PROZAC aiheuttaa väkivaltaa USA:ssa

Anti-braxs

17

4359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jlouu

      Prozac... joka tunnetaan Suomessa nimillä Fontex

      • tunnetaan

        tällä hetkellä mm. kauppanimillä Seronil, Seromex, Fluxantin jne., vaikuttava aine on FLUOXETIN.
        Fontexia EI enää ole markkinoilla maassamme.


      • karanpola
        tunnetaan kirjoitti:

        tällä hetkellä mm. kauppanimillä Seronil, Seromex, Fluxantin jne., vaikuttava aine on FLUOXETIN.
        Fontexia EI enää ole markkinoilla maassamme.

        Tiedätkö minkätakia Fontexia ei enää myydä suomessa?
        Asia kiinnostaa kun olen vuosia sitten käyttänyt tätä lääkettä runsaan vuoden. Se auttoi sillä kertaa vaivoihini. (eikä tehnyt mieli tappaa ketään, enkä muutenkaan agressiivinen ollut)
        Onko siinä lääkkeessä ehkä jotain ihmiselle vaarallista ainetta?
        Olisin kovin kiitollinen vastauksesta!


      • käynyt palstalla..
        karanpola kirjoitti:

        Tiedätkö minkätakia Fontexia ei enää myydä suomessa?
        Asia kiinnostaa kun olen vuosia sitten käyttänyt tätä lääkettä runsaan vuoden. Se auttoi sillä kertaa vaivoihini. (eikä tehnyt mieli tappaa ketään, enkä muutenkaan agressiivinen ollut)
        Onko siinä lääkkeessä ehkä jotain ihmiselle vaarallista ainetta?
        Olisin kovin kiitollinen vastauksesta!

        Kun lääkkeelle tulee paljonkin rinnakkaisvalmisteita, niin kilpailuhan siinä kärsii, ja Fontexia valmistava lääketehdas katsoi parhaimmaksi lopettaa lääkkeen valmistuksen, sillä esim. Seromex ja Seronil, siis AIVAN sama lääke, eri valmistaja, eri kauppanimi, ovat jo pitkään olleet puoli-ilmaisia, voit tarkistaa asian vaikka Yliopiston Apteekin nettisivuilta.
        Kyseisen lääketehtaan ei enää kannattanut valmistaa Fontexia (bisnestähän tuo lääketehtailukin on).
        Minäkin käytin aikoinani, vuosia sittemn Fontexia, saaden siitä avun, nyttemmin käytän Seronilia, blumimiaan ja GAD:n, ihan hyvällä menestyksellä, annoksella 80 mg/vrk, syömish. annos on aina korkea, sillä vasta saadaan terapeuttinen hoitovaste.

        Ei siinä Fontexissa ollut mitään ihmiselle vaarallista ainetta, samaa fluoxetinia siitä oli kuin esim. Seronilissa, vain sidosaine/apuaine (jolla lääke "pysyy kasassa"), poikkesi.

        Onhan paljon lääkkeitä, usein alkuperäisiä, joiden valmistus on lopetettu gen.sub. myötä.


    • esillä näissä

      sensaatiohakuisissa kirjoituksissa, onhan se myydyin SSRI-lääke siellä!

      • wwxxx

        "Sensaatiohakuisissa kirjoituksissa?"

        Nuohan ovat lähes järjestään ko. SSRI-lääkkeiden käyttäjiä.

        Tottkai on sensaatio että syy koulumurhiin on paljastunut!


    • MONTA PUOLTA

      Kiitos, ihan hyvä oli lukea tuo alkuperäisen osoittama jenkkiläinen teksti. Summittaisesti sitä lueskelin ja myös videon katsoin, tosin viedon puhe niin sukkelaa, että eipä siitä tarkkaa tietoa saanut. Mä nyt en ihan niele tätä tosiasiana. Siis mistä sen tietää, etteikö näiden ihmisten varsinainen, se alkuperäinen sairaus olisi saanut tuollaisen kohtauksen aikaiseksi, ns. säilötty elämä ja toivottomuuden tuska yksinään riittävät. Säilötyllä tarkoitan tässä nyt mm. että potilas on saanut lääkitystä, mitä vain lääkitystä, mutta synnyt syvät ovat jääneet pohtimatta, tosi paneutuminen ihmiseen tekemättä, lämpö-turva-rakkaus on jäänyt puuttumaan ja sillei. Lisäksi ihan oikeasti, ei ole helppoa olla nuori tänä aikana. Myös tämä kaikki yksinään riittää. Siis häiriintynyt persoona, niinkuin meillä monella, niin miten siitä voi noin vain sanoa, että just lääke teetti sitä ja tätä. En ihan usko, mietin kyllä asiaa. Itse olen käyttänyt fluoksetiinia jo 8 vuotta. Olen mielestäni saanut ratkaisevasti apua ja potkua siitä esimerkiksi aiempaan työelämässä pärjäämiseeni. Ei minusta se 'potku' aggressiolta ole tuntunut ja vaikuttanut, parempana itsetuntona kyllä sikäli, että tekee olon ehkä vähän suurpiirteisemmäksi eli vähemmän herkäksi, semmoinenkin auttaa paremmin jaksamaan.

      No enpä tiedä, mitä sanoa lopullisesti asiasta... Vaikea minun on uskoa, että just tuo tietty lääke tai että yleensä SSRI-lääkkeet teettäisivät tätä. Yhdyn siihen, mitä tuossa aiemmin oli... että käyttö vain niin yleistä. Syvempää tuommoinen tappamiskohtaus tarvii tulla. Kyllä minun kokemukseni mukaan lääkekielteiset ihmiset ovat tosi tosi kauhuissaan mistä tahansa pilleristä, joten nämä jutut voivat todella paisua ja värittyä, väärilläkin tiedoilla ja johtopäätöksillä. Itse olen sitä mieltä, että on hyvä olla lääkkeiden vastaisessa rintamassa myös psyykenlääkkeiden ja vars. SSRI:n suhteen niin kauan, kun itse ei välttämättä tarvitse tällaista, mitä tahansa apua pystyäkseen jotenkin yleensä elämään. Tosi paikan tullen, miten käy lääkityskielteisyydelle. Miten käy potilaalle joka kieltäytyy lääkityksestä, kuten SSRI tai vastaava? Siis miten? Tässä on tosi monta puolta. Mutta, noin yksioikoisesti en usko, että SSRI:tä voidaan "syyttää". Onkos Suomessa tutkittu, onko vastaava lääkitystä meillä murhanhimon saaneilla henkilöillä?? Siis joka päivä joku on tappanut jossakin jonkun. Onko niillä käytössä SSRI tai just fluoksetiini? Entäs se joku "Paulan murhaaja-aviomies", kun ei edes muista, että puukottamalla tappoi vaimonsa. Kiinnostaisi tietää, oliko lääkitystä menossa?!! - Mielenkiintoista. Jatketaan juttua.

      • sama kirjoittaja'

        Edellä olevaan pitkähköön funtsintaani lisäyksenä kirjoitan, että pistinpä Prozac Googleen ja katsokaapa kakki: sitä voi tilailla miten tahansa, kuka tahansa. Näyttää olevan tien kenenkä käsissä ja netistä siis ostettavissa. Jos siis nyt näillä puheena olleilla usa:laisilla nuorilla koulussa (murhaamis)kohtauksen saaneilla olisikin ollut käytössään tämä tai vastaava lääke, niin mistä saatuna tai määrättynä? Liika-annostuksia? Lekurin ohjeita lisäilty tai sekoitettu muita juttuja joukkoon eli kyseessä ilmeisestikin lääkkeiden väärinkäyttö, jos mikäli SSRI't yleensäkään murhanhimot/ampumiset voivat selittää. Kyllä ongelman perussyy syvemmälle onnettomaan persoonaan menee, siis tässä tapauksessa amerikkalaiseen nuoreen!? Siis netistä ostettavissa tämmöisiä lääkkeitä - anna mun kaikki ymmärtää, tässä vielä keski-iässä. Hyvää yötä.


    • Minä jos kuka tiedän!

      SSRI-lääkkeitä käytetään asosiaalisten ja epävakaiden impulsiiviseen väkivaltaisuuteen. Ehkäpä noihin murhaajiin ei aine tehonnut, oli annos pieni taikka kokonaan ottamatta.

      Ei piä puhua mistä ei tiiä!

      Jos todistettavasti ykskin olisi kuollut ei tuota ainetta olisi markkinoilla.
      Esim. Halcion, saa vain 10 kpl pakkauksissa koska joku oli joskus pöhnässä tappanut. Ennen sai iteroidun reseptin 4 kertaa 100 kpl.

      • aattelen minäkin

        eli tuo yöllä kirjoitellut fluoksetiinari ! Noilla nuorilla lääkitystä ja, huom!, hoitoa liian vähän tai lääkitys ja/tai asiallinen, syvälle luotaava potilaan ja perhesuhteidensa hoito kokonaan tekemättä, tai kyseinen nuori ottanut muita, ei-sopivia aineita samanaikaisesti eli seko-seko-coctail. Jo huumeetkin selittävät niin tosi paljon kaikkea, jopa täällä omassa lintukodossamme. Se videolla haastateltu poika ja hänen isänsä ei kyllä riitä yhtään mihinkään todisteeksi tästä "uutisesta". Isä ja poika ehkäpä vähän eri aaltopituudellakin, poika ihan kapselissa. Rauhaa ja hyvää jatko tuollekin pojalle, jotta se elämä joskus järjestyy, aikaa on vielä.

        Kun ei todisteita ja tarkkaa tietoa ole, niin miksi räväyttää tämmöiset uutiset, niistähän potilaat vaan säikähtävät entisestään - jolleivat jaksa olla yhtä järkevässä tilassa kuin nyt me tässä kantaa ottavat :-) !!?? Minäkin vuosia fluoksetiinia avukseni 1 kpl päivässä ottamaan joutunut, jos olisin oikein huonossa kunnossa, olisin yöllä seinille hyppinyt ja alkanut jo itseänikin pelkäämään luettuani keskellä yötä jotain noin kauheaa, että kyseinen lääke ampumaan pistää!, huh!, onneks ei oo pyssyäkään. Huumori joskus auttaa. Onneksi on laajasti järkeä ja tietoa - enemmän kuin lääke-vasta-liikkeellä.

        Hei vain kaikille! Jaksellaan, selektiivisellä serotoniinin takaisinoton estäjällä, tai, ilman. Etsitään paras mahdollinen tapa jaksamiseen, jooko. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Etsitään ja kysellään, sillai saa apua ja viisautta, ja viimeistään Ylhäältä, viisautta ja turvaa! Heippal


    • Vanha mies

      Minä olen aina ollut rauhallinen ihminen äitini ja sukulaisteni mukaan ja myös omasta mielestäni. Poliisin kirjoihin ja kansiin en ole ikinä joutunut. En ole ikinä saanut edes sakkoja. Pysäköintivirhemaksun olen saanut kahdesti. Siinä pahat tekoni.

      Parivuotta sitten sain Efexor depot 75mg reseptin ahtistus, masennus ja keskittymisongelmiin. Ensimmäisen kahden viikon aikana lääke teki minusta niin aggressiivisen ,että minun oli pakko poistua junanvaunusta, koska muutoin olisin hakannut erään matkustajan. Siinä vaiheessä kun poistuin asemalle raivo oli jo siinä pisteessä, että näin vain punaista ja vapisin raivon puuskan vallassa. Muutoinkin kykenin vain juuri ja juuri hallitsemaan lääkkeen aiheuttamia raivokohtauksia.

      En koskaan raportoinut tätä eteenpäin lääkärille, koska oletin, että syy olisi pistetty siihen, että olen hullu, mutta jos olen hullu niin miksi en koskaan saanut vastaavia olotiloja niiden 30 vuoden aikana jolloin elin lääkkettömästi???

      • Vanha mies

        Lisätään vielä, että mitään syytä tähän raivostumiseen ei ollut en osaa sitä itsekään selittää muuta kuin sillä, että olin aloittanut Efexor depot 75mg lääkkeen noin kaksiviikkoa aikaisemmin.

        Minä ainakin uskon, että aivan puppua nämä FOX news raportoimat tapahtumat eivät voi olla.


      • tiedossa jo kauan
        Vanha mies kirjoitti:

        Lisätään vielä, että mitään syytä tähän raivostumiseen ei ollut en osaa sitä itsekään selittää muuta kuin sillä, että olin aloittanut Efexor depot 75mg lääkkeen noin kaksiviikkoa aikaisemmin.

        Minä ainakin uskon, että aivan puppua nämä FOX news raportoimat tapahtumat eivät voi olla.

        mutta Suomessa näistä ei koskaan puhuta. USA:ssa on todistettu oikeudessa useassa tapauksessa SSRI-lääkkeiden aiheuttaneen psykoosin, jonka vallassa on sitten murhattu perheenjäseniä ja lopuksi otettu oma henki. Lääketehtaat ovat sopineet näitä juttuja rahalla suojellakseen lääkkeiden markkinaosuuksia.

        Prozacin valmistaja salasi myyntiölupaa hakiessaan lääkkeen aiheuttavan yli 5% käyttäjistä psykoottista depressiota.

        Olisi mielenkiintoista tietää moniko Suomessa perheenjäseniään murhannut isä/äiti on tehnyt tekonsa näiden myrkkyjen takia.


