Rantasalmi ?

unelias

onko kokemusta pystytyksestä ja muusta löysin jostain sellaisen mallin joka on tehty ekorex hirrestä tietääkö joku jotain siitä.

9

3045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupes

      Tulisiko halvemmaksi ,jos ostaisit hirsipanelit ja runkovärkit suoraan jostain pienehköltä höyläämöltä?
      Puukuitueristeet väliin vaan ,niin ei tarvii muoveja.

      • Rauno Kangas

        ...on pikkusen enemmän kuin hirsipanelia. On siinä kuitenkin ulkokuorena 70 mm hirsi (normien mukaan muuten 70 mm on pienin puu, mitä saa nimittää hirreksi).


      • Juupes
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...on pikkusen enemmän kuin hirsipanelia. On siinä kuitenkin ulkokuorena 70 mm hirsi (normien mukaan muuten 70 mm on pienin puu, mitä saa nimittää hirreksi).

        Sekoitinkohan sitten lämpöhirren ja ekorexin keskenään.
        Pahoitteluni.


      • jaarli
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...on pikkusen enemmän kuin hirsipanelia. On siinä kuitenkin ulkokuorena 70 mm hirsi (normien mukaan muuten 70 mm on pienin puu, mitä saa nimittää hirreksi).

        vikaa,kun 70 millinen ulkovuori todellakin liian paksu ja kallis,Hirsiseinäksiksi 70 mm on taas huomattavasti liian ohutta värkkiä.siis 22 mm ulvuori riittää hyvin,koska kysymyksessä ei voi olla hirsitalo.


      • jaarli kirjoitti:

        vikaa,kun 70 millinen ulkovuori todellakin liian paksu ja kallis,Hirsiseinäksiksi 70 mm on taas huomattavasti liian ohutta värkkiä.siis 22 mm ulvuori riittää hyvin,koska kysymyksessä ei voi olla hirsitalo.

        Olen ollut pystyttämässä Ekorex taloa ja olen sitä mieltä että Ekorex hirsi on erinomanen valinta, en tosin tiedä vieläkö Rantasalmi valmistaa sitä. Kaikin puolin hyvä pysrytystä ajatellen ja energia taloudellinen,sisäpuolen runko takaa ei normaaleja hirsitalon painumis ongelmia.


      • Pjon
        juhta kirjoitti:

        Olen ollut pystyttämässä Ekorex taloa ja olen sitä mieltä että Ekorex hirsi on erinomanen valinta, en tosin tiedä vieläkö Rantasalmi valmistaa sitä. Kaikin puolin hyvä pysrytystä ajatellen ja energia taloudellinen,sisäpuolen runko takaa ei normaaleja hirsitalon painumis ongelmia.

        hyvä tämä ekorex,mutta onko kysymys lainkaan hirrestä?eikö oikea nimi tälle tuotteelle ole elementti?:Siis oikeasti pyöreä hirsihän on puhtaaksi parkattu,vähintään 125mm latvasta.Tai pelkaksi vähintään 100mm sahattu,tai veistetty tukkipuu.Minusta olis syytä pitää erillään elementtirakentaminen ja hirsirakentaminen.


      • simopetteri
        jaarli kirjoitti:

        vikaa,kun 70 millinen ulkovuori todellakin liian paksu ja kallis,Hirsiseinäksiksi 70 mm on taas huomattavasti liian ohutta värkkiä.siis 22 mm ulvuori riittää hyvin,koska kysymyksessä ei voi olla hirsitalo.

        muistaakseni rakennusteollisuus suosittelee
        ulkopaneelin paksuudeksi minimiksi 25mm.


      • lautoihin
        simopetteri kirjoitti:

        muistaakseni rakennusteollisuus suosittelee
        ulkopaneelin paksuudeksi minimiksi 25mm.

        aina senverran kuivumisenvaraa kenttäsirkkelillään, jotta se onkin raakana 25 mm vaikka 22 mm vain tarttis olla.


      • Onko tietoa
        juhta kirjoitti:

        Olen ollut pystyttämässä Ekorex taloa ja olen sitä mieltä että Ekorex hirsi on erinomanen valinta, en tosin tiedä vieläkö Rantasalmi valmistaa sitä. Kaikin puolin hyvä pysrytystä ajatellen ja energia taloudellinen,sisäpuolen runko takaa ei normaaleja hirsitalon painumis ongelmia.

        Mitä EKOREX:siin tulee rakenne,ei ole todellakaan toimiva. Avatkaapa seinä vuoden päästä, niin huomaatte että ruiskutettu eriste on runkotolpista
        irti samoin yläjuoksusta. Verratkaapa energian kulutusta muihin vastaaviin rakenteisiin, huomaatte miten kallis ratkaisu tuli hankittua. Eikä seinässä
        ole tuuletusrakoa muuten kuin hirren kutistuminen,jonka välistä sitten tuuli ja sade tuivertaa eristeeseen. Siitä sitä on ekoa kerrakseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe