Eli täristää hiukan 85 km/h ja yli nopeuksissa. Paljonkohan maksaa tasapainotus, ettei maksa ylihintaa kun ei ole hintatasosta tietoa? Sitten paljonko maksaa ohjaus sun muitten kulmien säätö kun auto on menossa 30 tkm huoltoon? Auto corolla 1.6 hb -05. kiitos.
Renkaiden tasapainotus
11
13769
Vastaukset
- - MOK -
Renkaiden tasapainoitus maksaa suuruusluokkaa 6 euroa/rengas.
Nelipyöräsuuntauksen hinta vaihtelee liikkeittäin, mutta pelkkä tarkistus (asennetaan mittarit paikalleen ja todetaan, että arvot on kohdallaan) maksaa n. 50 - 90 euroa. Jos tarvii säätää jotakin, tekevät sen yleensä tuntityönä. Pelkkä etupyörien aurauskulman säätö saattaa mennä samaan hintaan (eli silloin se operaatio maksaa tuon n. 70 - 90 euroa). - tasapainoitusta
kannatta tarkistaa, onko vanteeseen lähinnä sisäpuolelle kertynyt kuraa, mytaa tms. itse olen ajanut autoilla yli 1 milj. km eikä renkaita ole koskaan tarvinnut tasapainottaa, muuta kuin ostattaessa.
- kuski__
eli on kurat putsattu mutta eipä auttanu asiaan
- Seuraavaks..
kuski__ kirjoitti:
eli on kurat putsattu mutta eipä auttanu asiaan
Kannattaa vaihtaa renkaat tai auto.
- vanha myös
eihän sinne yleensä mitään kerry, jos ajaa vain asfalttitiellä, mutta soratiellä kylläkin,
kun karauntuvat ja kuivuvat usein jää jopa 10 mm kurakerros.
Lisäksi, aloittajan kannattaa ottaa koristevanteet pois, jos sellainen ovat, joskus jopa sinne kivi menee, ja olihan minulla kerran pulttikin irronnut aivan uudesta autosta.
muuten vain puolimilliä ajaneena ja 43 vuotta täysin autoa kolhimattomana voi kertoa että niitä on kovin eritasoisia kuljettajia, toisilla saa olla pientä vapinaa ja korjaavat sitten jarruja ja niveliä ja ostelevat renkaita useammin.
minä olen aina lisätasapainottanut itse, kokeilemalla, yleensä painot ovat oikealla paikalla mutta määrässä on 3-5 g heittoja.
Aluvanteissa laitan kaksipuolista teippiä ja siihen kiinni ensin 10 kpl 5 mm aluslevyjä ja lähden normaalille matkoilleni, katselen tulosta,
peltivanteissa käytän supermagneetteja, joita toin kiinanmatkaltani, painavat n. 1 g kappale.
- Ölmän
Tarkka hinta eiliseltä päivältä Rengasparista (http://www.rengaspari.fi/) Kuopiosta. Alla olevien renkaiden tasapainoitus 35€.
- rosvousta
Suomen siirryttyä euroon muuttui monet hinnat markoista suoraan euroiksi eli jos vaikkapa renkaiden tasapainotus maksoi 30-60mk riippuen kuka nylkyri teki homman maksaa sama työ nyt 30-60. Melkoisen kova inflaatio tässäkin. Näin on käynyt monissa lähinnä palveluissa. Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Kuinka moni olisi maksanut Markka-aikana moisesta hommasta 180-360Mk? Eipä oikein kukaan..
- kolmen
kympin huollossa yleensä mitään ohjaus,tai pöyränkulmia tarkastella,jollei oo vetästy rotvallin reunaan kunnolla.Normiajossa kulmat ei mihinkään muutu.Jos on tarvikealut voi käydä ettei tasapainotus pysy kohdallaan.Itellä oli ekassa Avessa sellane tarvikesetti,tosin aika harvinainen juttu.Tasapainotus on n.6-7 eur/kpl
- MeiZler
Täällä kokkolan päässä tasapainoitus Autohuolto Meg:ssä renkaat irrallaan tasapainoitus 5 € kpl ja alla olevien renkaisen tasapainoitus 7,5 € kpl
- Kia" Tarja"
MeiZler kirjoitti:
Täällä kokkolan päässä tasapainoitus Autohuolto Meg:ssä renkaat irrallaan tasapainoitus 5 € kpl ja alla olevien renkaisen tasapainoitus 7,5 € kpl
Todellinen keplottelu hinta,eikä meinaa antaa kuittia ? 18.50 irtonaisen renkaan painoitus.Kannattaa mennä kauempaakin.Ihmettelinkin ensin kun ei siellä ollut ketään.Kysyin kun kuulin hinnan että onko tuo totta niin vastaus oli että onhan se iso työkin ????????????????????????????????? Hah,haaaaa Meni hommassa yhteensä 4 minuuttia ja itse sai renkaan kantaa sisään ja ulos..
- 34
No, Seppälänkangas sucks muutenkin hahhaha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317