      • Vanha mies
        tiedossa jo kauan kirjoitti:

        mutta Suomessa näistä ei koskaan puhuta. USA:ssa on todistettu oikeudessa useassa tapauksessa SSRI-lääkkeiden aiheuttaneen psykoosin, jonka vallassa on sitten murhattu perheenjäseniä ja lopuksi otettu oma henki. Lääketehtaat ovat sopineet näitä juttuja rahalla suojellakseen lääkkeiden markkinaosuuksia.

        Prozacin valmistaja salasi myyntiölupaa hakiessaan lääkkeen aiheuttavan yli 5% käyttäjistä psykoottista depressiota.

        Olisi mielenkiintoista tietää moniko Suomessa perheenjäseniään murhannut isä/äiti on tehnyt tekonsa näiden myrkkyjen takia.

        Varmaan näihin harvinaisempiin sivuoireisiin nämä sivuvaikutukseni kuuluvat, mutta kuka olisi ottanut vastuun jos oikeasti olisin satuttanut itseäni tai toista ihmistä, lääkärin määräämän lääkkeen höyryissä? En tiedä mikä kokemukset aiheuttivat, mutta ne kuuluvat elämäni kauheimpiin kauhukokemuksiin mitä olen ikinä kokenut.

        Olisiko minut tavallisen pienipalkkaisen duunarin, joka on jo osittain leimattu hulluksi eli masentuneeksi ja ahdistuneeksi sana painanut lääkäreiden ja kalliilla lääketehtaiden rahalla ostettujen asiantuntijoiden sanaa vastaan? Ei todellakaan olisi. Jos jotakin olisi käynyt kyllä minut olisi lukittu vankilaan tai pakkohoitoon nöyryytetty ja mustamaalattu. Lääkärit ja asiantuntijat olisivat jatkaneet virassaan ja lääketehtaat bisneksessään.


      • todennäköisesti käynyt,
        Vanha mies kirjoitti:

        Varmaan näihin harvinaisempiin sivuoireisiin nämä sivuvaikutukseni kuuluvat, mutta kuka olisi ottanut vastuun jos oikeasti olisin satuttanut itseäni tai toista ihmistä, lääkärin määräämän lääkkeen höyryissä? En tiedä mikä kokemukset aiheuttivat, mutta ne kuuluvat elämäni kauheimpiin kauhukokemuksiin mitä olen ikinä kokenut.

        Olisiko minut tavallisen pienipalkkaisen duunarin, joka on jo osittain leimattu hulluksi eli masentuneeksi ja ahdistuneeksi sana painanut lääkäreiden ja kalliilla lääketehtaiden rahalla ostettujen asiantuntijoiden sanaa vastaan? Ei todellakaan olisi. Jos jotakin olisi käynyt kyllä minut olisi lukittu vankilaan tai pakkohoitoon nöyryytetty ja mustamaalattu. Lääkärit ja asiantuntijat olisivat jatkaneet virassaan ja lääketehtaat bisneksessään.

        vankilaan olisit päätynyt ja kaikki selitykset lääkkeiden aiheuttamasta psykoosista olisi naurettu ulos oikeudessa. Lääketiede ja lääketeollisuus ovat Suomessa sellainen pyhä lehmä jota kellään ei ole oikeutta virallisesti kyseenalaistaa.


      • sinun se lääke

        silloin muinoin oli vaikuttavalta aineeltaan nimeltään venlafaksiinia. Olen havainnut, että täällä palstalla ihmiset paljon kirjoittelevat ja kyselevät just Efexorin eli venlafaksiinin käytöstä, ei niinkään paljon muista; ei samanmoisia kyselyjä ja hämmennyksiä ja sumplimista niin paljon muiden kuin Efexorin kanssa. Minulle tullut käsitys, että sen käyttämisessä jotakin erityistä tarkkuutta oltava. (?) - Siis tarkoitan, että tuo alkuperäinen ja ne ohjatut linkit puhuvat lähinnä fluoksetiinistä ja jonkin verran SSRI-lääkkeistä yleensä. Itselleni Fluoxetin tuttu, mutta koskaan en täällä palstoilla ole huomannut mitään ongelmia ja/tai valituksia sen suhteen, kuten tuon Efexorin. Siis, voiko yleistää, sittenkään!?

        Venlafaksiini


    • Pistää miettimää, pistää

      miettimään ! ? Hmmmmm?! Pakottaa fundeeraamaan. Voi kauhia sentään ! Miten tää nyt on, mistä todisteita, jotta tietäisi tarkkaan? Mitäs minä sitten siitä tiedosta hyödyn? Mitkä ovat vaihtoehdot? Böööö.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe