Luetaanko vastustajaa

pikkupöydissä

Kuinka pienissä pöydissä luetaan vastustajien pelityyliä. Onko syytä vaihtaa jatkuvasti pokerisivustoa jos pelaa samalla tyylillä. Nelinkertaistin alkupääoman Sporting betin 5/10c pöydissä ja sitten menetin voitot. "Tiedetäänkö" millä korteilla pelaan.

7

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelijapelaaja

      samanlaiset kokemukset. Itse n. 8x alkupääoman mutta sitten rupesi tulemaan turpiin. Siitä sitten analysoimaan muuttuiko pelityyli voittojen myötä vai mitä tapahtui. Vielä ei ole kaikki voitot menneet mutta tuntuu, että voittaminen on nyt paljon vaikeampaa. Jotenkin tuntuu, että ohivetojakin tulee jatkuvasti (tutkin usein pelatut kädet jälkikäteen). Lukemattomia kertoja oon ollut flopin jälkeen johdossa, oon panostanut (riittävästi?) kaverit maksaa ja vetää sitten turnissa tai riverissä ohi. Itse kun on esim. panostanut flopin jälkeen johdossa sen verran, että maksaminen jollain värin vedolla ei ole matemaattisesti kannattavaa mutta kaverit vaan maksaa ja vetää ohi. Sitä alkaa ihmettelemään, että missä on vika... Samoin useat tippumiset suoran vedolle kolmosilla yms. Miten pelaat kavereita vastaan jotka maksaa flopin millä tahansa korteilla ja maksavat vielä turnin ja riverin jollain suoran väliinvedolla. Sitten kun tällaisia pelaajia on useampi niin aina se jollain natsaa. Luulen, että oikea vastaus kysymykseen on, että vaihda pöytää.

      • mateo_

        Kun olet johdossa niin mietippä kuinka suojelet esim. kärkiparia värin vetoa vastaa. Jos joku floppaa neljän värin, niin hänellä on n.35 prossan mahkut saada vetonsa. Siinä vaiheessa yhden pienen betsin maksaminen on kannattavaa, eikö vaan? Mutta jo mahdollista niin yritä check reissua niin värin/suoran kyttääjät joutuvat tekemään kannattamattomia maksuja (2 pientä betsiä kylmämä.) Jos olet myöhäisessä positiossa ja olet melko selvässä johdossa, niin harkitse kannattaako odottaa panostamista tai check reissua turniin jolloin värin kyttääjät ovat (ellein veto valmistu) tilanteessa jossa joutuvat maksamaan kylmiltään jopa 2 isoa betsiä?!

        Jos haluaa pelata tuottoisasti näitä maksuautomaatteja vastaan, niin pitää pelata agressiivisesti myös marginaaliset kädet kuten keski ja pohja parit vedoilla. Betsaaminen pelkästään parhaalla kädellä maksuautomaattia vastaan kannattaa pitkässä juoksussa, mutta marginaali käsien pelaaminen agressiivisesti on vielä tuottoisampaa.

        Älä vaihda pöytää, sillä juuri nämä maksuautomaatit tekevät pelaamisen kannattavaksi. Pitää vaan huomioida, että saa omille käsilleen tarpeeksi suuren odotusarvon jolloin ohivedotkaan eivät pitkässä juoksussa haittaa. Odotusarvon kasvattaminen on yksi voittoisan pelaajan tavaramerkki, ja tästä aiheesta on kyllä hyllymetreittäin kirjoja joihin on hyvä perehtyä jos haluaa pärjätä.


      • 33333

        pöydissä vastustajan korttien on kyllä aika vaikeaa koska pelaaja pelaavat(tai ainakin osa pelaajista)lähes mitä käsiä tahansa vaikka vastassa olis tiukkakin pelaaja esin pienet turbo sittarit ovat loistava esim jossa all in heitetään helposti esim A,3 suitareilla ja vastaavasti myös maksetaan esim samaa maata olevilla korteilla ei nii väliä minkä kokoisilla eli annetaan arvan ratkaista.pienissä fixed pelissä ongelma on korotuksen pienuus sillä on kyllä vaikeaa pudottaa kaverita joista pokeri on hauskaa ja jotka pelailevat vaan huvikseen,tosin ainakin itse olen huomannu kyseiset pöydät aika helpoiksi rollin kasvatusta ajatellen


      • suurenpiin

        pöytiin, jos olet noin taitava...


      • PokerRookie

        On hyvinkin mahdollista että jos rahaa on kertynyt siihen kekoon reilummin, niin peli vähän löystyy. Tulee lähdettyä flopille ehkä hieman heikoimmilla korteilla kuin normaalisti ja mahdollisesti senkin jälkeen vielä on tullut katsottua se "yksi kortti vielä" ennenkuin on malttanut kipata.
        Tuolla tulikin hyvä neuvo, että kannattaa laittaa rahaa jemmaan jos sitä hieman enemmän on kertynyt. Silloin ainakin yleensä oma peli tiukkenee lähes automaattisesti takaisin normaalille linjalle.

        Ja sitten, jos tuollaisen pöydän löydät, niin älä ihmeessä sitä vaihda. Tuollaisilta kavereilta sitä rahaa saa kaikista parhaiten. :-)

        Mutta, mutta.. Matemaattiset opit on heti unohdettava sen osalta että minkä verran sinun pitäisi panostaa että vetojen kokeilu ei olisi enää kannattavaa. Kyseiset pelaajat kun eivät niistä tiedä ja vielä vähemmän välittävät, sitä on silloin aivan turha yrittää käyttää heitä vastaan. Itse pitää tietenkin pitää mielessä että mitä kannattaa missäkin tilanteessa maksaa ja mitä ei, ettei tule lähdettyä mukaan ihan mihin tahansa.

        Onhan se erittäin vaikeaa puolustaa panostamalla paria, kahta paria tai kolmosia, jos 4-5 kaveria maksaa sen kuitenkin oli heillä sitten minkälaiset kortit tahansa. Varsinkin jos joku/jotkut heistä saavat flopilla suorastaan tai väristään neljä korttia kasaan, niin silloin he maksavat lähes aivan mitä tahansa aina riverille asti ja välillä tuntuu että liian usein onnistuvat sen vetonsa valmiiksi saamaankin.

        Itse pelailen tällaisissa pöydissä aikalailla varoen. Vaikka flopilla olisikin selvästi vahvin käsi, niin kaiken maksavien pelaajien kanssa se ei aivan välttämättä ole sitä enää riverin jälkeen. Varsinkin kolmoset on siinä mielessä hankala käsi että sen onnistuu suuresta joukosta
        pelaajia joku aika usein lyömään juuri saamalla sen suoran tai värin.

        Itse panostan vaikka esimerkin kolmosilla flopilla vain jonkun verran jos pöydässä on paljon sellaisia pelaajia jotka maksavat loppuun asti pistin pöytään sitten suurinpiirtein mitä tahansa. En siis mieti että mikä olisi matemaattisesti järkevä panostus että kenenkään ei kannattaisi enää vedoilla maksaa jos kerran he maksavat ne kuitenkin.. Tällä tavalla tietenkin voitan vähemmän jos ne kolmoset kestävät loppuun asti, mutta toisaalta taas häviänkin vähemmän ohivedon sattuessa.

        Pitää ajatella että vaikka jollekkin yksittäiselle pelaajalle se väri tai suora tulee aina yrittäessä sen karkeasti yhden kerran kolmesta, niin tottakai jos sinua vastaan pelaa kolme kaveria jotka ovat erilaisia suoria hakemassa, niin olet siinä tapauksessa kolmosten kanssa jonkun verran alakynnessä.

        Tällaisissa poteissa joissa jakajia riittää viimeiselle kortille (ja usein näyttöön asti) kovinkin monta, ovat juuri nämä vedot todella vahvasssa asemassa, koska joku niissä aina aika useasti onnistuu. Sitä kannattaa hyödyntää myös itse, koska usein tällaisissa poteissa saat myös itse rittävät kertoimet omille vedoillesi. Varsinkin jollain ässän korkealla värillä kannattaa usein maksaa itsensä mukaan flopilta vaikkei se olisi vielä valmistunutkaan. Nämä kaverit kun maksavat kaikki pottiin mukaan, niin pienelläkin rahalla saat kertoimet useasti kohdilleen.
        Usein heitä ei edes pelota vaikka se kolmas kortti samaa maata siihen turnilla tupsahtaisikin, vaan voit, jos pöytä ei ole pariutunut, panostaa hyviäkin rahoja lähestulkoon varmalla voitolla ja maksajia riittää.. :-)


      • mateo_
        PokerRookie kirjoitti:

        On hyvinkin mahdollista että jos rahaa on kertynyt siihen kekoon reilummin, niin peli vähän löystyy. Tulee lähdettyä flopille ehkä hieman heikoimmilla korteilla kuin normaalisti ja mahdollisesti senkin jälkeen vielä on tullut katsottua se "yksi kortti vielä" ennenkuin on malttanut kipata.
        Tuolla tulikin hyvä neuvo, että kannattaa laittaa rahaa jemmaan jos sitä hieman enemmän on kertynyt. Silloin ainakin yleensä oma peli tiukkenee lähes automaattisesti takaisin normaalille linjalle.

        Ja sitten, jos tuollaisen pöydän löydät, niin älä ihmeessä sitä vaihda. Tuollaisilta kavereilta sitä rahaa saa kaikista parhaiten. :-)

        Mutta, mutta.. Matemaattiset opit on heti unohdettava sen osalta että minkä verran sinun pitäisi panostaa että vetojen kokeilu ei olisi enää kannattavaa. Kyseiset pelaajat kun eivät niistä tiedä ja vielä vähemmän välittävät, sitä on silloin aivan turha yrittää käyttää heitä vastaan. Itse pitää tietenkin pitää mielessä että mitä kannattaa missäkin tilanteessa maksaa ja mitä ei, ettei tule lähdettyä mukaan ihan mihin tahansa.

        Onhan se erittäin vaikeaa puolustaa panostamalla paria, kahta paria tai kolmosia, jos 4-5 kaveria maksaa sen kuitenkin oli heillä sitten minkälaiset kortit tahansa. Varsinkin jos joku/jotkut heistä saavat flopilla suorastaan tai väristään neljä korttia kasaan, niin silloin he maksavat lähes aivan mitä tahansa aina riverille asti ja välillä tuntuu että liian usein onnistuvat sen vetonsa valmiiksi saamaankin.

        Itse pelailen tällaisissa pöydissä aikalailla varoen. Vaikka flopilla olisikin selvästi vahvin käsi, niin kaiken maksavien pelaajien kanssa se ei aivan välttämättä ole sitä enää riverin jälkeen. Varsinkin kolmoset on siinä mielessä hankala käsi että sen onnistuu suuresta joukosta
        pelaajia joku aika usein lyömään juuri saamalla sen suoran tai värin.

        Itse panostan vaikka esimerkin kolmosilla flopilla vain jonkun verran jos pöydässä on paljon sellaisia pelaajia jotka maksavat loppuun asti pistin pöytään sitten suurinpiirtein mitä tahansa. En siis mieti että mikä olisi matemaattisesti järkevä panostus että kenenkään ei kannattaisi enää vedoilla maksaa jos kerran he maksavat ne kuitenkin.. Tällä tavalla tietenkin voitan vähemmän jos ne kolmoset kestävät loppuun asti, mutta toisaalta taas häviänkin vähemmän ohivedon sattuessa.

        Pitää ajatella että vaikka jollekkin yksittäiselle pelaajalle se väri tai suora tulee aina yrittäessä sen karkeasti yhden kerran kolmesta, niin tottakai jos sinua vastaan pelaa kolme kaveria jotka ovat erilaisia suoria hakemassa, niin olet siinä tapauksessa kolmosten kanssa jonkun verran alakynnessä.

        Tällaisissa poteissa joissa jakajia riittää viimeiselle kortille (ja usein näyttöön asti) kovinkin monta, ovat juuri nämä vedot todella vahvasssa asemassa, koska joku niissä aina aika useasti onnistuu. Sitä kannattaa hyödyntää myös itse, koska usein tällaisissa poteissa saat myös itse rittävät kertoimet omille vedoillesi. Varsinkin jollain ässän korkealla värillä kannattaa usein maksaa itsensä mukaan flopilta vaikkei se olisi vielä valmistunutkaan. Nämä kaverit kun maksavat kaikki pottiin mukaan, niin pienelläkin rahalla saat kertoimet useasti kohdilleen.
        Usein heitä ei edes pelota vaikka se kolmas kortti samaa maata siihen turnilla tupsahtaisikin, vaan voit, jos pöytä ei ole pariutunut, panostaa hyviäkin rahoja lähestulkoon varmalla voitolla ja maksajia riittää.. :-)

        "Mutta, mutta.. Matemaattiset opit on heti unohdettava sen osalta että minkä verran sinun pitäisi panostaa että vetojen kokeilu ei olisi enää kannattavaa. Kyseiset Kyseiset pelaajat kun eivät niistä tiedä ja vielä vähemmän välittävät, sitä on silloin aivan turha yrittää käyttää heitä vastaan."

        Tarkoitus ei olekaan pelottaa pelaajia automaattisesti foldaamaan, vaan saamaan pottiin ns. kuollutta rahaa, joka löytää pitkässä juoksussa sen luo jolla todennnäköisyydet on hanskassa. Liian suuret maksut vetokäsillä takaavat sen, että kun veto epäonnistuu ja voitat potin, jäät voitoille niiltä kerroilta kun kaveri saa vetonsa kasaan. Tosin vetokertoimia miettiessä pitäisi ottaa huomioon myös lisä ja käänteiskertoimet, eli se fyrkka joka pelataan riverillä/turnilla.


    • Näin meillä

      Todennäköisesti oma pelisi hieman muuttuu rollin kasvamisen myötä. Minulla oli myös aivan ensimmäisen vaiheen jälkeen kun rupesin opiskelemaan aihetta aika suuria pudotuksia rollissa. Jälkeenpäin olen tulkinnut että jotenkin peli muuttui rollin kasvamisen myötä ja pikku rollilla ei montaa virhettä tarvitse tehdä jotta se on poikki. Eli juuri nousin satkun ylöspäin ja sitten taas 70 alas haitari liikkeellä. Nyt peli pysyy rollin kannalta paljon paremmin hallussa eli haihattelupäiviä ei tule niin usein. Kannattaa katsoa historioista kus päivät pelaatko käsiä vääristä positioista jne.

      Toki pelaajia tarkkaillaan ja kirjataan jotain player notes kohtaan mutta ei sinne oikeastaan muuta voin laittaa kun millä korteilla teet pf korotuksia. Pikku limiiteissä pelaajat kuitenkin vaihtuvat tiuhaan tahtiin joten tuskin siitäkään mitään isoa etua kukaan saa.

      Paras neuvo tuohon on että jos saat rollisi nelinkertaistettua siirrä ihmeessä puolet jemmaan moneybookersiin. Peli pysyy tiukkana ja et mene kokonaan poikki. Tee raja jossa kotiutat osan niin että alkuperäinen rolli myös samalla kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe