Vaimo ei anna käyttää tonttulakkia jouluna!!
Sanoo että vain työläiset käyttävät tonttulakkia ei fiksut ihmiset. Komentteja? Myös lasten tonttulakkien käyttö on moukkamaista, eikä hienoa. Haloo!
Vaimo ei anna käyttää tonttulakkia jouluna
9
815
Vastaukset
- kukkuluuruuu
Kyllä mä ainaskin käytän tonttulakkia :d jopa töissä kun aattona menen se on minusta ihanan jouluista. pipo päähän vaan ityelle ja lapsille kyllä sitä jouluna voi olla "moukka" jos asian nopin haluaa ilmaista. Minusta se on jouluista ja iloista piristävää :d tuötkin luistaa mukavammin :D
- pihavaris'
Jotkut tv-juontajat, kaupan kassat ja muut joulusta hölmöytyneet pitävät tonttulakkia. Mikä asiallinen yhteys tonttulakilla on Jeesuksen syntymään?
- Enkuli83
pihavaris' kirjoitti:
Jotkut tv-juontajat, kaupan kassat ja muut joulusta hölmöytyneet pitävät tonttulakkia. Mikä asiallinen yhteys tonttulakilla on Jeesuksen syntymään?
Ensinnäkään, Jeesus ei ole syntynyt jouluaattona!
Ja jos kerran vihaat joulua noin paljon, miksi pyörit näillä palstoilla?? - pihavaris'
Enkuli83 kirjoitti:
Ensinnäkään, Jeesus ei ole syntynyt jouluaattona!
Ja jos kerran vihaat joulua noin paljon, miksi pyörit näillä palstoilla??väittänytkään syntyneen jouluaattona, vaan olen sanonut että syksyllä.
"Pyörin" näillä palstoilla osittain siksi kun et pysty sitä kieltämään! Kaikilla palstoilla saa olla myös erimieltä, varsinkin tosiasioihin perustuen. On täällä muutkin sanoneet että ei tarvitse olla myötäilijä! - jouluhyppeli
pihavaris' kirjoitti:
Mitä tekemistä joululla on jeesuksen kanssa voisi kysyä sinulta? Joulu on valon juhla, uuden valon aika luonnon juhla, sinne tontut kuuluvat hyvinkin.
Kristotyt vaan ovat omineet juhlan jotta saivat väkisin kitkettyä pakana perinteitä ihmisiltä pois ja juhlimiaan sitä muka omana juhlanaan.
Itse käytän tonttulakkia ja tänävuonna ostin myös koiralleni oman, ja aattona olemme tosiaan nuo lakit päässä.
Menemme jopa joulurauhanjulistukseen lakit päässä.
Itse sain tuon idean päähäni miksen myös minä voisi pitää.
Naapurissani asuu oikein ihana ja fiksu vanha rouva, hän pitää todella tonttulakkia ulkona ollessa päässään koko joulukuun.
( piti olla kirjoittamatta koko sivuun, koska sivulla todella paljon joulun vihaajia)- ???
Vai lepakko? Eihän nyt äijiä perkele tonttulakki kiinnosta kuin firman pikkujouluissa.. Mikä sua vaivaa?
- punavaate
jo on tiukka pipo tuo sun eukkos taidat olla pahasti töppösen alla ei muuta kuin rohkeasti pipo piähän vua
- d**
Monet joulun perinteet pohjautuvat muinaisten roomalaisten saturnaliajuhlaan. Niin myös tonttulakki. Saturnaliaan kuului myös, että luokkaerot unohdettiin juhlan ajaksi, joten kyllä tonttulakki sopii päähän niin työläisille kuin herroillekin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501799
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121661Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va301252Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931171- 921131
- 741021
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351961- 62849
- 49811
- 50806