Jagge jäi...

koslajagge

kylläpä tämä palsta on kuollut. No eisenväliä, minä nimittäin luovuin jaggestani joten ei tarvitse täällä roikkua. Vaihdoin S-typen Audiin. Syy oli vaan yksinkertaisesti se, että rahat loppui ja tuntui hullulta maksaa 1000e kuukaudessa autosta jonka arvo aleni 800e kuukaudessa. Pidin autoa 3 vuotta. Hankintahinta oli 62000e ja vaihdossa sain 34000e. Jos tämä jaetaan 36:lla, niin kuukaudessa arvo laski 780e. Osamaksuerä oli 950e ja auto piti huoltaa 3 kertaa (yht 900e). Käsirahaa tuli edellisestä autosta 5000e. Näin ollen 34000e sijoituksesta "käteen" jäi 5330e. Mikä mahtava sijoitus, mutta eihän auto ole koskaan mikään sijoitus. Mutta miksi nyt sydäntäni täällä puran? Tässä yhteenveto ajatuksistani:

- Perseaukisen ei kannata ostaa kallista autoa
- Jaguaari oli äärimmäisen tyylikäs ja hieno auto
- Uskomatonta kyllä, mutta Jagge oli parempi ajaa kun nykyinen uudenkarhea A4 (ei ollut suuria odotuksia ajomukavuudesta kun Jaggen ostin).
- UUdenkarhea Audi ei paljon naisten eikä muidenkaan päätä käännä. Mutta Jagge käänsi niin että varmaan jotkut joutuivat kiropraktikolle sen vuoksi :-)

En kadu hetkeäkään Jaggekauppojani, vaikkei niissä ollut järjen häivää. Jos joskus on fyffeä, niin ostan varmasti uuden Jaggen - mielellään sitten alumiinikorisen, ettei tarvitse murehtia ruosteen raiskaavat sijoitustani.

12

6171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys...

      Miksi joku ostaa uuden S-typen osamaksulla? Eihän se kai ole normaalia? Jos ostaa uutena kalliin auton, pitää hyväksyä se tosiasia, että arvonalennus on prosenteissa sama kuin halvemmissakin - siis euroissa mieletön.
      Ja ne jotka ostavat kalliita uusia autoja, eivät arvonalennuksista piittaa. Toki suuri osa näistä autoista onkin firmojen autoja.

      A4 on epäilemättä arkinen auto, saman asian olisi ajanut Volkkari tai Skoda. Hyviä autoja nekin, ja arvonalennuksesta kun puhutaan, niin Audia hieman halvempina autoina niiden arvonalennuskin on pienempää.

      Minä persaukisena toin kerran muuttoautona Suomeen 7-sarjan Bemarin. 5-vuotiaassa autossa alkoi olla kaikenlaista laittoa, ja totesin, että minulla ei sitä ole varaa pitää. Vaihdoin sen ihkauuteen tavalliseen perheautoon, ja talous taas pysyi tasapainossa.. samoin naapurisuhteet paranivat, kun iso Bemari katosi pihasta.
      Itse Bemarini toin kuitenkin muuttoautona, joten arvonalennuksesta minun ei tarvinnut olla niin kovasti huolissani. Auton ylläpito vaan kävi minulle ylivoimaiseksi. Uutena Suomessa en vastaavaa autoa olisi voinut hankkia - en edes osamaksulla.

      • toin...

        persaukisena 3 vuotta sitten 5 vuotta vanhan 7-sarjalaisen BMW:n Ruotsista. Auto maksoi veroineen n 20% siitä mitä se uutena oli maksanut. Varauduin jo alussa n 1000-1500€ vuosittaiseen ylläpitoon (otin asiasta selvää) ja sillä on pärjännyt hyvin. Auto on edelleen priimakunnossa ja enään ei ole paluuta "tavallisiin" perheritsoihin = A4, 3-sarja, X-type etc.

        Kirjoituksen aloittajalle: Oliko uusi auto pakko saada vai oliko joku käytetty esim 2-3v vanha XJ myös optiona (tai joku muu merkki)? Uuden auton ostoa maassamme jaksan edelleen ihmetellä...


      • vai käytetty
        toin... kirjoitti:

        persaukisena 3 vuotta sitten 5 vuotta vanhan 7-sarjalaisen BMW:n Ruotsista. Auto maksoi veroineen n 20% siitä mitä se uutena oli maksanut. Varauduin jo alussa n 1000-1500€ vuosittaiseen ylläpitoon (otin asiasta selvää) ja sillä on pärjännyt hyvin. Auto on edelleen priimakunnossa ja enään ei ole paluuta "tavallisiin" perheritsoihin = A4, 3-sarja, X-type etc.

        Kirjoituksen aloittajalle: Oliko uusi auto pakko saada vai oliko joku käytetty esim 2-3v vanha XJ myös optiona (tai joku muu merkki)? Uuden auton ostoa maassamme jaksan edelleen ihmetellä...

        Se on se sinun priima loisto-bmw hei kuitenkin kahdeksan vuotta vanha. Taitavat kuitenkin olla nämä luettelemasi uudet tavalliset "ritsat" melko leuhkoja pelejä siihen verrattuna. Eikä varmaan olekaan paluuta...
        Muualla Euroopassa haalataan paalaamoon kymmenen vuotta vanhat lintat.
        Ja toisaalta, jonkun pösilönhän täytyy ostaa ne uudetkin, jotta nokkelat pääsevät ajelemaan sitten niiden vanhoilla. :)


      • nyt...
        vai käytetty kirjoitti:

        Se on se sinun priima loisto-bmw hei kuitenkin kahdeksan vuotta vanha. Taitavat kuitenkin olla nämä luettelemasi uudet tavalliset "ritsat" melko leuhkoja pelejä siihen verrattuna. Eikä varmaan olekaan paluuta...
        Muualla Euroopassa haalataan paalaamoon kymmenen vuotta vanhat lintat.
        Ja toisaalta, jonkun pösilönhän täytyy ostaa ne uudetkin, jotta nokkelat pääsevät ajelemaan sitten niiden vanhoilla. :)

        se on jo 8 vuotta vanha mutta kyllä ihmeellisen paljon edelleen aiheuttaa uteliaisuutta ja negatiivisuutta.

        1.4.07 jälkeen sitten uudempaa vm02-> seiskaa ostamaan (vieläkin halvemmalla) kun maamme verotusta muutetaan taas. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa? ; )

        Uusi vai käytetty: 5 vuotta vanha XJ, S-sarja, 7-sarja tai A8 pesee menen tullen kaikki uudet työsuhde/perheritsat (pienet ja keskikokoiset). Vieläpä erittäin selvästi. Niissä on kaikki samat varusteet mitä näissä uusissa kinnereissä on, enemmän tilaa, enemmän tehoa ja parempi kyyti. Mene rohkeasti kokeilemaan.


      • vanhoja
        nyt... kirjoitti:

        se on jo 8 vuotta vanha mutta kyllä ihmeellisen paljon edelleen aiheuttaa uteliaisuutta ja negatiivisuutta.

        1.4.07 jälkeen sitten uudempaa vm02-> seiskaa ostamaan (vieläkin halvemmalla) kun maamme verotusta muutetaan taas. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa? ; )

        Uusi vai käytetty: 5 vuotta vanha XJ, S-sarja, 7-sarja tai A8 pesee menen tullen kaikki uudet työsuhde/perheritsat (pienet ja keskikokoiset). Vieläpä erittäin selvästi. Niissä on kaikki samat varusteet mitä näissä uusissa kinnereissä on, enemmän tilaa, enemmän tehoa ja parempi kyyti. Mene rohkeasti kokeilemaan.

        Ei vanhan luksusauton ulkomailta tuominen mitenkään Suomen harvoille viisaille tunnusomainen operaatio minusta ole.
        Jos joku haluaa yleiseurooppalaisen elinkaarensa loppusuoraa vetelevän ulkomaan nuorisoauton, niin sen kun. Se on arvomaailmakysymys. Saa sitten osakseen uteliaisuutta ja negatiivisuutta (?), jos haluaa.
        Vertailtaessa vanhoja tuontiluksuksia uusiin keskivertopreemiumeihin väitetään nyt kuitenkin virheellisesti, että ne olisivat tosilleen ikään kuin vaihtoehtoja. Eivät perheelliset, oikeasti autoillaan jonnekin matkustavat mitään sikahalpoja vanhoja luksusraakkeja ihaile eivätkä halua. Muutenhan niitä olisi tiet sonnalla. He joko ostavat kalliit luksusautonsa uutena tai hankkivat sitten sellaisia uusia / uudempia keskikalliita autoja, joihin heillä on varaa. Moderneja, luotettavia, turvallisia ja ympäristöystävällisiä "kinnereitä" ja "ritsoja". :)
        Aristokraattiset harrasteautot ovat oma lukunsa.


      • käydä
        vanhoja kirjoitti:

        Ei vanhan luksusauton ulkomailta tuominen mitenkään Suomen harvoille viisaille tunnusomainen operaatio minusta ole.
        Jos joku haluaa yleiseurooppalaisen elinkaarensa loppusuoraa vetelevän ulkomaan nuorisoauton, niin sen kun. Se on arvomaailmakysymys. Saa sitten osakseen uteliaisuutta ja negatiivisuutta (?), jos haluaa.
        Vertailtaessa vanhoja tuontiluksuksia uusiin keskivertopreemiumeihin väitetään nyt kuitenkin virheellisesti, että ne olisivat tosilleen ikään kuin vaihtoehtoja. Eivät perheelliset, oikeasti autoillaan jonnekin matkustavat mitään sikahalpoja vanhoja luksusraakkeja ihaile eivätkä halua. Muutenhan niitä olisi tiet sonnalla. He joko ostavat kalliit luksusautonsa uutena tai hankkivat sitten sellaisia uusia / uudempia keskikalliita autoja, joihin heillä on varaa. Moderneja, luotettavia, turvallisia ja ympäristöystävällisiä "kinnereitä" ja "ritsoja". :)
        Aristokraattiset harrasteautot ovat oma lukunsa.

        koeajamassa tuollainen 5 vuotta vanha XJ (luksusraakki siis) ja tulla sitten kertomaan uudelleen, että onko se oikeasti huonompi autona kuin uusi kuin esim uusi A4. Taitaa olla liisarikuskien pakko vaan tyytyä peruspreemiumiin jossa on se autuaaksi tekevä takuu.


