Moikka!
Sietokykyni on aivan täynnä jatkuvia kipuja. 15-vuotiaasta asti olen kärsinyt kamalasta päänsärystä. Olen käynyt fysioterapiassa ja pääni on kuvattu. Niskat ja hartiat jatkuvasti jumissa. Selkä on oireillut aina hieman. Nyt ensimmäisen lapsen jälkeen pahentunut. Kipu säteilee molempiin pakaroihin, jalat puutuvat ja väsyvät. Nyt uutena "kipukohtana" vasemman puoleinen rintarangan kohta, joka valvottaa öisin kun ei missään asennossa pysty olemaan!!Olen kokoajan väsynyt.
Onneks nyt pääsen röntgen kuviin ja sitten mangeettikuviin.Olen nyt 26 vuotias. Mitähän ihmettä tämä vois olla. Voisiko olla s.reuma?
Voisiko olla selässä reuma?
4
942
Vastaukset
- siti
Toki syy pitää diaknosoida mutta jos selvää syytä ei löydetä, syyksi voi paljastua vaikka virheasennot tukirangassa, ne on hyvä oikaista.www.kansanlaakintaseura.fi Kipuihin auttaa hyvin yleensä MSM.Info:www.pihtipudas.net/kuntositi
- iskias?
ei ihan tyypilliseltä sr-reumalta kuulostaisi.. ennemminkin tulee mieleen iskias vaivat, olisiko jotain pientä välilevyn pullistumaa, puutuminen viittaisi sinnepäin. ja harvoin alkaa sr-reuma niskavaivoilla, toki seki mahdollista. tsemppiä.
- srr 20v
Oireet samaa rataa itselläkin selkärankareuman alussa;
iskias oli terkkakeskuslekurin diagnoosi 20v sällille,
25v:aana alkoi niskaoireet( kivut, jäytkkyys, putuminen, rajoittuneet liikkeet) niin terkkarilekurin ohje oli "vältä vetoa".
MENE ERIKOISLÄÄKÄRIIN muuten hoito/diagnoosi on mitä sattuu...
Tsemppiä! - yliliikkuva vielä yli 30V
Moi!
Kuulostaa tutulta, ja siksi suosittelen myös: hakeudu erikoislääkäriin!
Oma tarinani, jos vaikka olisi avuksi: Itselläni elämä on ollut aina migreeniä, pääkipua, kokoaikaista niska-hartiakipua, rintarangassa on aina ollut "jäykkä" kohta. Urheilullisena on laitettu aina urhelun piikkiin. Vajaa 30-vuotiaana, noin 5 vuotta sitten alaselkä/lantio alkoi kipuilemaan. Nyt vuoden vaihteessa alaselkä äityi taas tosi pahaksi. Alaselässä oli kipu, joka koko ajan laajeni, ensin pakaroihin ja sitten nivusiin ja lopulta reiden etupuolelle aiheuttaen puutumista ja jopa tunnottomuutta reiden iholla.
Nyt vuoden alussa (uusi) työterveyslääkäri heräsi, että jotain on tosiaan vialla. Epäili vahvasti alussa selkärankareumaa, kun oli alaselkä kuulemma niin turvoksissa. Selkärankareumaa ei ole, mutta itse pyytämällä pääsin vihdoin erikoislääkärille, joka totesi lantion olevan niin ja näin (SI-nivelissä suurin ongelma) ja ranka kierossa... kaikki johtuu nivelten yliliikkuvuudesta. Toisaalta onnellinen loppu vaikkakin kuntoutus on pitkä ja vaatii minulta kovaa motivaatiota. Fysioterapeutti muuten totesi minulle, että minulla on synnyttäjän "vika" vaikka ei noita lapsia vielä ole.
Varoituksen sanainen niistä röntgenkuvista: röntgenlääkäreiden mukaan minun selän taivutuskuvat sekä lantion ja SI-nivelten kuvat ovat täysin normaalit. Erikoislääkäri totesi heti kuvia katsoessaan ko. ongelmakohdat ja kovan rasitustilan. "Normaali" yleislääkäri/työterveyslääkäri joutuu luottamaan rontgenlääkärin sanaan.
Pysy kovana, että selvittävät mikä on kipujesi taustalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872