Onko kellään kuka tekisi mittojen mukaan targa kaaren lasikuitu tjms. ja minkähänlaisissa hinnoissa mahtaa moinen noin. pyöriä?
kuka tekee suomessa targa kaaria?
27
3810
Vastaukset
- kysyä
lasikuitututöistä tekevistä firmoista. esim, New Fiber Time Nefiti LTD, marino tms. näitä on varmaan ihan ympäri Suomea.
Halvalla tuon voisi saada joltakin "tuunausintoiselta" corollan kiillottajalta joka viimeistelee sitä seitsemättä versiota lasikuituisesta etupuskurista.
En usko että Suomessa on yhtään yritystä kuka olisi erityisesti erikoistunut targa-kaarien tekemiseen.- Kalle
Ois jos teettäis sellaisen hillityn ja hienon jollain metalliverstaalla rosterista tai HST.stä.
Ne kauheat korkeat viritykset joita 80-luvulla nähtiin ovat onneksemme poistuneet muodista.
- wagner10
Vene- ja koneasnnus A. Mäkelä Kaarinassa on ihan yes.
- kuitumies
Katso vakuutusyhtiöiden hyväksymät lasikuitukorjaamot. Hinta riippuu koosta ja muodosta mutta alle 1000e ei onnistu. Jotta targasta tulee siisti, niin työtunteja palaa tuhottomasti.
Minä myyn 900 e lasikuitu kaari Bayliner 2455 ...Pienempi uusi on myös veneisii ohjaamon päälle kapeampi ja matalampi .Esim Ballaan sopiva 120 e..p. 0404154398
- kekeilunen
Minulla on lasikuidusta tehty kaari leveys 2m20 cm leveä ja kotkeus 1m20cm hinta 800 e p. 0404154398 keijo iltanen
- Veneilijä14v
Sori vaan keijo mut luulisin että se on jo löytäny targansa tässä 9 vuodessa
- Anonyymi
Veneilijä14v kirjoitti:
Sori vaan keijo mut luulisin että se on jo löytäny targansa tässä 9 vuodessa
30 on saaneet minulta Suomen kaikkiin Bauliner 2455
- KlasFiiber
En tiedä onko löytänyt, mutta ainakaan keijo ei ole saannut omaansa myytyä noin yhdeksässä vuodessa.
Tuohon hintaankin, pitää Keijon targakaaren olla kultarovigilla jäykätty - hirveä hinta, ja jos tuo on se kotitekoisen näköinen töttörö, ei ole hintansa väärtti edes kultarovingilla.
- Anonyymi
FLASK FLIIBERG 😅. Olet väärässä Koko Suomen Taga Kaaret hän on tehnyt
- HyvääJaHuonoa
Teetin kerran targakaaren rosterista. Tekijä laittoi siihen suorat kulmat ja koko värkki heilui sivusuunnassa 10 cm suuntaansa, joka oli paljon. Vika korjattiin laittamalla kulmiin vahvikkeet. Sen jälkeen pelitti hyvin ja miellytti ainakin minun silmää.
Jos teetät, niin pidä huoli, että siitä tulee "holvimainen". RST on muuten ihan oivallinen materiaali. Kuidusta ei tule kevyempää eikä parempaa. Ulkonäkö on tietenkin makuasia- fgfgfgfg33
"parempi" on tietysti myös makuasia ja tulkinnallinen.
Lasikuidun etuna voisi olla helpompi lisävehkeiden kiinnitys (helpompi porata reikä lasikuituun kuin rosteriin).
Lasikuituisen tekee kätevä mies itsekin - toki rosterisenkin, vatii vaan hitsausvehkeitä &-taitoa
Jos keveys on tärkein seikka, niin hiilikuidusta tehty on vahvoilla. Mutta ei ole halpa. - teinitejasäästin
Etenkin ton lasikuidun kohdalla siitä tulee sitten sellanen itsetehdyn näkönen, eli poikkeuksetta järkyttävä hökötys.
- JokaisessaOnHyvää
fgfgfgfg33 kirjoitti:
"parempi" on tietysti myös makuasia ja tulkinnallinen.
Lasikuidun etuna voisi olla helpompi lisävehkeiden kiinnitys (helpompi porata reikä lasikuituun kuin rosteriin).
Lasikuituisen tekee kätevä mies itsekin - toki rosterisenkin, vatii vaan hitsausvehkeitä &-taitoa
Jos keveys on tärkein seikka, niin hiilikuidusta tehty on vahvoilla. Mutta ei ole halpa.Laikuitu on materiaalina hyvä, muttei erinoaminen targakaareen. Käytännössä kaari olisi levyrakenne, joka on päällystetty lujitemuovilla. Siihen voi kiinnittää härpäkkeitä, mutta se vaatii, että kiinnityskohta on vahvistettu. Vahvistaminen puolestaan tekee rakenteesta painavan.
En usko, että lujitemuovista saa ilman muottia kevyempää kuin teräksestä. Muotin kanssa sen hinta tulee huomattavasti kalliimmaksi, vaikka olisikin kertamuotti.
Hiilikuitu olisi muuten oivallinen, mutta jos halutaan keveyttä, niin jonkun pitäisi laskea paljonko mihinkin kahtaan tarvitaan. Jos vain tehdään sama kuin lujitemuivista, mutta ohuempi, menee rahat hukkaan.
Teräksisestä saa helposti jäykän ja melko kevyen, mutta ulkonäkö voi tökkia.
Lujitemuovista tulee helposti painavampi, mutta se on halpa, jos osaa tehdä itse. Rumaksikin sen saa.
Hiilikuitu on kallis ja vaatii paljon osaamista, jos haluaa saada hyödyn materiaalin ominaisuuksista. Lasikuidusta saa juuri niin hienon näköistä kuin haluaa. Ensin tehdään lestejä eri kaaren osista, vaikkapa puusta. Niitä työstetään niin kauan, että on hyvä. Sitten niistä lesteistä otetaan muotit. Muotteihin valmistetaan sitten ne varsinaiset kaaren osat. Nehän ovat silloin onttoja sisältä. Ja tietysti voi laminoida sisään tarvittaessa myös divinycelliä, sillä saa kevyen mutta vahvan rakenteen sinne mihin tarvitaan jäykkyyttä.
Toki voi valmistaa one-off muottejakin, mutta niistä on hiukan hankala nähdä valmista lopputulosta, kun ovat "negatiiveja". Eikä nurkkien viimeistely ole ihan niin helppoa kuin puisiin lesteihin, joiden ulkokulmat voi jyrsiä siististi.
- vaasassa
Botnia Marin
- Putkare
Harmaasta PVC viemäriputkesta rakentaa veneeseen näppärästi targakaaren kun ostaa yhden suoran pätkän ja pari ysikympin mutkaa ja kulmaraudoilla kiinni. Siinä on johtokanaalikin valmiina. Eikä maksa paljoa.
- reipan
ja kun laitta just harmaasta putkesta niin ei aurinkokaan heijastele ikävästi.
- Jurpo
Joo, ja sieltä voi hoitaa samalla myös septityhjennyksen mereen.
Minä ainakin teen ja minulla on bayliner 2455 kaari autotalliss ..Myös bellalle sopiva kaari
- keke1811
minulla on p 0404154398
- Tötterströmm
Keke voi olla kovakin lasikuitumies mutta myyntimieheksi hänestä ei tosiaan ole.
- KukkiaJaKakkua
Aloittajan vene sai kaaren 10 vuotta sitten.
- KEKE.KEKE
Minulla on kahta koa
Minulla on kahta kokoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579