ajojärjestelijäksi

kuka .

haluaa. olen pistänyt merkille että nykypäivän ajojärjestelijöistä aika monet alkavat olla insinöörejä. tosin nuoria sellaisia. vielä kymmenen vuotta sitten tällainen näky oli harvinaisuus. järjestelijät olivat vanhoja kuskeja. mikähän tähän kehitykseeen on syynä? eikö insseille enää löydy koulutusta vastaavaa työtä?

36

8435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työilmapiiriä

      Mietipä milaisia henkilöstöjohtajia ne ex-kuskit ovat. Aika syvältä sanotaan monen firman olevan. Nyt joku sanoo nuorien insinöörien olevan nollia, muttei työpaikkojen henki ainakaan kuskista nostettujen pomojen avulla parane.

      • kuskista pomo

        kihahtaa monta kertaa nuppiin toi homma,ennen puhuttiin työkavereista, nyt niistä ..tanan kuskeista jotka aina töppää eikä ehdi mihinkään.näitä juttuja on paljon.jos ajat, et o.., eikun järjestele, parempi niin


    • haluaa

      Työnanatajathan noin haluaa. Eivät halua nostaa enää kuskeja pomoiksi.

      • tietotaitoa

        ja koulutusta pitää olla takana.Ex-kuskit,
        yleensä "ruskealla" kielellä,sukulaissuhteella ym päässyt virkaansa.Täysiä öykkäreitä,ja loppu-
        pelissä kalliita miehiä työnantajalle.Alan
        arvostus nousee,kun inssi on mukana.


      • vittumainen työnantaja

        ihan paskapuhetta, parhaat ajojuitsarit ovat entisiä kuskeja jotka ymmärtävät ko. työn päälle!


    • valiteltu

      Yhden ison kuljetusliikkeen johtajat ovat todenneet moneen kertaan ääneen, ettei ex-kuskeilla tahdo olla kykyä asiakaspalveluun ja asialliseen henkilöstöjohtamiseen. Mitä sitten tarkoittavatkaan. Nykyään ei tunnu sielläkään olevan kovassa huudossa kuskien nosto pomoiksi.

    • öykkärit

      Kuskien nostaminen ajojärjestelijöiksi tiedetään ongelmaksi. Ei pahemmin tapahdu kehitystä niiden miesten pääkopassa. Onneksi työnantajatkin alkavat tajuta ongelman työvoimapulan alkaessa iskeä ja v-mäisen asenteen karkottaessa työvoimaa.

    • vihdoinkin

      Onneksi työnanatjatkin ovat tajunneet, ettei autokuskit osaa esimiestehtäviä tai ainakin niille nousee neste päähän.

    • pahempaa

      jos etenee juitsarista vielä ylöspäin... näitäkin ikävä kyllä on

      • -klup-

        Meinaan jos insinööri, jolla on alan pohjakoulutus, tekee hommia ajojärjestelijänä ehkä muitakin hommia ja jatkaa sitten ylöspäin, niin mikäs siinä niin kamalaa on?
        Ei ymmärrä.


      • pöllöilet
        -klup- kirjoitti:

        Meinaan jos insinööri, jolla on alan pohjakoulutus, tekee hommia ajojärjestelijänä ehkä muitakin hommia ja jatkaa sitten ylöspäin, niin mikäs siinä niin kamalaa on?
        Ei ymmärrä.

        Luepa uudelleen. Ketkähän ne laitta nuo työpaikat pilalle? Saattaa olla autokuskeista nousseet pomot, joilla on pissiä päässä.


      • minkähän takia
        pöllöilet kirjoitti:

        Luepa uudelleen. Ketkähän ne laitta nuo työpaikat pilalle? Saattaa olla autokuskeista nousseet pomot, joilla on pissiä päässä.

        ensin autokuskit kiroo täällä kun kaikki henkilöpiili kuskit yleistää et kaikki rahtiveikot on tolloja kun yksi kaksi mokaa ja nyt ne tekee täällä sitä samaa itse eli yleistää......
        ei saa yleistää heti jos on sattunut nuija juitsari.
        itellä on ollut 5 kuskista nostettua juitsaria ja niistä on kaksi ollut oikeita esimiesten esimiehiä eli oikeita mulukkuja ja yksi jolla nousi ens pissa päähän ja nyt ok ja kolme on pysynyt yhtä asiallisina kuin olivat kuskeina.
        mut nekin jotka oli mulukkuja oli sellaisia jo kuskina mut välillä pittää firmassakin tehdä vääriä valintoja.


      • nostaa
        minkähän takia kirjoitti:

        ensin autokuskit kiroo täällä kun kaikki henkilöpiili kuskit yleistää et kaikki rahtiveikot on tolloja kun yksi kaksi mokaa ja nyt ne tekee täällä sitä samaa itse eli yleistää......
        ei saa yleistää heti jos on sattunut nuija juitsari.
        itellä on ollut 5 kuskista nostettua juitsaria ja niistä on kaksi ollut oikeita esimiesten esimiehiä eli oikeita mulukkuja ja yksi jolla nousi ens pissa päähän ja nyt ok ja kolme on pysynyt yhtä asiallisina kuin olivat kuskeina.
        mut nekin jotka oli mulukkuja oli sellaisia jo kuskina mut välillä pittää firmassakin tehdä vääriä valintoja.

        Oikeastaan on hyvä suuntaus, että autokuskeja ei enää päästetä ajojärjestelijöiksi. Noita mulkvisteja suomesta löytyy.


      • tavannut
        nostaa kirjoitti:

        Oikeastaan on hyvä suuntaus, että autokuskeja ei enää päästetä ajojärjestelijöiksi. Noita mulkvisteja suomesta löytyy.

        juuri ajojärjestelijäksi sopivia,entisiä kuljettajia/autoilijoita,ovat olleet alalla joten ymmärtävät tietyt asiat,mitä ei koulunpenkillä opita,ei pidä yleistää.


      • yleistää
        tavannut kirjoitti:

        juuri ajojärjestelijäksi sopivia,entisiä kuljettajia/autoilijoita,ovat olleet alalla joten ymmärtävät tietyt asiat,mitä ei koulunpenkillä opita,ei pidä yleistää.

        Autokuskeista nostettuja epäasiallisia ajojärjestelijoita on niin paljon, että asian voi yleistää. Virtsa se nousee nuppiin.


      • nousukkaat
        tavannut kirjoitti:

        juuri ajojärjestelijäksi sopivia,entisiä kuljettajia/autoilijoita,ovat olleet alalla joten ymmärtävät tietyt asiat,mitä ei koulunpenkillä opita,ei pidä yleistää.

        Pääsääntöisesti kuljettajasta pomoksi nousseet ovat tavoiltaan jostain muinaisajasta. Eikä noita ammatissa opittuja asioita voi nostaa esittämälläsi tavalla, koska työ tekijänsä opettaa myös juitsarin hommassa. Mutta tavoiltaan vanhat koirat ovat mitä ovat, eivätkä he uusia oppeja omaksu, joten onneksi alalla aletaan herätä.


      • mielestäni
        nousukkaat kirjoitti:

        Pääsääntöisesti kuljettajasta pomoksi nousseet ovat tavoiltaan jostain muinaisajasta. Eikä noita ammatissa opittuja asioita voi nostaa esittämälläsi tavalla, koska työ tekijänsä opettaa myös juitsarin hommassa. Mutta tavoiltaan vanhat koirat ovat mitä ovat, eivätkä he uusia oppeja omaksu, joten onneksi alalla aletaan herätä.

        kaveri jolla on asioista käytännön kokemus ja on muuten myös ihan fiksu käy hyvin juitsarin hommiin.


      • onneksi
        mielestäni kirjoitti:

        kaveri jolla on asioista käytännön kokemus ja on muuten myös ihan fiksu käy hyvin juitsarin hommiin.

        Ehkä, ehkä ei. Onneksi ainakin isoissa firmoissa kokeilut ovat pikku hiljaa loppumassa ja autokuskien aika on ohi juitsarin hommissa.


      • koulutustaso
        onneksi kirjoitti:

        Ehkä, ehkä ei. Onneksi ainakin isoissa firmoissa kokeilut ovat pikku hiljaa loppumassa ja autokuskien aika on ohi juitsarin hommissa.

        Yleensä asiat menee pieleen autokuskin päästessä pomoksi


      • koulutustaso
        koulutustaso kirjoitti:

        Yleensä asiat menee pieleen autokuskin päästessä pomoksi

        Minusta henkilöstöjohtajalla täytyisi olla jotain asianmukaista koulutusta.


      • riittää
        koulutustaso kirjoitti:

        Minusta henkilöstöjohtajalla täytyisi olla jotain asianmukaista koulutusta.

        Huonoja esimerkkejä on PALJON


      • löydy
        riittää kirjoitti:

        Huonoja esimerkkejä on PALJON

        yhtään hyvää esimerkkiä ???
        itse en ole niin huonoon ajojärjestelijään törmännyt etteikö olisi hommiaan tehnyt kunnolla.
        eikös ajojärjestelijän homma ole katsoa että oikeat tavarat on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.....
        ei kai niiden kanssa tarvi alkaa muuta haasteleen kuin seuraava purku/lastaus paikka ja siinä se


      • hemmo
        löydy kirjoitti:

        yhtään hyvää esimerkkiä ???
        itse en ole niin huonoon ajojärjestelijään törmännyt etteikö olisi hommiaan tehnyt kunnolla.
        eikös ajojärjestelijän homma ole katsoa että oikeat tavarat on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.....
        ei kai niiden kanssa tarvi alkaa muuta haasteleen kuin seuraava purku/lastaus paikka ja siinä se

        Siis kyllä ajojärjestelijän hommiin kuuluu isommissa taloissa henkilöstöjohtaminenkin ja sitä ex-kuskit ei osaa pätkääkään. Aika sikaporukkaa.


      • riittää
        hemmo kirjoitti:

        Siis kyllä ajojärjestelijän hommiin kuuluu isommissa taloissa henkilöstöjohtaminenkin ja sitä ex-kuskit ei osaa pätkääkään. Aika sikaporukkaa.

        Kyllä ne juitsarit tekee henkilöstöjohtamishommia pienemmissäkin talossa.


      • Ihmettelen vAAM
        riittää kirjoitti:

        Kyllä ne juitsarit tekee henkilöstöjohtamishommia pienemmissäkin talossa.

        Ai ihan aitoa henkilöstöjohtamista eikä nakittamista?

        Tuskimpa juitsarit paljoa henkilöstöjohtamista tai nitten pomot yritysjohtamisia on tenttaillut.
        Kouluttamattomia puupäitä suurin osa loppupeleissä.
        Katsokaas siihen että saa fiksun kuvan annettua ei riitä että ostaa Gantin takin ja volvon liisingillä.


      • eihän ajojärjestelijä
        Ihmettelen vAAM kirjoitti:

        Ai ihan aitoa henkilöstöjohtamista eikä nakittamista?

        Tuskimpa juitsarit paljoa henkilöstöjohtamista tai nitten pomot yritysjohtamisia on tenttaillut.
        Kouluttamattomia puupäitä suurin osa loppupeleissä.
        Katsokaas siihen että saa fiksun kuvan annettua ei riitä että ostaa Gantin takin ja volvon liisingillä.

        ole ikinä mikään POMO ole ollut,eiköhän ajojärjestelijä ole se yhdyshenkilö,joka jotain alasta ymmärtää. Näin olen asian käsittänyt ja näin se on ainakin ennen ollut,nykyään on ylikoulutettuja insinöörejä jotka tietenkin haluavat esittää jotain esimiestä kun kyselevät oikeastaan että sopiiko sinulle tällainen keikka tai homma,esittämällä asian määräysluontoisena asiana,no onhan se harmi tietysti ettei alalla niitä insinöörejä oikeastaan tarvita,joten ovat huonopalkkaisia ja ylikoulutettuja juitsarin hommissa,joihin kykenee lähes joka äijä,joka on autohommia tehnyt,ilman insinöörin papereita. Ehkä ajat paranee ja inssit pääsevät parempiin hommiin,johon ovat lukeneet.


      • -klup-
        eihän ajojärjestelijä kirjoitti:

        ole ikinä mikään POMO ole ollut,eiköhän ajojärjestelijä ole se yhdyshenkilö,joka jotain alasta ymmärtää. Näin olen asian käsittänyt ja näin se on ainakin ennen ollut,nykyään on ylikoulutettuja insinöörejä jotka tietenkin haluavat esittää jotain esimiestä kun kyselevät oikeastaan että sopiiko sinulle tällainen keikka tai homma,esittämällä asian määräysluontoisena asiana,no onhan se harmi tietysti ettei alalla niitä insinöörejä oikeastaan tarvita,joten ovat huonopalkkaisia ja ylikoulutettuja juitsarin hommissa,joihin kykenee lähes joka äijä,joka on autohommia tehnyt,ilman insinöörin papereita. Ehkä ajat paranee ja inssit pääsevät parempiin hommiin,johon ovat lukeneet.

