Minkälaisia kokemuksia on FZ6:sta? Onko minkälainen hallita? Ensi kesäksi oon laittamassa moottoripyörää niin tuossa olis yksi vaihtoehto. Ensimmäistä moottoripyörää oon laittamassa, niin osaako kukaan sanoa millanen tuo pyörä on aloittelijalle? Tai saa suositella muitakin pyöriä. =) kiitos.
Yamaha FZ6
16
18627
Vastaukset
- mitään
muita täällä saakkaan suositella, eikä tarvitse.FZ6 on helppo ja hyvä ajaa, mielenkiintoisin kokoluokassaan.Voit tietysti jonkun bandit 600:sen ostaa mutta siihen kyllästyy ensimmäisen 1000:n km:n jälkeen.
Jos et ole ennen pyörillä ajanut, niin harjottele ensiksi jollakin piikillä. - jjjkkkkk
Mulla on malli 2005.Kilometrejä takana 11000km ilman
mitään harmeja.
Tämä on kolmas pyöräni ja menee keväällä vaihtoon.
Fz6 on kevyt ja erittäin ketterä taajamassa,tosin
mulla on naku versio.
Vääntö on tyypillistä 600 sarjaa eli alhaalla ohutta.Se onkin minun vaihdon syy.Kax päällä vain
lyhyitä matkoja,alle 200km sen jälkeen paikat puutuvat.Tehot riittäsivät,mutta tila ja vääntö ei kahdelle.Nopea-ajo onnistuu,jos pidät kierrokset yli 10000r/min.Siellä onkin potkua,kuin isommassakin mopossa.Mikäli olet kokematon varo täyskaasutusta mutkassa,lähti takaluisuun muutaman kerran kuivallakin asfaltilla.- mitään
aiot 6:en vaihtaa?
- ajattelin kokeilla
mitään kirjoitti:
aiot 6:en vaihtaa?
Tuli 1255 ruisku vesi jäähdytyksellä,joten
matkapyöräksi kahdelle parempi vaihtoehto kuin
fz6.Fjr ylitti minun rahakynnyksen,ja fz1 ei
välttämättä ole matkapeli.
Fz6 yksin ajeluun on varmasti hyvä yleisratkaisu,olihan se euroopan eniten myyty malli
2006. - mitään
ajattelin kokeilla kirjoitti:
Fz6 yksin ajeluun on varmasti hyvä yleisratkaisu,olihan se euroopan eniten myyty malli
2006.vaihtoi 6:sen 1:n S:ään, on erittäin mukava ajaa, todennäköisesti kuitenkin matkapyörät selättää sen, jos nimenomaan kaks päällä matkaa tekee, mutta halusin vielä pikkasen sporttia alle, jos vaimo innostuu asiasta, niin pitänee joskus vielä vaihtaa johonkin matkustajaystävällisempään.6:sta jäi hyvät muistot.
- mitään
ajattelin kokeilla kirjoitti:
2006.se on, itse vaihdoin 1-S:ään ja mukava on yksin ajella, jos vaimo innostuu asiasta, niin pitänee jokin matkustajaystävällisempi hankkia.
- takkuilee
mitään kirjoitti:
se on, itse vaihdoin 1-S:ään ja mukava on yksin ajella, jos vaimo innostuu asiasta, niin pitänee jokin matkustajaystävällisempi hankkia.
tämä viestien meno mutta eipä se mithään.
- naiset ovat
mitään kirjoitti:
vaihtoi 6:sen 1:n S:ään, on erittäin mukava ajaa, todennäköisesti kuitenkin matkapyörät selättää sen, jos nimenomaan kaks päällä matkaa tekee, mutta halusin vielä pikkasen sporttia alle, jos vaimo innostuu asiasta, niin pitänee joskus vielä vaihtaa johonkin matkustajaystävällisempään.6:sta jäi hyvät muistot.
arvaamattomia.Mullakin meni 15vuotta,ennenkuin
vaimo keksi(uskalsi)tulla taakse.
Liekö ajotapa rauhoittunut vuosien varrella?
Nyt alkuun päästyä istuu kyydissä turhankin
usein.
- Mirkku-76
Mä ajoin motskarikortin pari kesää sitten ja ostin samaan hengenvetoon ja innostukseen tuliterän fz6-s:n. Mulla ei ollut aiempaa kokemusta motskareista.
Ko. pyörä oli kiva peli harjoitella ajamista niin kaupunkiajossa kuin maantieajossa. ...mutta viime kesänä se alkoi kyllä jo tuntua vähän pieneltä, voih. Niinpä laitoin pyörän syksyllä myyntiin.
Aviomiestä ei motskarit valitettavasti kiinnosta. Tai eihän siinä mitään, saanpahan ajella yksinäni :)
Ensi kesänä pitää katella, mihin pyörään seuraavaksi taipuisi.- kesää odotellessa
ainakin FZ-1, itsellä kyseinen pyörä ja todella tyytyväinen oon ollut.
- ScorpioFi
Moi
FZ6 S ABS on hyvä yleispyörä. Suosittelen ostamaan ABS mallin. Olen ajellut piikillä alle 18 vuotiaana pari kesää, mutta viime kesänä ostettu FZ6 S ABS on ensimmäinen "oikea" moottori pyörä. Matka-ajoon voisi nyt ensi kesäksi olla hieman suurempi pyörä (= matalilla kierroksilla vääntävämpi moottori). Katteetonta N-mallia ei kannata ostaa ellei ajele vain kaupungilla, maantiellä kate on hyvä olla. Ostin pyörän sillä varustepaketilla jossa on takaboxi, suojatapit moottoriin ja korkeampi plexi. Pleksi on turha ja aiheuttaa vain meteliä tuulen pyörteillessä kypärän korkeudella... tosin suojaa kyllä tuulelta. Vaihdoin alkuperäisen miltei heti takaisin paikoilleen.
Pyörä on tyylikäs kun siinä ei lue edes tyyppimerkintää ja tankissakin vain pieni Yamahan logo.
Pyörässä on huomattavasti pirteämpi moottori kuin numerot näyttää. Muutamassa vertailussa ja testissä on saanut miinuspisteitä (esim. MP-maailma) kun keula pyrkii nousemaan ilmaan vielä kolmosella kiihdyttäessä, minusta se ei ole ainakaan miinus ;-)
Käy ensi viikon viikonloppuna MP-messuilla istumassa pyöriä, tosin minä ainakin ihastuin tuohon pyörään enemmän tien päällä.
Tämän vuoden mallissa on korjattu mittaristo sellaiseksi että kierrosmittariakin on helpompi seurata = perinteinen viisari. JA hinta tippui viime vuodesta REILUSTI. Tuo harmittaa kun itse maksoi tuon viimevuoden hinnan- alennukset jotka tosin oli kohdallaan.- ntv
Vein fz6s:s n myyntiin. Jäi talliin vielä pari vanhaa kunnon jammua, mieltäni lämmittämään vanhoilta hyviltä ajoilta, jolloin mikään ei ollut itsestään selvää, siis tuoreöljyvoideltuja kaks´tahtisia. Fazer oli ongelmaton, ei pienintäkään huolta kahteen vuoteen (vm. 2005) toimi kuin junan vessa eri puolilla Eurooppaa reissatessa. Tosin vuoristotiellä, kun kaveri lippas ja mun vatkas ohjaus älyttömästi, mä päätin vaihtaa oitin toisenlaiseen. Sellaseen, mis on leveähkö ohjaustanko, vääntöä alakierroksilla, eikä tuuli heiluttele. Saas nähdä, tuleeko jo messuille näytille se mun uus valittu?
- Naku-jammu
Jos malttaa ajaa suurinpiirtein rajoitusten mukaan (120km/h) niin ei tuulta juuri huomaa nakumallillakaan, kovemmissa vauhdeissa asia erikseen, ja saahan nakumalliinkin tuulenohjurin tankoon kiinni (mikä on kylläkin aivan järjettömän ruma).
- The_Scorpio
Naku-jammu kirjoitti:
Jos malttaa ajaa suurinpiirtein rajoitusten mukaan (120km/h) niin ei tuulta juuri huomaa nakumallillakaan, kovemmissa vauhdeissa asia erikseen, ja saahan nakumalliinkin tuulenohjurin tankoon kiinni (mikä on kylläkin aivan järjettömän ruma).
No ei ole tullut ajeltua nakuna, mutta tuolla korkeammalla pleksillä jonka sai tuossa paketissa kaatuma nylonien ja takaboxin kanssa ajelin, se suojasi uskomattoman hyvin mutta aiheutti kovan huminan kypärään pyörteillään. Tosi raju kokemus kääntää päätä kovemmassa vauhdissa kun tuuli iskee kypärään pleksin ulkopuolella niin että meinaa niskat nyrjähtää! Alkuperäinen on parempi kun kypärä jää kokonaan ilmavirtaan niin ei humise... on paremman näköinenkin.
Jos muuten katselet pyörien nopeustietoja niin huomaat että katteellinen kulekee kovempaa = vähemmän ilman vastusta. Luulen että nuo 200 ylittävät nopeudet on tosi paljon miellyttävämpiä katteen kanssa... tosin niitä kannattaa Suomessa kokeilla maltillisesti ja turvallisissa paikoissa (moottorirata on hyvä).
Tuo pienikin kate suojaa uskomattoman hyvin ja ohjaa viileällä ilmalla tuulen käsienkin ohi, sateella pitää aika hyvin kuivana. Kuumalla ilmalla, kuten kesällä oli, ei ole niin välttämätön, mutta jos ajelee tuollaisia 500 km päivämatkoja niin on miellyttävämpi pestä ötökät katteesta kuin vaatteista. - Ramiar
The_Scorpio kirjoitti:
No ei ole tullut ajeltua nakuna, mutta tuolla korkeammalla pleksillä jonka sai tuossa paketissa kaatuma nylonien ja takaboxin kanssa ajelin, se suojasi uskomattoman hyvin mutta aiheutti kovan huminan kypärään pyörteillään. Tosi raju kokemus kääntää päätä kovemmassa vauhdissa kun tuuli iskee kypärään pleksin ulkopuolella niin että meinaa niskat nyrjähtää! Alkuperäinen on parempi kun kypärä jää kokonaan ilmavirtaan niin ei humise... on paremman näköinenkin.
Jos muuten katselet pyörien nopeustietoja niin huomaat että katteellinen kulekee kovempaa = vähemmän ilman vastusta. Luulen että nuo 200 ylittävät nopeudet on tosi paljon miellyttävämpiä katteen kanssa... tosin niitä kannattaa Suomessa kokeilla maltillisesti ja turvallisissa paikoissa (moottorirata on hyvä).
Tuo pienikin kate suojaa uskomattoman hyvin ja ohjaa viileällä ilmalla tuulen käsienkin ohi, sateella pitää aika hyvin kuivana. Kuumalla ilmalla, kuten kesällä oli, ei ole niin välttämätön, mutta jos ajelee tuollaisia 500 km päivämatkoja niin on miellyttävämpi pestä ötökät katteesta kuin vaatteista.Osti tässä viimeviikolla vm.06 fz-6n eli nakumallin ja ajoin nyt viikonloppuna sillä turkuun vantaalta ja voin kertoa että 80 - 90 meni loistavasti. 100 - 110 otti sormista ku piti pitää kiinni. 120 - 140 tuskaa.... jos nojas eteenpäin niin rasittu alaselkä ja kädet ku piti pitää tuulta vastaan ja jos nojas taakse niin väsy kädet ja niska ku tuuli osu suoraan kypärään... täytyy alkaa katto jotain ilmanohjainta tohon pyörään. Tiedän että on ruma ku mikä, mutta sen saa irti sit ku ei aja motarilla.
- Kyllä kyllä
On hyvä pyörä. Viime kesän sillä ajoin. Voisin kuvitella, että N malli on naiselle liian "tuskainen" kovissa maantienopeuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911350Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1151151Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949