"valemenkat"

urbaanilegendaa?

Kyselin samaa jo tuolla odotuspalstalla ja oletin että ois hieman enemmän vastauksia tullu siellä puolella mutta ei...

Kun on lukenu näitä tapauksia että on ollu jopa kolmet kuukautiset ja silti ollukin raskaana.. Kaikki tuntuu tietävän jonkun jolla on ollu tai kuulleen jostain mutta omaa kokemusta ei kellään ole?
Niin jos jollain on ITSELLÄ ollu niin millaset ne "menkat" oli ja oliko jotain raskausoireita ja missä vaiheessa niitä tuli? Niin semmonen kivuton, parin päivän rusehtava tuhru kai on yleistäkin mutta siis onko ollu ihan "kunnon" menkat että vuoto ollu niin riittävää ettei oo osannu epäillä mitään? Ihmettelen myös että miten siellä vois olla mitään elävää jäljellä sellasen veriryöpyn jälkeen.

Mulla on ollu nyt pari kertaa sellaset niukemmat/ hitaammin vuotavat/ "pyyhkäsy"menkat.. Nyt sitte tissit muuttu aroiks jo ovisajan jälkeen vaikka aina ennen vasta viikon sisällä ennen menkkoja. Ne jäi myös kiinteemmän tuntusiks edellisten menkkojen jälkeen, niissä tuntuu olevan vaan niinku yhtenäinen kova pallukka! Lisäks on ollu välillä etomista mikä ilmenee useimmiten syömisen jälkeen. Tosin tätä voi olla muutenki loppukierrossa.

Mitähän tälläne nyt on, jotai hormonihäiriöökö? Onkse sittenki vaan niin että kun on ollu menkat niin - ei raskaana. Piste?

12

29210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valemenkat

Moi,

Mun kokemukseni perusteella ei ainakaan ole urbaanilegendaa. Ekassa (ja toistaiseksi ainoassa) raskaudessa mulle tuli kuukautiset ihan ajallaan, mutta ne oli vaan normaalia lyhyemmät. Yksi kunnon vuotopäivä - siis sellainen kirkas, verinen, tampooni vaihdettava kolmen tunnin välein -päivä, jonka molemmin puolin oli tuhrupäivä.

En osannut epäillä siis raskautta lainkaan. Tästä parin viikon päästä alkoi raskausoireet: aamuinen pahoinvointi ja rinnat tuli niin kipeiksi, että nukkuminen ja kaikkirivakampi liike tuntui tosi epämukavalta. Nännipihat kasvoi ja tummui, jolloin ajattelin, että testaan sittenkin ja plussahan sieltä pärähti.

Neuvolassakin vielä intin, että "kun mulla oli kyllä menkat", mutta oli kuulemma tod näk. kiinnittymisvuotoa.

• riikkasofiaa

Mun valemenkat kesti 5 päivää ja oli ihan kunnon punasta, runsasta vuotoa. Gynelle menin muista syistä 2 päivää menkkojen loppumisesta ja yllätys oli melkoinen, kun sikiöpussi löytyi kohdusta. Raskaustesti tehtiin samantien ja oli siis plus (tehtiin siltä varalta, että pussi oliskin ollut joku kasvain)

Raskaus päättyi muutamaa viikkoa myöhemmin keskenmenoon, liekö verenvuodolla ollut osuutta asiaan..mutta, mun kohdalla ihan faktaa.

• oli kahdet
        riikkasofiaa kirjoitti:

Mun valemenkat kesti 5 päivää ja oli ihan kunnon punasta, runsasta vuotoa. Gynelle menin muista syistä 2 päivää menkkojen loppumisesta ja yllätys oli melkoinen, kun sikiöpussi löytyi kohdusta. Raskaustesti tehtiin samantien ja oli siis plus (tehtiin siltä varalta, että pussi oliskin ollut joku kasvain)

Raskaus päättyi muutamaa viikkoa myöhemmin keskenmenoon, liekö verenvuodolla ollut osuutta asiaan..mutta, mun kohdalla ihan faktaa.

"menkat" ja aivan oikeilla kohdilla. Huomattavasti niukemmat ne oli mut mulle ne meni täydestä ku väärä raha. Olin jo viikol 9 tai 10 ennen kun sain tietää olevani raskaana. Et ei se mikään urbaani legenda ole....

• Verttimus
        oli kahdet kirjoitti:

"menkat" ja aivan oikeilla kohdilla. Huomattavasti niukemmat ne oli mut mulle ne meni täydestä ku väärä raha. Olin jo viikol 9 tai 10 ennen kun sain tietää olevani raskaana. Et ei se mikään urbaani legenda ole....

Mulla alko toissailtana menkat, ja ne on aina, siis aina alkanu aamulla.. Ja nyt ei tuu oikein mitään! Pientä tunneherkkyyttä havaittavissa, mut ei mitään muita oireita.. Jännittää, oma pikkunen olis niin tervetullut! 4kk oltu nyt ilman ehkäsyä..

• oli....

Tuli 4 kertaa noi "valemenkat". Ekat kaks kertaa tuli ihan kunnolla, runsaasti ja ei mitenkään normaalista poikkeevasti. Sitten kolmannen ja neljännen kerran tuli vaan tosi vähän ehkä kahen päivän ajan. Pieni epäilys siitä tuli silloin. Sitten niiden neljänsien valemenkkojen jälkeen päätin vaan odotella seuraavia menkkoja testiä vielä tekemättä, ja kun niitä seuraavia menkkoja ei sitten näkynyt eikä kuulut, niin testin tein ja plussa tuli... Luulin sillon tosiaan, että oon vasta sunnilleen viikolla 6-7, mut ekassa ultrassa sitten kun katotiin niin oli jo rv 19. Ja siitä eteenpäin sitten maha alkoikin jo poksua... :) Toisessa raskaudessa melkeen sama, 2 kertaa valemenkat ja ekassa ultrassa mentiin rv 11. Kolmannessa ei tullut mitään vuotoja (pikkunen kylläkin vielä masussa rv 41 4).

• dfjfherhghi

minä oon tehnyt jo 4 testiä, kun en meinaa uskoa... kaikki positiivisia. ollaan vuosi tässä yritetty, että kyllä on tervetullut... mutta mulla myös nämä (ehkä?) valemenkat... tänään alkoivat, ja huomasin että alkoivat, mutta tein kuitenkin 2 testiä ja positiivisia oli. Mutta onko teillä valemenkoissa myös hyytymiä? Eihän kaikilla ole edes, mutta kysäisen vain... pelkään vain aika kovaa että tulisko tämä yhtänopeasti ulos ,kun sai alkunsakkin.. :(

• Kokemuksia?

Viime menkat alko 4-5 päivää etuajassa. Lämmöt laskivat vasta suunnilleen niitten loputtua. Nyt ei ole ollut lämmönnousua ollenkaan, vaikka oviksen pitäisi olla ohi. Päin vastoin, lämmöt ovat jopa normaaliakin alempana. Nyt on ollut useana päivänä menkkamaisia kipuja ja rinnat kipeät, vaikka seuraavien menkkojen alkuun pitäisi olla reilusti yli viikko. Olisivatko nuo liian aikaisin alkaneet voineet olla valemenkat vai onkohan kyse varhaiskeskenmenosta tai muusta hormonihäiriöstä?

• ollakko vai eikö...

mietityttänyt toi valemenkkojen tulo.mulla oli pariviikkoo sitten menkat,muutaman päivän myöhässä tavalliseen kiertoon nähen (yleesä tasan tarkalleen ollu 28pv, nyt 31 pv) ja kestivät kolme päivää ja olivat aika niukat, yleesä vuodan kun seula vähintään kuus päivää. no nyt on alkanu olemaan outoja oireita:etovaa oloa ( ihan sama syökö vai ei), vatsa tuntuu täydeltä ja hellältä, ilmavaivoja, vessassa saa ravata tavallistakin tiuhempaa (pissalla siis), väsyttää tajuttomasti, nyt illalla alko lievä menkkamainen jomotus ja lievä kutina tuolla alhaalla.huomenna täytyy varmaa kipasta apoteekista testi ihan varmuuden varalta noitten oireiden perusteella. olis hyvä tietää mahdollisesta raskaudesta mahdollisimman alussa, kun joudun välillä käyttämään selkäkipuihin tramalia,mitä ei todellkaan suositella raskausaikana

• Kapusha

Moikka!

Tätä oon miettinyt nyt itsekkin. Mulla alkoi kp33 kohdalla tuhruvuotoa jota kesti nyt 2pv, eilen tuli todella vähän kirkasta ja vetistä verta ja nyt vielä samaa. Meillä on vuosi yritetty jo vauvelia ja tässä ois vähän oireitakin ilmassa. Jatkuva väsymys, aamuisin olo kuin ois nielassu melonin, pissalla saa juosta koko ajan ...

Nää ei oo todellakaan tyypilliset menkat mulle. Yleensä vuodan kuin seula 5pv. Nyt ois siis kp 35 ja innolla odotan että nää olis todella valemenkat. Rinnat mulla ei oo mitenkään reagoineet,normaalit ovat. Yleensä ennen menkkoja kipeytyy.

Odotankohan nyt sitten turhaan ja negaa tulee vielä ens viikollakin testiin :( Hätäpäissänihän tein jo yhden testin ja se oli neg. :(

• 1+1=

Jos ensi viikon testi on nega, niin hakeutuisin tutkimuksiin jos kerran yritystä jo vuosi.

• Kapusha

Ei olla menossa tutkimuksiin vielä vuoden yrittämisen jälkeen. Katsellaan sitten kun yritystä on 2v takana. Ja tosiaan vielä tarkentaisin että 1v ilman ehkäisyä ja oman aikansa vei kierron tasaantuminen ...

• minä menisin

No, senhän voi tehdä ihan miten haluaa, tutkimuksiin kehotetaan sen takia hakeutumaan jo vuoden kuluttua, koska kyse voi olla jostain kohtuullisen helposti korjattavasta asiasta (emättimen väärä ph tai vaikkapa kilpirauhasen vajaatoiminta), joka kuitenkin estää raskautumisen. Lisäksi esimerkiksi miehen siittiöiden laatu on erittäin helppoa tutkia. Kyllä minä teidän sijassanne ainakin ilmoittautuisin julkiselle puolelle tutkimusjonoon, eihän sitä aikaa sieltä ihan heti tule kuitenkaan. Tietysti, jos olette joka tapauksessa menossa yksityiselle jos kahteen vuoteen ei mitään kuulu, niin sieltähän saa ajan vaikka heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe