http://www.kaspersky.com/viruswatchlite?hour_offset=-1 Tämä kaspersky vaikuttaa hyvältä ja kaverini kehui sitä. F-Securesta olen taas kuullut niin hyvää kuin pahaakin. Ainoa, mitä siitä tiedän, on se, että kun se oli jossain ostamassani koneessa, kone tuli veljen käytön jälkeen täyteen viruksia ja piti ladata toinen antivirus ohjelma poistamaan viruksia.
Kumpi kannattaa siis ostaa, fsecure vaiko kaspersky? Hinta/valmistusmaa ei ole kriteeri.
Kaspersky vaiko F-Secure?
16
1072
Vastaukset
- minäolenminä
f-secure toiminut moitteettomasti jo 6 vuotta
- höpö...
Kaspersky on paras virustutka.Täällä on palstat täynnä F-Securen käyttäjiä joilla on ongelmia.
- Kassu.
No jos vain noista kahdesta pitää valita niin ehdottomasti aito Kaspersky. Paljon kevyempi, nopeampi ja varmatoimisempi kuin F-Secure. F-Securehan on kaiken lisäksi ns. Kaspersky-klooni.
- toiminut
5 vuotta moitteetta.Ei ainakaan huonompi kun toi toinen,jos "klooni" näköjään..
- Joo..
Pitää valita niin se olisi Norton...
- testivoittaja
Lukekaapa F-securen (ja muiden) kannattajat tämä testi!
http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5
itselläni oli tätä testiä ennen f-secure 3-4 vuotta, mutta huomasin, että on näköjään muitakin torjuntaohjelmia.
Siihen tuloksekseen tulin että F-secure on todella raskas (montako lie prosessia yhtäaikaa käytössä)!
Itselläni käytössä nykyjään Bitdefender Pro9.. joka on mielestäni todella hyvä.!
Mielipiteitä on monia, kuten testejä, ja testattavista parhaitakin on monia!!- saamallepadda
Nuo testitulokset ovat vaihdelleet aika paljon, kun vaihdetaan viruspakettia. F-secure on liikuskellut keskitason paikkeilla. Ainoastaan Kaspersky on pysynyt ykkösenä joka kerta, kun olen tuloksia seurannut.
- minä vain
Minulla on ollut Secure nyt 6 vuotta eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Pojan koneessa oli Norman, mutta otettiin sen tilalle myös Secure, ja nyt kun hommasi uuden koneen, minkä mukana tuli kolmen vuoden Normanin maksuton päivitys, niin silti pysytään Securessa. poikakaan ei huolinut Normania edes ilmaiseksi.
Tämä on minun kokemukseni. Muunlaisiakin varmaan on. Minä olen Securen kannattaja. ei varmaan ole ohjelmaa, mistä ei olisi käyttäjiä puolesta ja vastaan.
Kannattaa kokeilla vaikka kumpaakin vuosi ja päättää sitten kumman pitää. tai useimpaan saa varmaan sen 30 vrk:n maksuttoman version. Sen jälkeen varmaan saa tuntumaa kannattaako ostaa jatkoa.- huomaamaton x
Haluaisin vielä sanoa tuosta f-securen luotettavuudesta.
Noh. Kyllähän se hyvin toimi ohjelmallisesti, mutta se päästi ns. "huomaamattomia" haittaohjelmia lävitse aika runsaanlaisesti.
Kone hidastuu ajan myötä ja peruskäyttäjä laittaa ongelmat tietokoneen vanhenemisen piikkiin ja muisti "loppuu".
Säännöllinen puhdistaminen tietenkin pitää koneen puhtaana, mutta sitten täytyy f-securen käyttäjien turvautua muiden valmistajien ohjelmiin.
- Käytä ilmaista
AVG tai AntiVir.
- fdsfsd
Juu. AntiVir tosiaan :=O Sietää kokeilla...
sitten kun lattaa ilmaisen virustorjunnan, pitää olla lisäksi palomuuri erikseen, erikseen roskapostin suodatin ja erikseen neljäntenä hattaohjelman suodatin.
Sitä sitten vaan hallinnoimaan neljää eri ohjelmaa erikseen. kun pääsisi yhdellä, mitä ei tarvitse jatkuvasti valvoa.
Mutta jos ei ole koneen kanssa muuta tekemistä, niin siittä vaan, kyllä noillakin ohjelmilla saa sen päivänsä täyttymään.
Ja tuosta kun joku sanoi koneen hidastumisesta jne... Mulla on ollut tää sama kone nyt yli kuusi vuotta, sen minkä Securekin, vielä en ole ainakaan huomannut mitään hidastumista. Sitä odotellessa....
Mutta ne jotka eivät mitään tiedä, tuntuvat "tietävän" kaikista enemmän. Paasaa syvällä rintaäänellä jotain asiaa vastaan, vaikka ei ole käyttökokemusta.
Minä puhun sitten vasta kun on omia kokemuksia.
Antiviruksesta on. ja Normanista. En tykännyt. Joku taas voi tykätäkin, en sitä sano.
Secure on vaan mun mielestä kaikkein paras.
Niin poikakin ensin oli kiven kovaan vastaan, että ei hän halua sitä, kun oli kuullut että se oli raskas ja epäluotettava ja mitä kaikkee.
