksityistien päässä keskellä peltoa. Saanut vain jostain syystä nimen Murtamon talo. Tässä siitä lisää tietoa http://keskustelu.suomi24.fi/t/10379319/o-hoi!!!!
- Kertokaq
Onkos ketään kuullut pölläkarin itsemurha jutusta
- Krisuli92
Mikä Pölläkarin itsemurha juttu?
- Anonyymi
Oliko Hauenguono listassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026