        Tätä lukiessa tulee mieleen kysyä, että mitä kuljetusalan insinöörin oikein pitäisi sitten tehdä? Suoraan koulusta johonkin helvetin hienoon hommaan?? Kyllä mä näen ihan normaalina työurana inssille sen, että tekee esim. ajojärkkärin hommia jonkin aikaa, ja jatkaa siitä sitten eteenpäin, jos mahdollisuus on. Ilman tuotakin käytönnön homman tekoa tulee kusipäisiä kuljetuspäälliköitä sun muita, jos suoraan koulunpenkiltä mennään.


      • stycke

        Mieleen tulee YA:n ES, tuleeko sullekin vai joku muu? Mulla on mieheen suht viileä suhde, meillä on sanaton sopimus et me ei olla samassa talossa yhtä aikaa ja jos jossain nähdään niin katseemme eivät todellakaan kohtaa.


      • Pois
        stycke kirjoitti:

        Mieleen tulee YA:n ES, tuleeko sullekin vai joku muu? Mulla on mieheen suht viileä suhde, meillä on sanaton sopimus et me ei olla samassa talossa yhtä aikaa ja jos jossain nähdään niin katseemme eivät todellakaan kohtaa.

        ES ei ole enää VSKK:ssa siellä on nykyään Tuffa ja Tenava.Hommat on muuttunu hieman rauhallisemmiksi,mutta kyllä ES:lläkin oli omat hyvät puolensa.
        Itse tulin ES:n kanssa hyvin juttuun.


    • hienolla nimellä

      oikea nimi ammatissa on lähettäjä tai ajojärjestelijä. Näihin hommiin ei kyllä tarvitse insinööritasoista koulutusta,kaikkea ne keksivät Logistiikka-Insinööri,onhan se tietysti oikea ammatti,mutta Suomi on aika pieni maa,ei noita paljon tarvita kun suurin varasto on pyörien päällä kaikenaikaa,eikä kuskeille edes makseta niin kuin kuuluisi. Autoilijat kilpailevat itsensä, konkurssiin siis henkilökohtaiseen.

      • -klup-

        Eiköhän toi ajojärjestelijän homma oo monelle alan inssille väliaikainen homma, harva siihen eläkeikään asti jää. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin, saa arvokasta käytännön kokemusta.

        Logistiikkapuolen inssien toimiala on kyllä aika laaja, ja hyvin tuntuu porukka työllistyvän, kunhan ei turhaan niuhota että on heti ison herran paikka saatava -tämä ihan kommenttina tohon edellisen viestin loppuosaan.


    • stycke

      Meillä kaikki ajojärjestelijät ovat, ellei pitkäaikaisia entisiä kuskeja, niin ainakin omaavat työkokemusta myös kuljettajana. Ketään heistä en menisi moittimaan, ovat asiallisia kaikin puolin ja tausta näkyy siinä, että monesti kun kysyy missä jokin paikka on, tulee vastaus kuin apteekin hyllyltä. Ei luntata viamichelinistä eikä muistakaan kartoista.

    • ajojärjestelijä

      olen tuossa hetken aikaa toiminut kyseisessä hommassa kusipäänä mulkkuna osaamattomana ja mitä vielä tuossa kehuttiin niitä jotka on ns nostettu kuskista tuohon hommaan.
      kiva kuulla mitä mieltä ollaan niin ei tarvi miettiä sit mitä kuljettajat ajattelevat.
      ihme homma silti et jokainen kuljettaja joka kerta vastaa puhelimeen ja puhellaan melkein minimissään 5min per puhelu kaikkea muutakin kuin pelkkää työasiaa ja siinä voisi luulla et tullaan hyvin toimeen =)))
      ei vaan meitä on moneen junaan niin järjestelijöitä kuin kuskejakin.
      en sitä sano etteikö toisilla nousisi kusi päähän heti kun annetaan ns valtaa mut ei me kaikki olla sellaisia.......

      • -klup-

        Kyllä kusi nousee päähän niin koulutetulla kuin kouluttamattomalla, jos on noustakseen. Molempia on nähty, ja molemmissa on loistavia tyyppejä ja sitten ...tuota...vähemmän loistavia.


      • pukee

        Kummoset on vaatteet sulla ajojärjestelijä, haalari tai liivi päällä vai kauluspaita ja kravaatti?


      • Zero
        pukee kirjoitti:

        Kummoset on vaatteet sulla ajojärjestelijä, haalari tai liivi päällä vai kauluspaita ja kravaatti?

        Maiharit, reisitaskuhousut, niittivyö ja synkkä paita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe