Partamonnin sukupuolen tunnistus?

_milli_

Miten erotan partamonnipojat ja -tytöt toisistaan? Pojilla pitäisi olla pidempi parta, onko ero niin selvä että pelkästään siihen voi luottaa? Minkäikäisenä parta on kehittynyt jos on kehittyäkseen, ihan pienenähän partaa ei taida olla? Muita tunnistuskeinoja?

8

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

Ukko partiksen parta on selvä, kunhan alkaa kasvaa 4-5 senttisenä viimeistään huomaa, ainakin meillä erotti helposti.

• harakka1

Eli koiraalla on tosiaan se parta n 4 cm mittaisesta alkaen. "Nenän" päällä kasvaa piikkejä.
      Kaikilla aikuisilla naarailla, joita olen nähnyt, ei ole piikin piikkiä. Tosin olen kuullut että 2 piikkiä voi olla naaraallakin. Naaraalla on lisäksi pidempi ja kapeampi naama. Aikuisena koko myöskin pienempi.

• fhisu1

no ainakin minulla on ollut niillä uroksilla pidempi parta ja ne on ollut pienempii.

• _milli_

Hmm, monnini ovat noin 5-senttisiä tällä hetkellä. Toisella on noin 6 kpl reilun millinmittaisia partakarvoja ja toisella noin 3 samanlaista.. joutuiskohan tuosta vetämään jo johtopäätöksen että ovat eri sukupuolta?

• harakka1

Minkäskokoinen allas sulla olikaan. 2 koirasta ei taida ihan pieneen mahtua jo ihan reviirikiistojenkin vuoksi.
        Jos sinulla taas koiras naaras, suosittelisin kipinkapin hankkiutumaan toisesta eroon. Kohta sulla muuten 121 pikkupartista :P.
        Seuraile nyt tilannetta ja sukupuolen varmistumista ja ole valmis toimimaan.

• RRR

2 samankokoista partista...kasvaessaan kyllä huomasi heti kumpi on uros koska sille kasvoi ihan selkee parta mutta toiselle ei...

Ja nyt siittä on kasvanutkin tosi komee PARTIS

• _milli_
        harakka1 kirjoitti:

Minkäskokoinen allas sulla olikaan. 2 koirasta ei taida ihan pieneen mahtua jo ihan reviirikiistojenkin vuoksi.
        Jos sinulla taas koiras naaras, suosittelisin kipinkapin hankkiutumaan toisesta eroon. Kohta sulla muuten 121 pikkupartista :P.
        Seuraile nyt tilannetta ja sukupuolen varmistumista ja ole valmis toimimaan.

Allas on 128-litrainen, ja olen jo ehtinyt kiroamaan kauppiaan, joka suorastaan tyrkytti mulle aloittelijalle 2 partista. Just sillä tässä vauhkoilen tuosta sukupuolesta, jotta ehtisin toimia ennen niiden 121 pikkupartiksen ilmestymistä..
        Ihan sovussa nuo ovat tähän asti viihtyneet, mutta saap nähdä.

RRR kirjoitti:

2 samankokoista partista...kasvaessaan kyllä huomasi heti kumpi on uros koska sille kasvoi ihan selkee parta mutta toiselle ei...

Ja nyt siittä on kasvanutkin tosi komee PARTIS

hankkiutua eroon toisesta partiksesta..toisella mahtava parta ja toisella ei mittään..ei niillä ainakaan mitään kututouhuja ole ollut (vielä) tietysti voi olla että muut kalat ovat pistelleet poskeensa..=P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      122
      2396
    2. 134
      1895
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1216
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1101
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1070
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1049
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1009
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      1006
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe