Novelli osa 1.

sininen2kissa

ENSIMMÄINEN OSA. (Perustuu todellisiin tapahtumiin.)

Roosa ajoi potkulaudalla kouluun.
Hän oli muuttanut Palojoelle kolme viikkoa sitten, eikä vieläkään ollut tottunut asumaan siellä.
Hän ajoi hiekkatietä pitkin. Hän oli seitsemän vuotta vanha, eikä hänen äidillään ollut autoa. Auto oli isällä, joka oli töissä. Kauppa oli niin kaukana, että sinne menoon tarvittiin auto.
Hän joutuisi ajamaan potkulaudalla taksipysäkille, ja jatkamaan taksilla koululle, jolla oli huono maine. Opettajat kuulemma olivat surkeita.
Talvella olisi pilkkopimeää, sillä tien vieressä ei ollut valoja. Kesällä taloa piirittävät pellot olisivat kamala kokemus heinänuhaiselle Roosalle.
Hänellä ei ollut ystäviä täällä. Vain kesälomalla hänen serkkunsa tulisi asumaan naapuriin.
Ai miksi hän oli muuttanut tänne? No siksi, että isän isä halusi.
Silloin Roosa menetti tasapainonsa ja kaatui ojaan, jossa oli...

TOISET SAAVAT JATKAA TARINAA. EI PISSA-KAKKA -JUTTUJEN KERTOJILLE.

2

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makulaari

      ...kaikenlaista ohikulkijoiden heittämää törkyä ja roskaa. Mutta varsinainen yllätys odotti ojanpohjalla. Roosa huomasi tupsahtavansa suoraan pahanhajuisen, vanhalta viinalta ja pesemättömiltä vaatteilta lemahtavan miehen syliin. Ojanpohjalla kuorsaava mies havahtui tytön sinkoutuessa hänen päälleen.
      Nolona ja pelästyksissään Roosa säntäsi ojanpiennarta ylös ja nosti potkulautansa maasta. Sitten hän, uteliaisuuttaan, katsoi ojanpohjalle. Selällään makaileva mies laittoi käden päänsä alle, otti paremman asennon ja virnisti leveästi, paljastaen rivin huonosti hoidettuja hampaita - välittömästi Roosan mieleen tuli hammaslääkärinä työskentelevä äiti, siinä olisi äidille työmaata.
      - Taisi olla onni onnettomuudessa, mies myhäili.
      - Niin, sanoi Roosa hiljaa, jotakin sanoakseen.
      - Että putosit tällaisen vanhan raakin päälle ni ettet ittees loukannu, he.
      Roosa siirteli jalkojaan ja mietti että olisi kait parempi lähteä jatkamaan matkaa. Mutta jotenkin ei osannut lähteä...
      Mies nousi istumaan, ja kömpi sitten ojasta ylös Roosan viereen.
      Jostain syystä Roosaa ei yhtään pelottanut. Mies vaikutti suorastaan leppoisalta, vaikka olikin tuollainen... omituinen puliukko...
      Roosan vanhemmat olivat hyvin toimeentulevaa väkeä ja puhuivat aina kovin halveksivasti kaikenlaisista epäonnistujista ja yhteiskunnan pohjasakasta.
      - Reino vaan, mies sanoi ja ojensi kätensä.
      Roosa katsoi mustaan kouraan joka kiilsi ojanpohjan lietteestä.
      Mies katsahti kouraansa nolona, pyyhkäisi takinkäänteeseen ja laittoi käden sitten taskuunsa.
      - Älä minusta välitä, sanoi mies äkkiä jotenkin kovin alakuloisesti ja katsoi maahan.
      - Mitä minä tässä, lapsia turhaan säikyttelen, mutisi ja kääntyi menemään pois.
      Roosa tarttui miehen takkiin kiinni. - Hei, mä oon Roosa, mä aloitan ens viikolla koulun täällä, mä meen ekalle.
      Roosa itsekin hämmästyi yllättävästä rohkeudestaan.
      - Niin, sanoi mies. - Reino Ovaska, Palojoen ala-asteen entinen rehtori, poispotkittu. Hauska tutustua, nuori neiti.

      Roosa jatkoi matkaa ja mietti kummallista tapaamista.
      Tästä ei uskaltaisi kotona kertoa, vai uskaltaisiko?

      • sininen2kissa

        novelli. Jatkajatka. Parempi kuin itse kirjoittamani novelli!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe