Calcichew?

.Ulla.

Käyttääkö lukijoista täällä kukaan noita Calcichew tabletteja? Ite käytän 500 mg x2. Onko tullut vatsavaivoja ja onko kelleen tullu muista kalkeista? Nuo ovat aiheuttaneet minulle nuo Calcichewit pahasti ilmanmuodostusta ja kramppimaista kipua. Sisältää Aspartaamia, siinäkö syy. Kiitos vastauksistanne!
   
   

7

6773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuullut olen

      Aspartaami voi toisille aiheuttaa vakavia kramppeja. Tiedän tapauksen, jossa vaivaan etsittiin syytä pitkään, potilas leimattiin lopulta mielenterveys ongelmaiseksi ja jä hän söi mieliala lääkkeitä. Sattumalta hän tuli lukeneeksi artikkelin jossa aspartaami oli aiheuttanut voimakkaita oireita joillekin ihmisille. Jätettyään keinomakeutusaineet pois, kramppeja ja kohtauksia ei ole tullut. Kokeile jättää aspartaamipitoiset tuotteet pois noin kuukauden ajaksi ja katso mitä tapahtuu. Löytyisikö sinulle jokin Calcichew:ta vastaava tuota, missä ei olisi aspartaamia?

      • .Ulla.

        Calcichewhän juuri sisältää aspartaamia ja olen etsinyt kauan syytä vatsavaivoilleni, joita on ollut jo puoli vuotta. mistään virallisemmaltakaan taholta en ole vielä saanut noin selkeää vastausta kysymykseeni ja epäilyyni aspartaamista aihettajana vaivoilleni, epäilyt vai ovat kääntyneet sinne suuntaan. kukaan ei siis ole tiennyt oikein paljon mitään asiasta. kysyin lääkkeen valmistajaltakin, ei oikein mitään selvyyttä sieltäkään. Vatsavaivat näistä eivät ehkä kulkeudukaan valmistajalle asti vaikka pitäisi. Syyllinen siis voi olla aspartaami, ei kalkki itsessään. Suurkiitos vastauksestasi!


      • miksi taas
        .Ulla. kirjoitti:

        Calcichewhän juuri sisältää aspartaamia ja olen etsinyt kauan syytä vatsavaivoilleni, joita on ollut jo puoli vuotta. mistään virallisemmaltakaan taholta en ole vielä saanut noin selkeää vastausta kysymykseeni ja epäilyyni aspartaamista aihettajana vaivoilleni, epäilyt vai ovat kääntyneet sinne suuntaan. kukaan ei siis ole tiennyt oikein paljon mitään asiasta. kysyin lääkkeen valmistajaltakin, ei oikein mitään selvyyttä sieltäkään. Vatsavaivat näistä eivät ehkä kulkeudukaan valmistajalle asti vaikka pitäisi. Syyllinen siis voi olla aspartaami, ei kalkki itsessään. Suurkiitos vastauksestasi!

        Osteopeniaan kalkki D-vitamiini valmiste KalciposD mite ei ole sv-korvattava enää. Ainoa sv-korvattava kalkki D-vitamiini yhdistelmä on Calcichiew purutabletit mutta niissä on aspartaamia.

        Taas on tehty diili aspartaamivalmistajien kanssa, saa oikein korvauksella lykätä lääkevalmisteihin. Kuka tarvitsee makeuttajia?! ilmankin menee alas. Eihän niitä kukaan makustele. Todella mättää taas.


    • eevamarita

      Kiitokset minultakin tämän viestin aloittajalle. Minulla on nimittäin ollut hyvin tuskallisia kramppeja vuosien ajan. Ja vuosia käytin myös Calcichew-talbetteja. Lääkärit eivät ole osanneet sanoa syytä kramppeihin, mutta ehkä kyse olikin aspartaamista.

      Nyt olen puolisen vuotta käyttänyt Ideos-kalkkia, mutta parin viime viikon aikana olen taas saanut kramppeja. Ullan viestin luettuani tarkistin Lidlistä ostamamme Cola-juoman makeuttajan ja aspartaamihan se oli. Ja tuota Cola-juomaa olemme juoneet oikein urakalla. Nyt saavat loput pullot jäädä miehen juotavaksi, kiitos ei enää minulle. Ja saas nähdä, loppuvatko krampit tähän.

      • Mies 41 v

        Tuo Ideos on muuten hitusen halvempi vaihtoehto kuin Calcichew D3 forte. Mutta parasta siinä on se että 180 kpl pakkaus on 18 x 10 purkkeihin jaettu. Calcichewn paketti on aivan järkyttävän suuri mukaan otettavaksi.


    • Mulla

      aiheutti pahan refluksitaudin runsas vuosi sitten. Siinähän on joitakin vitamiineja (B ja C) ja magnesiumia, sinkkiä ja kalsiumkarbonaattia - siis poretabletti. Käyttämättä ovat loput putkilosta. Se siinä oli hyvä, että kun maha tähystettiin, löytyi Helikobakteeri, joka sitten häädettiin. Luin nyt, että siinä valmisteessa on myös aspartaamia ja mannitolia. Tietysti tuo hiilihappo (karbonaatti) ärsytti myös mahaa. Mahanportti todettiin löysäksi, en tiedä varmaksi, mikä sen sitten on aiheuttanut.

      • osteo

        Lueskelin suomalaista tutkimusta vitamiinien ja hivenaineiden imeytymisestä eri valmisteista.
        Multi Kalci K oli tuote missä imeytyminen oli paras.
        On täysin eri asia nautitko kemiallisia valmisteita vai luontaisesti valmistettuja(kasveista)valmisteita.
        Lue tutkimus Google/calsiumin imeytyminen!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe