sappirefluksia

42v

Hei
Ölen kärsinyt monia vuosia refluksia vaivoista. Minua on tähystelty, joka päästä pariin kolmeen eri kertaan.
Lääkäri sanoi minulla olevan sappirefluksia. Eikö kenellekään ole kokemusta tai tietoa tästä vaivasta, sillä mistään en ole tästä lukenut. Ihan kuin vaiva olisi vain minulla, mutta kyllä kai niitä nyt muillakin täytyy olla.

Oireet ovat jokseenkin samanlaiset kuin refluksiassa, mutta ilman nexium lääkettä ei pärjää ollenkaa, eikä aina silläkään.
Lääkäri sanoi sellastakin, että kun minulla on huono hemoglopiini arvo niin silloin ihmisillä on yleensä enemmän vatsaongelmia. Rautalääkkeitäkään kuitenkaan mahani ei kestä, niin apua ei oikein niistäkään voi saada. Olisi vain kiva tietää tätä kautta sairastaako tätä inhottavaa elimistön rakenteellista vaivaa joku muukin.
Tähystävä lääkäri sanoi vatsalaukkuni olevan vihreätä nestettä täynnä, kun sappineste virtaa väärään suuntaan ja sen kulkua ei voi muuttaa. Siihen oli yksi hyvä lääke nimeltään prepulsid mutta sekin poistettiin markkinoilta.
Kirjoitelkaa ihmeessä.

5

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erittäi hyvä nokkonen

minulla oli anemia, hemoglobiini 95, johon söin sekä apteekin rautalääkettä, mutta ennen kaikkea kuivattua nokkosta (luontaistuotekaupoista ja saattaa löytyä isommista marketeistakin).

Kolmessa kuukaudessa hemoglobiini nousi 150:een.
      Terv.hoitajan mukaan niin nopea nousu ei tullut rautalääkkeellä vaan nimenomaan nokkosilla.
      Sappirefluksista en tiedä sen kummemmin, itselläni on joskus diagnisoitu refluksi, mutta se ei pahemmin haittaa joten en syö lääkkeitä.
      Oletko kokeillut sängyn yläpään korotusta?

• nokkosista

Nokkoset on paras syödä kokonaan kaikkine osineen. Itse kiehautin niitä vedessä, ja nautin koko vihreän röpön liemineen päivineen. Ei maistu pahaltakaan, kun tottuu. Käy iltateestä.

• Outi

Oon kans kärsiny jatkuvista ja epämukavista refluksivaivoista jo pidemmän aikaa ja tähystelty on joka päästä. Nexiumista en saa apua, ja nyt kun odotan vauvaa en saa syödä sitäkään. Raskauden ansiosta pääsin nyt yliopistollisen sairaalan potilaaksi ja viime käynnillä oli puhetta siitä että ilmeisesti tää ei oo mitään tavallista refluksia, vaan joko sappirefluksia tai emäksistä refluksia. Keväällä kun olen synnyttänyt pääsen jatkotutkimuksiin. Ja mulla on kans hemoglobiini jatkuvasti noin 110, vaikka en oliskaan raskaana ja syytä tähän ei ole löytynyt. Mua rassaa hirveesti tää jatkuva epätieto.

• erhh

Minullakin tuo refluksidiagnoosi on epäselvä ja lähinnä esiin on noussut tuo emäksinen refluksi. Osaatko kertoa siitä sen tarkemmin?

• Outi
        erhh kirjoitti:

Minullakin tuo refluksidiagnoosi on epäselvä ja lähinnä esiin on noussut tuo emäksinen refluksi. Osaatko kertoa siitä sen tarkemmin?

Mun lääkäri sanoi vain että ihan perinteiseltä refluksilta tämä ei kuulosta ja varsinkin koska Nexium ei tehoa. Ja jos vatsasta nousee emäksistä, ei happosalpaajat voikaan auttaa. Kuulostaa jotenkin ihan loogiselta. Valitettavasti en tiedä asiasta muuta kuin että ph-mittauksella selvitetään mitä sieltä nousee ja sen jälkeen suunnitellaan jatkohoitoa. Mun kohdalla tämä tehdään ensi keväänä, joten vielä saan odotella parempaa tietoa. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti vaivasi selviävät:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe