Miten vaarallista on käyttää päivälinssejä yli 12h päässä? Joskus minulla menee ilta pitkäksi, ja piilarit saattavat olla jopa 16h yhtä soittoa silmissä.
Käytän piilareita yleensä 1-2 viikossa. Sattumoisin juuri yleensä peräkkäisinä päivinä.
Voinko itse huomata silmissä miten rasittuneet ne ovat? Näkyykö jotain merkkejä hapen puutteesta?
päivälinssit päässä yli 12h
4
978
Vastaukset
- joskus kaksi
päivää putkeenkin. Eli ryyppyreissun jälkeen unohtu silmiin ja aamulla ei sitten jaksanu ottaa pois. Silmät oli hieman arat mutta eipä siitä mitään muuta ole seurannut.
Riippuu myös piilareista. Omani sopii mulle erittäin hyvin ja pidän niitä päivittäin.- kostuttaa
silmät ja ne piilolinssit ennen kuin poistatte silmistä. Ei kannata kuivia linssejä repiä silmistä irti.
- taula
Minun linssejäni voi pitää n. 20 % valveillaoloajasta. Muuten silmään voi alkaa kehittyä "haamusuonia" tai jotain vastaavaa, en muista. Jos niitä alkaa kehittyä silmiin, on piilarien käyttö lopetettava. Kannattaa tutkiuttaa silmät säännöllisesti, ei ole kiva juttu, jos pitääkin lopettaa piilarien käyttö kokonaan loppuiäksi.
Saattaa kyllä olla ihan linssikohtaista, kysy joltain asiantuntijalta näistä jutuista.- taula
Niin, unohtui vielä sanoa, että nuo mun lasini on siis joka päiväisessä käytössä.
En sitten tiedä tuosta "käyttörajasta", jos käyttää harvemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852