    • JagV12

      Jopa wanhan Jaggen ylläpito/käyttö käy helposti kukkaronpäälle.Olen itse huomannut ko.asian ja
      joskus kiroillut asiaa-mutta,toisaalta onpahan sitten persoonallinen ja mukava kyyti.
      Se on vaan niin,ettei mitään saa tänäpäivänä ilmaiseksi,elämä on...

    • S-Type 4,2 V8

      No tulihan palstaan eloa. Ja viestisi tuntui tulevan suoraan sydämmestä.

      Itselläni on samankaltaisia kokemuksia, mutta en ole vielä luopunut vm. 2003 S-Typestäni. Olen käynyt koeajamassa muutamaa ja Jaggeni kyllä vetää vertoja edelleen uusimmillekkin luxus-autoille. Autoveropäätös jätti uusien autojen ostajille aikamoisen pähkinän purtavaksi, kun autojen arvo laskee noinkin huimaa tahtia.

      Silti pidän Jaggea huippuvalintana, sillä niitä ei vielä Suomesta löydy samoja määriä kuin esim. VOLVO S80 tai V70. Itselläni oli ennen Jaggea S80 ja siitä oli suhteellisen haastavaa päästä eroon muutoin kuin hinnalla. Jaggea on sentään kyselty myös ilman myyntiaikeita.

      Olen ollut erittäin tyytyväinen vuosiin joita tähän asti olen Jagen kanssa viettänyt. Se on myös yllättänyt ominaisuuksillaan talviautona ja ajomukavuushan on huippuluokkaa. Jagge kääntää katseet ja saa myös kateelliset kommentoimaan ihan verbaalisesti. Keskustelu pzrkkipaikoilla on mukavaa, S80 kanssa sitä ei tarvinnut harrastaa. Toivottavasti saat vielä tulevaisuudessa mahdollisuuden omistaa Jaguarin.

    • K.Ä.

      Jos pystyy lyhentämään autoa enemmän kuin on sen arvon pudotus, niin tämähän tarkoittaa sitä, että ensi kerralla pääsee pienemmällä välirahalla / lainalla. Nykypäivänä vain alkaa olla se tilanne monenkin auton osalla, että arvo putoaa enemmän kuin pystyy lyhentämään ja vaihdettaessa on vielä entistäkin velkaa jäljellä. Silloin menee touhu jo mahdottoman puolelle.

      • arvonalennuksesta

        2000-lukuisen ässän ja xj:n entusenä omistajana täytyy sanoa että ovat olleet parhaat autot autoilla. Ainoa ongelma on niissä on ollut 1000 euron arvonalennus/kk...
        Mutta on se ollut sen arvoista... ei se ole sattunut muulloin kun silloin kun sitä on ajatellut... ja silti joku kaunis päivä pihalta tulee löytymään XKR


      • ei haittaa
        arvonalennuksesta kirjoitti:

        2000-lukuisen ässän ja xj:n entusenä omistajana täytyy sanoa että ovat olleet parhaat autot autoilla. Ainoa ongelma on niissä on ollut 1000 euron arvonalennus/kk...
        Mutta on se ollut sen arvoista... ei se ole sattunut muulloin kun silloin kun sitä on ajatellut... ja silti joku kaunis päivä pihalta tulee löytymään XKR

        Ostin pikkuisen ajetun S-typen ja on kyllä mahtava auto ajaa. Ei harmita arvonalennus (kalliit kilometrit on jo ajettu edellisen omistajan toimesta pois). Käytetty jagge on klassikko eli siihen suhtaudutaan käytettynäkin erilailla kuin muihin merkkeihin.


      • ---------------------------...
        ei haittaa kirjoitti:

        Ostin pikkuisen ajetun S-typen ja on kyllä mahtava auto ajaa. Ei harmita arvonalennus (kalliit kilometrit on jo ajettu edellisen omistajan toimesta pois). Käytetty jagge on klassikko eli siihen suhtaudutaan käytettynäkin erilailla kuin muihin merkkeihin.

        jep. eipä edes aina riitä tuo 1000€/kk.

        Täytyy vaan muistaa, että: "mua se naurattaa ja köyhää vituttaa!"

        Premium/brand-autolla ajava on tutkimusten mukaan valmis maksamaan 20-25 % korkeamman hinnan tuotteesta joka antaa hänelle tyydytyksen tunteen joko fyysisellä (kuten joku tuolla muussa topicissa uhosi) tai henkisellä tasolla.

        Näin se vaan on....ei sitä urpot/trollit vaan aina jaksa ymmärtää ja me sitten vielä hiotaan niistä provoista. Hauska kuitenkin aina huomata miten mielenkiintoiset autot (alfa, jagge yms) kiinnostavat tätä teiniviiksiporukkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe