Poltetaanko minut

Vanha Erkki

Nyt Roviolla.
En muistanut että eilen oli 35 vuotis hääpäivä.

28

1020

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko muijas tekemässä kokkoa....

• Vanha Erkki

Läksikin tänä aamuna tuntia aiemmin töihin.:))

• Vanha Erkki kirjoitti:

Läksikin tänä aamuna tuntia aiemmin töihin.:))

Pahalta näyttää...Piilota äkkiä tulitikut...

• Vanha Erkki
        mii-su kirjoitti:

Pahalta näyttää...Piilota äkkiä tulitikut...

Takavarikoida vessasta pari punttia,keittiöstä
        parista kaapista,olkkarin kirjahyllyn lootasta
        mainos ja ropakanta tikut.
        Makkarista kaasu sytkä,atk huoneesta pari laatikkoa.
        Oliskohan ne nyt siinä.
        Piilotetaan ne nyt vaatekomeroon liinavaatteitten taa.
        Muistuta minua sitten minne piilotin kun on vaara ohi merkki vihelletty.

• Pirre*

aiheetta...pieni karanteeni oisi nyt vaimosi taholta paikallaan..

ps. voisithan korjata tilannettasi, jos muistaisit tänään - unohtaneesi?

• Vanha Erkki

Sinnoot sitä mieltä.
        Täytyypä varalta tarkistaa onko passi vielä voimassa.:))

• retro henkeähän se vain toisi nykypäivään.

Ainakin lööppeissä komeilisit roviouutisen siivittämänä.

Mut varmuudeksi pitää huomioida vaimon ja läheisten tunteet, ettei mennä ojasta allikkoon.

jk. Ehkä kuitenkin matala rofiili on paikallaan ja pysyä pois roviolta, kuin lööpeistä yleensä.

• Vanha Erkki

Taida olla isompaa hätää vielä.
        Katellin että tässä kerrostalon pihassa ei näy
        kuivaa pysty keloa lähimaillakaan.
        Muistelin tuossa sitä lauantai iltaa 35 vuotta sitten.
        Tarkoitus oli vähän niinkuin salaa todistajien
        läsnä ollessa piipahtaa vihillä kirkossa.
        Kuinka ollakkaan anoppi oli vuotanut tiedon ja
        kirkossa oli monta penkkiä uteliaita molemman
        puolen sukulaisia varmistamassa ettei kumpikaan
        pääse pakenemaan viime kriittisellä hetkellä.:))

• Vanha Erkki kirjoitti:

Taida olla isompaa hätää vielä.
        Katellin että tässä kerrostalon pihassa ei näy
        kuivaa pysty keloa lähimaillakaan.
        Muistelin tuossa sitä lauantai iltaa 35 vuotta sitten.
        Tarkoitus oli vähän niinkuin salaa todistajien
        läsnä ollessa piipahtaa vihillä kirkossa.
        Kuinka ollakkaan anoppi oli vuotanut tiedon ja
        kirkossa oli monta penkkiä uteliaita molemman
        puolen sukulaisia varmistamassa ettei kumpikaan
        pääse pakenemaan viime kriittisellä hetkellä.:))

teille molemmille, koska 35-vuotta on aivan hyvä saavutus avioliittoa.
        Itseironia ja yhteensopiva huumori on antaa hieman lisää pelivaraa väistellessä erilaisia karikoita.

Onnea tulevillekin vuosille.
        Olkaahan onnessanne; siis eläkää onnessanne ja pitäkää toistenne mieli ja keho hyvässä kondiksessa.

jk.Vaimoa tietysti hellit hetikohta kokonaisvaltaisesti, niin eiköhän sillä jotain saa anteeksi ja vältyt naisen kostolta, joka sekin tavallisen 'kotiolon' voittaa.
        On ainakin päivää monipuolistava kokemus, opiksi tai vaan elettäväksi tarkoitettu 'välittämisen' eräs muoto.

ps.Minä luotin tuomarin sanaan.
        ekonomistina tietäen mitä tuomarin käyttö erotilanteessa maksaa, en ole edes uskaltamut moista uhkakuvaa ajatella.

Joilleinhan on käynyt näin:" kuinkas teille erossa kävi, ja kumpi sai osakkeen ja kumpi piti kesämökin"?
        "Hyvin kummallekin, Pankki vei osakkeen ja asienajaja kesämökin"!

• Vanha Erkki
        emw34 kirjoitti:

teille molemmille, koska 35-vuotta on aivan hyvä saavutus avioliittoa.
        Itseironia ja yhteensopiva huumori on antaa hieman lisää pelivaraa väistellessä erilaisia karikoita.

Onnea tulevillekin vuosille.
        Olkaahan onnessanne; siis eläkää onnessanne ja pitäkää toistenne mieli ja keho hyvässä kondiksessa.

jk.Vaimoa tietysti hellit hetikohta kokonaisvaltaisesti, niin eiköhän sillä jotain saa anteeksi ja vältyt naisen kostolta, joka sekin tavallisen 'kotiolon' voittaa.
        On ainakin päivää monipuolistava kokemus, opiksi tai vaan elettäväksi tarkoitettu 'välittämisen' eräs muoto.

ps.Minä luotin tuomarin sanaan.
        ekonomistina tietäen mitä tuomarin käyttö erotilanteessa maksaa, en ole edes uskaltamut moista uhkakuvaa ajatella.

Joilleinhan on käynyt näin:" kuinkas teille erossa kävi, ja kumpi sai osakkeen ja kumpi piti kesämökin"?
        "Hyvin kummallekin, Pankki vei osakkeen ja asienajaja kesämökin"!

Kyllä se on silleen kun kaksi Savolaista kajahtaa
        yhteen niin leukaperät siinä ainaskin koville joutuu.:))

Pitänee vielä laittaa postia pukille jos vaikka
        uuden herne pussin ja pullon tois lahjaksi.:))

• vanahempi erkki

se on sinulle ihan oikein,mitäs unohdit!

• Ei se maailma siihen kaadu että unohtaa hääpäivän!
      Tässä ijässä voi kaikki unohdukset jo huoletta laittaa dementian piikkiin.
      Jos tuollaisesta asiasta vedetään herneet nenään niin on jotain ehkä pielessä.
      Huumorilla se unohdus pitää kuitata.
      Onnitella voi jälkeenkin päin ja pahoitella unohdusta.
      Onnea vaan minunkin puolestani!
      35 vuotta on nykypäivänä kova sana!
      Pyrkikää samaan!

• Vanha Erkki

Ei kaadukkaan.Ei meillä ole hurraa huutoja koskaan
        vuosipäivinä huudeltu.
        Eikä kumpikaan ole mitään erikoista odottanutkaan.
        Pientä leikinlaskua vaan sodanvuosipäivistä
        heitelty.(kaikkea ei myös kerrota)
        Arkinen aherrus on kaikkein päällimmäisenä aina ollut.
        Sain tuossa vihjeen jälkeläisiltä,että
        pukinkontissa on tulossa kuohuvaa,joten
        kilistellään ja killistellään sitten.
        Kippis ja kiitos sinulle kuin myös herkullista joulua.:)

• Vanha Erkki kirjoitti:

Ei kaadukkaan.Ei meillä ole hurraa huutoja koskaan
        vuosipäivinä huudeltu.
        Eikä kumpikaan ole mitään erikoista odottanutkaan.
        Pientä leikinlaskua vaan sodanvuosipäivistä
        heitelty.(kaikkea ei myös kerrota)
        Arkinen aherrus on kaikkein päällimmäisenä aina ollut.
        Sain tuossa vihjeen jälkeläisiltä,että
        pukinkontissa on tulossa kuohuvaa,joten
        kilistellään ja killistellään sitten.
        Kippis ja kiitos sinulle kuin myös herkullista joulua.:)

Olinpas minä ajattelematon..:O Unohdin onnitella??!!
        Joten otetaan uudestaan:Oikein hyvää hääpäivää, ja tässä samalla myös Hauskaa joulua...:)

• Vanha Erkki
        mii-su kirjoitti:

Olinpas minä ajattelematon..:O Unohdin onnitella??!!
        Joten otetaan uudestaan:Oikein hyvää hääpäivää, ja tässä samalla myös Hauskaa joulua...:)

Onnea aina tarvitaan.
        Onni olkoon osanasi myös sinulla:)

Leppoisaa Joulunviettoa sinulle ja perheellesi,
        missä sitten olettekin.(maalla tai kaupungissa)

• Vanha Erkki kirjoitti:

Onnea aina tarvitaan.
        Onni olkoon osanasi myös sinulla:)

Leppoisaa Joulunviettoa sinulle ja perheellesi,
        missä sitten olettekin.(maalla tai kaupungissa)

Onnea tässä tarvitaankin,ku tuntuu olevan nyt oikeen sellanen vastoinkäymisten aikaa,mut eiköhän tää tästä..:)

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

Onnea tässä tarvitaankin,ku tuntuu olevan nyt oikeen sellanen vastoinkäymisten aikaa,mut eiköhän tää tästä..:)

Mieku sain "joululahjan" - astianpesukone sanoi irti viimeisen yhteistyösopimukse...ja nyt ei auta kuin lähteä kauppaan - siis noin 500 euron lahja tuli..:/

Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuupi..hyvää ja toiveikasta päivänjatkoa mii - su sinullekin, -toivottavasti onnesi kääntyy :)

• Pirre* kirjoitti:

Mieku sain "joululahjan" - astianpesukone sanoi irti viimeisen yhteistyösopimukse...ja nyt ei auta kuin lähteä kauppaan - siis noin 500 euron lahja tuli..:/

Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuupi..hyvää ja toiveikasta päivänjatkoa mii - su sinullekin, -toivottavasti onnesi kääntyy :)

Melko usein 'vikana' jos kone ei 'suostu' toimimaan, "tulvasuoja", joka estää käytön.

Alasokkelipelti on noin neljällä peltiruuvilla kiinni ja sen jälken katsot, onko mahdollisesti vettä valunut pohjapellille.
        Jos on niin styroksikoho katkaiseen jännitteenohjauksen ja siksi ei kone toimi. Paikallaan olevaan koneeseen pystyy lähes jokaisen komponentin(osan) vaihtamaan laitteen ollessa paikallaan, eikä välttämättä vaihtaa uuteen todennäköisesti vielä lyhytikäisempään koneeseen.

• Pirre* kirjoitti:

Toivotaan,että muuttuu iloksi...:)

Eläs ny vielä mee kauppaan...Vai ookko varma jo,ettei tuu enää kalua vanhasta koneesta?

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

Melko usein 'vikana' jos kone ei 'suostu' toimimaan, "tulvasuoja", joka estää käytön.

Alasokkelipelti on noin neljällä peltiruuvilla kiinni ja sen jälken katsot, onko mahdollisesti vettä valunut pohjapellille.
        Jos on niin styroksikoho katkaiseen jännitteenohjauksen ja siksi ei kone toimi. Paikallaan olevaan koneeseen pystyy lähes jokaisen komponentin(osan) vaihtamaan laitteen ollessa paikallaan, eikä välttämättä vaihtaa uuteen todennäköisesti vielä lyhytikäisempään koneeseen.

Paljon kiitoksia ystävällisistä neuvoistasi emw34, mutta minä tilasin jo uuden koneen - pitäisi ollakin ihan heti tuossa ovella..:)

Olen niin kyllästynyt tuohon entiseeni etten jaksa enää sen kanssa, ainakaan nyt kun oisi muutakin tekemistä; mie korjaan sen kuhan joulu on ohi ja myyn sitten eteenpäin, - jos Rosenlew oisi parempi merkki, kuin tuo mikälie makaroonien tekemä..

Kiitos..halit äidin kaipaukseesi..

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

Toivotaan,että muuttuu iloksi...:)

Eläs ny vielä mee kauppaan...Vai ookko varma jo,ettei tuu enää kalua vanhasta koneesta?

en voi jäädä joulun yli koneetta, ja nyt ei jouda tässä remonttia tekemään :))

Joulupäivänä on 15 henkeä syömässä..joten käsitiskiä piisais..en mie jaksa ennee..:)

• Pirre* kirjoitti:

Paljon kiitoksia ystävällisistä neuvoistasi emw34, mutta minä tilasin jo uuden koneen - pitäisi ollakin ihan heti tuossa ovella..:)

Olen niin kyllästynyt tuohon entiseeni etten jaksa enää sen kanssa, ainakaan nyt kun oisi muutakin tekemistä; mie korjaan sen kuhan joulu on ohi ja myyn sitten eteenpäin, - jos Rosenlew oisi parempi merkki, kuin tuo mikälie makaroonien tekemä..

Kiitos..halit äidin kaipaukseesi..

niin aina.Olen myöhässä.

No jos saat 'yhtähyvät rooseveltit' kuin meillä on tiskarina ollut, niin hyvä.

Eka oli vuodesta 80.stä 88.saan ja nykyinen on jatkanut siitä asti.Vain yhden magn.venttiilin olen vaihtanut.

Pyykinpesukoneet (passelitkaan) ei meillä kestä juuri viittä vuotta enempää.
        Viimeviikolla oli taas vaihtoviikko.
        ps.Sain muuten niin halvalla ettei kukaan usko.
        Eikä ollut varastettu vaan kassan kautta kotiin.

jk. Kuljen aina silmät auki ja ostan kun saan 'puoli-ilman'.
        Pari kuukautta sitten sen ostin jemmaan.

Vanha kone alkoi olla lingotessa liian rauhaton ja siksi hylkäsin.
        Vikakin löytyi, oli yksi tuki poikki ja rumpu vain jousien varassa.
        Kunhan ehdin niin rosterilanka mig- hitsiin ja korvake kiinni.
        Sitten pajalle haalaripyykkiin, jos alkaa joskus työt maittamaan.

Kiitos halista, äiti on poissa, muuta vielä ainakin yksi yhteinen jouluaatto vietetään kotona sisarusten/perheiden kanssa.
        Se on aina olut paikka, jossa poiketaan ja siellä käytiin kylässä toisillamme.Sisarukset, emme juurikaan kyläilleet toistemme asunnolla, vaan se oli yhteinen kokoontumispaikka.
        Siellä oli jokainen kotikentällä ja hyvä tuomari saamatteilla, jos oli jotain erimielisyyttä asioista.
        Paikka oli kuin kirkko keskellä kylää ja siellä oli aina vapaa kulku ja oleskelu tervetullutta koko sen ajan kun olemme asuneet omissa taloissamme.

Jos äidin elämästä tekisi elokuvan, se miellettäisiin varmaan johonkin opettavaiseen kansansatuun pohjautuvaksi kertomukseksi.
        Ja jos minulta kysytään, niin 'pyhimykseksi julistaminen' olisi hänenlaiselle ihmisille paikallaan.

• Pirre* kirjoitti:

en voi jäädä joulun yli koneetta, ja nyt ei jouda tässä remonttia tekemään :))

Joulupäivänä on 15 henkeä syömässä..joten käsitiskiä piisais..en mie jaksa ennee..:)

on kyllä älyttömän tärkeä vehe...En minäkää, kyllä luopuis siitä mistään hinnasta!

Tuon ihmismäärän astioiden pesussa jo menis koko ilta...helpottaa varmasti se kone..:)

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

on kyllä älyttömän tärkeä vehe...En minäkää, kyllä luopuis siitä mistään hinnasta!

Tuon ihmismäärän astioiden pesussa jo menis koko ilta...helpottaa varmasti se kone..:)

pyykkikone, niistä en luovu..

Hyvää ja tunnelmallista Joulua sinullekin mii-su..:)

• Pirre* kirjoitti:

pyykkikone, niistä en luovu..

Hyvää ja tunnelmallista Joulua sinullekin mii-su..:)

Juu,ei kyllä tulis mitään ainakaan,jos ei pyykkikonetta ois...Ku konekkaa ei aina meinaa ehtiä pysyä perässä, ku pyykkikori täyttyy...

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

niin aina.Olen myöhässä.

No jos saat 'yhtähyvät rooseveltit' kuin meillä on tiskarina ollut, niin hyvä.

Eka oli vuodesta 80.stä 88.saan ja nykyinen on jatkanut siitä asti.Vain yhden magn.venttiilin olen vaihtanut.

Pyykinpesukoneet (passelitkaan) ei meillä kestä juuri viittä vuotta enempää.
        Viimeviikolla oli taas vaihtoviikko.
        ps.Sain muuten niin halvalla ettei kukaan usko.
        Eikä ollut varastettu vaan kassan kautta kotiin.

jk. Kuljen aina silmät auki ja ostan kun saan 'puoli-ilman'.
        Pari kuukautta sitten sen ostin jemmaan.

Vanha kone alkoi olla lingotessa liian rauhaton ja siksi hylkäsin.
        Vikakin löytyi, oli yksi tuki poikki ja rumpu vain jousien varassa.
        Kunhan ehdin niin rosterilanka mig- hitsiin ja korvake kiinni.
        Sitten pajalle haalaripyykkiin, jos alkaa joskus työt maittamaan.

Kiitos halista, äiti on poissa, muuta vielä ainakin yksi yhteinen jouluaatto vietetään kotona sisarusten/perheiden kanssa.
        Se on aina olut paikka, jossa poiketaan ja siellä käytiin kylässä toisillamme.Sisarukset, emme juurikaan kyläilleet toistemme asunnolla, vaan se oli yhteinen kokoontumispaikka.
        Siellä oli jokainen kotikentällä ja hyvä tuomari saamatteilla, jos oli jotain erimielisyyttä asioista.
        Paikka oli kuin kirkko keskellä kylää ja siellä oli aina vapaa kulku ja oleskelu tervetullutta koko sen ajan kun olemme asuneet omissa taloissamme.

Jos äidin elämästä tekisi elokuvan, se miellettäisiin varmaan johonkin opettavaiseen kansansatuun pohjautuvaksi kertomukseksi.
        Ja jos minulta kysytään, niin 'pyhimykseksi julistaminen' olisi hänenlaiselle ihmisille paikallaan.

elää sinussa, uskon niin - ja olen huomannutkin...

Pitää taas toistaa, - älkää vain ymmärtäkö valitus vierreksi, minulla on elämän tilanne sellainen, että joitain asioita minun on ratkaistava äkkiä maksoi mitä maksoi..niinkuin esim. tämä astiskoneen osto puhelimella, tai tietysti melkein hinnalla kuin hinnalla....kuusihenkisen perheen tiskien peseminen käsin on liian aikaa vievää, silläkin ajalla voi tehdä muuta hmm.. "hyödyllisempää".., kuten esim. olla täällä netissä..;)

Olen kasvanut perheessä jossa ei ollut isovanhempia, ja siksi haluan pitää joulupäivällistraditiota yllä, edes sen...

Silloin, nyt vielä pikkuserkukset, ovat yhdessä ja toivon heidän muistavan mummilan hetket...ja ainakin mummin jouluruoat :))- ja näinhän minä saan kehuja ruoanlaittotaidoistani samalla, eikö olekin ovela veto.. O:))

ps. katopa, näetkö sinä sädekehän tuossa miun pääni päällä..? *viatonta vislausta*

:))

• Pirre*

sinua ei poltettukaan roviolla, toivotan teille Paljon Onnea pitkän yhteisen taipaleenne johdosta! :)

• Vanha Erkki

Nuo nuoruutemme päivät,
        askeleita monta niin lukematonta.

Ei onneksi roviota,kuumia hiiliä kumminkun:))

Kiitti ja Jouluista mieltä sinnekkin päin Suomea missä oletkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4