Partamonnin sukupuolen tunnistus?

_milli_

Miten erotan partamonnipojat ja -tytöt toisistaan? Pojilla pitäisi olla pidempi parta, onko ero niin selvä että pelkästään siihen voi luottaa? Minkäikäisenä parta on kehittynyt jos on kehittyäkseen, ihan pienenähän partaa ei taida olla? Muita tunnistuskeinoja?

8

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

      Ukko partiksen parta on selvä, kunhan alkaa kasvaa 4-5 senttisenä viimeistään huomaa, ainakin meillä erotti helposti.

    • harakka1

      Eli koiraalla on tosiaan se parta n 4 cm mittaisesta alkaen. "Nenän" päällä kasvaa piikkejä.
      Kaikilla aikuisilla naarailla, joita olen nähnyt, ei ole piikin piikkiä. Tosin olen kuullut että 2 piikkiä voi olla naaraallakin. Naaraalla on lisäksi pidempi ja kapeampi naama. Aikuisena koko myöskin pienempi.

    • fhisu1

      no ainakin minulla on ollut niillä uroksilla pidempi parta ja ne on ollut pienempii.

    • _milli_

      Hmm, monnini ovat noin 5-senttisiä tällä hetkellä. Toisella on noin 6 kpl reilun millinmittaisia partakarvoja ja toisella noin 3 samanlaista.. joutuiskohan tuosta vetämään jo johtopäätöksen että ovat eri sukupuolta?

      • harakka1

        Minkäskokoinen allas sulla olikaan. 2 koirasta ei taida ihan pieneen mahtua jo ihan reviirikiistojenkin vuoksi.
        Jos sinulla taas koiras naaras, suosittelisin kipinkapin hankkiutumaan toisesta eroon. Kohta sulla muuten 121 pikkupartista :P.
        Seuraile nyt tilannetta ja sukupuolen varmistumista ja ole valmis toimimaan.


      • RRR

        2 samankokoista partista...kasvaessaan kyllä huomasi heti kumpi on uros koska sille kasvoi ihan selkee parta mutta toiselle ei...

        Ja nyt siittä on kasvanutkin tosi komee PARTIS


      • _milli_
        harakka1 kirjoitti:

        Minkäskokoinen allas sulla olikaan. 2 koirasta ei taida ihan pieneen mahtua jo ihan reviirikiistojenkin vuoksi.
        Jos sinulla taas koiras naaras, suosittelisin kipinkapin hankkiutumaan toisesta eroon. Kohta sulla muuten 121 pikkupartista :P.
        Seuraile nyt tilannetta ja sukupuolen varmistumista ja ole valmis toimimaan.

        Allas on 128-litrainen, ja olen jo ehtinyt kiroamaan kauppiaan, joka suorastaan tyrkytti mulle aloittelijalle 2 partista. Just sillä tässä vauhkoilen tuosta sukupuolesta, jotta ehtisin toimia ennen niiden 121 pikkupartiksen ilmestymistä..
        Ihan sovussa nuo ovat tähän asti viihtyneet, mutta saap nähdä.


      • ***
        RRR kirjoitti:

        2 samankokoista partista...kasvaessaan kyllä huomasi heti kumpi on uros koska sille kasvoi ihan selkee parta mutta toiselle ei...

        Ja nyt siittä on kasvanutkin tosi komee PARTIS

        hankkiutua eroon toisesta partiksesta..toisella mahtava parta ja toisella ei mittään..ei niillä ainakaan mitään kututouhuja ole ollut (vielä) tietysti voi olla että muut kalat ovat pistelleet poskeensa..=P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe