Lauri Viita kuoli rattijuopon

tappamana

Minkähän niminen se rattijuoppo oli?
sen juopon suku on varmaan häpeissään?

5

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiparta

      ole? Jokainen kantaa vastuun teoistaan itse...
      Tietysti tuollainen vaikuttaa. Kipeästi perheenjäseniin ja muihin sukulaisiin, ystäviin.
      Myös tekijän lähipiiri tarvitsee tuollaisessa tilanteessa "kriisiapua" ja tukea samalla tavoin kuin uhrin lähipiiri.

      Ihminen yrittää kalvavaan epäoikeudenmukaisuudentunteeseen, hämmennykseen ja voimattomaan raivoonsa monta kertaa hakea purkautumistietä toisten syyllistämisestä ja niinpä paheksuntaa osoitetaan järkyttävällä tavalla mm. perheenjäsenille ja sukulaisille vielä vuosikymmentenkin kuluttua!
      Näkemykseni on että vain anteeksiantamus katkaisee kierteen ja päästää ennen kaikkea vihaajan itsensä vihansa otteesta niin että elämää on helpompi jatkaa eikä kyynisyys myrkytä ihmissuhteita.
      Anteeksiantamuksen tie on osa prosessia missä ihminen pääsee sopusointuun itsensä kanssa.
      Mutta anteeksiantamus ei tietenkään ole väärien tekojen hyväksymistä eikä syyllisen päästämistä vastuusta, kuten sanoin: jokainen kantaa vastuunsa itse, ja nimenomaan omista teoistaan.

      Tällaisia ajatuksia.

      Vielä. Rattijuopon yliajamaksi joutuminen on aina traaginen tapaus joka satuttaa monia ihmisiä ja ainakin tekijän ja uhrin sukuja. Jokaisen ihmisen elämä on ainutlaatuinen. Lauri Viita ei ole poikkeus tai kukaan muukaan tunnettu ja arvostettu henkilö. Matti ja Maija Meikäläisen elämä on mielestäni aivan yhtä tärkeä kuin jonkun Lauri Viidan. Viitaa väheksymättä.

    • Teresita

      Haloo!
      Tapauksesta on 46 vuotta.
      Mitä ihmettä sinä rattijuopon nimellä tekisit?
      Saattaa levätä hänkin haudassaan.

      Laki tuomitsee vain tekijän, ei sukua. Siis heidän ei tarvitse hävetä. Emme elä verikoston maassa.
      Oudolta kuulostaa kyselysi.
      Minulla heräsi mielenkiinto motiiviesi suhteen.

    • kirjailijan akka

      Ihmettelen kovasti kirjoittamaasi. Viidan kuoleman jälkeen satoja - ellei peräti tuhansia - suomalaisia on kuollut rattijuoppojen uhreina.

      Miksi pidät Viidan henkeä arvokkaampana kuin muiden? En usko, että hän ajattelisi samoin, jos eläisi.

    • T uni

      Mikä oli rattijuopon nimi? Vieläkö on hengissä?

      • htnhjjuymi

        Kimmo Sasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe