Lauri Viita kuoli rattijuopon

tappamana

Minkähän niminen se rattijuoppo oli?
sen juopon suku on varmaan häpeissään?

5

1156

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiparta

ole? Jokainen kantaa vastuun teoistaan itse...
      Tietysti tuollainen vaikuttaa. Kipeästi perheenjäseniin ja muihin sukulaisiin, ystäviin.
      Myös tekijän lähipiiri tarvitsee tuollaisessa tilanteessa "kriisiapua" ja tukea samalla tavoin kuin uhrin lähipiiri.

Ihminen yrittää kalvavaan epäoikeudenmukaisuudentunteeseen, hämmennykseen ja voimattomaan raivoonsa monta kertaa hakea purkautumistietä toisten syyllistämisestä ja niinpä paheksuntaa osoitetaan järkyttävällä tavalla mm. perheenjäsenille ja sukulaisille vielä vuosikymmentenkin kuluttua!
      Näkemykseni on että vain anteeksiantamus katkaisee kierteen ja päästää ennen kaikkea vihaajan itsensä vihansa otteesta niin että elämää on helpompi jatkaa eikä kyynisyys myrkytä ihmissuhteita.
      Anteeksiantamuksen tie on osa prosessia missä ihminen pääsee sopusointuun itsensä kanssa.
      Mutta anteeksiantamus ei tietenkään ole väärien tekojen hyväksymistä eikä syyllisen päästämistä vastuusta, kuten sanoin: jokainen kantaa vastuunsa itse, ja nimenomaan omista teoistaan.

Tällaisia ajatuksia.

Vielä. Rattijuopon yliajamaksi joutuminen on aina traaginen tapaus joka satuttaa monia ihmisiä ja ainakin tekijän ja uhrin sukuja. Jokaisen ihmisen elämä on ainutlaatuinen. Lauri Viita ei ole poikkeus tai kukaan muukaan tunnettu ja arvostettu henkilö. Matti ja Maija Meikäläisen elämä on mielestäni aivan yhtä tärkeä kuin jonkun Lauri Viidan. Viitaa väheksymättä.

• Teresita

Haloo!
      Tapauksesta on 46 vuotta.
      Mitä ihmettä sinä rattijuopon nimellä tekisit?
      Saattaa levätä hänkin haudassaan.

Laki tuomitsee vain tekijän, ei sukua. Siis heidän ei tarvitse hävetä. Emme elä verikoston maassa.
      Oudolta kuulostaa kyselysi.
      Minulla heräsi mielenkiinto motiiviesi suhteen.

• kirjailijan akka

Ihmettelen kovasti kirjoittamaasi. Viidan kuoleman jälkeen satoja - ellei peräti tuhansia - suomalaisia on kuollut rattijuoppojen uhreina.

Miksi pidät Viidan henkeä arvokkaampana kuin muiden? En usko, että hän ajattelisi samoin, jos eläisi.

• T uni

Mikä oli rattijuopon nimi? Vieläkö on hengissä?

• htnhjjuymi

Kimmo Sasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      193
      3579
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2237
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2220
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2082
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1014
    Aihe