Nyt ei muuta huolikaan, vaikka ilmaiseksi saisi nytkin kolmen vuoden päivityksen Normanin virusturvaan (tuli uuden koneen myötä hänelle). Antaa sen pois ja laitettiin uuteenkin koneeseen Secure. - näin:
fdsfsd kirjoitti:
Juu. AntiVir tosiaan :=O Sietää kokeilla...
sitten kun lattaa ilmaisen virustorjunnan, pitää olla lisäksi palomuuri erikseen, erikseen roskapostin suodatin ja erikseen neljäntenä hattaohjelman suodatin.
Sitä sitten vaan hallinnoimaan neljää eri ohjelmaa erikseen. kun pääsisi yhdellä, mitä ei tarvitse jatkuvasti valvoa.
Mutta jos ei ole koneen kanssa muuta tekemistä, niin siittä vaan, kyllä noillakin ohjelmilla saa sen päivänsä täyttymään.
Ja tuosta kun joku sanoi koneen hidastumisesta jne... Mulla on ollut tää sama kone nyt yli kuusi vuotta, sen minkä Securekin, vielä en ole ainakaan huomannut mitään hidastumista. Sitä odotellessa....
Mutta ne jotka eivät mitään tiedä, tuntuvat "tietävän" kaikista enemmän. Paasaa syvällä rintaäänellä jotain asiaa vastaan, vaikka ei ole käyttökokemusta.
Minä puhun sitten vasta kun on omia kokemuksia.
Antiviruksesta on. ja Normanista. En tykännyt. Joku taas voi tykätäkin, en sitä sano.
Secure on vaan mun mielestä kaikkein paras.
Niin poikakin ensin oli kiven kovaan vastaan, että ei hän halua sitä, kun oli kuullut että se oli raskas ja epäluotettava ja mitä kaikkee.
Nyt ei muuta huolikaan, vaikka ilmaiseksi saisi nytkin kolmen vuoden päivityksen Normanin virusturvaan (tuli uuden koneen myötä hänelle). Antaa sen pois ja laitettiin uuteenkin koneeseen Secure.Palomuuri ja virustorjuntasoftat erikseen, tottakai. Yhdistetyt härpäkkeet ovat suht raskaita vempeleitä. Jos puhun omasta kokemuksesta, niin voin sanoa, että mitään noista ei oikeasti tarvitse asentaa. Riittää, että käyttää Linuxia, mutta lienee liian vaikea kuvitella tietokonetta ilman virusten ja örkkien metsästystä? Mutta jos ei ole muuta tekemistä, niin siitä vaan, kyllä tuollaisella pelleilyllä saa sen päivänsä täyttymään.
- kumpaakaan
vaan pistäisin ZoneAlarmin ja AntiVirin tai vaihtoehtoisesti AVG:n. Se tuntuu olevan aika eto ohjelmanpätkä. Nuohan saa ilmaiseksi. Omassa koneessa en edes pysty käyttämään FSecurea kun se on niin auttamattoman hidas ja haluan että kaikki filet tsekataan aina.
- fdfds
Onko tullut mieleen, että tuo ei ole välttämättä ohjelman vika. se voi olla jotain syytä siinä koneessakin. Eipä se tehottomaan koneeseen olekaan tarkoitettu.
- mutta yleensä
fdfds kirjoitti:
Onko tullut mieleen, että tuo ei ole välttämättä ohjelman vika. se voi olla jotain syytä siinä koneessakin. Eipä se tehottomaan koneeseen olekaan tarkoitettu.
ihmisillä on yli vuoden vanhoja koneita, viimeisen tutkimuksen mukaan yli 95%, ja Fsecure on niin auttamattoman hidas ja koneesta tehoja vievä oli kuinka suomalainen tahansa. Tunnen pari tyyppiä ko firmasta ja ovat tosi päteviä mutta lopputulos vaan on se mikä on.
Pari ilmaisohjelmanpätkää, AntiVir ja AVG, löytävät nopeammin samat virukset eivätkä hidasta konetta siten että sen huomaisi. Itseäni harmitti etenkin multitaskeja suoritettaessa tuo hidasteleminen ja valtava prossutehon vieminen vaikka käytänkin vain Intelin prossuja.
Ehkä Fsecure on sopiva noihin 5% koneista. - juu...
mutta yleensä kirjoitti:
ihmisillä on yli vuoden vanhoja koneita, viimeisen tutkimuksen mukaan yli 95%, ja Fsecure on niin auttamattoman hidas ja koneesta tehoja vievä oli kuinka suomalainen tahansa. Tunnen pari tyyppiä ko firmasta ja ovat tosi päteviä mutta lopputulos vaan on se mikä on.
Pari ilmaisohjelmanpätkää, AntiVir ja AVG, löytävät nopeammin samat virukset eivätkä hidasta konetta siten että sen huomaisi. Itseäni harmitti etenkin multitaskeja suoritettaessa tuo hidasteleminen ja valtava prossutehon vieminen vaikka käytänkin vain Intelin prossuja.
Ehkä Fsecure on sopiva noihin 5% koneista.Kasperskyn sukulaisella,Active Virus Shieldillä pärjää vallan mainiosti.Zone Alarm kaveriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83393395Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1771530Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181359Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään581336Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14965- 61962
- 90907
- 20844