Kainalossa patti

huolestuttaa..

Hei te joilla on ollut tai on patteja kainaloissa..eli millaisia ne teillä on ollut?Itsellä se on noin vajaa 2cm,muljuaa ja ei ole kipeä,paitsi kun räplää.Patti on kova.Välillä säteilee rintaan ja kainaloon/käteen(johtuuko sitten tuosta patista vai mistä-ei tietoa)
..Onko kellään ollut jotain tuollaista ja mitä tuli diagnoosiksi?Itsellä se on ollu reilu kk,ei muuttunut suuntaan jos toiseen,huomenna menossa ultraan..pelottaa ihan valtavasti!!Ja jos syöpää,miten olette parantuneet..Itsellä vielä pieniä lapsia,ja oikeasti ihan hirvittää.Tuloksen kait patista saan ennen uuttavuotta.Kiitos etukäteen!!

22

11197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkää pahinta mutta toivo ...

Jos se on syöpää, aina parempi mitä aikaisemmassa vaiheessa se löydetään! Hoitoja on niin monenlaisia koska jokainen syöpä on omanlaisensa.

• nainen*

lääkäri pystyy jo ultrasta kertomaan tosi paljon patin luonteesta.

Onko sulla ollut flunsaa tjms. mistä voisi johtua.. Yleensähän pahan laatuiset patit ovat kiinteitä... eivätkä muljuile...

• alkuperäinen*

Niin mietinkin tuossa,että kait se lääkäri joka ultran ottaa,osaa sanoa jotain edes..No nyt on nuhaa hieman,mutta ennen patin huomaamista eipä tainnut olla.Hirmu harvoin olen muutenkin kipeänä.Tosin en tiedä,voiko joku stressikin vaikuttaa,kun on tulossa opiskelussa paljon näyttökokeita ja muuta,joten ei helpota hetkeksikään..ja jostain luin,että jos käsi rasittuu,voi myös tulla tuollainen(?)opiskelen sellaista alaa,mihin tarvitsen jatkuvasti "käsiäni",ja ne ovat rasituksen alla jatkuvaan..

• nainen*
        alkuperäinen* kirjoitti:

Niin mietinkin tuossa,että kait se lääkäri joka ultran ottaa,osaa sanoa jotain edes..No nyt on nuhaa hieman,mutta ennen patin huomaamista eipä tainnut olla.Hirmu harvoin olen muutenkin kipeänä.Tosin en tiedä,voiko joku stressikin vaikuttaa,kun on tulossa opiskelussa paljon näyttökokeita ja muuta,joten ei helpota hetkeksikään..ja jostain luin,että jos käsi rasittuu,voi myös tulla tuollainen(?)opiskelen sellaista alaa,mihin tarvitsen jatkuvasti "käsiäni",ja ne ovat rasituksen alla jatkuvaan..

tuli vielä mieleen, että koska olet viimeksi rintojen yhteydessä tutkinut kainalot.. nimittäin jos kerran kuussa säännöllisesti tutkit ja ko. patti oli noinkin isoksi tullut kuukaudessa, niin viittaa kyllä johonkin muuhun kuin pahanlaatuiseen juttuun, koska ne kyllä ottaa aikansa kun kasvavat noin isoksi...

• alkuperäinen*
        nainen* kirjoitti:

tuli vielä mieleen, että koska olet viimeksi rintojen yhteydessä tutkinut kainalot.. nimittäin jos kerran kuussa säännöllisesti tutkit ja ko. patti oli noinkin isoksi tullut kuukaudessa, niin viittaa kyllä johonkin muuhun kuin pahanlaatuiseen juttuun, koska ne kyllä ottaa aikansa kun kasvavat noin isoksi...

No juu,totta tietysti tuo...Tutkin nimittäin melkeinpä päivittäin rintani/kainaloalueen,voihan olla,että on jäänyt huomaamatta,mutta jotenkin outoa,jos en olisi aikasemmin huomannut tuota pattia,kun se oli pienempi.

• nainen*
        alkuperäinen* kirjoitti:

No juu,totta tietysti tuo...Tutkin nimittäin melkeinpä päivittäin rintani/kainaloalueen,voihan olla,että on jäänyt huomaamatta,mutta jotenkin outoa,jos en olisi aikasemmin huomannut tuota pattia,kun se oli pienempi.

myös ärtyä (imusolmukkeet), jos niitä koko ajan näprää..

Tunnistan kyllä myös itseni tuosta rintojen/kainalon alueen tunnustelusta.. liian usein tulee tehtyä..pitäisi vaan kerraan kuussa..ei kai sekään voi hyväksi olla, jos joka päivä painelee paikkoja..... ilmoita mitä lääkäri sinulle sanoo..

• alkuperäinen*
        nainen* kirjoitti:

myös ärtyä (imusolmukkeet), jos niitä koko ajan näprää..

Tunnistan kyllä myös itseni tuosta rintojen/kainalon alueen tunnustelusta.. liian usein tulee tehtyä..pitäisi vaan kerraan kuussa..ei kai sekään voi hyväksi olla, jos joka päivä painelee paikkoja..... ilmoita mitä lääkäri sinulle sanoo..

Joo,lääkäri sanoikin,että älä näplää sitä nyt kokoajan..mutta minä pistän tänne sitten,kunhan jotain kuuluupi:)kiitos sinulle kovasti!!

• tyttönen886
        alkuperäinen* kirjoitti:

Joo,lääkäri sanoikin,että älä näplää sitä nyt kokoajan..mutta minä pistän tänne sitten,kunhan jotain kuuluupi:)kiitos sinulle kovasti!!

elikkä itsellänikin jotain epämääräistä kainalossa ei ole patti tai muukaan poikakaverini sitä ei tunne mutta itse tunnen kun siihen koskee aina välillä on ollut jo kauemmin mutta eipä ole ollut haitaksi niin en ole lääkärissä käynyt... Mutta nyt ikävästi kipu heijastuu selkään,käsiin ja toiseen rintaan.. mitähän tämä mahtaa olla... kamala pelko vielä kun olen 32 viikolla raskaana...

• alkuperäinen*
        tyttönen886 kirjoitti:

elikkä itsellänikin jotain epämääräistä kainalossa ei ole patti tai muukaan poikakaverini sitä ei tunne mutta itse tunnen kun siihen koskee aina välillä on ollut jo kauemmin mutta eipä ole ollut haitaksi niin en ole lääkärissä käynyt... Mutta nyt ikävästi kipu heijastuu selkään,käsiin ja toiseen rintaan.. mitähän tämä mahtaa olla... kamala pelko vielä kun olen 32 viikolla raskaana...

Joo,heijastaa minullakin välillä selkään ja käteen.Tuon minun patin kyllä tuntee selkeästi,kuka siihen on koskenutkin..Kokeile löytyykö sinulta se kun käsi on eri asennossa,itsellä löytyy parhaiten kun käsivarsi takana.Mutta kannattaa sinun mainita neuvolassa siitä.Ja tietysti nuo kivut voi sitten johtua ihan raskaudestakin:)

• tyttönen886
        alkuperäinen* kirjoitti:

Joo,heijastaa minullakin välillä selkään ja käteen.Tuon minun patin kyllä tuntee selkeästi,kuka siihen on koskenutkin..Kokeile löytyykö sinulta se kun käsi on eri asennossa,itsellä löytyy parhaiten kun käsivarsi takana.Mutta kannattaa sinun mainita neuvolassa siitä.Ja tietysti nuo kivut voi sitten johtua ihan raskaudestakin:)

niin raskaudestahan nämä minun kivut saattavatkin johtua... ei siinä minkäänlaista pattia tunnut vaan ihan kuin toinenkin kainalo mutta vähän turvonneempi on aina ollut... mutta joskus olin tuntevinani patin mutta se hävbs että ota nyt selväää.. pitää koitella tukivyötä tässä jospa se auttais ja kivut katoisivat.. toivossa on aina hyvä elää.. mitenkäs sun lääkäri käynti meni?

• alkuperäinen*
        tyttönen886 kirjoitti:

niin raskaudestahan nämä minun kivut saattavatkin johtua... ei siinä minkäänlaista pattia tunnut vaan ihan kuin toinenkin kainalo mutta vähän turvonneempi on aina ollut... mutta joskus olin tuntevinani patin mutta se hävbs että ota nyt selväää.. pitää koitella tukivyötä tässä jospa se auttais ja kivut katoisivat.. toivossa on aina hyvä elää.. mitenkäs sun lääkäri käynti meni?

No niin..kuulemma ei kaikututkimuksessa mitään hälyyttävää ollut,imusolmukkeen suuri koko-3cm- kuulema vain "epänormaalia".Eli ootellaan nyt sitten vielä virallinen diagnoosi,ja tarvitseeko lisätutkimuksia..

• nainen*
        alkuperäinen* kirjoitti:

No niin..kuulemma ei kaikututkimuksessa mitään hälyyttävää ollut,imusolmukkeen suuri koko-3cm- kuulema vain "epänormaalia".Eli ootellaan nyt sitten vielä virallinen diagnoosi,ja tarvitseeko lisätutkimuksia..

hyvä, että vaikutti harmittomalta. Missä kohdassa kainaloa se sun patti on ja miltä se tuntuu. Mä en itse asiassa tiedä miltä imusolmuke tuntuu... Itellä on käsivarsissa ja sisäreisissä ja kainalon ympäristössä sellaisia nuppineulanpäänkokoisia pallukoita, pehmeitä, jotka ei tunnu painamalla vaan ihan sormia "pöyrittämällä" .. oon ajatellut ne rasvakertymiksi tjms. koska ylipainoa on reilusti (ja iho löysää just noista kohdista)ja ko. asiat on ollu niin kauan kuin muistan eli lähemmän kymmenen vuotta... kaikkea mielenkiintoista sitä ihmisestä löytyy...

• nainen*
        nainen* kirjoitti:

hyvä, että vaikutti harmittomalta. Missä kohdassa kainaloa se sun patti on ja miltä se tuntuu. Mä en itse asiassa tiedä miltä imusolmuke tuntuu... Itellä on käsivarsissa ja sisäreisissä ja kainalon ympäristössä sellaisia nuppineulanpäänkokoisia pallukoita, pehmeitä, jotka ei tunnu painamalla vaan ihan sormia "pöyrittämällä" .. oon ajatellut ne rasvakertymiksi tjms. koska ylipainoa on reilusti (ja iho löysää just noista kohdista)ja ko. asiat on ollu niin kauan kuin muistan eli lähemmän kymmenen vuotta... kaikkea mielenkiintoista sitä ihmisestä löytyy...

oli pakko vielä lisätä, että ei omat muhkurat kyllä ole edes nuppineulan pään kokoisia ja itse asiassa on vaikea sanoa, että olisiko jotain kudosta tjms. no joo..tiedä häntä..

• alkuperäinen*
        nainen* kirjoitti:

On tuossa kainalokuopassa,enemmän tosin rintaa kohti..vähän vaikea selittää:)no ne on varmaan ihan rasvapatteja,löytyy itseltäkin sieltä sun täältä aina pikkuisia patteja,tuo nyt se huolta aiheuttava vaan.Niin sitä löytyy,opiskelen hierojaksi,joten tosiaankin kaikkea sitä ihmisessä on mitä ei ennen ole edes tiennytkään:)

• juuri..
        alkuperäinen* kirjoitti:

On tuossa kainalokuopassa,enemmän tosin rintaa kohti..vähän vaikea selittää:)no ne on varmaan ihan rasvapatteja,löytyy itseltäkin sieltä sun täältä aina pikkuisia patteja,tuo nyt se huolta aiheuttava vaan.Niin sitä löytyy,opiskelen hierojaksi,joten tosiaankin kaikkea sitä ihmisessä on mitä ei ennen ole edes tiennytkään:)

Diagnoosi oli pahalaatuinen kasvain, mutta kun kaverilla ei ollut mitään kunnon tai terveyden heikkenemistä, vain tuo tosi nopeasti kasvava patti lähellä kainaloa. Itse luulen että diagnoosi oli väärä, patti oli ns. koiran utare. :)

Leikkaus meni hyvin, kaveri kohta taas kotona.

• alkuperäinen*
        juuri.. kirjoitti:

Diagnoosi oli pahalaatuinen kasvain, mutta kun kaverilla ei ollut mitään kunnon tai terveyden heikkenemistä, vain tuo tosi nopeasti kasvava patti lähellä kainaloa. Itse luulen että diagnoosi oli väärä, patti oli ns. koiran utare. :)

Leikkaus meni hyvin, kaveri kohta taas kotona.

Lääkäri ja kuulee mitä sitten se on,Toivottavasti kaikki ok.Hieman jännittää ja pelottaa tällähetkellä,huomenna varmaan enemmän..mutta jospa se siitä..huoh..

• ole kuolemaksi
        alkuperäinen* kirjoitti:

Lääkäri ja kuulee mitä sitten se on,Toivottavasti kaikki ok.Hieman jännittää ja pelottaa tällähetkellä,huomenna varmaan enemmän..mutta jospa se siitä..huoh..

itselläni havaittiin kainalossa ensi kertaa patti kahdeksanvuotiaana, jolloin minua käytettiin lääkärissä. Sanottiin että syystä eli toisesta turvonnut rauhanen.
        Kyseinen patti on muljahdut kainalossani tähän ikään (olen 50) milloin suurempana silmin ulospäin näkyvinä kyhmynä, milloin pienemmäksi kutistuneena.
        Olen perusterve, voin hyvin, no problem.
        Silti: menkää pattikainaloiset tutkittamaan itsenne, sillä aina voi olla kyseessä toinenkin vaihtoehto!
        Kaikki epämääräiset patit kannattaa näyttää viivyttelemättä lääkärillä!

• alkuperäinen*
        ole kuolemaksi kirjoitti:

itselläni havaittiin kainalossa ensi kertaa patti kahdeksanvuotiaana, jolloin minua käytettiin lääkärissä. Sanottiin että syystä eli toisesta turvonnut rauhanen.
        Kyseinen patti on muljahdut kainalossani tähän ikään (olen 50) milloin suurempana silmin ulospäin näkyvinä kyhmynä, milloin pienemmäksi kutistuneena.
        Olen perusterve, voin hyvin, no problem.
        Silti: menkää pattikainaloiset tutkittamaan itsenne, sillä aina voi olla kyseessä toinenkin vaihtoehto!
        Kaikki epämääräiset patit kannattaa näyttää viivyttelemättä lääkärillä!

saa vähän huokaista.ei mitään hälyyttävää,varulta otetaan verestä kaikki tutkimukset,jotta nekin on sitten pois suljettu.Mukava juttu..jospa se tuosta rupeaisi asettumaan..tai sitten poistattaa..mitä nyt sitten lääkäri on myöhemmin mieltä..kiitos kaikille jotka ovat jaksaneet vastailla!!

• nainen*
        alkuperäinen* kirjoitti:

saa vähän huokaista.ei mitään hälyyttävää,varulta otetaan verestä kaikki tutkimukset,jotta nekin on sitten pois suljettu.Mukava juttu..jospa se tuosta rupeaisi asettumaan..tai sitten poistattaa..mitä nyt sitten lääkäri on myöhemmin mieltä..kiitos kaikille jotka ovat jaksaneet vastailla!!

kuulla, että kaikki on ok.. Hyvä välillä nähdä, että kaikki patit yms. ei aina todellakaan ole vakavaa..

Hyvää vuoden vaihdetta sulle..

• alkuperäinen*
        nainen* kirjoitti:

kuulla, että kaikki on ok.. Hyvä välillä nähdä, että kaikki patit yms. ei aina todellakaan ole vakavaa..

Hyvää vuoden vaihdetta sulle..

Sinulle oikein hyvää uutta-vuotta toivottelen hymyjen kera!!

• poika 95

löysin ite tänää tosta kainalosta patin ja se on noin peukalon pään kokoinen. luulin aluks et se on finni ja yritin tietenki puristaa sitä, sitte menin puhkasemaan sen ja ei se finni ollukkaa eikä kyllä sieltä edes verta tullu muutenku et ku sitä puristi. pelottaa et jos on joku syöpä ku se on kova ja ei muljahtele. pitäiskö mennä lekurii vai ootta ja kattoo?

• randomi3

13 vuotias kakara kirjottaa et mul oli kainalos joku rasvapatti, iha pieni, se liikku. Oli ollu parivuotta ja nyt puristin sitä iha pienesti, ni sielt tuli jotai keltast mössöö ulos. hyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      66
      3235
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      2993
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2882
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2688
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2550
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2321
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2211
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2098
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe