Olen asunut neljä kuukautta asunnossa, jossa on laminaattilattia. Nyt tuntuisi siltä kuin laminaattilattian saumakohdat olisivat koholla, siten, että kun valossa katsoo niin näkee selvästi missä laudat menevät. En tosin tiedä, onko tämä juttu, minkä huomaan vasta nyt, mutta olen todella kauhuissani sen suhteen, että onnistun pilaamaan lattian. Olen pyyhkinyt lattian kostealla rätillä yhden ainoan kerran. Puristin silloin rätin niin kuivaksi kuin pystyin, mutta siitä huolimatta jäi vaivaamaan oliko se sittenkin liian märkä. Osaisiko joku siis sanoa voisiko saumat kohota liiallisesta veden käytöstä johtuen vai olisiko syy joku muu?
laminaattilattian saumat
6
3607
Vastaukset
- vinkeillä vielä
osaa sanoa mutta kyseessä EI ole pesusta johtuva sauman nousu.jos olet toiminut kuvaamallasi tavalla sen olisi pitänyt kestää kosteammallakin pyyhkiminen. laitoitteko laminaatin betonin päälle? tuliko laitettua höyrynsulkumuovia ? onko kyseessä uudiskohde ? oliko laminaatissa lyötävä lukkopontti vai taitettava ? jos alla on uudisrakennuksen betoni valu tarkistettiinko kosteutta millään? oliko uudis rakenteen lattialämmitys päällä jo ? esimerkiksi näihin jos jaksat vastata niin voin ehkä antaa tarkempaa tietoa asiasta .
t: x-rautakauppias- vinkki viikkonlopuksi
..edellisten lisäksi... Oliko asennuspohja varmasti riittävän tasainen?
- panikoija
En osaa vastata esittämiisi kysymyksiin, koska olen muuttanut asuntoon vuokralle enkä siis ole osallistunut lattian laittamiseen. Loppujen lopuksihan ongelmakaan ei sitten ole minun, jos tosiaan en ole pesulla sitä mennyt tärvelemään. Ainakin esittämäsi kysymykset osoittivat, että ongelma (jos sitä nyt sitten onkaan, saumojen kohoaminen nyt kuitenkin hyvin pientä, vielä ainakin) voi johtua monesta asiasta mihin en itse ole voinut vaikuttaa. Ottaisin yhteyttä vuokranantajaan ja tiedustelisin paremmin, mutta hän on jo ilmoittanut, että asunnon viat tarkistetaan yhdessä rakennuttajan kanssa vasta reilun vuoden päästä (asunto on siis uusi).
Miten laminaattilattia muuten alkaa käyttäytyä jos sitä pestään liiallisella vesimäärällä? - laminaattia
panikoija kirjoitti:
En osaa vastata esittämiisi kysymyksiin, koska olen muuttanut asuntoon vuokralle enkä siis ole osallistunut lattian laittamiseen. Loppujen lopuksihan ongelmakaan ei sitten ole minun, jos tosiaan en ole pesulla sitä mennyt tärvelemään. Ainakin esittämäsi kysymykset osoittivat, että ongelma (jos sitä nyt sitten onkaan, saumojen kohoaminen nyt kuitenkin hyvin pientä, vielä ainakin) voi johtua monesta asiasta mihin en itse ole voinut vaikuttaa. Ottaisin yhteyttä vuokranantajaan ja tiedustelisin paremmin, mutta hän on jo ilmoittanut, että asunnon viat tarkistetaan yhdessä rakennuttajan kanssa vasta reilun vuoden päästä (asunto on siis uusi).
Miten laminaattilattia muuten alkaa käyttäytyä jos sitä pestään liiallisella vesimäärällä?Edellisessä asunnossa oli Pergon laminaattilattia (aikaisemman asukkaaan asennuttama). Meillä lattia alkoi myös kupruilla kummallisesti. Syytä en tiedä, ehkä se oli asennettu alunperin väärin - liianvähän elämisvaraa tms.
Laminaatti oli myös liukas ja kylmä lattiamateriaali. Vettä se ei siedä ollenkaan, eli puhdistus melkein kuivalla rätillä tai mopilla.
Nyt uudessa kämpässä tammiparketti - ei kuprun kuprua ja on hyvännäköinen. Aito puu on lämmin materiaali.
- lattianasentaja
Siinä että laitoit laminaatin. Tämä on ihan normaalia laminaattilattialla. Saumat nousevat pystyyn ja lattiasta tulee ihan hirveän näköinen.
Ihmiset vaan ostavat laminaattia kun se on nin halpaa. No riittää ainakin meikäläisellä hommia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151