Miks Gerbiileille ei saa antaa muovisia leluja jota eläinkaupoissa myydään? Esim. Dunathan on muovia ja kuitenkin niitä myydän gerbiileille eläinkaupoissa?!? Mun yks kaveri sano et niille saa antaa myovia jos se on erikoismuovia...! Mut en ymmärrä jos ne kerta on vaarallisia,miksi niitä sitten myydään?
Muovista?!??...
8
267
Vastaukset
- MaCarone
Ja vielä siitä vitamiinikivestä...
Saako se olla siel häkissä koko ajan? - Lissu_
Ei gerbiileille mitään muovista, koska gerbiilit hyrsivät niin paljon ja muoviset esineet vahingoittavat niitä jyrsittynä. Kaupoissa myydään kyllä muovisia leluja, mutta yleensä niitä ostetaan hamsterille, marsuille tai rotille/hiirille. Juoksupyörä on yleensä muovinen, se ei kuulu kuin rottien/hiirien/hamstereiden häkkiin. Gerbiilit ovat pieniä ja intohimoisia jyrsijöitä, niille ei saa muovia antaa. Kaupoissa niitä aina myydään, muttei gerbiilille niitä ole tarkoitus ostaa ja pakkohan heillä on olla tarjolla erilaisia virikkeitä. Gerbiilit pitävät erityisesti pikkukoloista, joihin voivat ryömiä, oksista/muusta jyrsittävästä ja pahvista. Anna gerbiileille niitä muovin sijaan!
- Lissu_
En oikein ymmärrä sanaa "vitamiinikivi." Suolakiveä en suosittele, jos sitä tarkoitat, tosin kyllä se saa siellä joskus olla. Kalkkikivi on hyvä olla, mutta jos gerbiilit jyrsivät sitä hyvin paljon, ota se pois pariksi päiväksi. Mineraalikivi on myös hyvä vaihtoehto. Vitamiinilisukkeita voit antaa kerran tai pari viikossa, jos haluat. Niitä on kuitenkin vain rakeina tai jauhoina. En ole kuullut kivestä, josta tippuisi vitamiinia. xD
Hyvät joulut - MaCarone
Lissu_ kirjoitti:
En oikein ymmärrä sanaa "vitamiinikivi." Suolakiveä en suosittele, jos sitä tarkoitat, tosin kyllä se saa siellä joskus olla. Kalkkikivi on hyvä olla, mutta jos gerbiilit jyrsivät sitä hyvin paljon, ota se pois pariksi päiväksi. Mineraalikivi on myös hyvä vaihtoehto. Vitamiinilisukkeita voit antaa kerran tai pari viikossa, jos haluat. Niitä on kuitenkin vain rakeina tai jauhoina. En ole kuullut kivestä, josta tippuisi vitamiinia. xD
Hyvät joulutNo mä ostin gerbiileille sellasen pussin jossa on makupaloja... Ja siinä oli semmosensuolakiven tyyppinen omenalle maistuva juttu....
- Ajattele
Haluatko, että gerbiiliisi suolisto menee tukkoon jonkin muovin palan takia. Tai pahimmas tapauksessa se tukehtuu siihen tai terävä muovin palanen voi tehää pahaa jälkee vatsassa.
Ajattele järjellä. - koiramullaon
Pienikin muovin palanen voi alkaa paisua mahassa tai "polttaa" gerbiilin mahaa niin että gerbiili voi kuolla siihen, myös tuo tukehtuminen ja sen sellainen on odotettavissa niikun jo sanottiin! Kaverisi varmaankin tarkoittaa gerbiileille annettavaa muovia, esim. täällä keskustassa on eläinkauppa missä on ruokatankoja joiden sisällä on muovia mutta se on sydän ystävällistä ;)
- Seepratäti
Ei ole olemassa mitään gerbiileille tarkoitettua sydänystävällistä muovia! Kaikki jyrsijät saattavat jyrsiä muovia, toiset enemmän, toiset vähemmän, eikä ruuansulatukseen joutunut muovi ole ikinä milloinkaan terveellistä, vaan voi aiheuttaa tukkeumia tai haavoja eläimen suolistoon. Gerbiileillä on käsittääkseni monia muita jyrsijöitä suurempi hinku jyrsiä kaikkea muovista, mutta on niitä muovinjyrsijöitä monessa muussakin jyrsijälajissa. Eli varminta on, että jättää ne muovilelut kokonaan ostamatta. (Eläinkaupoissa nyt myydään paljon muutakin sellaita, mikä ei oikeasti ole ollenkaan hyväksi eläimille, kuten nyt vaikka hamstereille valjaita tai jyrsijöiden pesävanua tai...)
- Gerbiilien omistaja!
Ei ainakaan mun gerbiilit niele jyrsimäänsä vaan sylkee pois. En kylläkään ole uskaltanut antaa muovia, kun voine sitä kuitenkin vähän niellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483