eli mistä löydän lastun mun hondaan ja onko kuinka vaikea laittaa paikalleen?, nettisivut olisisvat tervetulleita ja kuvia moisesta kiinni autossa, kiits
Lastu 88-91 1.5i honda civicciin
13
5863
Vastaukset
- Homma...
Laittaa paikoilleen. Hae 28mm Gyproc ruuvi K-raudasta ja ruuvaa se tulipeltiin kiinni, tehoa tulee mahrottomasti;)
- Tampelo
Valmista merkkikohtaista ratkaisua tai "lastua" autollesi tuskin löydät, mutta lompakkoystävällinen ehdokas voisi olla tämä: http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Googlettamalla löydät paljon juttua aiheesta, myös suomenkielellä... - liian pieni kone
Ei tuollaisesta koneesta ainakaan tehoa millään "lastulla" saa! Jos tehoa haluat, niin vaihda autoa tai ainakin moottoria.
Nämä "lastut", vapaavirtaussuodattimet ja pörinäpöntöt vaikuttavat ainoastaan myyjänsä lompakkoon, mitään tehonlisäyksiä niillä ei todellakaan saada. Eli säästä nekin rahat tehokkaamman auton hankintaa varten.
Vain turbomoottoreissa polttoaineensyöttöä säätelevän ohjelmiston muutos voi tuoda tuntuvaa tehonlisäystä.- Jonttuh
ei nyt ollu tarkotuskaa mitää 500 heppaa repii tost koneest, muutamaa kymment heppaa vaan aattelin niin ei jää jalkoihin ;) kyl 1.6i koneest 200 heppaa saa aika helposti, en tie jos tuo 0.1cc vaikuttaa sit niin paljon
- sama kuin aiemmin
Jonttuh kirjoitti:
ei nyt ollu tarkotuskaa mitää 500 heppaa repii tost koneest, muutamaa kymment heppaa vaan aattelin niin ei jää jalkoihin ;) kyl 1.6i koneest 200 heppaa saa aika helposti, en tie jos tuo 0.1cc vaikuttaa sit niin paljon
Sen muutamankymmentä hevosvoimaa voi saada turboauton polttoaineensyöttöä ja sytytystä sekä ahtopaineita muuttavalla chipillä. Vapaastihengittävässä vaikutus on käytännössä nolla. Säästä siis tosiaankin rahasi esimerkiksi suurempaan moottoriin.
Jos 1.6 litraisesta autonmoottorista halutaan 200hv, niin tarvitaan käytännössä moottorin ahtamista esim. turbolla. No, jos se kuulostaa helpolta, niin eihän kukaan kiellä yrittämästä.
Halvaksi sekään ei kuitenkaan tule, mutta ilman ahdinta homma on vielä kertaluokkaa vaikeampaa ja kalliimpaa. Silloin joutuisit käytännössä tekemään suuria muutoksia seuraaviin: Kansi, nokka-akseli, polttoaineensyöttö, sytytys. Lisäksi moottorin luotettavuudesta ei enää juurikaan voitaisi puhua, ja koneesta tulisi aivan kuollut alle 5000 kierroksen, kun hevosvoimia olisi pakko hakea hyvin korkeilta kierroksilta. - metallikukko
sama kuin aiemmin kirjoitti:
Sen muutamankymmentä hevosvoimaa voi saada turboauton polttoaineensyöttöä ja sytytystä sekä ahtopaineita muuttavalla chipillä. Vapaastihengittävässä vaikutus on käytännössä nolla. Säästä siis tosiaankin rahasi esimerkiksi suurempaan moottoriin.
Jos 1.6 litraisesta autonmoottorista halutaan 200hv, niin tarvitaan käytännössä moottorin ahtamista esim. turbolla. No, jos se kuulostaa helpolta, niin eihän kukaan kiellä yrittämästä.
Halvaksi sekään ei kuitenkaan tule, mutta ilman ahdinta homma on vielä kertaluokkaa vaikeampaa ja kalliimpaa. Silloin joutuisit käytännössä tekemään suuria muutoksia seuraaviin: Kansi, nokka-akseli, polttoaineensyöttö, sytytys. Lisäksi moottorin luotettavuudesta ei enää juurikaan voitaisi puhua, ja koneesta tulisi aivan kuollut alle 5000 kierroksen, kun hevosvoimia olisi pakko hakea hyvin korkeilta kierroksilta.niin etti jostain 1.6 DOHC i Civicin kone jossa on muistaakseni joku 133 heppaa.
Käy käsittääkseni aika vaivattomasti alkuperäisen paikalle koska korimallia tehty kyseisellä moottorilla vuosina 88-89 muistaakseni.
Sähkötöistä en ole varma käykö samoihin sähköihin.
Sitten vielä enemmän vaparihepoja saat uudemman Civicin V-Tec moottorista.
Tällöin tosin pitää vaihtaa jo vaihdelaatikkoa,koneen korvakkoa, sähköjä ym joten hintaa tulee . - Jonttuh
metallikukko kirjoitti:
niin etti jostain 1.6 DOHC i Civicin kone jossa on muistaakseni joku 133 heppaa.
Käy käsittääkseni aika vaivattomasti alkuperäisen paikalle koska korimallia tehty kyseisellä moottorilla vuosina 88-89 muistaakseni.
Sähkötöistä en ole varma käykö samoihin sähköihin.
Sitten vielä enemmän vaparihepoja saat uudemman Civicin V-Tec moottorista.
Tällöin tosin pitää vaihtaa jo vaihdelaatikkoa,koneen korvakkoa, sähköjä ym joten hintaa tulee .juu 1.6 dohc civicin kone menee suoraan paikalleen, sellasta oon hakenukkin mut eipä tahoa mistään löytyä moottoria tai koko autoa, ja ihmisille tiedoksi että halusin vaan tietoa asiaan, ihmettelen kummasti miksi aina pitää vastata tyyliin "ooks sää vähä tyhmä, kui sä rahaa sellasee käytät osta turbo vitu idiootti" jne.... anteeksi näille "kaikkitietäville" vastainneille
- metallikukko
Jonttuh kirjoitti:
juu 1.6 dohc civicin kone menee suoraan paikalleen, sellasta oon hakenukkin mut eipä tahoa mistään löytyä moottoria tai koko autoa, ja ihmisille tiedoksi että halusin vaan tietoa asiaan, ihmettelen kummasti miksi aina pitää vastata tyyliin "ooks sää vähä tyhmä, kui sä rahaa sellasee käytät osta turbo vitu idiootti" jne.... anteeksi näille "kaikkitietäville" vastainneille
muistelisin jotain 150 kpl luokkaa.
Jälkiasennusvehkeisiin törmää silloin tällöin .
Alkuperäisen erottaa konepellistä.
Vielä harvinaisempi on orkkis -88-91 v-tec Civic.
Leppävirralla pyöri yksi musta semmonen aikoinaan .
Jos semmosen konetta mielit Civiccisi konehuoneeseen niin joudut vaihtamaan todennäköisesti levyt taakse ,koska 1.6 DOHC mallissakin on.
Tästä syystä kannattaa ostaa koko raato jos oik hintaan saa ettei tartte loppuosia metsästellä pitkin maita ja mantuja. - Jonttuh
metallikukko kirjoitti:
muistelisin jotain 150 kpl luokkaa.
Jälkiasennusvehkeisiin törmää silloin tällöin .
Alkuperäisen erottaa konepellistä.
Vielä harvinaisempi on orkkis -88-91 v-tec Civic.
Leppävirralla pyöri yksi musta semmonen aikoinaan .
Jos semmosen konetta mielit Civiccisi konehuoneeseen niin joudut vaihtamaan todennäköisesti levyt taakse ,koska 1.6 DOHC mallissakin on.
Tästä syystä kannattaa ostaa koko raato jos oik hintaan saa ettei tartte loppuosia metsästellä pitkin maita ja mantuja.juu tosiaan levyt pitää taakse pistää mikäli dohc koneen jostain löytää, kyllä niitä aina silloin tällöin nettiautossakin on, pitänee olla tarkkan, ja tosiaan kuulin kanssa että konetta löytyis myös v-teccinä mutta semmosiin en kyll ole vielä törmännyt kertaakaan, taitaa se olla hieman yleisempi 88-92 crx:issä, tosin niistäkin kone menee suoraan civicciin mutta crx:äst kone civicciin niin siinä en nää järkeä ku onhan tuo crx kalliimpi ja hienompi mut civic on vaa nii cool :)
- LiQuiD35
Jonttuh kirjoitti:
juu tosiaan levyt pitää taakse pistää mikäli dohc koneen jostain löytää, kyllä niitä aina silloin tällöin nettiautossakin on, pitänee olla tarkkan, ja tosiaan kuulin kanssa että konetta löytyis myös v-teccinä mutta semmosiin en kyll ole vielä törmännyt kertaakaan, taitaa se olla hieman yleisempi 88-92 crx:issä, tosin niistäkin kone menee suoraan civicciin mutta crx:äst kone civicciin niin siinä en nää järkeä ku onhan tuo crx kalliimpi ja hienompi mut civic on vaa nii cool :)
Tuota 1.6 litrainen 16 venttiilinen n. 130 hepoinen DOHC konehan on yleinen CRX:issä, eikä kovinkaan harvinainen. V-TEC konehan on juuri se 150 hevosvoimainen, ja huomattavasti kalliimpi ja ei niin yleinen.
Tuon ensiksi mainitun vaihtaminen ei pitäisi olla ongelma moottorin puolesta mitenkään, ainoastaan muut auton osat pitäisi vaihtaa vastaamaan mallia jota pidetään vertailukohteena. Sitä en osaa sanoa mitä kaikkea pitäisi moottorin mukana vaihtaa, mutta ei tuo mahdoton homma ole. - metallikukko
Jonttuh kirjoitti:
juu tosiaan levyt pitää taakse pistää mikäli dohc koneen jostain löytää, kyllä niitä aina silloin tällöin nettiautossakin on, pitänee olla tarkkan, ja tosiaan kuulin kanssa että konetta löytyis myös v-teccinä mutta semmosiin en kyll ole vielä törmännyt kertaakaan, taitaa se olla hieman yleisempi 88-92 crx:issä, tosin niistäkin kone menee suoraan civicciin mutta crx:äst kone civicciin niin siinä en nää järkeä ku onhan tuo crx kalliimpi ja hienompi mut civic on vaa nii cool :)
noin vanhoiksi autoiksi.
- McMarsmaan
LiQuiD35 kirjoitti:
Tuota 1.6 litrainen 16 venttiilinen n. 130 hepoinen DOHC konehan on yleinen CRX:issä, eikä kovinkaan harvinainen. V-TEC konehan on juuri se 150 hevosvoimainen, ja huomattavasti kalliimpi ja ei niin yleinen.
Tuon ensiksi mainitun vaihtaminen ei pitäisi olla ongelma moottorin puolesta mitenkään, ainoastaan muut auton osat pitäisi vaihtaa vastaamaan mallia jota pidetään vertailukohteena. Sitä en osaa sanoa mitä kaikkea pitäisi moottorin mukana vaihtaa, mutta ei tuo mahdoton homma ole.Vai yleinen? 88-91 CRX:ää tehtiin ainoastaan 1.6DOHC koneella euroopan markkinoille! ( V-TEC tietysti) joten ei se tosiaan ole harvinainen.. ;D
- elina
ei se oo niin vaikeaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621542Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271482Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2211223- 1281115
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3231072Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1561026Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3071018- 77994