Mulla on -05 rekisteröity vectra 2.2 koneella. Nyt ajettu noin 35 tonnia ja nyt alkaa olla mitta täynnä. Sähkövikaa on ollut niin paljon ettei kehtaa ees kaikkea kertoa. Kolme kertaa on keskuslukitus aukaissut kaikki lukot yön aikana, radio toimii milloin toimii,ajotietokone on temppuillut uudesta asti. Auto on keran ollut ruiskutuslaitteiden ongelmien kanssa huollossa, Nyt autosta paukahti laturi,nämä harvat pakkaset mitä on ollut on ollut vaikeuksia saada auto käyntiin, akku on just uusittu.
Onko kellään muilla vastaavia ongelmia opelin kanssa? tää on mulla toinen uutena ostettu opel ja taitaa jäädä viimeiseksi.Kaikki menny vielä takuuseen mutta ei hymyilytä kun uudesta saakka auto on ollut puolet ajasta pajalla. Olen ottanut maahantuojaan yhteyttä ja tyly on kohtelu, kuulemma auto menisi vaihtoon jos olisi mese,volvo tai joku muu brandi merkki mutta ei vain opelia noin vaihdeta vaikka vikaa olisi miten.
2.2 Vectra ongelmia
15
3316
Vastaukset
- sehän on ooppeli
olisiko pitänyt ostaa jokin toinen merkki no joo.
- ei vian vikaa
Mitä nyt muutamat ajovalopolttimot, lasinpyyhkijöiden sulkia sekä kumipuslia etu-ja takapäässä on vaihdettu. Muuten toimii kuin sveitsiläinen käkikelloa kukkuu ja pelittää ja on lämmin auto talvella. Pirun hyvä ajettava ja hiljainen ainakin kitkoilla. Meinasin että ajetaan nyt toinen mokoma ja sitten vaihtoon. Koskas seuraava Vectra malli tulee myyntiin?
- Vectralla
Ajettu yli 900000km eiole ikinä ollut mitään vikaa..Ainoa mikä vaidettu on 2kertaa talvirenkaat.Kun tulee milli täyteen oon ajatellu vaihtaa öljyt Mistähän löytäis enemmän ajetun vois vaihtaa ja myydä tämän oman Kuubaan taksiksi.
- opelisti
Vectralla kirjoitti:
Ajettu yli 900000km eiole ikinä ollut mitään vikaa..Ainoa mikä vaidettu on 2kertaa talvirenkaat.Kun tulee milli täyteen oon ajatellu vaihtaa öljyt Mistähän löytäis enemmän ajetun vois vaihtaa ja myydä tämän oman Kuubaan taksiksi.
Meirin autolla mittarissa 85 tkm ja kaks kertaa on sähkövian takia jatkanut tien päällä matkaa lavetin päällä. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole löytänyt korjaamolla korjattavaa, saatu auto samana tai seuraavana päivänä takasin. Ei mitään muuta vikaa. Muuten ollut tyytyväinen mutta kun ei oikein tiedä milloin auto yllättäen pimenee uudestaan. Laatu on kyllä petymys ollut.
- vai onko
Vectralla kirjoitti:
Ajettu yli 900000km eiole ikinä ollut mitään vikaa..Ainoa mikä vaidettu on 2kertaa talvirenkaat.Kun tulee milli täyteen oon ajatellu vaihtaa öljyt Mistähän löytäis enemmän ajetun vois vaihtaa ja myydä tämän oman Kuubaan taksiksi.
Vai onko jo ajettu enemmänkin ja onko varmasti kaikki mittarissa ? Meinaan että en haluu ostaa sellaista käytettyä jossa lukemat ei pidä paikkaansa.
- farkku myös
ikää autolla puoli vuotta ja reilut 10 tkm. Ei ole ollut muita vikoja mutta pakkasella ei lähtenyt käyntiin. Jokin sähkövika kun hukkasi virrat.
- ve-xi
Mulla on helmikuussa -04 ostettu Vectran farkku 2,2 direct. Mittarissa nyt noin 53 tkm.
Auto on loistava ajaa eikä ole koneen tehoon/vääntöön nähden mikään bensasyöppö. EPS toimii lähes yhtä hyvin kuin Audissa, mutta vetoluistonesto on täysi lelu. Tilaa ja hiljaisuutta autossa riittää.
Auton sisustusmateriaali on vaikea pitää puhtaana, se suorastaan imee likaa. Öljyä tämä yksilö ei syö yhtään Opelin öljynsyöjämaineesta huolimatta.
Mutta asiaan:
Tuossa laadussa on tosiaan puutteita. Tämän vuosikerran ja moottorin tyyppivikoja lienee mm. sähkön häipyminen taivaan tuuliin. Ensimmäisen kerran akku tyhjeni jo puolen vuoden käytön jälkeen, kun auto seisoi 2 päivää tallissa. Tuolloin avun toi paikalla soitto Opel Assistancen numeroon. Tiepalvelun setä mittaili akkua ja sanoi jännitteen häipyneen. Auto huoltoon, jossa todettiin, että "meillä ei ole lupa vaihtaa akkua, mutta joku siellä syö virtaa". Akku ladattin ja moottorin ohjausyksikkö sai uuden ohjelmistopäivityksen. Auto oli huollossa 2 päivää.
Vuoden 2005 helmikuusa Lapin matkalla tarvittiin taas ruokintaa toisen auton akusta, vaikka takana oli lähes 1000 km ajoa. Mutta pakkasta oli liikaa, melkein -18°C....
Vuoden 2006 helmikuussa akku hyytyi kesken pitkän ajomatkan kahvitauon aikana; no silloin oli pakkasta jo yli -30°C. Virtaa ystävällisen Ford-kuskin akusta ja vaimo ajoi kohti Oulua, itse soittelin apukuskin penkiltä Opel assistancen "palvelu"-numeroon. Jonoa palvelunumeroon oli pitkään, tuntui monella muullakin Opel hyytyneen pakkaseen tuona aamuna. Palvelua en saanut, sillä "auto oli liikkeessä, joten emme tarvitse apua". Soitto 0100100:n auttoi paremmin ja neuvoi korjaamoon, jossa pystyttiin vaihtamaan uusi akku lauantaipäivänä, Oulun Opelilla ei ollut lauantaina kuin myyjiä paikalla. Vaihdoin akun isompaan dieselmallin akkuun, hintaa oli yli 200 euroa. Ja maksoin siis itse, vaikka auton takuu oli voimassa! Valinnanvaraa ei ollut, sillä matkan oli jatkuttava. Hesarissa maahantuoja vakuutteli samoihin aikoihin hoitavansa kaikki tuohon malliin liittyvät ongelmat ja akunvaihdot....
Määräaikaishuollossa olen käynyt vain kerran, mutta muuten vierailen huollossa aivan liian usein auton hintaan nähden. Ajovalopolttimoiden vaihdon (3 kpl) jotenkin ymmärtää, mutta parkktutkan 3 anturia on vaihdettu, bensaruiskun paineyksikkö on vaihdettu, etupään natinoita korjattu ja tosiaan jännitteen karkaamista ihmetelty useammin... kaikki minusta vikoja, joista en maksanut. On palanut paljon aikaa huoltoon soitteluun, huollossa käymiseen, rahaa taksiin ja muihin kyytineuvoihin silloin kun auto on huollossa.
Keväällä saattaisi olla uuden työsuhdeauton hankinta edessä, mutta aika vaikea valita uutta. Opel ei oikein vakuuta, mutta tuntuu muissakin merkeissä olevan vikoja, ainakin yksilövikoja.- tarinaa
Minulla -05 mallia vectra. Olen ollut ihan tyytyväinen Opeliin siinä mielessä että auton koko, varustelu, hinta ovat aika kohdallaan. Uutta autoa ostaessani hain tarjoukset monista merkeistä mutta ei muita tämän kokoluokan autoja saa samaan hintaan kuin Opelia. Minulla on ollut myös sähköpuolen ongelmia ja juuri noita virran karkailuja. En vaan voi käsittää miten välinpitämättömiä Opel jälleenmyyjän sekä huolto ovat. Jos kyseessä olisi jokin muu merkki, asioille tapahtuisi jotain. Itse olen jäänyt kerran tien päälle, ei siinä mitään. Myöhästyin 50 vuotis päiviltä kun tienposkessa meni 3,5 tuntia. Naapuri osti vastapäätä samoihin aikoihin volvon 70:n farkun ja ei sitten ensimmäistäkään moitetta, mutta onhan tuo kalliimpi.
Jos riittäisi pelimerkkejä, vaihtaisin toista merkkiä mutta näillä on pakko pärjätä joten Opel olkoon vielä. - ole provo mutta
tarinaa kirjoitti:
Minulla -05 mallia vectra. Olen ollut ihan tyytyväinen Opeliin siinä mielessä että auton koko, varustelu, hinta ovat aika kohdallaan. Uutta autoa ostaessani hain tarjoukset monista merkeistä mutta ei muita tämän kokoluokan autoja saa samaan hintaan kuin Opelia. Minulla on ollut myös sähköpuolen ongelmia ja juuri noita virran karkailuja. En vaan voi käsittää miten välinpitämättömiä Opel jälleenmyyjän sekä huolto ovat. Jos kyseessä olisi jokin muu merkki, asioille tapahtuisi jotain. Itse olen jäänyt kerran tien päälle, ei siinä mitään. Myöhästyin 50 vuotis päiviltä kun tienposkessa meni 3,5 tuntia. Naapuri osti vastapäätä samoihin aikoihin volvon 70:n farkun ja ei sitten ensimmäistäkään moitetta, mutta onhan tuo kalliimpi.
Jos riittäisi pelimerkkejä, vaihtaisin toista merkkiä mutta näillä on pakko pärjätä joten Opel olkoon vielä.mitä valitat. Halvalla ei hyvää saa. Itellä mullaon astra 2.2 koneella ja jää viimeiseks ooppeliks. MInkäs teet jos on paska niin on paska isolla Peellä! Sorppa kiroilu mut kyllä V..uttaa jos vuoden vanha auto on jatkuvasti huollossa pukilla.
- poistettu...............
ole provo mutta kirjoitti:
mitä valitat. Halvalla ei hyvää saa. Itellä mullaon astra 2.2 koneella ja jää viimeiseks ooppeliks. MInkäs teet jos on paska niin on paska isolla Peellä! Sorppa kiroilu mut kyllä V..uttaa jos vuoden vanha auto on jatkuvasti huollossa pukilla.
olisi jo poistettu tuola Tojo puolella......................................
Sielä ei tämmösiä huuhaa juttuja hyväksytä.
Yritäppä sinne kirjotta aven suurista ongelmista niin heti poistetaan.
- minäkin murheeni
Minulla vectra mallia 2006. Moottori tosin 1.8 joka ansaitsee moitteita. Tuohon kokoluokkaan aivan riittämätön! Koeajaessani auto oli asiakkaan harhautukseksi juuri 2.2 litrainen ja myyjä vakuutti ettei 1.8 litrainen olisi paljoa heikompi mutta hah hah. Lähtee kun purkka tukasta ja vääntö on melko heikko. Vikoja ei ole vielä ollut kun kerran kolmen kuukauden aikana ja auto oli korjauksessa 4 päivää. Autossa alkoi palamaan kaikki varoitusvalot mittaristossa eikä saaneet asiaa korjattua heti edes huollossa.
- Rankaisija II
Erikoista tarinaa. Ajelin itse 2004 vectra wagonilla 1.8 mootorilla 2 vuotta ilman ongelman ongelmaa. Kilometrejä tuli lähes 100.000km.
Nyt olen ajnut kohta vuoden 2006 vectra wagonilla ja ilman ongelmia. Kone on 1.8 tässäkin.
Oletkohan painanut huolimattomasti sulkunappulan sijasta avaa nappulaa? Kummallinen selitys tuo että itse aukoisi keskuslukitusta. Että se mahdollisisti sähköviosta...
Hyvin on lähtenyt käyntiin oli lämpötila mikä tahansa.
Nyt kun aloin ajattelemaan niin kuljettan puoleinen ovi meni muutaman kerran jumiin eli ovea ei saanut ulkoa auki ennenkuin jokin lyhyehkö aika kului umpeen, olisiko ollut 2-5 minuuttia. Tuota tapahtui 3 kertaa 2 vuoden aikana vm 2004 mallin vectrassa. Mutta en sitä vielä pidä niin suurena puutteellisuutena että ongelmaksi kutsuisin.
Jos kellään on samanlaisia kokemuksia ollut niin huvikseen voisi raportoida mulle tähän ketjuun. Onko asiasta juteltu opelin huollon kanssa tmv. ja mitä sanoivat?- opel mies
Olen omistanut uutena 03 gts 2.2 eleganse ajoin 37 000 paljon vikoja. 01 omega 2.0 paljon vikoja. 05 astra 1.8 wagon ei vikoja. signum 03 3.2v6. vectra wagon 2.2dti tällä hetkellä 200 000km mittarissa ja siisti peli. ei vikoja, pari vivaroa ollut firmalla ei vikoja. nuorena kollina ajelin kadeteilla ja asconoilla hyviä pelejä opelit olleet - nimenomaan hinta/laatusuhde kohdallaan!
- me omalle puolelle.
täällä saa puhua puppua mutta mees tojo puolelle puhuun todellisista ongelmista niin heti poistetaan.
Pysy nyt siellä äläkä tuu tänne puhuun p..... - JOku ihme mies
Jep, jos ostaa ooppelin, niin ostaa alle 2.0 litrasen. Opel kun ei osaa päälle 2 litrasta tehdä. Sitten taas 1.6l 8v on melkein maailman paras hintalaatusuhde auto jolla ajaa kelillä ku kelillä ja koskaan ei kone hajoa vaan joku halpa anturi tai halpa jakopään hihnan vaihto itte. Joku venakopan tiiviste vuoti mut seki oli helppo itte vaihtaa ja oon kyl kattellu tota mutsin autoo jo ihmetellyt et kyl on halpaa uusii tähän osa ku mun 2.2l sesta hajos kesken hesan reissua oljypumppu ja koko kone levis. Koneen vaihtoa ja muuta säätöä huoltamolla ja jeejee. Jos ostat opelin ni maksimi 1.8 ja et joudu katumaan koneen kestoa. Mut jos valittet 2.0 niin suosittelen ala BMW, Mersu, Volvo joiden koneet kestää vähän paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!902045- 841825
- 491470
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481425- 1431360
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481314Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441244Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261106Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251005- 102986